Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat zijn uw ergernissen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat zijn uw ergernissen ?

Oorspronkelijk geplaatst door lana Bekijk bericht
    de vraag ... van welke gazet zijt gij
    Da's nu eens een vraag die je met een FZ30 niet krijgt . Je kan ook nog altijd je BD-lidkaartje omhangen .

Nee, ik was net aan 't denken welke ergernissen met betrekking tot fotografie ik heb...
    2 eigenlijk :
    - beperkingen, door het licht, door de omstandigheden, het toestel, waardoor je het (schijnbaar) perfecte plaatje niet kan schieten ;
    - dat fotografie eigenlijk best een dure hobby is, vooral als je zoveel mogelijk beperkingen wil opheffen .

Comment

dat fotografie eigenlijk best een dure hobby is, vooral als je zoveel mogelijk beperkingen wil opheffen
      Dat vind ik nu eens niet. Enkel als je de laatste mode wil volgen is dat een dure hobby. Alle hobbies trouwens. En een hobby kost ook steeds geld, als het geld moest opbrengen was het geen hobby maar is het werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Dat vind ik nu eens niet. Enkel als je de laatste mode wil volgen is dat een dure hobby. Alle hobbies trouwens. En een hobby kost ook steeds geld, als het geld moest opbrengen was het geen hobby maar is het werk.
        Dan mag ik vanaf vandaag mijn vriendin een hobby noemen
        Mvg Tim

Comment

Ik erger mij aan...

Het feit dat ik heel goed materiaal heb en er niet uithaal wat er kan worden uitgehaald.

Dat ik nog steeds geen modelfoto's kan "trekken".

Dat ik niet de techniek heb van Frank D, de ideeën van Lana, Duister, ...

Kortom ik erger mij verschrikkelijk dat ik me zoveel erger...
          Website: http://www.d-eye.be

Comment

Duur en duur is 2... maar ik weet zeker dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Als je hier de "aankoop" topics bekijkt, en de topics over fototoestel, objectieven en toebehoren, dan komt vooral de vraag terug of het goedkopere materiaal ook voldoet.
            Als je beperkingen wil wegwerken (mijn FZ30 heeft een bereik van 35 tot 420 mm en een lens die over dit bereik van F 2,8 tot F 3,7 varieert, maar vertoont ruis vanaf iso 200 en te veel ruis om goed te zijn op iso 400 en gaat niet hoger, en heeft een beeldstabilisator), dan moet je kiezen voor een toestel dat hogere iso-waardes aankan zonder ruis en/of voor lichtsterke lenzen. Beide zaken zijn gewoon duur. Anderzijds... ik liep vandaag een dagje in ARTIS rond, en het viel me op hoeveel digitale reflexen met serieuze toeters op er rond de nek hingen.
            Maar je moet ook eerlijk zijn... hoeveel mensen hebben een legale versie van photoshop ? Hoeveel mensen hebben een gecalibreerde monitor ? Deze twee dingen samen kosten al bijna € 2.000. En ja, daar kan je een paar jaartjes mee door, maar wie geeft het er aan of kan het er aan geven ?
            Iedereen streeft naar zo goed mogelijke resultaten, maar de meesten leggen zich neer bij "zo goed als ze kunnen" resultaten, met het materiaal dat ze ter beschikking hebben.
            Er zal hier her en der wel een wonder-boy zitten die uit goedkoop materiaal iets subliems kan toveren, maar dat is dan meestal iemand die zogoed als professioneel bezig is.

Trouwens mijn derde ergernis... tijd tijd tijd !
            Tijd om foto's te maken
            Tijd om foto's te bekijken
            Tijd om foto's te bewerken...

Comment

Een flash op een hotshoe. Veel geld voor slechte foto's. Ik heb zelf met mijn flash géén 20 foto's gemaakt. Yikes. Slechtste aankoop ooit.

-M-
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht

Trouwens mijn derde ergernis... tijd tijd tijd !
                Tijd om foto's te maken
                Tijd om foto's te bekijken
                Tijd om foto's te bewerken...

Rustig Festina Lente, Festina lente man
                Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                  Rustig Festina Lente, Festina lente man
                  Misschien heb ik wel tijd te kort, omdat ik me soms te langzaam haast .

Comment

aan de valse hoop die ik had om een perfecte foto te maken.

Comment

Aan de vraag: Bent u iets verloren meneer?

Op twee dagen tijd (gisteren en vanmorgen) 4 keer mogen horen tijdens mijn zoektocht naar insectjes.
                      En buiten mijn verstand tot nu toe niets verloren.

Het zegt natuurlijk wel iets over de vriendelijkheid en bezorgdheid van de Oost-vlaming
                      Mvg Tim

Comment

Het slechte weer dat mij belemmert om goedgezind op zoek te gaan naar mooie beelden voor een macro... Kortom het huidige "zomerweer"!
                        Canon 40D - 70-200mm L F4 - 17-40mm L F4 - 100mm 2.8 USM Macro - 430EX II
                        http://nick-verbeeck.fotopic.net
                        http://www.wix.com/Nixken/Nick-Verbeeck---Fotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nixken Bekijk bericht
                          Het slechte weer dat mij belemmert om goedgezind op zoek te gaan naar mooie beelden voor een macro... Kortom het huidige "zomerweer"!
                          Volledig mee eens ! Het hoeven voor mij geen macrobeelden te zijn, maar gewoon "mooie" beelden vinden met dit weer is ook al niet zo simpel.
                          Hier hebben we voor de verandering net weer eens een douche gekregen grrrrr ...

Comment

Mijn grootste ergernis is dat iedereen je in je omgeving kent als (hobby)fotograaf en je te pas en te onpas vraagt om foto's te komen maken bij iedere gelegenheid (zonder te spreken van enige compensatie natuurlijk).
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik erger mij aan werkelijk alles.
                              pixelpusher

Comment

En een hobby kost ook steeds geld, als het geld moest opbrengen was het geen hobby maar is het werk.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                                Dan mag ik vanaf vandaag mijn vriendin een hobby noemen
                                Alléén als er echt géén werk aan is, Ticor!

Mijn grootste ergernis is dat ik het moet stellen met een 'Trabant' en dat de camera van m'n dromen (voorlopig nog) vér boven mijn budget ligt.
                                Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Working...
                                X