Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oneerlijke verkooptechnieken van TELENET

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oneerlijke verkooptechnieken van TELENET

Op vrijdag 19/10/2007 kreeg ik telefoon van zo’n promo-meisje van TELENET. Omdat ik zo’n goede klant was (mijn internet, telefoon en TV gaan via Internet) had ze een verrassing voor mij. Ik zou vanaf nu gans mijn leven gratis digitale TV krijgen, mijn Telenet-rekening zou elke maand €10 minder zijn, en ik moest enkel een digibox aankopen (aan sterk verminderde prijs). Ik ga nooit in op telefoonverkoop, maar wou wel eens wat meer weten erover. “Allee, je vertrouwt Telenet toch wel, zekers” zei ze wel 100 keer.
    Ik herhaalde wel 10 keer dat ik in niks toestem, dat ik eerst wat meer info wil krijgen (ze ging dat direct sturen), dat ik niet wou ingaan op deze manier (langs de telefoon) op haar aanbod. Een vrolijke stem had ze wel, het was aangenaam babbelen.
    Om te controleren of ze wel met de juiste persoon gesproken had, vroeg ze me even de nummer van mijn identiteitskaart voor te lezen, zij had die ook in bezit…..
    Een halfuur later merkte ik via een mail van Telenet dat mijn telefoonformule al was gewijzigd naar wat ze voorgesteld had. Met de melding op de mail dat “de consument niet over het recht beschikt van de aankoop af te zien”!

En ik had voor niks toestemming gegeven!

Op dinsdagnamiddag 23/102007 stonden er twee techniekers aan de deur: ze kwamen in opdracht van Telenet een digibox intalleren. Ik vertelde dat ik dat niet gevraagd had, dat ik geen toestemming gegeven had. Ik deed gans het verhaal van hierboven. Geen probleem, ze zouden het laten weten aan hun opdrachtgever, en, zei een van hen: ”we maken dat nog mee, dat is niet de eerste keer”

Intussen heb ik al 15 mails gestuurd naar Telenet, maar je krijgt daar geen antwoord op.
    Jawel, op 26/10 zat er in de brievenbus een brief van Telenet die begon met: “ Proficiat met uw keuze voor Telenet Digital TV “

En ik heb niks besteld, niks getekend, in niks toegestemd……
    Dat is volgens mij niet alleen een te voortvarende actie van Telenet, maar meer nog: ze kunnen het zich zomaar permitteren iets op te dringen dat ik niet gevraagd of gewild heb…..

Dit zijn valse verkoopstechnieken, en daar hou ik niet van.
    Spijtig wel, want ik had interesse voor digitale TV – ik zou wel geen digibox willen maar een digicorder (ik heb dat niet verteld aan die beljuffrouw). Maar nu is mijn vertrouwen in Telenet helemaal weg (dat is al de derde keer sinds mijn aansluiting van een paar jaar geleden dat Telenet mij niet goed verzorgt “ als trouwe klant”)

Opletten dus! laat je niet vangen door een lieve stem...

Re: Oneerlijke verkooptechnieken van TELENET

Aangetekend schrijven naar telenet ,jurist contacteren bij testaankoop en een artikel in de humo schrijven. Dat was de enige oplossing na 4 maand getelefoneer naar telenet.En ik was niet eens telenet klant .Ik heb niet eens een lief telefoontje gekregen.En ik was en ben nog altijd klant bij Belgacom. Toch beweerd telenet dat ik 4 dagen digitaal gekeken heb!!!!!!
    Veel succes !

Comment

u mag nooit uw paspoort nummer voorlezen. Zo stemt u in met wat madamme allemaal verteld. zou toch eens naar telenet bellen en eventueel als u van Mechelen bent gewoon heen rijden.

b.
      Bijna niks meer....

Comment

Dat paspoortnr. doet niets ter zake. Het enige wat rechtsgeldig is, is een ondertekende bestelbon. Al de rest doet niets ter zake.
        Trouwens : alles wat je krijgt zonder bestelbon, mag je gewoon houden zonder te betalen. De leverancier moet maar kunnen bewijzen dat jij het besteld hebt...

Je kan iets mondeling bestellen. Maar dan gebeurt dat in vertrouwen. Zowel van de kant van de klant als de leverancier is er dan geen "echte" verbintenis.

En als er problemen zijn met een firma (over facturen, ...) : wanneer zal de klant eens leren dat je dat schrijftelijk moet oplossen. Ook dan heeft bellen geen enkele waarde en meestal kompleet geen zin.
        En als je het toch via de telefoon wil oplossen, stuur dan tenminste achteraf een fax, e-mail, brief met wat via de telefoon besproken is.
        Verplicht de tegenpartij om schriftelijk te reageren. Met zeggen dat je 4 maanden geleden ooit eens gebeld hebt, en nu dus nog een keer, maak je enorm veel indruk...

Test aankoop werkt trouwens enkel voor zijn klanten. Hebt het ooit eens uitgetest bij een probleempje met Belgacom : De enige reactie van Test-aankoop was een aanbod om lid te worden (heb er toch 2 maanden gratis het tijdschrift bij ontvangen)...
        Last edited by polleke_cgc; 31 oktober 2007, 16:56.
        Groeten,

Polleke

Comment

Een mail sturen is natuurlijk het eenvoudigste maar heeft in dit geval geen juridische waarde.

Best onmiddellijk aangetekend in gebreke stellen. Via certipost kan je dit tegenwoordig ook vanuit je luie stoel (lees via internet)

Probeer ook eens de ombudsdienst van telenet, hier vind je meer info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pagigoli Bekijk bericht
            Om te controleren of ze wel met de juiste persoon gesproken had, vroeg ze me even de nummer van mijn identiteitskaart voor te lezen, zij had die ook in bezit…..
            Laat haar het nummer voorlezen

Verder: dergelijke praktijken
            "Away put your weapon, I mean you no harm"

Comment

Mijn moeder had internet via Telenet en wou wel telefonie hebben ook, dus daar niks van aan maar ...

Ze kreeg toevallig op het moment dat ze aan het overwegen was om telefonie erbij te nemen een telefoontje van Telenet (puur toeval) om telefonie voor te stellen als "pack" met internet.
              Niettegenstaande ze dit wel wou kwam dat telefoontje onverwacht en ze wou niet direkt beslissen. Ze dankte de dame voor de info en vroeg of ze deze info ergens kon terugvinden. Geen probleem, u moet niet zoeken we sturen u de info per post en krijgt dit eerstdaags ... zo kan u dit eens bekijken en zelf beslissen wanneer u wil overschakelen.
              Twee dagen later een brief van Belgacom : Geachte klant, hierbij bevestigen wij u de stopzetting van uw contract en de overdracht van uw nummer naar een andere operator ... blablabla ...
              De dag nadien een brief van Telenet in de bus : Geachte klant, hierbij bevestigen wij dat op **/**/** (datum) een installateur zal langskomen voor de aanpassing naar Telenet telefonie, in bijlage een kopij van uw contract.
              En neen, helemaal geen toestemming gegeven of iets laten verstaan waardoor er een misverstand kon bestaan.
              Ze heeft ook eens gebeld ... ja mevrouw, ik zie hier een afspraak voor die datum en alles is in orde. Ja, maar ik heb dat niet gevraagd. Geen probleem, u beschikt over twee maand test waarbij u gratis uw contract kan opzeggen en vrij kan kiezen voor een andere operator.
              Ze heeft het nu wel gehouden omdat ze het net wou doen maar de praktijken zijn inderdaad niet echt zo eerlijk.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Als er een technieker langskomt, zeggen dat je van niets weet - dat je niets hebt besteld en... dat je absoluut niet van plan bent hem binnen te laten.

Uiteraard teken je ook niet even zijn werkrapport dat hij aan de deur is geweest (we moeten dat altijd vragen van onze baas om in orde te zijn, wij zijn ook maar werknemers hé). Absoluut NIETS tekenen !

Comment

Telenet, een vervolgverhaal....het begint een beetje Kafkaiaans te worden.
                  Gisteren, 2 november, kreeg ik een omslag in de bus, van Telenet. Gepost op 30/10/2007.
                  Naast een "bevestiging van uw aankoop" (noooit iets aangekocht), naast dokumnetne als "zorgeloos installeren" en "Eerste Hulp bij televisiestoringen", naast een "Algemene Voorwaarden" was er ook een bericht bij: " De installateur komt bij u langs voor de installatie.....op 24/10/2007, tussen 12:30 en 18 u"

Is dit nu om te lachen of om te schreien? Ik vind het zelf een totaal gebrek aan respect voor de klant, er het zotteke mee houden..

Comment

Inderdaad ontoelaatbaar; maar zoek efkes op internet en je kan je titel aanvullen met Belgacom, Tele2, Versatel en ga zo maar door.
                    voor iedereen die ergens in de verkoop zit tellen nog maar drie woorden hoor:
                    ten eerste omzet, ten tweede omzet, en ten derde omzet.

Iets minder flagrant, maar even schrijnend en echt gebeurd: verkoper in een Belgacomwinkel krijgt een man van een jaar of 90 bij hem voor aankoop van een GSM. Hij verkoopt hem een heel simpel en heel goedkoop toestel.
                    Hij moest op het matje komen: hij had de klant de duurste en ingewikkeldste GSM van allemaal moeten verkopen. Het argument van de "manager": die oudere mensen hebben geld genoeg, dus.....
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Leg je probleem hier uit, ik heb in het verleden ook beroep moeten doen op deze dienst en ze hebben ervoor gezorgd dat alles feilloos opgelost was.
                      Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

Gratis kijkplezier Coming soon

Comment

........
                        Last edited by alainD; 5 december 2007, 18:42.

Comment

vanzodra ze iets willen verkopen via de telefoon... dichtsmijten, al is het dan mss al te laat!
                          foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
                            Inderdaad, ombudsman voor telecommunicatie. Dan luisteren ze.
                            Boach : ik weet niet of ze zo goed luisteren. Heb een tijd geleden met Belgacom een factuur probleem gehad. Het ging over betalen via domiciliëring (wat ik niet wou doen). Ik had op 18 maanden tijd, 18 € niet betaald (dus op een totaal bedrag van 1000 € ongeveer). 18 € waar ze volgens mij geen recht op hadden...
                            Uiteindelijk heeft Belgacom me gewoon afgesloten, waarna ze ook effectief een klant minder hadden...

Die ombudsman had aan Belgacom tussendoor nog laten weten dat de klant eigenlijk gelijk had, maar die facturatiedienst daar is overmurwbaar.

Die ombudsman heeft wel 1 groot voordeel. Vanaf het ogenblik dat het dossier geopend is bij die dienst, is de telecommunicatiemaatschappij verplicht om de geleverde dienst kosteloos weer in werking te stellen. Meestal gaat het over facturatie-problemen hé. Bij mijn Belgacom probleempje zou de terug indienststelling bv. 30 € gekost hebben (dus meer dan het bedrag waar het over ging).!!!

Uiteindelijk heb ik Belgacom toch buitengekegeld. Een bedrijf dat zelfs niet de moeite doet om na te vragen waarom 1.8 % van hun factuur niet betaald wordt, en daarvoor de dienst VOLLEDIG afsluit moet bij mij niet meer leveren...
                            Groeten,

Polleke

Comment

Hun service is ook goed.

Vorige week om stipt 01u00 ('s nachts) valt internet en telefonie uit.
                              Geen probleem, ik dacht aan onderhoudswerken en ga maar dodo doen omdat een reset van de modem ook niet mocht helpen.
                              De dag nadien wel telefoon maar geen internet ... ik kreeg wel een IP-adres maar kon niet surfen en niet mailen. DNS-servers niet bereikbaar ... dus even bellen naar Telenet.
                              Ik kies voor 015/666666 en volg het menu voor storingen en kies voor storingen met internet. Dus ik doorloop dat menu en krijg "We testen uw aansluiting" ... even later "Uw modem blijkt correct te werken, indien u nog steeds problemen ondervindt ligt dit aan een verkeerde instelling op uw PC. U kan onze support vinden op onze website www. ..." Bij connectieproblemen met internet u verwijzen naar een website.
                              Dan ook ... om u bij te staan de instellingen van uw PC na te zien kan u onze supportafdeling bereiken op het betalend nummer blablabla.
                              Wauw ... om te surfen moet ge alles op auto laten staan, kabelke inpluggen en surfen maar, veel verkeerd kunt ge daar niet aan doen. Idem moest ge een router gebruiken ... reset de boel eventueel eens en dan moet het werken (behalve bij technisch mankement).
                              Geld aftrochelen zonder dat je iets kan vragen.
                              Dan maar betaald om een reset te laten uitvoeren bij hun en probleem was plots opgelost.
                              Deze week mailproblemen ... verstuurde mails kwamen pas enkele uren later aan. Zelfde bandje met zelfde kosten om hun te laten weten dat hun servers vertraging hebben. Als een mail bij mij vertrokken is, dan is er geen probleem aan mijn PC en zie ik niet in waarom ik moet betalen om mijn settings na te zien.
                              Heb hun maar een mail gestuurd, geen antwoord ontvangen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X