Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het F1 Topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het F1 Topic

Al jaren zijn wij grote F1 fans en missen geen enkele gp op tv.
    Nu dat het dit jaar nog is mag in Francorchamps hadden wij graag dit spectakel is live mee gemaakt.
    Effe zoeken op google en ja hoor hier de web-site....waar staan de toeganstickets...a hier!! WATTE....dit was onze reactie...WATTE!!
    Onze goesting om te gaan kijken was rap over toen wij zagen wat de toegangsprijzen waren voor een zitje ( tussen de 225€ en de 500€)
    Daar moet je petver 2 maand uw pré voor opzij leggen (wij zijn met zen 4)
    oftewel mag je voor tussen de 60€ en de 150€ 3 dagen gaan rechtstaan!
    Ik vind dit schandalige prijzen!
    Volgens mij word het tijd dat ze die god-de-vader Bernie Ecclestone is beetje op zijn rem gaan duwen!! Als je in Belgie monopolieseerd met een bedrijf...t'zal niet lang duren of je staat in de krant...dus komt Bernie Ecclestone hier dan toch ook onze wet op de handels praktijken met de voeten treden.

Wij gaan rustig bij ons tveeke kijken...en elke bocht dat die de heren nemen bedenken hoeveel wij bespaard hebben en dan nog is naar Bernie Ecclestone kijken...als ie op tv voorbijkomt...en roepen...niet met onze centjes.

Groetjes,

Ronny

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Black Horses Bekijk bericht
      T'zal wel weer geklasseerd worden als een racingincident zeker

De houding van Alonso na de wedstrijd ten opzichte van Massa was me echt een teken van onsportiviteit vond ik.
      Hoezo racingincident? Alonso was op dat moment duidelijk de betere op Massa... Massa sloot welliswaar op een wat rare/late manier de deur en er is wat rubber op het zijponton blijven hangen bij Alonso, maar alla...
      De inhaalpoging was absoluut legitiem...

En dat ze na de wedstrijd zo tegen mekaar tekeer gaan... Tsja, ik vind het er ook wat over, maar wat wil je? 2 venten die nog overlopen van de adrenaline, en Massa die de ritzege nog verliest in de laatste paar ronden...

Op naar de volgende, het was in elk geval entertainment. Met flink wat extra reclame voor Spyker (en dat door een rookie-rijder, die zelfs waarschijnlijk maar 1 GP zal rijden...).
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

We hebben de afgelopen race spectakel voor een heel jaar gehad!
        Er kan niet ontkent worden dat Alonso op het eind van de race een stuk sneller was, hij had duidelijk minder hinder van de weersomstandigheden.

De verbale reactie achteraf was uiterst vermakelijk, maar meer moet je daar niet achter zoeken. Door het raceverloop was het adrenaline-peil bij beiden blijkbaar nog niet tot onder "het streepje" gezakt ... het is circuit-haantjes-gedrag dat van alle tijden is en in iedere raceklasse voorkomt!

Voor wat het waard is, de transcriptie van de woordewisseling volgens HLN:
        Alonso: "Je hebt mijn hele flank vernield."

Massa: "Dat was toch niet met opzet. Ik kon daar niets aan doen."

Alonso: "Ga dan maar even kijken. Herleid tot een hoopje schroot."

Massa: "Ach, je kan ze kussen man. Je hebt gewonnen en nog maak je zo'n theater. Wat een eikel ben jij."

Alonso: "Ik heb met Nick Heidfeld en met iedereen echte en faire duels gehad. Maar wat jij presteert, dat doe je niet."

Massa: "Zo kan je misschien nog eens iets leren!"

Alonso: "Jij moet wat bijleren ja. Tegen de hele wereld heb ik al gereden, maar jij gaat hier vijf rondes voor het einde dit uitsteken."

Massa: "Ja, jij bent echt super. Bravo! Bravo!"

Alonso: "Bravo voor jou ja!"

Massa: "En in Barcelona zal ik het ook met opzet gedaan hebben zeker? (Massa verwijst naar een eerder incident tussen de twee dit jaar, nvdr)

Alonso: "Jij moet echt eens een lesje krijgen. Leer toch eens rijden man! Net als in Barcelona was jij opnieuw de schuldige."

Massa: „Ach, komaan. Je kan ze kussen, eikel."

Comment

Ik volg Massa, wat een 'eikel' die Alonso

Een Spaans kalfje ipv van een racende Spaanse stier. En zeker geen verdiende 2 voudig wereldkampioen.

FORZA FERRARI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McCoy24 Bekijk bericht

Een Spaans kalfje ipv van een racende Spaanse stier. En zeker geen verdiende 2 voudig wereldkampioen.

FORZA FERRARI
            Het gaat hier goed de weg op van de meeste F1-fora - het onderschrift laat ook weinig ruimte tot nuancering
            ... straks mogen dit topic ook weeral sluiten zeker?

Comment

Sorry, maar dat vind ik heel bekrompen, ik ben ook geen Alonso-fan (wel een McLaren-fan...).

Soms moet je kunnen toegeven dat idolen ook fouten maken, en Massa heeft het niet helemaal zuiver gespeeld... Ik zeg niet dat het niet door de beugel kon, heb blijft tenslotte competitie... Als je met die druk niet kunt omgaan, heb je er wat mij betreft niets te zoeken...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa Bekijk bericht
                Sorry, maar dat vind ik heel bekrompen, ik ben ook geen Alonso-fan (wel een McLaren-fan...).

Soms moet je kunnen toegeven dat idolen ook fouten maken, en Massa heeft het niet helemaal zuiver gespeeld... Ik zeg niet dat het niet door de beugel kon, heb blijft tenslotte competitie... Als je met die druk niet kunt omgaan, heb je er wat mij betreft niets te zoeken...

Het gaat me niet zo zeer om die ene actie van afgelopen weekend.
                Ik vindt Alonso gewoon geen waardig kampioen en een grote praatsmaker.

Comment

Het gaat me niet zo zeer om die ene actie van afgelopen weekend.
                  Ik vindt Alonso gewoon geen waardig kampioen en een grote praatsmaker.
                  Waarom geen waardig kampioen? Die twee wereldtitels waren dan volgens jou toevalstreffers?
                  ... als ik jou was zou ik toch maar eens de lijst van de piloten met meer dan één wereldtitel overlopen, daar staan toch alleen maar de écht grote tussen hoor!

Comment

Je hoeft mij zeker niks over formule 1 te leren.

Ik ken de grote namen alleen is de sport (des ondanks het mooie spannende kampioenschap wat we nu hebben) behoorlijk verziekt door de belangen van sponsoren en het daarbij komende geld.

Ik blijf van mening dat de naam Alonso niet in het rijtje van 2 voudig wereldkampioen past. ( en niet omdat ik Ferrari fan ben )
                    Dat andere daar anders over denken moeten ze zelf weten.

Verder heb ik al op verschillende sites gezien McLaren bla bla na de actie van zondag, maar ik vindt dat McLaren en Alonso 2 verschillende onderwerpen zijn.

Comment

Ahja... de commentaren van Alonso zijn soms euhm... nou ja, ik begrijp wel dat hij een beetje teleurgesteld was dat Hamilton sneller was, maar die reacties er op waren soms toch wel teveel van 't goeie. Hij kan misschien een beetje minder goed om met stress, als dat een excuus mag zijn.
                      Canon 350D
                      Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

Comment

Had MS geen off-jaar gehad bij Ferrari, dan had Alonso nooit wereldkampioen geweest! En Mc Laren had nooit zover gestaan als diene Raikonnen nog bij hun zat, die heeft gewoon de pech (zou het nog pech zijn, of gewoon ne prutser) meegenomen van Mc Laren naar Ferrari.
                        Alonso vind ik geen waardig kampioen, ik mis iets aan die man, ik kan het niet omschrijven.
                        Senna was de sympathieke wereldkampioen, Michael Schumacher de arrogante, maar hij kon dat imago ook gestalte geven door zijn sublieme kwaliteiten, het rare is dat Alonso dat niet voor mekaar krijgt.
                        Maa, het is wel spannend dit jaar, omdat niemand er met kop en schouder bovenuitsteekt. Er rijd op dit ogenblik geen echte topper meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          Alonso vind ik geen waardig kampioen, ik mis iets aan die man, ik kan het niet omschrijven.
                          Herken het gevoel. Schumacher was arrogant, maar wel op een manier dat hij z'n woorden waarmaakte. Niet altijd direct arrogantie tegenover anderen, maar arrogantie vanuit een onbreekbaar geloof in eigen kunnen dat hij ook nog over wist te brengen op z'n team. Je wordt geen wereldkampioen zonder geloof in eigen kunnen.

Ook was Schumacher één met z'n team. Dat is iets wat ik bij veel rijders mis. Ze denken het alléén te kunnnen zonder hun team. Alonso is voor mij zo'n voorbeeld, maar ook Raikonnen is zo iemand voor mijn gevoel. En onze "eigen" , Christijan Albers is vooral een voorbeeld hoe je niet om moet gaan met je team

De echte groten (Senna (ook arrogant bij tijd en wijle), Schumacher) hebben iets waardoor je hun gebreken vergeeft, Alonso heeft dat voor mij niet. Hamilton is nog afwachten wat het wordt, maar voorlopig vind ik het indrukwekkend wat'ie doet en wmag ik 'm graag zien.

Eén ding vind ik wel goed: er is weer strijd
                          Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                          lidnummer: BD0371NL

Comment

Wat gisteren gedaan werd door Alonso vond ik echt geen wereldkampioen waard zijn.Hij bleef 2x langer staan in de pits zodoende dat Hamilton in de laatste minuut geen snelle ronde kon rijden.Zo hield Alonso de pole...
                            Fia heeft hemm daarvoor bestraft wat ik maar goed vind maar van mij kon hij achteraan starten.Helaas door zijn gestuntel word zijn team daar ook voor gestraft! Teamorders die verkeerd zijn uitgelopen !
                            http://www.f1journaal.be/f1_nieuws.aspx?34_5=835 zou het door het weigeren van Teamorders de fout liggen bij hamilton ..

-----------------------------------------------------------------------------
                            Fernando Alonso (McLaren-Mercedes) is zijn pole-positie in de Grote Prijs van Hongarije kwijt. De Spaanse wereldkampioen Formule 1 wordt door de Internationale Automobielfederatie FIA bestraft omdat hij zijn Britse teamgenoot Lewis Hamilton ophield tijdens de kwalificaties.
                            Alonso verliest vijf plaatsen op de startgrid en start dus uit zesde positie. De pole is nu voor Hamilton. Naast de WK-leider staat de BMW Sauber van Nick Heidfeld. De Fin Kimi Räikkönen (Ferrari) en de Duitser Nico Rosberg (Williams) bezetten de tweede rij. De Duitser Ralf Schumacher (Toyota) schuift naar de vijfde stek op.

De FIA besloot ook dat McLaren-Mercedes geen punten voor het constructeurskampioenschap zal kunnen scoren in de Grote Prijs van Hongarije. In het individueel wereldkampioenschap zullen Alonso en Hamilton hun punten wel toegekend krijgen.
                            -----------------------------------------------------------------------------

Spijtig dat Massa en zijn team ook klungelde in zijn kwalificaties ,maar ja de druk op Ferrari is ook hoog en je bent maar een mens !

T'zal alvast een spannende race worden deze middag !
                            Last edited by Fabbe; 5 augustus 2007, 11:53.

Comment

beetje stuntelig zoals het eraan toeging in de trainingen deze week, massa zonder benzine en hamilton die zen laatste ronde op zen buik kan schrijven door toedoen van het eigen team...

Leuke prestatie van Raikonen , jammer genoeg geraakte hij niet dicht genoeg voor een 1ste plek
                              FF Photography.be

Mijn Flickr account ...

Comment

Alonso, erg onsportief om je teamgenoot zo te naaien. Het is voor mij eigenlijk een teken dat Alonso toch wel onder druk staat tegenover Hamilton. Een nieuw broekje die de wereldkampioen de oren wast in dezelfde auto.

De straf van 5 plaatsen terug vind ik dan ook zeker terrecht. Dat McLaren geen punten krijgt vind ik wat overdreven.

Gelukkig heeft Ron Dennis wel ervaring met zulke grappen binnen het team. Het is begonnen in 1988 tussen Senna en Prost. In het begin ging het goed, maar later kwam er ook veel gedonder mee.

Als kijker was het een mooie kwalificatie.

Over de race kan ik nog niks zeggen, die heb ik opgenomen omdat ik gisteren naar Spa geweest ben.

Comment

Working...
                                X