Ik denk eraan om van Windows naar Mac over te schakelen, doch ben enigszins terughoudend omdat ik het systeem helemaal niet ken. Ik hoor echter alleen positieve commentaren en zelden zijn problemen met de hardware. Zijn er onder jullie die onlangs (of lang geleden) de overstap hebben gemaakt en zo ja, waarom zouden jullie Mac aanraden ? Ik ben geen pc-wizzard dus als ik het allemaal zèlf moet uitzoeken komt dat nooit goed . Bestaan er workshops of demonstraties voor mensen zoals ik, die van systeem willen veranderen ? Misschien kennen jullie iemand die mij verder wegwijs kan maken.. ?
It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.
De{%nbsp%}krachtigste Mac-laptops en{%nbsp%}‑desktops{%nbsp%}ooit. Met de superkracht van Apple{%nbsp%}silicon. MacBook{%nbsp%}Air, MacBook{%nbsp%}Pro, iMac, Mac{%nbsp%}mini, Mac{%nbsp%}Studio en Mac{%nbsp%}Pro.
Ik denk eraan om van Windows naar Mac over te schakelen, doch ben enigszins terughoudend omdat ik het systeem helemaal niet ken. Ik hoor echter alleen positieve commentaren en zelden zijn problemen met de hardware. Zijn er onder jullie die onlangs (of lang geleden) de overstap hebben gemaakt en zo ja, waarom zouden jullie Mac aanraden ? Ik ben geen pc-wizzard dus als ik het allemaal zèlf moet uitzoeken komt dat nooit goed . Bestaan er workshops of demonstraties voor mensen zoals ik, die van systeem willen veranderen ? Misschien kennen jullie iemand die mij verder wegwijs kan maken.. ?
Ik ben recent overgeschakeld. Ik heb momenteel 2 Mac's (MacBook & MacPro) en 5 PC's (reserve PC thuis, 2 oude laptops voor de kinderen & 2 PC's op de zaak). De laptop van mijn dochter vertoont momenteel kuren en zal waarschijnlijk vervangen worden door de nieuwe iMac. In tegenstelling tot wat velen denken is de overstap van PC naar Mac absoluut geen probleem, noch voor mij, noch voor mijn dochter. Misschien werkt sommige hardware niet op Mac maar ook mijn 2 oude "Windows only" Minolta QMS 2300W laserprinters heb ik via enkele downloads aan de praat gekregen op Mac. Op mijn reserve PC zit Macdrive zodat deze zonder probleem mijn Mac geformateerde externe drives kan lezen.
Hahahahaha beledig mij eens niet, die pc dat hier staat, staat hier alleen omdat ik voor een bepaald webzine programma's nodig heb dat alleen met windows draaien en inderdaad het gaat zover dat ik daar zelfs een aparte pc voor gebruik.
ALLES OM WINDOWS MAAR VAN MEN MACJE TE HOUDEN
HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII
Alle, 'k beklaag het me nog altijd niet dat ik het "oude" model heb, die zwarte rand zal gewoon worden maar 't ziet er niet slecht uit .
En naar mac overstappen dat doe je niet, dat besef je gewoon niet, je zet er je voor, je begint wat te experimenteren met programma's te draaien, te installeren e.d., het verwonderd je, dat je nergens lastige vragen tegenkomt, dat alles werkt, dat je amper op internet info moet gaan opzoeken om iets aan de praat te krijgen. En voor je het beseft is het 14 dagen geleden dat je die windows bak nog eens aan gezet hebt
Bof, ik heb Win XP via Parallels 3 er ook opstaan om mijn Garmin software (Mapsource) te kunnen draaien. Werkt ook goed. Scherm MacBook is zelfs scherper onder Windows dan onder OS X.
Voor wie is deze site bestemd?
- je overweegt om een Mac te kopen
- je heb net een Mac gekocht
- je stapt over naar Mac OS X
- je bent een Macgebruiker met een vraag of een probleem
- je wilt gewoon wel eens zien hoe een Mac werkt: verwacht veel plaatjes dus!
Da's ook de enige reden dat ik Parallels draai. Alhoewel de USB support naar mijn Zumo niet werkt... Werkt die bij jou?
Wie geen die-hard spelfanaat is kan trouwens zonder problemen overstappen naar OSX. Ik gebruik zelf een tweedehands mini met core solo 1.5 GHz cpu, maar wel met 2 GByte ram en superdrive (in pc termen dvd-writer). Neemt niet veel plaats in beslag, maakt geen geluid en verbruikt twee keer niks. Er zit maar een harde schijf in van 60 GByte, maar die staat maar voor 60% vol. De software bestanden zijn immers kleiner dan op Windows (en je hebt ook al die dll troep niet). Mijn data staat op een externe usb drive. De integratie met mijn bestaande Lexmark printer was een fluitje van een cent (ik print via een Intel netwerk/parallel omvomer). Mijn scanner werkte wel niet (Medion) maar da's niet zo erg (als je de prijs van een simpele scanner in acht neemt)... Ik heb hier nog een pc staan, maar die gaat dus eigenlijk nog heel zelden aan...
- Peter -
Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzeleBekijk bericht
Bof, ik heb Win XP via Parallels 3 er ook opstaan om mijn Garmin software (Mapsource) te kunnen draaien. Werkt ook goed. Scherm MacBook is zelfs scherper onder Windows dan onder OS X.
Comment