Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is er nog voldoende intresse ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Is er nog voldoende intresse ?

Oorspronkelijk geplaatst door frevaro
    het is een oude koe maar kan me er nog steeds in vinden.
    Hoe bedoel je dat dan, als ik vragen mag? Bij geen enkele foto staat de naam van de inzender tijdens de challenge vermeld. Ik herken soms wel een bepaalde stijl van een persoon, maar toch klopt dit ook niet altijd. Het is aan jezelf om te bepalen hoe je de foto's beoordeeld. En ik laat mij wat dat betreft alleen door mijn eigen smaak en of de foto technisch goed in elkaar zit leiden.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

Comment

Er is blijkbaar nog enige interesse voor de challenge.

Dit kunnen we afleiden uit volgende factoren.

• Een 12 tal personen gaven toch een niet te onderschatten respons op deze topic. Reacties waar de moderator eventueel wel nuttige gegevens kan uit filteren voor de toekomst.
      • Trekken we de vergelijking tussen de maand september en oktober dan stellen we gelukkig vast dat we toch ondanks het moeilijke onderwerp even de terugval enigszins hebben kunnen doen stabiliseren. We hebben terug 21 deelnemende foto’s voor een toch niet zo eenvoudig onderwerp ROOK.
      • Ondanks het wegvallen van onze gemotiveerde beoordelaarster Cookie, die wegens aanvang fotografische studies, niet meer beschikt over voldoende tijd om de foto’s te beoordelen werd er een merkelijke stijging van commentaren vast gesteld. Bij deze wil ik Cookie alvast bedanken voor haar steeds opbouwende kritiek dat ze gaf. Ook wens ik haar succes met de haar aangevangen studies. De stijging van de beoordelingen hebben we dan ook te danken aan Linda16093 en aan Jambo. Beiden brengen heel eerlijke soms harde maar correcte beoordelingen waar de deelnemers werkelijk iets mee kunnen aanvangen. We zagen de beoordelingen stijgen van 18 beoordelingen in september naar voorlopig 55 voor oktober. En er kunnen nog gedurende een 5 tal dagen commentaren gegeven worden.
      • Nu we nog volop punten kunnen toekennen stel ik vast dat we hier vermoedelijk ook wel terug een stijging zullen mogen verwachten. Er werden deze maand toch al 578 ratings gegeven zodat we denk ik zonder moeite het aantal ratings van 649 voor september zullen overschrijden.
      Ik dank iedereen die deze challenge promoot en alles in het werk zet om voor vele deze mooie uitdaging in stand te houden.
      Last edited by spooky; 26 oktober 2005, 14:12.
      Spookys Fotoweb
      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

Comment

Positief gesproken Spooky, zal proberen volgende keer toch maar weer mee te doen, als de opdracht niet te moeilijk is
        Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Ook jij bedankt bingel voor je positieve motiverende houding naar de toekomst toe. We hopen je terug te mogen verwelkomen en wensen je alvast succes toe.
          Spookys Fotoweb

Comment

Ik heb nog maar 1 maal deelgenomen aan de challenge en ik zal zeker nog wel eens deelnemen, maar waarschijnlijk niet elke maand.
            Voor onderwerpen 'terug naar school' en 'rook' was gebrek aan inspiratie de voornaamste reden.

Enne, foto's beoordelen vind ik nog moeilijker dan zelf maken.
            (Zoals seppuku reeds zegt, er moet toch een minimum niveau van beoordeling zijn.)

Comment

Daar ben je vrij in natuurlijk zelf te bepalen welke onderwerpen je wenst mee te doen. Maar ik vind het al tof dat je het voornemen hebt om deel te nemen en dat is toch al iets.

Weet je een van foto's beoordelen heb ik ook geen verstand daarom weet ik te weinig af van fotografie. Maar ik volg gewoon mijn gevoel. En soms kan voor een deelnemer de vermelding mooi al heel leuk zijn als teken van waardering.
              Spookys Fotoweb

Comment

Ik heb al een paar keer geprobeerd om mee te spelen in de challenge.

Ik was fier als een gieter omdat ik dacht van een aantal goeie ideeen te hebben, en de tijd die ik, door professionele omstandigheden, nodig had om mijn idee te realiseren, leidde er toe dat die "fenomenale" ingevingen reeds door een ander deelnemer ingestuurd werd, of dat hetzelfde onderwerp/idee reeds in een ander topic gezet werd.
                Dan moet je natuurlijk terug van nul starten, na een nieuw "fenomenale" ingeving te hebben gehad, maar door die,jaja daar zijn ze terug, professionele omstandigheden is diene inzend-datum dan verstreken...

Maar ik zal toch blijven proberen

Comment

@ to 70

Inderdaad blijven proberen.

Wat je zeker niet mag doen is je laten onthoochelen door andere inzendingen. Dat maakt niets uit als een gelijkaardig idee reeds werd ingezonden. Je moet het dan zo zien, zo kan je gaan vergelijken voor je zelf hoe je tegenstander de problemen aanpakte of waar jij op bepaalde punten sterker was dan de tegenstander. Zo krijg je dan ook na vergelijk vaak een beter inzicht of je het onderwerp al dan niet op een goede manier benaderde.

Dus in het vervolg gewoon insturen ook al is er iemand die je even voor was, meedoen is het belangrijste.

Maar ik begrijp dan ook dat je professionele werkomstandigheden heel veel belangrijker zijn dan een deelname aan een chalenge. Maar ooit zal het jou wel eens lukken om tot een inzending te komen. En zoals ik uit jou verhaal kan opmaken ben je wel ieamand die streeft naar de perfectie.
                  Spookys Fotoweb

Comment

Ik zal ook maar eens reageren op dit forum.
                    Ik ben nu een paar maanden bezig met de BD Challenge. Eerste deelnames liepen slecht af, en achteraf gezien was die goede ingeving van destijds toch niet zo schitterend. En begrijp je ook de kritiek, die je soms onverbiddelijk hard neersabelt.
                    En het is inderdaad zo dat je als groentje, de grootste fouten maakt. Als je dan in de onderste regionen blijft hangen, is het gemotiveerd blijven geen sinecure. Blijven volharden is de boodschap. Het is immers een competitie, waar je vrijwillig instapt.
                    Je moet toch proberen regelmatig eens een klein succesje te boeken, door toch in de eerste helft te eindigen. Achteraan blijven bengelen... ik denk dat ik ook zou afhaken.

Zo vertel ik hier even mijn verhaal van de challenge "vier op een rij", waar ik met de foto boven de bowlingbaan, een tweede plaats haalde. De opnames van de foto's duurden meer dan 2 avondlijke uren. We waren hier met 6-7 man bezig om alles goed te krijgen. En maar proberen om die 6 kegels om te werpen, zodat er 4 op een rij bleven staan. Ik had alles goed voorbereid: bowlingcenter ingelicht, vrienden om een balletje te gooien, een pro van de club werd zelfs nog 's nachts opgebeld, omdat het te weinig lukte om de gewenste 4 op een rij te laten staan. Testen met sluitertijden, een fractie te laat afdrukken, mijn opstelling van de driepoot steunend op een paar tabouretten, fototoestel omgekeerd ophangen.

Ik heb genoten van de voorbereiding, van de opnames, en dan ook van het resultaat in de challenge. Perfect was de foto nog niet. Dit is ons niet gelukt na 300 opnames! Maar ik wist verdorie heel goed hoe het moest zijn, en deze wetenschap had ik na mijn beperkte ervaring van vorige deelnames. Mensen rond mij begrepen niet altijd waarom de fotograaf nog niet tevreden was, maar ja, het is een hobby, en je wilt het goed doen.

De challenge "terug naar school" vond ik dan weer moeilijk. Ik was vanaf tijdstip 0 gebiologeerd om foto's te maken in de stijl van Robert Doisneau.
                    Zie http://www.unine.ch/sed/doisneau/doisneau.html
                    Ik heb dit boek thuis (gekregen van mijn zus). Maar ik zat wel met 2 grote problemen. Enerzijds is er het probleem van de privacy: als je kinderen herkenbaar fotografeert, heb je de toestemming nodig van hun ouders. Begin maar eens op 1 september aan de schoolpoort...
                    Tweede probleem: probeer maar eens een uurtje rustig foto's te nemen in een klaslokaal. Voor geen van beide problemen vond ik een gepast antwoord, en ik heb dan maar niet deelgenomen aan de challenge.

Het is met andere woorden niet iedere keer gemakkelijk. Gemotiveerd blijven is niet éénvoudig, maar ik denk dat er maar één boodschap is: blijven proberen, en volhouden.

En het is ook een beetje een sport: een geoefend oog is er ook twee waard. Iedere maand goed uitkijken met twee ogen, om dan gepast er eentje van dicht te knijpen, en de juiste shot vastleggen. Ik zie meer, en andere BD'ers waarschijnlijk ook, dan andere mensen die niet met fotografie bezig zijn.
                    Canon Eos 20D - Canon Lenzen EF-s 10-22m / EF-s 17-55 / L 28-300.
                    En nog wat studiomateriaal en gerief voor sferische fotografie.

Comment

@jamboo.... dat is perfect geformuleerd

Tot nu toe heb ik ook nog niet meegedaan, maar daar komt verandering in.
                      je kan blijven oefenen maar als je alleen maar je eigen criticus bent dan leer je niet echt bij

Als ik zie dat slechts een paar mensen commentaar geven dan vind ik dat wel spijtig, met punten alleen leer je niets
                      Linda

Comment

@ to Jambo

Begin maar eens op 1 september aan de schoolpoort...
                        Tweede probleem: probeer maar eens een uurtje rustig foto's te nemen in een klaslokaal. Voor geen van beide problemen vond ik een gepast antwoord, en ik heb dan maar niet deelgenomen aan de challenge.
                        Weet je meestal is de opgegeven opdracht altijd zo breed opgevat dat het je een ruime speling heeft in de interpretatie van dat onderwerp. Soms is juist het goed kunnen interpreteren en het brengen van het onverwachte al de helft van het succes.

@ to Linda16093

Als ik zie dat slechts een paar mensen commentaar geven dan vind ik dat wel spijtig, met punten alleen leer je niets
                        Jij verwoord hier in 1 zin waar al hele ellenlange topic's aan gewijd werd.
                        Spookys Fotoweb

Comment

Ik heb al enkele keren meegedaan en bijna steeds ook gestemd. Dat er misschien een achteruitgang aan het aantal deelnemers is, is jammer, mar daarom moet je er toch niet mee ophouden, of wel?

Deze maand heb ik niet meegedaan omdat het onderwerp me niet echt lag. Ideetjes die je dan toch nog krijgt, zijn soms al uitgewerkt en als je't niet beter kan, dan begin je er niet meer aan. Vorige maand heb ik op het nippertje nog iets ingezonden, en de resultaten zijn er dan ook naar Beter meedoen met een foto waarmee je zelf toch ietwat tevreden bent, dan vlug vlug hé?

Comment

Neen hoor Tacha mijn topic heeft niet de bedoeling om de challenge te laten ophouden in tegendeel ik probeer met mijn betoog iedereen allert te houden om als het mogelijk is zoveel mogelijk deel te nemen.

En ik ben ook maar een gewone deelnemer. Ben geen moderator,noch bestuurslid noch BD-lid.

Maar het is denk ik ook leuk voor de moderator om te zien dat er echt mensen zijn die van de schallenge te houden.
                            Spookys Fotoweb

Comment

Hoi,

Ik was zeker van plan om weer mee te doen. Zeker na de vorige keer 1-na laatste geworden te zijn En zo raar kan het trouwens gaan. De 1e keer meedoen 6e, de 2e keer 1-na laatste. Maar ik ben niet degene die de moed heeft opgegeven maar mijn fototoestel. Het maakt geen scherpe foto's meer. Na toch maar eens een blik in de manuel geworpen te hebben, kan dat komen door stof in de lens en wat blijkt? Ja hoor, hij moet dus schoongemaakt worden en dat duurt even. Voor mij is dus de hoop op deelname aan deze challenge in rook opgegaan Ik had een heel goed idee maar helaas, de foto's waren stuk voor stuk onscherp. Wel mis ik idd het commentaar bij de foto's. Waarom was mijn laatste inzending bv zo slecht

Groetjes Marion

Bij deze dus gelijk de reden waarom ikdus helemaal geen foto's post op het ogenblik

Comment

Is er misschien niet een Armstrong-effect?
                                Door de buitengewone kwaliteit van enkele happy few, waardoor hun foto er uiteraard steeds bovenaan uitkomt, is de 'challenge' missschien zo zwaar dat je niet mee wil (kan) meespelen in eerste divisie.

Ik vind trouwens de foto's over het algemeen van een buitengewone kwaliteit, 'professionals' waardig.
                                André Langenus (EFIAP)

Comment

Working...
                                X