Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oneerlijke verkooptechnieken van TELENET

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Oneerlijke verkooptechnieken van TELENET

Bellen naar telenet met problemen, eerst stroom uit uw modem trekken. Ik weet het, het is triestig, maar bij problemen is dit het veiligste. Anders kom je uw verhaal of gelijkaardige verhalen tegen
    To make your dreams come true, wake up

Comment

ik heb even in het call center van luminus gewerkt.
      er kan wel degelijk een contract worden opgemaakt via de telefoon dat rechtsgeldig is. maar het gesprek moet dan opgenomen worden als bewijs materiaal.

verder kan telenet niet veel doen aan de oneerlijke verkoopstechnieken.
      het is een externe firma die de verkoop doet. zij geven dan je gegevens door aan telenet. en daar starten ze de procedure. eens gestart kan je dit niet zo simpel stoppen mits alles automatisch gaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
        er kan wel degelijk een contract worden opgemaakt via de telefoon dat rechtsgeldig is. maar het gesprek moet dan opgenomen worden als bewijs materiaal.
        Maar een gesprek opnemen mag niet zonder aangekondigd te zijn naar de klant toe.
        Op veel plaatsen is het zo als je zelf belt naar een bedrijf dat je een melding krijgt dat het gesprek opgenomen of beluisterd wordt en dan ben je inderdaad op de hoogte gebracht. Maar nu is het omgekeerd, zij bellen naar u en ik heb nog nooit geweten dat iemand van dergelijke dienst het gesprek begint met "Goeiedag mijnheer, hier x van bedrijf y, dit gesprek wordt opgenomen en ik wil u produkt z voorstellen.
        Als klant moet je dit kunnen weigeren door ervan melding te maken of het gesprek te beëindigen indien je dit wil. De opname mag nooit beginnen voor dat je de klant hiervan op de hoogte bracht ... hoe kun je dan als bedrijf een uitgaand gesprek volledig opgenomen hebben?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Maar een gesprek opnemen mag niet zonder aangekondigd te zijn naar de klant toe.
          Op veel plaatsen is het zo als je zelf belt naar een bedrijf dat je een melding krijgt dat het gesprek opgenomen of beluisterd wordt en dan ben je inderdaad op de hoogte gebracht. Maar nu is het omgekeerd, zij bellen naar u en ik heb nog nooit geweten dat iemand van dergelijke dienst het gesprek begint met "Goeiedag mijnheer, hier x van bedrijf y, dit gesprek wordt opgenomen en ik wil u produkt z voorstellen.
          Als klant moet je dit kunnen weigeren door ervan melding te maken of het gesprek te beëindigen indien je dit wil. De opname mag nooit beginnen voor dat je de klant hiervan op de hoogte bracht ... hoe kun je dan als bedrijf een uitgaand gesprek volledig opgenomen hebben?
          ik weet het en toch gebeuren zulke dingen

Comment

........
            Last edited by alainD; 5 december 2007, 18:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
              En hoe kan dat rechtsgeldig zijn als de klant gezegd heeft dat hij het NIET wil...
              Groeten,

Polleke

Comment

........
                Last edited by alainD; 5 december 2007, 18:42.

Comment

zo zijn er ook verkoper van waterverzachters die niets hadden verkocht en als laatste vraag stelden wil je hier even teken zodat mijn baas weet dat ik hier ben geweest. de volgende dag staat daar een istalateur met een water verzachter. het was wel zo dat dit altijd gebeurde bij mensen boven de 60 jaar. die dan al niet al te best meer waren.

er gebeuren zoveel dingen op gebied van verkoop wat schandalig is. het moest gewoon verboden worden. televerkoop en ook deur aan deur verkoop.
                  maar dat ga nu eenmaal niet want dan mag de bakker ook geen ronde meer doen.

u niet laten vangen is de boodschap

Comment

(komt in lange mantel met hoge kraag het gesprek binnen...)

Psssst!

linkje

Thank me later.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                      Bellen naar telenet met problemen, eerst stroom uit uw modem trekken. Ik weet het, het is triestig, maar bij problemen is dit het veiligste. Anders kom je uw verhaal of gelijkaardige verhalen tegen
                      Idd. de enige manier .. al 3 keer moeten doen.. anders krijg je nooitiemand aan den elefoon, want surfen gaat idd. niett meer als je problemen hebt, en hoe ga je dan naar "mijn telenet" ????????

Comment

Telenet liegt, bewust.
                        Lees mijn verhaal hierboven nog eens, en ik zal het even analyseren
                        Eerste leugen: “ mijnheer, je bent een trouwe klant van ons, en je bent uitgekozen door Telenet met een speciaal aanbod…..” Later las ik op de website van Telenet dat er een promotie aan de gang was, en dat elkeen die internet, telefonie en kabelTV heeft bij Telenet van deze promotie kon profiteren. Niks “uitgekozen”.
                        Tweede leugen: “ja meneer, ik ga dat nu onmiddellijk doen” Ik vertelde dat ik op hun aanbod niet inging, niks toestemde, niks aankocht, maar dat ik meer informatie wou over het aanbod. Driemaal beloofde de telefoonmevrouw dat ze “onmiddellijk” de gevraagde info zou opsturen. Dat is natuurlijk niet gebeurd, en die mevrouw wist wel dat ze dat niet ging doen. Leugen, dus.
                        Derde leugen: “ meneer, om te weten dat ik wel degelijk met u gesproken heb, wil jij eens je nummer van je identiteitskaart voorlezen”. Telenet (volgens woordvoerder Veerle Wijsgeer in Het Laatste Nieuws verkondigt dat het voorlezen van die nummer een akkoord tot aankoop is). Niks van ‘checke “ of er met de juiste persoon gesproken is – leugen dus.

Ik maak me sterk dat die callcenter-mevrouw de opdracht gekregen heeft van Telenet om zulke leugens te gebruiken in de telefoongesprekken. Die mevrouw doet dat niet op eigen houtje.

Telenet handelt immoreel en tegen elke ethiek in. Zelfs tegenover “een trouwe klant” (wel zes keer gezegd door die mevrouw), en “weet je wat meneer: je vertrouwt Telenet toch?” (idem wel zeker zes keer.

Comment

Bij Belgacom heb ik hetzelfde voorgehad, ik kreeg een tel van een lieve juffrouw dat ik een fikse korting kreeg als ik een contract van 2 jaar wilde tekenen. Omdat ik van plan was om naar telenet over te stappen, heb ik geweigerd. een paar dagen later vertrek ik op reis, als ik terugkom ligt er een kontract van 2 jaar in de bus , met enkele dagen tijd om te annuleren, die waren natuurlijk voorbij. Ik heb heel boos Belgacom gebeld, maar ze hebben wel het contract geannuleerd zonder veel discussie.
                          Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Telenet :
                            het callcenter (inderdaad een externe dienst): Telefonisten worden er inderdaad gebrainwashed om onzin te verkopen aan de telefoon. Hoe hoger hun verkoop, hoe hoger hun commisie.
                            Het is der trouwens een duivenkot wat de aanwervingen betreft dus wat kan het de telefoniste schelen of je het wil, of niet.
                            Eens het aangevinkt is in het facturatieprogramma kan het er maar moeilijk uit verwijderd worden.

Een communicatie bedrijf zonder het goede voorbeeld te geven denk ik.

Maar ik ben er wel tevreden over, over hun paketten dan. De hele rotzooi met zelfs GSM erbij, en betaal ergens rond de 80 euro/maand voor internet-telefonie-digitale TV met digicorder en dinges (terugspoelfunctie enzo) en GSM abonement, met TF-kosten inbegrepen.

Comment

Het callcenter van Telenet is IP Globalnet.
                              En het callcenter van Belgacom is.... jawel ook IP Globalnet

Comment

Telenet (mijn vervolgverhaal)

Wat zou dan wel een juiste eerlijke manier kunnen zijn om hun produkten te verkopen via een callcenter?
                                Bijvoorbeeld:
                                -“Goeie dag meneer, ik bel in opdracht van Telenet . U bent daar al lang klant, en Telenet voert op dit moment een promotiecampagne. ..” en dat wordt dan uitgelegd, eerlijk en exact.
                                Dus geen leugens zoals bij mij van: jij bent door Telenet uitgekozen omdat…..

Mijn vraag was : “ik zou daar meer info over willen”. Het antwoord van het callcentermeisje was: “oh, ik stuur dat onmiddellijk op”….Zij kon dat niet, zij had die info niet. Zij is in onderaanneming van Telenet iemand die klanten opbelt en die van Telenet instructies heeft gekregen wat ze moet zeggen. Komt er iets ter sprake, zoals mijn vraag naar info, dan is er wat verwarring, dat staat niet op haar papier. Dus: liegen maar….
                                Beter zou zijn dat ze gezegd zou hebben: “meneer, bezoek de website van Telenet, daar vindt u alle mogelijke info, en als er dan nog dingen onduidelijk zijn, dan kan u via die website nog inlichtingen vragen….”

En dan: “mijnheer, mogen we de nummer van uw identiteitskaart – als u akkoord bent om dit product aan te kopen. U zal dan van Telenet een mail krijgen waarin het product vermeld staat, en er zal u gevraagd worden een bevestiging van aankoop door te sturen. U krijgt wel 7 dagen de tijd om uw verkoop te annuleren” Gedaan dus met de leugen:”we hebben de nummer van uw ID nodig om te zien of we wel met de juiste persoon gepraat hebben”

Waarom kan dat zo niet? Ik verwijt die mevrouw van het callcenter (IP Global Net) helemaal niks, het is Telenet die opdracht geeft op een leugenachtige bedrieglijke manier hun producten aan de man te brengen. Tussen haakjes : IP Global Net is dus ook het callcenter waar Belgacom gebruik van maakt. Je moet het maar meemaken, de ene dag Telenet proberen te verkopen, de volgende dag de producten van de concurrentie (met allemaal dezelfde leugens?)

Voor Telenet ( en voor vele andere bedrijven en middenstanders) zijn de oeroude volkswijsheden "de klant is koning" en "eerlijkheid duurt het langst" voze woorden, zonder enige betekenis. Als ze maar kunnen verkopen, gelijk op welke manier.

Comment

Working...