Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oneerlijke verkooptechnieken van TELENET

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Oneerlijke verkooptechnieken van TELENET

Ben je zeker dat het meisje van het call center er geen schuld aan heeft.
    Volgens mij krijgen zij een basisloon aangevuld met commissies. Dus hoe meer verkoop, hoe hoger het loon.

Toen een kennis van mij de zaak van zijn overleden vader overnam, belde een vertegenwoordiger van de Gouden Gids hem op.
    Deze persoon vertelde hem dat zijn vader altijd een contract van een bepaald aantal jaren ondertekende om in die gids te staan met logo,...
    Dus hij deed dat ook, want hij dacht wat mijn vader deed, zal ik nu ook maar doen.
    Tot hij een telefoontje kreeg van de boekhouder....waarom hij zo'n duur contract had afgesloten met de GG...papa was nooit klant geweest.

Waarmee ik niet wil zeggen dat Telenet/Belgacom/... er geen schuld aan heeft, maar ik zou de verkoper/verkoopster toch niet onmiddellijk vrij pleiten hoor.
    Mvg Tim

Comment

Mercie mannen dat je hier de een na de ander eigenlijk mijn post #10 komt bevestigen waar ik schreef:

Voor iedereen die ergens in de verkoop zit tellen nog maar drie woorden hoor:
      ten eerste omzet, ten tweede omzet, en ten derde omzet.

Want inderdaad, een ferm gedeelte van hun loon hangt daar vanaf.

Ze worden ook geacht om een bepaald aantal oproepen per uur af te handelen, doen ze er méér dan krijgen ze een premie.

De mensen die in call-centers werken zijn voor het overgrote deel van van goede wil hoor, alleen vind ik het verschijnsel "call-center" een kankergezwel in onze samenleving.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Mercie mannen dat je hier de een na de ander eigenlijk mijn post #10 komt bevestigen waar ik schreef:

Voor iedereen die ergens in de verkoop zit tellen nog maar drie woorden hoor:
        ten eerste omzet, ten tweede omzet, en ten derde omzet.
        Niet alleen omzet is belangrijk ... ook het houden van een klant.
        Een klant kan je maar één keer iets wijs maken en eenmaal een klant zich bedrogen voelt gaat hij elders.
        Klanten oneerlijk behandelen wreekt zich vroeg of laat altijd.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Er bestaan ook toffe call-centerkes...
          Vandaag telefoon gekregen met de melding dat ze me gratis onderbroekskes zouden opsturen...ik moest alleen maar de postkosten betalen.

Ik heb maar snel neen gezegd en afgelegd...anders had er straks misschien wel een pallet witte slipjes aan mijn deur gestaan
          Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
            Ik heb maar snel neen gezegd en afgelegd...anders had er straks misschien wel een pallet witte slipjes aan mijn deur gestaan
            Allé jong, een volle pallet sensor swabs.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Telenet verzorgt zijn "trouwe klanten"
              Op 19/10, rond 11:30 had ik dat gesprek met het callcenter-meiske, die me zonder dat ik het wou of gevraagd had, me een productwijziging van Telenet aansmeerde (een digibox met digitale TV).
              Om 11:52 stuurde Telenet me al een bericht van productwijziging: productwijziging 0758271@communication.telenet.be .
              Ik reageerde al dezelfde namiddag, via een “beantwoorden” (reply) op bovenstaand email-adres om 15:48, met de boodschap dat ik niks besteld had, niks toegestemd, niks wou aankopen.
              Sinds die dag kreeg ik van Telenet al drie omslagen met publiciteit, beginnend met “proficiat voor uw digitale TV… en stuurden ze twee techniekers, een paar dagen later, om die niet-gevraagde digibox aan te sluiten (heb hen niet binnengelaten). Later (op 2/11) berichtte Telenet mij dat er techniekers zouden komen op 24/10!

Ik stuurde sinds 19/10 al 16 mails naar Telenet, plus een brief naar Veerle Wegwijs van Telenet, die in Het Laatste Nieuws van 31/10 reageerde op een artikel waarin mijn verhaal gedaan werd. Mijn lezersbrief verscheen intussen in diverse kranten. En mijn verhaal met reacties hier op dit forum en op www.tik.be. De ombudsman voor telecommunicatie is er mee bezig....

Telenet is een communicatie-bedrijf.

Telenet heeft nog altijd niet gereageerd op mijn mails of brief. Ze kunnen wel snel een productwijziging aanbrengen, dat duurt enkele seconden, maar reageren op een misnoegde “trouwe” klant, daar hebben ze blijkbaar weken voor nodig. Of misschien vinden ze dat niet nodig. Of misschien krijgen ze zoveel klachten dat de betreffende dienst overbelast is.
              Klanten moeten blijkbaar niet gerespecteerd worden door Telenet……zielig.

Comment

Je kan nu kiezen, de schuld op de verkopers of de schuld op telenet zelf. Wij als tech sturen klacht als we zo nen klant tegenkomen. meestal duurt da nie lang met zo nen verkoper'ster.
                En toch heb ik alledagen mijn werk met die bakken installeren .
                Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                http://www.racenews.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Een klant kan je maar één keer iets wijs maken en eenmaal een klant zich bedrogen voelt gaat hij elders.
                  Klanten oneerlijk behandelen wreekt zich vroeg of laat altijd.
                  En veel kans dat hij dan bij hetzelfde call-center terecht komt.

Belgen zijn verschrikkelijk hondstrouw aan merken, bedrijven.
                  De 10 of 20 % die door zo'n flaters zoals hier beschreven elders gaan zijn voor de meeste bedrijven "lastigaards" die ze liever kwijt dan rijk zijn.
                  En die worden snel vervangen door 10 keer zoveel "slachtoffers" die uiteindelijk braafjes ja knikken, ook als ze op zo'n onfatsoenlijke manier benaderd worden.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik heb me eens op de telefonische Robinson- lijst gezet.
                    Dat werkt een tijdje, maar dan begint het toch weer.
                    Ook tof als je wat tijd hebt:
                    In plaats van hen hun verhaal te laten doen, beginnen vragen:
                    Wie bent u?
                    Namens welk bedrijf belt u?
                    Kunt u daar iets meer over vertellen?
                    Wat is het precieze doel van uw telefoontje?

Comment

........
                      Last edited by alainD; 5 december 2007, 18:42.

Comment

Ook eens mijn zegje doen...
                        Heb gisteren een half uur aan de telefoon gehangen met een teleslet en een belgacow. Pure maffia is het!
                        Huidige situatie: belgacom vaste lijn, edpnet adsl en analoge televisie (2 jaar geleden aangevraagd, sindsdien tv gekeken, maar nooit een factuur gekregen... en ze vinden ons niet terug in hun database)
                        Binnenkort verhuizen we naar een nieuwbouw woning, dus daar moeten nog kabels van aan de straat tot in huis komen.
                        Zou dus 3 sommetjes willen maken:
                        - wat als ik huidige situatie wil "verhuizen" naar nieuwbouw (aansluitingskosten, verhuis van de lijn etc)
                        - wat als ik alles bij telenet neem (analoge of digitale tv, telefonie, internet)
                        - wat als ik alles bij belgacom neem (digitale tv, telefonie, internet)
                        Niemand kon me deftige antwoorden geven. 't Is te zeggen, wel aan de telefoon, maar niet op "papier" of "mail". Wel vorige week ook een telenetter aan de lijn gehad die me alles zou doormailen maar niks ontvangen (leugen ?)
                        Verder veel mooie aanbiedingen van telenet. digicorder gratis etc... Maar dus niks op papier, niks op mail. Tja, en wat doe je als je op hun (telefonisch) voorstel ingaat, en binnen 2 weken toch een factuur krijgt voor hun digicorder ? En een factuur voor dit en voor dat. Pure maffia is het!
                        En het nieuwste is dat ze per sé een datum/tijd willen noteren dat ze je kunnen terugbellen... Daar krijgen ze blijkbaar ook een premie voor... :-/ Zelf terugbellen en naar dezelfde persoon vragen kan niet. Ze mogen dus niet doorschakelen tussen verschillende agenten...
                        En een klant proberen "houden" ? Daar doen ze geen moeite voor! Er zijn maar 2 of 3 spelers op de markt, en er zit zoveel vis in die vijver... nieuwe klanten winnen, dat willen ze. Eigenlijk zou je elk anderhalf a 2 jaar moeten veranderen van gsm-abbo, van internet provider, van telefoon provider etc... genieten van de "aanbieding", en na 2 jaar ben je terug weg...
                        Ik krijg het sch..t van die telecom bedrijven!
                        Maar daarmee weet ik nog steeds niet welk van de 3 opties ik ga nemen...
                        En de verhalen van telenet (er is een probleem, je reset je router, niet opgelost, je belt naar een betaalnummer, ze vragen je nog eens je router te resetten, en plots werkt het wel. laat me niet lachen, het probleem zat bij HEN en JIJ betaalt voor naar hun helpdesk te bellen) in het achterhoofd houden, dan denk ik dat telenet nog de grootste maffia van de telecom bedrijven is...
                        Soit...
                        'k heb nog geen antwoord op mijn vragen, maar 't lucht toch eens op...
                        Groetjes,
                        Hiawatha
                        What if...

Comment

Heel éénvoudig, voorzie een plek in de tuin voor een satellietschotel en ga naar het goedkopere tv vlaanderen. Je kan zelf de decoder/recorder kiezen in een vrije markt... Ik moet niet weten van een gesloten systeem van een monopolistisch telenet, zeker nu HDTV er eindelijk aan komt...
                          Internet: ik dacht dat kabelaansluiting goedkoper is om in een nieuwbouw aan te leggen dan telefoonaansluiting. Gewoon kabel laten aanleggen en expressnet aanvragen. Ik zit in dezelfde situatie volgend jaar... ook nieuwbouw en heb al snel eens gekeken...
                          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Eindelijk, na drie weken een reactie van Telenet: een telefoon van Veerle Wijsgeer. Het misverstand is opgeklaard, ik heb voldoening gekregen, mijn klacht is aanvaard en rechtgezet.

Discussie voor mijn part gesloten.

Comment

Nooit bellen/emailen. De personen die je aan de telefoon krijgt, of die je emails lezen (als ze dat al doen) zijn vaak niet bevoegd om effectief een oplossing te bieden.

Het enige waarmee je vandaag nog iets gedaan krijgt is een aangetekend zenden. Schrijf uitdrukkelijk uw klacht neer en schrijf een datum neer wanneer je een antwoord verwacht (vb 10 kantoordagen na versturen). Indien je dan nog geen oplossing hebt.. 2de brief..

En kortom, zoals uw instict ongetwijfeld zegt, " If it sounds too good to be true, it usually is ". Hoe lief haar stem ook mag zijn.. dat is net de reden waarom ze dit soort werk doet.

M
                              Canon R | Leica Q
                              EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                              Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                              [/COLOR]

Comment

Dag jongens en meisjes,

als je nog eens een televerkoper aan de lijn hebt, moet je een printje van onderstaande link langs de telefoon hebben liggen. Wedden dat de pret snel gedaan is?!? (tenminste voor de verkoper toch).

http://www.xs4all.nl/~egbg/tegenscript.html#het%20tegenscript

Het leuke is, dat die verkopers met een script werken. Een soort stappenplan zeg maar. Onder deze link vind je een tegenscript waar ze zeer ongemakkelijk van worden... :-)

Groetjes Geert
                                Last edited by Galdie; 10 november 2007, 11:01.

Comment

Working...
                                X