Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is er nog voldoende intresse ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Is er nog voldoende intresse ?

Oorspronkelijk geplaatst door spooky
    Inderdaad jambo wat je aanhaald betreffende het feit dat je als beoordelaar de foto op het moment van de beoordeling niet in ware grote kan zien is een groot handicap om goed te kunnen beoordelen. Niet iedereen zit zoals ik in het verleden met 2 PC gelijktijdig op het net. Ik plaatste op 1 PC de foto op ware grote en met de tweede PC gaf ik dan mijn beoordeling.
    Het kan misschien iets eenvoudiger : als je met IE werkt hou je de SHIFT-toets ingedrukt terwijl je op "show full size" klikt. De originele foto wordt dan in een nieuw venster geopend, als je dan je 2 IE vensters evt wat van grootte aanpast en wat schikt kan je de foto bekijken terwijl je commentaar geeft ...
    In Firefox gebruik je de CTRL-toets ...
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Schitterend.

Ik kom net terug van een feest. Mail en BD-forum bekijken. Ook de challenge, een paar nieuwe commentaren erbij ...
      En ik kijk nog een keer op tip van filipo -shft toets enz., en de foto's zijn op ware grootte onmiddellijk.

Dus wijziging op dit eigenste ogenblik doorgevoerd. Onmiddellijk volledig formaat. Schitterend. Het marcheert een beetje vlotter. Ik ben content.

Buona sera.
      Canon Eos 20D - Canon Lenzen EF-s 10-22m / EF-s 17-55 / L 28-300.
      En nog wat studiomateriaal en gerief voor sferische fotografie.

Comment

Ja gisteren is Christian tot deze oplossing gekomen. Ik vind het een prachtige prestatie van Christian en zo snel.

Volgens mijn persoonlijke mening is deze voorstelling een grote verbetering om zowel te kunnen beoordelen als voor het geven van de punten. Voor zij die commentaar willen geven is het dus aangeraden om met de chift toets te werken zoals filipo het heeft gemeld.

Dus we kunnen alleen maar heel erg Christian bedanken voor zijn snelle tussenkomst.
        Spookys Fotoweb
        BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

Comment

ja zo is het probleem opgelost en gaat alles vlugger

Comment

We zijn 21 december en er zijn nog maar 22 foto's binnen. Ik vermoed dat dit een laagterecord is. Nog meer een laagterecord is het aantal comments op de foto's. En dat betreur ik nog meer dan het aantal inzendingen.

Mijn inzending is binnen, en ik zou graag op alle foto's commentaar geven, maar je moet er dan eentje overslaan dat van jezelf kwam, of je geeft hiermee de anonimiteit prijs.

Ik zou iedereen uit hun kot willen lokken met commentaar, die aanleiding zou geven tot tegenposts. Dit mis ik nu het meest van alles.

Ideaal zou zijn dat je gewoon commentaar zou kunnen geven, zelfs op je eigen foto, al is die dan bvb. overdreven positief, so what. Er moet dan maar tegenreactie komen. MAAR evengoed zou je anoniem moeten kunnen reageren als een post vraagt naar toelichting van de maker.

Dit zou dit softwarematig moeten aangepakt worden: als je zelf een comment wilt geven bij je eigen foto, dat je moet aanvinken of dit anoniem is als maker, of met je naam om een reactie op gang te brengen, door te schrijven als iemand die de foto beoordeelt.

Met amper 22 foto's heb ik me nu bij de helft ingehouden om commentaar te geven. Niet dat mijn inzending zo sterk is deze maand, maar commentaar geven bij iedere foto en bij één foto niet, maakt me ongewild bekend bij mijn foto.

Wat denken de andere BD'ers hierover?

In elk geval moet het aantal comments omhoog, want het is pas hieruit dat je iets leert.

En in feite moeten we bekennen dat we 'on the field' vaststellen dat we iemand missen als Spooky, en dat Linda16093, Cyrox en ik niet alleen het spel kunnen draaiende houden (goed voor 17 van de 28 comments).

Alle foto's worden stuk voor stuk honderden keren bekeken. Gooi er dan eens vlug een commentje bij, al zit je fout met je commentaar. Het lokt de discussie uit.
            Canon Eos 20D - Canon Lenzen EF-s 10-22m / EF-s 17-55 / L 28-300.
            En nog wat studiomateriaal en gerief voor sferische fotografie.

Comment

Dat Spooky niet meer deelneemt tot daar toe, die belangenvermenging ligt enigszins voor de hand.
              Maar commentaar geven en quoteren mag hij van mij gerust blijven doen, ik heb daar hoegenaamd geen probleem mee.
              Akkoord, hij weet van wie welke foto is, maar ik ben er 100% van overtuigd dat hij voldoende integer is om daar verantwoord mee om te gaan.
              Mark (300D)

Comment

Ja ik begrijp jullie volkomen hoor. Ik moet me inderdaad inhouden om heel wat foto's niet te voorzien van het nodige commentaar. Je zal wel begrijpen dat het heel erg moeilijk is om op foto's commentaar te geven als je de maker kent zonder de anonimiteit van de maker de schenden en je echt neutraal wil blijven in je beoordeling.

Maar alvast bedankt jambo, ik heb toch de indruk dat op jouw oproep een redelijke respons gekomen is om alsnog de foto’s te gaan beoordelen. Wat heel bijzonder is dat de commentaren inhoudelijk vaak meer inhouden dan he dat is mooi, er wordt daar waar het kan een hint gegeven aan de maker van de foto hoe hij/zij de foto al dan niet kan verbeteren. Het zijn vaak die heel kleine details dat er kan toe bij dragen iets op te steken van een beoordeling.

Alvast wil ik hen die reeds de moeite namen en zij die nog de moeite willen nemen om commentaar te geven bedanken voor hun inzet. Ben blij dat flitske, jambo en linda, is komen versterken als commentator.
                Spookys Fotoweb

Comment

Alvast wil ik hen die reeds de moeite namen en zij die nog de moeite willen nemen om commentaar te geven bedanken voor hun inzet. Ben blij dat flitske, jambo en linda, is komen versterken als commentator.
                  Da's nu echte het minste dat we kunnen doen gezien al de tijd en moeite die al de BD-leden in dit forum en challenge steken. Bedankt Spooky dat jij je vrije tijd hierin wil steken
                  meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Dank U flitske maar weet je ik doe dit wel graag. Zeker als je ziet dat we mensen hier op het forum gelukkig kunnen maken en we elkaar daarbij kunnen helpen.
                    Spookys Fotoweb

Comment

Working...
                    X