Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Imac

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Imac

Wist niet dat 't mogelijk was om met Garmin te werken in MAC. Doet me sterk twijfelen om ook over te schakelen.... en is zo verleidelijk als je dat design ziet

Comment

Om even wat tegengas te geven in dit topic....

Ongeveer 2 maanden geleden heb ik me ook een Macbook gekocht om mezelf vertrouwd te maken met MacOS. Persoonlijk vind ik MacOS niet "my cup-a-tea" en zeer over-hype'd.
      Na enkele weken wist ik eindelijk redelijk goed mijn weg erin te vinden. Maar al met al vind ik het OS "ongrijpbaar". Dacht ik dat Microsoft teveel "voor de gebruiker denkt", in MacOS is het nog veel erger. Alles wordt voor je afgeschermd waardoor ik als gebruiker nooit het gevoel krijg het te beheersen. Natuurlijk is er de Unix box, maar daar begin ik al helemaal niet aan (onder Windows doe ik ook alles zonder de DOS box). Ook de meest exotische shortcuts worden in MacOS gebruikt met wel 4 mogelijke toetsen om mee te combineren.
      Neemt niet weg dat ik overtuigd ben dat MacOS voor de startende computeraar makkelijker is dan Windows. Dit vooral door het extreem doorgevoerde "MacOS weet het allemaal beter dan jij".

Nu draai ik enkel nog Windows op mijn Macbook en MacOS staat er nog ergens op, maar laat ik bij voorkeur in het donker staan.

De Apple hardware daarentegen vind ik top. Zelfs als MacWindows laptop staat ie ver boven al mijn andere laptops (2 Dell laptops en 1 MSI laptop).

Comment

Voor alle duidelijkheid : Mapsource werkt alleen op Windows en ofwel draai je dat door via Bootcamp in Windows te starten, ofwel via de emulator Parallels. Met deze laatste werkt de usb support niet naar de Garmin Zumo, tenminste niet met OSX 10.4.10. Ik merk dat er een update is van Parallels 2.5 betreffende deze OSX build en usb support. Ik ga deze straks eens proberen... Garmin zou trouwens een Mapsource (beta) versie hebben voor OSX, maar die is niet commercieel beschikbaar. Of die er ooit komt is de vraag...

Oorspronkelijk geplaatst door megarainman Bekijk bericht
        Wist niet dat 't mogelijk was om met Garmin te werken in MAC. Doet me sterk twijfelen om ook over te schakelen.... en is zo verleidelijk als je dat design ziet
        Nikon D90

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk bericht
          Voor alle duidelijkheid : Mapsource werkt alleen op Windows en ofwel draai je dat door via Bootcamp in Windows te starten, ofwel via de emulator Parallels. Met deze laatste werkt de usb support niet naar de Garmin Zumo, tenminste niet met OSX 10.4.10. Ik merk dat er een update is van Parallels 2.5 betreffende deze OSX build en usb support. Ik ga deze straks eens proberen... Garmin zou trouwens een Mapsource (beta) versie hebben voor OSX, maar die is niet commercieel beschikbaar. Of die er ooit komt is de vraag...
          Ik heb perfecte USB support naar mijn Garmin GPSMAP 60Csx. Dat zowel vroeger onder Parallels 2 als nu onder Parallels 3. Ook OSX 10.4.10.

Ook mijn dochter haar PSP communiceert vlekkeloos via USB met de Mac onder Win (ik gebruik Windows Mediaplayer om CD's voor haar te rippen voor op haar PSP, misschien lukt dat ook wel met iTunes hoor)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
            Om even wat tegengas te geven in dit topic....
            Dacht ik dat Microsoft teveel "voor de gebruiker denkt", in MacOS is het nog veel erger. Alles wordt voor je afgeschermd waardoor ik als gebruiker nooit het gevoel krijg het te beheersen.
            Puur uit curiositeit, Havezet: in welke situatie vond je dat je als gebruiker meer controle nodig had?
            Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk bericht
              Ik merk dat er een update is van Parallels 2.5 betreffende deze OSX build en usb support. Ik ga deze straks eens proberen... Garmin zou trouwens een Mapsource (beta) versie hebben voor OSX, maar die is niet commercieel beschikbaar. Of die er ooit komt is de vraag...
              Ik gebruik het gratis virtualBox voor de enkele momenten dat ik Windows nodig heb (o.a. Webbankieren Axa).

Garmin heeft al enkele OSX apps

Die nieuwe iWork '08 eindelijk "numbers"
              Downloading DEMO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
                Puur uit curiositeit, Havezet: in welke situatie vond je dat je als gebruiker meer controle nodig had?
                Dat vraag ik me ook af. OSX is gewoon windows maar dan 5 stadia verder. Ook geen wonder dat microsoft ineens in de nieuwe windows met widget achtige applicaties over de brug komt.

Vanaf men eerste seconde OSX was ik verliefd
                HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

Ik heb al meerdere malen van Mac mogen proeven en dat vond ik doodjammer...

waarom : nu wil ik er eentje maar kan die momenteel effe niet betalen (zelfs niet 2e hands). En ik weet niet in welke mate ik de Mac zou gebruiken want ik heb
                  een windows laptop van het werk (een AMD X2 met 1gig RAM).

Ben nu aan het sparen voor een bigma maar misschien komt er dan toch eerst een Mac in huis ipv die lens... sjonge sjonge, waarom is het allemaal zo moeilijk kiezen en duur
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

Comment

Wat ik wel nog altijd niet snap is dat ik wel heel veel mensen hoor zeggen ja apple is gewoon te duur.

Maar hoeveel duurder is bv een Imac dan tegenover een gewone pc.
                    Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
                      Wat ik wel nog altijd niet snap is dat ik wel heel veel mensen hoor zeggen ja apple is gewoon te duur.

Maar hoeveel duurder is bv een Imac dan tegenover een gewone pc.
                      hey Jan, dat ben ik na verloop van tijd wel erg gaan relativeren en ik wil helemaal niet zeggen dat Mac TE duur is. Ik vind eerlijk gezegd op termijn een Mac goedkoper zijn dan een PC... Probeer jij op een computer van 4-5 jaar oud maar eens Vista te installeren... die knijp je zo de keel dicht.

Op een Mac van 4-5jaar oud kan je echter zonder al te veel problemen OS X draaien dus de hardware gaat langer mee voor een Mac dan voor een Windows PC.

Wat ik gewoon wil zeggen is dat je toch maar meteen 1000 € moet kunnen ophoesten om er eentje nieuw te kopen.
                      Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                        hey Jan, dat ben ik na verloop van tijd wel erg gaan relativeren en ik wil helemaal niet zeggen dat Mac TE duur is. Ik vind eerlijk gezegd op termijn een Mac goedkoper zijn dan een PC... Probeer jij op een computer van 4-5 jaar oud maar eens Vista te installeren... die knijp je zo de keel dicht.

Op een Mac van 4-5jaar oud kan je echter zonder al te veel problemen OS X draaien dus de hardware gaat langer mee voor een Mac dan voor een Windows PC.

Wat ik gewoon wil zeggen is dat je toch maar meteen 1000 € moet kunnen ophoesten om er eentje nieuw te kopen.
                        Ik heb het niet over jou hoor, maar in het algemeen. Ik hoor gewoon veel mensen zeggen van ooo een mac zo moooi maar ja te duur. En dan kopen ze hun een labtop van 2000 euro ofzo Ik vind apple gewoonweg goedkoop voor de kwaliteit dat je krijgt.

Comment

Ik heb het niet over jou hoor, maar in het algemeen. Ik hoor gewoon veel mensen zeggen van ooo een mac zo moooi maar ja te duur. En dan kopen ze hun een labtop van 2000 euro ofzo Ik vind apple gewoonweg goedkoop voor de kwaliteit dat je krijgt.
                          ik begrijp je wel hoor en zo was ik ook VOOR ik van Mac geproefd had en er meer over leerde kennen.

Dat is het probleem bij "de mensen in het algemeen"... Ze beseffen niet dat een Mac veel langer meegaat dan een doorsnee PC (zelfs een die evenveel kost).

ik denk dat ik al mijn stuff nog maar even op die Windows laptop zal doen en eerst mijn glas upgrade voor ik kijk voor een Mac. Het beestje doet het niet slecht (hoewel hij aan herinstallatie toe is) en hij heeft me tenslotte geen cent gekost dus...
                          Nieuwe site

Comment

Ik zou eerst toch opteren voor een macje hoor. De prijzen van de gewone imacs niet de nieuwe, gaan nu echt kelderen. Ik denk dat je binnenkort voor 600 of 700 euro mss een Imac 20inch kan kopen.

Comment

Ik zou eerst toch opteren voor een macje hoor. De prijzen van de gewone imacs niet de nieuwe, gaan nu echt kelderen. Ik denk dat je binnenkort voor 600 of 700 euro mss een Imac 20inch kan kopen.
                              ben ik dan misschien te fel geneigd naar het principe te gaan : een lens geeft betere foto's?

Stel, jij hebt een 400D met wat beginnersglas en een AMD X2 laptop... Zou jij dan eerst beter glas kopen of een nieuwe computer?
                              Nieuwe site

Comment

Waaaw, die nieuwe Imac is echt om te stelen.
                                Ik heb nog maar een nieuwe MacBook, maar volgend jaar moet ik zo te zien mijn oude Imac 17" dringend vervangen.
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                                X