Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Naampjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Naampjes

Site van "Kind en Gezin" heeft ook statistieken van voornamen opgenomen (per jaar en landsgedeelte). Niet onmiddellijk onzinnig om 's te bekijken wanneer je denkt uit te pakken met een originele naam die "lekker bekt".

Want het is niet ondenkbaar dat tegen de tijd dat je kind naar school gaat ze met I, II of III moet vernoemd worden...

Onze dochter heet Aiko (thuis ten minste, want in de klas heet ze Grote Aiko, want er is ook nog... en ...), zoontje Ferre.

Succes ermee (en niet allen met het vinden van een naam)

Groetjes, Kris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
      Jan is passé, idem voor Bert en Bart. Namen die ik wel mooi vind, zijn:

Meisjesnaam: Aria
      Jongensnaam: Ralph
      Dergelijke namen als Jan, Bert of Bart zijn nooit passé, alleen vinden sommige ouders het "te gewoon" en verkiezen ze ofwel een troetelnaam ofwel iets dat zo "geleerd" mogelijk overkomt.
      Als ik mijn naam opgeef dan heb ik maar 1 kans op 100 dat iemand mij eens vraagt hoe je die moet schrijven of dat hij die verkeerd schrijft.
      Als je een naam hebt waarbij 99% van de mensen je al moet vragen hoe die te schrijven, dan heb je misschien wel een aparte naam maar ben je wel je leven lang gekl**t overal waar je komt. Elk officiëel document waarop een typfout staat is niet geldig, je bent overal dubbel ingeschreven omdat ze het de ene keer zo en de andere keer anders schrijven en het stopt nooit.
      Ralph is nu nog een simpele naam maar 99% schrijft dit als Ralf en uw zoon zal zijn leven lang overal moeten opmerken dat zijn naam niet met een "f" geschreven wordt maar met een "ph". Nog zo geen ramp maar dit is het gevolg van "anders doen". Mer een naam als Aria zal het grotendeel van de mensen de eerste keer zelfs niet weten of het om een jongen of een meisje gaat. Heb je zo'n naam dan zal je later naar veel bedrijven steeds je brieven moeten ondertekenen met "Mevrouw Aria Vandevelde" en niet met "Aria Vandevelde" want anders krijg je gegarandeerd steeds een antwoord in de zin van "Geachte Heer, wij hebben uw schrijven ..."
      Dit waren nu nog maar twee onnozele voorbeelden om maar iets aan te halen maar er zijn verdorie van die namen dat je niet weet waar ze het halen en waarmee ikzelf verlegen zou zijn om hem te moeten hebben. Ouders denken niet altijd na wat voor gevolgen dit later heeft.
      Da's maar een mening hé ... andere mensen doen wat ze willen, het is mijn gedacht erover.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Krisvdg Bekijk bericht
        Onze dochter heet Aiko
        Geen lelijke naam maar gelukkig zet je er bij "onze dochter" want ik zou van geen kanten weten dat het om een meisje gaat.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Aiko blijkt dan ook een unisex naam te zijn (Friese jongensnaam, Japanse meisjesnaam).
          Maar je zou er over verbaasd zijn hoeveel namen unisex blijken te zijn als je er zo'n "voornamenboek" bijhaalt.
          Was dan ook mijn eerste bedenking toen m'n vriendin met deze naam kwam aanzetten. Tot ze me attent maakte op mijn eigen naam...

Groetjes, Kris

Comment

Soms hebben namen een zeer eigenaardige betekenis in vreemde talen.
            Voor wie graag wil weten wat een naam zoal betekent en vanwaar de afkomst is kan hier eens een kijkje nemen.

Henri
            lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
              Soms hebben namen een zeer eigenaardige betekenis in vreemde talen.
              Voor wie graag wil weten wat een naam zoal betekent en vanwaar de afkomst is kan hier eens een kijkje nemen.

Henri
              En wie heeft daar weer het grote woord...?....
              (bekijk de lijst en voornamen...)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Mer een naam als Aria zal het grotendeel van de mensen de eerste keer zelfs niet weten of het om een jongen of een meisje gaat.
                Wij dachten ook dat we gewone namen hadden en dat het duidelijk was of het een meisje was. Maar het begon al in het ziekenhuis. Daar vroeg een van de stagair vroedvrouwen of het een jongen of een meisje was. Stien is volgens ons toch duidelijk.
                En bij mijn zoontje Bent krijgen we de vraag of het met een d of een t is.
                canon Eos 400D; canon efs 18-55 f3.5-5.6; Sigma dc18-200 f3.5-6.3
                mijn fotosite

Comment

Onze twee kapoenen noemen Renzo en Mirko , we vonden deze namen wel lekker klinken .
                  Kleine tip kijk eens in de krant bij de deelnemerslijsten van sport evenementen daar zitten ook wel eens leuke namen tussen .
                  Groetjes Simpson .
                  Look,i'm not an intellectual-i just take pictures .

Comment

Wij kozen voor namen die internationaal in meerdere talen bruikbaar zijn en ook een roepnaam in zich hebben.
                    Ons Louise wordt 'Wiske' genoemd.
                    Ons Charlotte wordt 'Lotte' genoemd.

T

Comment

Proficiaat, ik heb zelfs geen kinderen maar denk dat je met een luxeprobleem zit. Mijn vrouwtje en ik hebben gekozen om geen kinderen te hebben aangezien wij in de horeca zitten en het niet altijd gemakkelik is om te combineeren. Jullie zullen wel de passende naam vinden, gelukkig is het nog niet zoals bij mijn rashonden, daar moet je volgens de periode beginnen met een vastgelegde letter, en mijn hondje zijn naam moest uitgerekend met een Y beginnen.

Groetjes Yquem (Mijn nickname en ook van ...)
                      DE GUSTIBUS ET COLORIBUS NON EST DISPUTANDUM
                      D 300 met Nikkorlenzen ; 70-200 VR(2.8) ; 50(1.8); 17-55(2.8);macro 105 VR(2.8) ;TC-17
                      BD0941BE website: www.fotoplezier.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yquem Bekijk bericht
                        Proficiaat, ik heb zelfs geen kinderen maar denk dat je met een luxeprobleem zit. Mijn vrouwtje en ik hebben gekozen om geen kinderen te hebben aangezien wij in de horeca zitten en het niet altijd gemakkelik is om te combineeren. Jullie zullen wel de passende naam vinden, gelukkig is het nog niet zoals bij mijn rashonden, daar moet je volgens de periode beginnen met een vastgelegde letter, en mijn hondje zijn naam moest uitgerekend met een Y beginnen.

Groetjes Yquem (Mijn nickname en ook van ...)
                        Dank u wel!

Stel je voor dat ze dat bij ons, mensen, dat systeem van bij de rasdieren zouden toepassen...
                        Mvg Tim

Comment

Ik wil niet stoefen, maar ik ben altijd al heel content geweest met mijn eigen naam héhé

Afgeleid van het Grieks voor 'houden van'.

Groetjes,
                          Philine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Geen lelijke naam maar gelukkig zet je er bij "onze dochter" want ik zou van geen kanten weten dat het om een meisje gaat.
                            Iedere StuBru luisteraar kent Aiko duyster .

Hier hebben we een Babette & een Linus rondlopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                              Iedere StuBru luisteraar kent Aiko duyster .
                              StuBru luisteraars zijn dan ook geen gewoon hé.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                hou er in iedergeval rekening mee: dat het kind er het hele leven aan vast zit, kies dus een naam voor het kind en niet omdat je het zelf zo,n bijzondere naam vind.
                                grt,bouk.
                                Ik ga wel akkoord met Bouk...en wil ook nog als tip geven dat een naam die wereldwijd iets of wat gemakkelijk uit te spreken is ook wel erg handig is! Stel dat je kindje ooit naar een ander land verhuist, niet dat dat gebeurt...maar het is mogelijk. Mijn man is Canadees en hij krijgt de naam van sommige van mijn familieleden van Belgie niet uitgesproken. Mijn broer's zoon heet Gert...en in het Engels krijgt het Gurt of gewoon G. Een naam als Marijke of Veerle is ook niet erg simpel.

De naam op mijn paspoort is Anneke, maar die naam is eigenlijk nooit gebruikt geweest en het is altijd "Ann" geweest. Mijn ouders noemen me af en toe wel nog Anneke, maar nu dat ik in Canada woon is Ann wel het gemakkelijkste. Als ik nu ergens aanwezig moet zijn en ze roepen mijn naam af dan wordt ik altijd genoemd bij "Anneke" (omdat het op mijn paspoort staat) maar hier weten ze niet wat ze er mee moeten doen. Ik heb al Annika gehad of Annekkie of Anneka,... noem maar op en ik vind dat soms wel vervelend, het is eigenlijk letterlijk vertaald kleine Ann. Dus ik zeg dat meestal dan wel en zeg hen om me gewoon Ann te noemen en dan is dat geen probleem!

Veel succes ermee,
                                Groetjes,
                                Ann

Comment

Working...
                                X