Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trouwen met een niet-EU "onderdaan"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Trouwen met een niet-EU "onderdaan"

Beetje raar voor 'n foto-forum, maar kom...

Ik heb onlangs een mooie schat leren kennen, en wie weet gaan we ook trouwen. (hopelijk wel, ella es mi corazon,..., niets mis met zich op voorhand in te lichten)
    Ze heeft al enkele jaren bij familie gewoont hier in Belgie, woont nu bij familie in Spanje, ..... EU? Nee, toch niet, ze is afkomstig van Ecuador.

Nu wou ik graag weten of er hier iemand meer informatie heeft over hoe alle formaliteiten gedaan moeten worden, of er al ervaring mee heeft.
    Ik heb al wat gevonden op de site van vreemdelingenrecht maar daar is 't me toch niet allemaal duidelijk.
    Bvb: ze zou moeten met 'n 3-maanden visum nar Belgie komen "met uitzicht op huwelijk", maar.... hier in Belgie moet je 'n huwelijk toch minimum 3 maand op voorhand aankondigen, hoe valt dit te rijmen?

Alvast bedankt.
    Last edited by TedereTijger; 7 augustus 2007, 09:44.
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

Re: Trouwen met een niet-EU "onderdaan"

Als ik van jou was zou ik m'n licht opsteken op de dienst bevolking van je gemeentehuis. Effe bellen of zo?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
      Ik heb onlangs een mooie schat leren kennen, en wie weet gaan we ook trouwen. (hopelijk wel, ella es mi corazon,..., niets mis met zich op voorhand in te lichten)
      Felicitaciones con encontrar el amor de su vida
      Buena Suerte !

Comment

De mi parte tambien. En hora buena.

Comment

Cerveza, pollo con patatas fritas, yo te quiero,... hier stopt het spaans voor mij

Laat je inlichten bij de dienst bevolking van uw gemeente zoals reeds aangehaald.

Hans
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Inderdaad, bevolkingsdienst is 'n interessante start, had ik nog niet aan gedacht (m'n hoofd zit elders ). Bedankt voor de tip.

Y tambien graçias por todos felicitationes.
            Yo tambien conocer que poco espagñol.

Comment

Een maat van mij is overlaatst met een hondurese getrouwd, die is naar ginder getrokken om te trouwen. En dan zijn ze samen afgekomen. Misschien ook een idee, als je voor logies zorgt willen we ginder altijd trouw foto's komen nemen
              To make your dreams come true, wake up

Comment

Ik zou in ieder geval al heel snel achter aan gaan welke documentatie nodig is. Ik woonde al 8 jaren zelfstandig in Nederland en was al lang bekend bij de vreemdelingen politie, gemeente, belasting ezv. Toch moest ik opnieuw een aantal documenten uit mijn geboorte land tonen voordat ik mocht trouwen. (en de documenten moest ook niet ouder dan 6 maanden zijn, dus alles opnieuw aanvragen.) Ook moest ik een bepaalde een documenten tonen die niet bestaat in de regelgeving van mijn geboorte land. Dit was een heleboel geregel en stress voordat alles goed kwam.

Dat was wel in Nederland, maar waarschijnlijk is de regelgeving in België ongeveer gelijk.

Veel success
                vriendelijke groeten, Helen
                Updated WWW.HELENICA.NL
                ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Langs deze weg: Danny, we wish you Mucho Love en Mucho Happiness (tja mijn spaans is zo goed niet ... 'k raak toch verder met Vlaams dan met Spaans in Benidorm naar het schijnt ).
                  Een tip kan ik niet geven wel een hint: je TS-vrienden zien een Ecuadoriaanse trouw wel zitten. Geef ons enkel de tijd om sponsors te zoeken
                  The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

de details ken ik niet van equador of spanje etc...

Maar inderdaad:

Eerst moet je een huwelijksaangifte gaan doen in de gemeente waar je wil trouwen...Daar moet je alle papieren voorleggen van uw madammeke...zoals...geboorteakte, bewijs van nationaliteit, papiertje waar op staat dat ze al dan niet weduwe, reeds gescheiden of gewoon ongehuwd is..(indien gescheiden /overleden moet je ook die aktes voorleggen)...

Al deze papieren kunnen voorgelegt worden in het nederlands, duits, frans.
                    Maar dan moeten die papieren zo kunnen afgeleverd worden vanuit die uquador dinges

Al deze papieren moeten voorzien zijn van een apostille VOOR je ze naar het gemeenthuis brengt voor huwelijksaangifte...

Moeten de papieren vertaalt worden, koop dan nu geen L lens want dat kan nogal duur worden

Tijdens de huwelijksaangifte moet uw madam er ook bij zijn he

Na het huwelijk ben je dus hier in orde maar wil je waarschijnlijk ook equador nog op de hoogte brengen, alle dat moet

Dus na het huwelijk krijg je de huwelijksakte, in een nederlandse gemeente in het nederlands he
                    Daar kunt ge dan mee naar brussel om het te laten legaliseren.

Dan kan je dit papier gebruiken om wederom alles gaan aan te geven in Equardor.

En na dit alles ben je officieel man en vrouw.

Een hele boterham....maar niet zo moeilijk
                    Risto

PS:Er is ook nog dat stuk dat uw madammeke nog niet hier woont maar in alle geval dit stuk past waarschijnlijk ergens midden in
                    PS1: Informeer U zoveel mogelijk ivm de procedures over internet etc....Is altijd leuker als je meer weet dan de lokale loketbediende op de bevolkingafdeling van de gemeente.
                    Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

Comment

Yo tambien conocer que poco espagñol.
                      "El ejercicio hace maestro"

! Muchas felicidades y buena suerte !

Saludos,
                      Pol.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Risto Bekijk bericht
                        Al deze papieren moeten voorzien zijn van een apostille VOOR je ze naar het gemeenthuis brengt voor huwelijksaangifte...
                        Eum...wat is 'n apostille?

Moeten de papieren vertaalt worden, koop dan nu geen L lens want dat kan nogal duur worden
                        Enig idee wat zo'n "bëedigd vertaler" kost?
                        ( L-lens? op 'n Nikon? )

Dan kan je dit papier gebruiken om wederom alles gaan aan te geven in Equardor.
                        En moet dit alles dan opnieuw vertaald worden door zo'n bëedigd vertaler ?

Een hele boterham....maar niet zo moeilijk
                        Zeg da wel!!!
                        Maar liefde overwint alles.

Comment

( L-lens? op 'n Nikon? )
                          Da's wel een goeie opmerking ;-)))
                          ... wij Canoniaans zijn het zo gewoon om ook een category Luxary glass te hebben, maar af en toe moet je er toch bij stil kunnen staan dat Nikon dat niet heeft. ;-)

Anyhow, ik vind dat we moeten foto's te zien krijgen van die trouw enzo! ;-)
                          Imagination is more important than knowledge...
                          http://www.kiekje.be

Comment

( L-lens? op 'n Nikon? )

En moet dit alles dan opnieuw vertaald worden door zo'n bëedigd vertaler ?

Zeg da wel!!!
                            Maar liefde overwint alles.
                            Ik ben ook getrouwd met niet EU onderdaan. Mijn situatie is wel een beetje anders, want ik woon ook niet in EU.

Apostille: Officiele documenten uit een ander land moeten eerst gelegaliseerd worden om erkend te worden. Dit gaat het makkelijkste als beide landen zijn aangesloten bij het apostilleverdrag. Dan kan je een apostillestempel aanvragen voor het document in kwestie. (Anders zou je met het document naar het consulaat moeten voor legalisatie).

Geen idee wat een vertaling in Belgie kost, maar in Australie liepen de kosten nogal uiteen. Een officiele vertaling van mijn uittreksel uit het strafregister kostte me 20 Australische dollar. Maar voor een vertaling van mijn rijbewijs werd alleen 1 specifiek vertaalbureau erkend, wat daarvoor 100 dollar aanrekende.

Succes ermee. Mijn ervaring met visa regelen en trouwen is: veel papierwerk, en overal moet flink voor betaald worden. Maar het is allemaal te doen. Ik ben blij dat ik niet voorlopig even niks meer met immigratiediensten te maken heb.

Comment

Working...
                            X