Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Imac

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Imac

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
    ben ik dan misschien te fel geneigd naar het principe te gaan : een lens geeft betere foto's?

Stel, jij hebt een 400D met wat beginnersglas en een AMD X2 laptop... Zou jij dan eerst beter glas kopen of een nieuwe computer?

Ow, maar ik dacht dat je nieuwe computer niet alleen voor fotostuff zou zijn. Ik zou inderdaad ook eerst nieuw glas kopen. Maar indien de prijzen nu serieus gaan dalen zou ik toch twijfelen.
    HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
    Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
      Om even wat tegengas te geven in dit topic....

Ongeveer 2 maanden geleden heb ik me ook een Macbook gekocht om mezelf vertrouwd te maken met MacOS. Persoonlijk vind ik MacOS niet "my cup-a-tea" en zeer over-hype'd.
      Alles wordt voor je afgeschermd waardoor ik als gebruiker nooit het gevoel krijg het te beheersen. ....
      .... Neemt niet weg dat ik overtuigd ben dat MacOS voor de startende computeraar makkelijker is dan Windows. Dit vooral door het extreem doorgevoerde "MacOS weet het allemaal beter dan jij".

Dit doet mij sterk denken aan een "gedachtenwisseling" die ik enkele weken geleden in een winkel had ivm de aankoop van een printer. De "madam" daar, meende dat zij als "IT-er" met recht en rede kon zeggen dat Apple en OSX in het algemeen ... "simplistisch" waren. (Aan haar gezicht te zien schatte ze de Mac-gebruiker ongeveer op het zelfde niveau in )
      Ik heb haar toen glimlachend geantwoord dat ik geen IT-er was maar beroepshalve een computerGEBRUIKER en dat ik vanuit dat oogpunt het dan wel getroffen met mijn Mac's. De afgelopen 16 jaar waren altijd 2 à 3 Mac's in huis ... en in al die jaren hebben we, uitgezonderd voor 2 hardware probleempjes, nooit een IT-er over de vloer nodig gehad.

Uit ervaring weet ik wel dat nogal wat switchers het vaak véél te ver gaan zoeken ... als jij dan spreekt over commando's waarvoor je vier toetsen tegelijk moest gebruiken (wat idd mogelijk is), dan ben je niet meer bezig met "gewoon" computergebruik. Normalerwijze heb je die commando's pas nodig wanneer je jezelf flink in de sh**t hebt geholpen of om in te grijpen op dieper liggende commando's in het OS.

"Zeer over-hype'd"? ... 1 of 2% van de switchers blijken uiteindelijk terug te keren naar hun oude stal ... kan hé, je moet gebruiken wat jou het best ligt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
        Ow, maar ik dacht dat je nieuwe computer niet alleen voor fotostuff zou zijn. Ik zou inderdaad ook eerst nieuw glas kopen. Maar indien de prijzen nu serieus gaan dalen zou ik toch twijfelen.
        ik denk dat als ik een Mac moest kopen, die ook niet alleen voor fotostuff zou gaan dienen hoor. Dan houd ik mijn laptop van het werk echt enkel voor het werk en misschien wat Windows specifieke spullen.

Ik weet dat de prijzen naar beneden gaan maar toch... zeker als de Bigma die ik zo vriendelijk van Lut mag testen op de SD Het Vinne meevalt, zal het zeker nieuw glas zijn.
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Vanaf men eerste seconde OSX was ik verliefd
          Ik ken dat gevoel, heb nog geen seconde spijt van m'n switch

Ben nu aan het sparen voor een bigma maar misschien komt er dan toch eerst een Mac in huis ipv die lens... sjonge sjonge, waarom is het allemaal zo moeilijk kiezen en duur
          Dat kiezen is toch niet moeilijk je weet blijkbaar al wat je wil.
          MAC is niet duur, zeker niet als je het uitrekent op langere termijn, hij gaat immers veel langer mee dan een PC en telkens er een OS upgrade komt, stijgt (ja je leest het goed) de performantie (dus ook op oudere hardware), moet ge met Windows eens proberen

Maar hoeveel duurder is bv een Imac dan tegenover een gewone pc.
          Hier geld zekers de regel "goedkoop = duurkoop"
          Trouwens, al eens wat prijzen van software vergeleken?
          Windows Vista (afh. van de versie) kost je tot ruim 500 EUR - OSX kost je 129 EUR (voor alle versies )
          Office kan je het goedkoopste op de kop tikken als student, dan kost je dat zo'n 150 eur - iWorks'08 kost je 79 eur.
          De Apple software is niet enkel goedkoper, maar het produkt is beter afgewerkt en doet wat de gebruiker verwacht, je hebt geen extra "plus pack" van doen.

Wist je dat op dit ogenblik het aandeel OSX groter is dan dat van Vista

Comment

IK verwacht gewoon dat Apple nog vele markten in handen gaat krijgen. Wacht maar in december komt de Iphone uit, naar mijn mening gaat dit nog een groter succes worden dan de Ipod.

Ik heb de volledige presentatie bekeken van de Iphone het is gewoon 3 generaties verder dan eender welk toestel er nu bestaat.
            Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

Ik heb de volledige presentatie bekeken van de Iphone het is gewoon 3 generaties verder dan eender welk toestel er nu bestaat.
              op wat baseer je deze uitspraak? verscheidene sites hebben de iphone nu al vergeleken met andere telefoons en de iphone kwam duurder en minder functioneel uit de tests...
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

Comment

IK verwacht gewoon dat Apple nog vele markten in handen gaat krijgen. Wacht maar in december komt de Iphone uit, naar mijn mening gaat dit nog een groter succes worden dan de Ipod.

Beetje OT in deze draad maar 'k zou dat niet durven beweren. De reviews zijn niet bepaald lovend.

Vb uit PC Magazine :
                "De Apple iPhone is de beste draagbare mediaspeler ooit. We hebben nooit meer plezier gehad met een handheld computer, en de iPhone surft het web als de beste. Maar als een telefoon en messaging-toestel is de iPhone ondermaats. Het is een toestel vol contradicties."

Hier nog enkele bedenkingen : http://www.molblog.nl/mobile/4364

Comment

Ik baseer mij op de presentatie van het toestel, van apple zelf. Je kan deze bv vinden op youtube. Kijk zelf maar (duurt wel een uurtje ofzo)

Comment

Ik baseer mij op de presentatie van het toestel, van apple zelf.
                    Tja, objectief zal deze presentatie wel niet zijn hé .

Comment

Bwa objectief, ze tonen gewoon in real life de functies van de iphone. Kijk zelf maar dan snap je wat ik bedoel.

Comment

op wat baseer je deze uitspraak? verscheidene sites hebben de iphone nu al vergeleken met andere telefoons en de iphone kwam duurder en minder functioneel uit de tests...
                        Zou best kunnen, ook Apple-computers worden al jaren vergeleken in computermagazines en -sites en zijn ook nooit goed genoeg.
                        Mij heeft het nog maar weinig uitgemaakt; ik ben 4 jaar geleden gestart met Mac en heb het mij nog nooit beklaagd. Wat de computermagazines ook moge beweren...
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik heb hier een 24" iMac staan (oude gen, dus de witte ) en ik heb hier nog geen seconde spijt van gehad!
                          Hier komt niks anders meer binnen dan Mac, iPods, iPhones, Shuffles enz enz.
                          De Mac dingen zijn gewoon pure kwaliteit. En kwaliteit gaat lang mee.
                          Onze Macbook heeft 5 jaar perfect gedraaid (zonder te formateren of systeem te herinstalleren). Probeer dat maar eens met een PC!
                          Mac is plug n play. Ik heb Aperture staan en zonder de canon soft erop te zetten herkent dat mijn 350Dtje. Schitterend toch?
                          En de opmerking dat OSX teveel voor u denkt is zever en pakskes. Ik verwacht van een besturingsprogramma dat het mijn mac draaiende houdt. Niet dat ik eerst moet beginnen sleutelen om het aan de praat te krijgen.
                          www.olivierdutre.com
                          Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

Comment

Als je dit forum doorneemt zou je geregeld de indruk krijgen dat een XP gebruiker minstens een licentiaat informatica moet zijn om gewoon windows op z'n PC te installeren...

Mijn XP staat erop van april 2005, ik installeer en deïnstalleer software alsof mijn leven ervan afhangt, en toch blijft die XP werken (en nog zonder problemen ook). Vista gebruik ik niet (heb hier wel nog altijd een RC2 staan : als notoir "installateur" is dat het minste...).

Windows is het besturingssysteem met de meeste variteit aan software en hardware dat het ondersteunt. Je kan dus met dat ding het meeste doen. Als ze bij Apple ooit eens deftige CAD software draaiend krijgen, zal ik misschien eens overwegen om het ook eens te testen, maar voor het ogenblik... Zolang ze Pro engineer, Autocad en 3D studio Max niet native draaien ga ik er zelfs niet aan beginnen...

Van Pro engineer begrijp ik het zelfs niet, want dat is native Unix software, die wel al een dikke 7 jaar meer op Windows "NT's" verkocht wordt...

Heb ooit eens 13 maanden professioneel Macs moeten gebruiken, en d'een dezen was er toch niet content over.

Allé, nog veel succes met jullie design toestelletjes ;-).
                            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Mijn XP staat erop van april 2005, ik installeer en deïnstalleer software alsof mijn leven ervan afhangt, en toch blijft die XP werken...

Als ze bij Apple ooit eens deftige CAD software draaiend krijgen, zal ik misschien eens overwegen om het ook eens te testen, maar voor het ogenblik... Zolang ze Pro engineer, Autocad en 3D studio Max niet native draaien ga ik er zelfs niet aan beginnen...

Heb ooit eens 13 maanden professioneel Macs moeten gebruiken, en d'een dezen was er toch niet content over.

Allé, nog veel succes met jullie design toestelletjes ;-).
                              Fijn voor U dat uw XP werkt zoals het zou moeten ... maar eerlijkshalve zou het maar triestig zijn dat ge als netwerkbeheerder uw eigen computer niet draaiende kan houden!

Verder kan je Apple moeilijk de schuld geven van het feit dat welbepaalde softwarebedrijven het vertikken om software voor hen te schrijven. Als ik de toenemende groep switchers zie, vraag ik mij wel af hoe lang ze die halsstarrigheid nog gaan blijven volhouden. Ik beheer 4 websites en de Mac-gebruikers vormen daar intussen 23% van de bezoekers. Wie wil rondkijken weet dat voor vrijwel alle windows-soft een Mac variant bestaat ... de macht der gewoonte kan echter voor sommigen een onneembaar obstakel zijn om op een ander programma over te schakelen.
                              Ik werk zelf beroepshalve al 16 jaar met Mac's en ik heb mij hierdoor nooit professioneel geremd gevoeld ... juist in tegendeel zou ik zeggen.

"design toestelletjes" ... Waarom een producent kleineren omdat hij grote zorg en aandacht aan vormgeving wil besteden? ... er is al genoeg lelijkheid op de wereld! Van mensen die hun tijd wijden aan fotografie zou men verwachten dat ze ook oog hebben voor de "schone" dingen in het leven van elke dag.

Comment

Design toestelletjes.?
                                Is het fantastisch hoe compact de nieuwe Imac wel is? Het neemt evenveel plaats in als een gewoon TFT-scherm en je bespaart er nutteloze kabels en toestanden bij uit.
                                Ik wil een computer waar ik mij geen zorgen hoef te maken om virussen, eentje die degelijk draait en waar ik geen IT-engineer dagelijks hoef voor op te bellen om mij uit de **** te helpen.
                                Op de 4 jaar dat ik met Mac werk heeft nog geen enkele informaticus mij moeten helpen.
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                                X