Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is er nog voldoende intresse ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Is er nog voldoende intresse ?

Xarder ik hoop dat je toestel snel terug in orde mag zijn. Want ik denk eenmaal je verknocht bent aan deze hobby je zo'n camera nog moeilijk kan missen.

Op je vraag waarom je zo laag scoorde bij de opdracht terug naar school kan ik moeilijk beantwoorden voor de andere mensen die deze foto punten gaven. Maar op technisch vlak kan je weinig negatiefs aan aan de foto opmerken.
    Ik zie dat er geen commentaar werd gegeven waardoor je ook moeilijk kan nagaan waarom je zo laag scoorde. Wat kan duiden op het feit dat je foto niet echt slecht is maar misschien niet echt sterk verwijst naar de opdracht terug naar school.

Maar als ik even je foto ontleed kan ik wel enkele minpuntjes opnoemen die misschien wel meespeelden in de puntencodering.

De achtergrond komt door de aanwezigheid van de omheinig wat storend over.
    Ook zat de zon voor jou aan de verkeerde kant. De rechterkand van het gezicht van het jongentje wordt door de zon opgelicht maar is niet echt in beeld. Daardoor komt de linker kant van het gelaat in de schaduw te vallen waardoor je geen doortekening meer hebt in het linker gedeelte van het gelaad (het gedeelte dat dan wel zichtbaar is op de foto).

Ook plaatste je spijtig genoeg het jongentje te centraal in beeld. En je benaderde niet voldoende dicht je onderwerp

Naar mijn gevoel zou je foto veel sprekender overgekomen zijn had je de foto genomen van achter de draad. Dus ik bedoel jij staat opgesteld op het sportplein en het jongetje blijft daar waar hij is. Want als ik nu goed kijk lijkt het jongetje verveeld om iets. Jij heeft een stok of iets dergelijks in de hand waarmee hij langs de omheining laat slepen.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

Comment

Kan ik nog een foto insturen voor "rook" ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
        Kan ik nog een foto insturen voor "rook" ?
        Op de challenge pagina (http://www.belgiumdigital.com/challenge ) lees ik : "upload your photo before 24/10/2005".
        Het kan dus helaas niet meer ...
        Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Ah ja, vergeten te checken daar staat het inderdaad.

Tzal hopelijk voor een volgende keer zijn dan

Comment

Flat 6 je kan natuurlijk altijd nog je foto in het forum plaatsen ter beoordeling natuurlijk.
            Spookys Fotoweb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xarder
              Waarom was mijn laatste inzending bv zo slecht
              Hoi Marion,
              eerst en vooral sterkte toegewenst bij deze cameraloze periode

Om op je vraag te antwoorden waarom je foto niet zo goed scoorde, kan ik natuurlijk maar gissen wat de redenen waren voor de andere stemmers. Maar ik ben nog eens gaan kijken naar de bewuste foto en ik kan mij voor een groot stuk aansluiten bij de argumentatie van spooky.

Het harde zonlicht zorgt voor harde schaduwen die in dit geval geen echte bijdrage leveren aan de foto. Bovendien zorgt je kadrage en compositie er voor dat de drukke en onverzorgde omgeving te veel opvalt (en de foto minder aantrekkelijk maakt) en het hoofdpersonage staat niet echt op een strategische plaats (hier beter wat meer naar rechts). Je idee "zucht, nu kan ik minder skaten want ik moet terug naar school" komt bijgevolg door al deze factoren niet genoeg tot uiting.

Een sterke compositie en het vermijden van storende (achtergrond)elementen (het lijken misschien soms maar details, maar ze kunnen het verschil maken tussen een gewone en een goede foto) en natuurlijk een link met het thema zorgen vaak voor hogere scores... Dat is ook de reden waarom je eerste inzending zo hoog scoorde. De belichting was perfect. De vierkante cadrage was krap maar net goed. Er zaten duidelijk cirkels in. Er was geen enkel storend element aanwezig...

By the way : sommigen hanteren ook het criterium "zou ik deze foto in het groot bij mij thuis aan de muur willen hangen ?" om een foto hoog of laag te quoteren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doemoezi
                Is er misschien niet een Armstrong-effect?
                Als je het zo ziet : misschien ben jij wel de nieuwe Armstrong ? Lance gaf in zijn eerste 2 rondes op en in zijn derde tour werd hij pas 26e. Niet echt iets om over naar huis te schrijven maar toch gaf hij niet op en kwam hij jaar na jaar terug voor de tour-challenge met het nu gekende gevolg ...
                conclusie : blijven meedoen dus !

Comment

Filippo en Spooky,

Bedankt voor jullie uitleg. Ik zal daar de volgende keer zeker aan denken. Zeker met de lichtval en het centraal plaatsen van het onderwerp.
                  Ik vind het helemaal niet erg om laag te eindigen maar wil dan wel graag weten waar het aan ligt zodat ik er van kan leren, bij deze dus.

Mijn cameraloze periode zal nog zeker 3 weken duren dus tot dan geen uploads van mij. Ik heb het nog even geprobeerd met mijn vorige camera maar daar komt ook niks uit waar ik (nog) tevreden mee ben. Of ik moet een adres zien te krijgen in Duitsland waar ik veilig een EOS 20d naar toe kan laten sturen . Dze challenge lukt dus ook niet meer maar de volgende ben ik er zeker weer bij.

Om mijzelf geen tantaluskwelling le laten overkomen, bezoek ik deze site op het ogenblik ook niet zo vaak. Niets "pijnlijker" dan mensen mooie foto's te zien maken en zelf "gehandicapt" te zijn

Groetjes Marion

Comment

Xarder,

Nog even op de tanden bijten dus en je cameralose periode is dan weer voorbij. Ik kan heel goed begrijpen dat het pijnlijk moet zijn als je hier bij BD al die mooie foto's moet of mag aanschouwen en je zelf fototechnisch niet bij machte bent om je uit te leven.

We zien er alvast naar uit om je deelname aan de challenge en aan het inzenden van foto's bij BD in het algemeen terug te mogen verwelkomen.
                    Spookys Fotoweb

Comment

We zijn halfweg de maand november en het aantal deelnemers zal voor deze maand waarschijnlijk hoger liggen dan de voorbije 2 maanden.
                      Wat ik echter ontbreek zijn commentaren en commentators. We zijn Spooky kwijt als commentator, en er staan voorlopig nog geen nieuwe commentators klaar.
                      Ik gaf al op een paar foto's commentaar, maar je kunt het dus niet op alle doen. Ik laat hierbij in het midden of ik al deelnam, ja of nee. Een klein zinnetje, een kort commentaarstukje heeft al vaak een mooie discussie op gang gebracht in het verleden. Maar iemand moet de eerste stap doen. En het niet telkens dezelfde zijn.

Daarom een warme oproep aan alle habitués van de challenge, om ook iets meer activiteit te tonen in deze zaken.

Een minpuntje in het vlot aanpakken van dit aspect is volgens mij wel dat er telkens op een verkleinde foto (niet de thumbnail van de overzichtspagina) moet geklikt worden om de foto op ware grootte te zien. Je moet dan terugkeren en je comment geven. Ik vind dit een beetje omslachtig en een stukje ontmoedigend om iedere maand weer opnieuw alles te bekijken.

Vraag aan de webmaster (ken ik niet): kan er niet onmiddellijk de foto op ware grootte getoond worden. Het zijn uiteindelijk amper fotootjes van max 800 pixels. Dit kan toch niet het grote verschil geven in dataverkeer.

Ik denk dat je op die manier eens vlugger zou door de ingezonden foto's browsen dan nu het geval is.
                      Canon Eos 20D - Canon Lenzen EF-s 10-22m / EF-s 17-55 / L 28-300.
                      En nog wat studiomateriaal en gerief voor sferische fotografie.

Comment

Bedankt jambo voor de commentaren dat je reeds gaf en voor de handschoen dat je aangaande het geven van beoordelingen hier in de ring gooit.

Ook ik ben van mening dat naast het deelnemen, punten geven en krijgen de beoordelingen die een foto krijgt heel belangrijk is voor zowel de deelnemers als voor de challenge in het algemeen. Dit omdat zowel de maker, de toeschouwer als de beoordelaar heel wat kan opsteken bij de gegeven commentaren.

Ook zou ik aan de nieuwkomers durven vragen hun commentaar te geven. Dat een beginnend fotograaf niet altijd bij machte is om fototechnisch zijn mening naar voor te brengen is meer dan normaal, maar gevoelsmatig kan een beoordeling even krachtig zijn dan de technische profesionele beoordelingen.

Inderdaad jambo wat je aanhaald betreffende het feit dat je als beoordelaar de foto op het moment van de beoordeling niet in ware grote kan zien is een groot handicap om goed te kunnen beoordelen. Niet iedereen zit zoals ik in het verleden met 2 PC gelijktijdig op het net. Ik plaatste op 1 PC de foto op ware grote en met de tweede PC gaf ik dan mijn beoordeling.

Ik zal je verzoek over maken aan de webmaster. Maar of je verzoek technisch te verwezenlijken is weet ik niet. Maar als we het niet voorleggen dan weten we het nooit.

Ik hoop dat we erin slagen de Challenge terug levendiger te maken, wat voor mij dan als nieuwe moderator wel motiverend zou werken.
                        Last edited by spooky; 16 november 2005, 19:53.
                        Spookys Fotoweb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jambo
                          We zijn halfweg de maand november en het aantal deelnemers zal voor deze maand waarschijnlijk hoger liggen dan de voorbije 2 maanden.
                          Wat ik echter ontbreek zijn commentaren en commentators. We zijn Spooky kwijt als commentator, en er staan voorlopig nog geen nieuwe commentators klaar.
                          Ik gaf al op een paar foto's commentaar, maar je kunt het dus niet op alle doen. Ik laat hierbij in het midden of ik al deelnam, ja of nee. Een klein zinnetje, een kort commentaarstukje heeft al vaak een mooie discussie op gang gebracht in het verleden. Maar iemand moet de eerste stap doen. En het niet telkens dezelfde zijn.

Daarom een warme oproep aan alle habitués van de challenge, om ook iets meer activiteit te tonen in deze zaken.

Een minpuntje in het vlot aanpakken van dit aspect is volgens mij wel dat er telkens op een verkleinde foto (niet de thumbnail van de overzichtspagina) moet geklikt worden om de foto op ware grootte te zien. Je moet dan terugkeren en je comment geven. Ik vind dit een beetje omslachtig en een stukje ontmoedigend om iedere maand weer opnieuw alles te bekijken.

Vraag aan de webmaster (ken ik niet): kan er niet onmiddellijk de foto op ware grootte getoond worden. Het zijn uiteindelijk amper fotootjes van max 800 pixels. Dit kan toch niet het grote verschil geven in dataverkeer.

Ik denk dat je op die manier eens vlugger zou door de ingezonden foto's browsen dan nu het geval is.
                          Ik dacht nog even te wachten met de commentaar, maar het is waar dat als je dat voor alle foto's wil doen het toch wel vlug een uurtje in beslag neemt doordat men telkens terug moet gaan.
                          Linda

Comment

Linda doe het maar rustig op jouw tempo. Ik wist en weet wel dat jou commentaren nog komende zijn.

Maar de vraag dat jullie stelden wordt voorgelegd en wordt onderzocht of de mogelijkheid softwarematig te verwezenlijken is.
                            Spookys Fotoweb

Comment

Ja er is zeker interesse
                              Misschien de challenge laten uitblinken op de home-page zoals je stemming voor de beste website momenteel laat uitblinken.

Ik als amateur post alle foto's in de rubriek beginneling maar wanneer ga je je foto's posten bij de gevorderden ? Misschien is de stap naar de challenge te groot als beginneling ?

Happyboy
                              Be who you are, not who you want to be ! and if you hate me.... kiss my ass !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door happyboy_494
                                Ja er is zeker interesse
                                Misschien de challenge laten uitblinken op de home-page zoals je stemming voor de beste website momenteel laat uitblinken.

Ik als amateur post alle foto's in de rubriek beginneling maar wanneer ga je je foto's posten bij de gevorderden ? Misschien is de stap naar de challenge te groot als beginneling ?

Happyboy
                                Probeer toch maar, al doende leer je

Comment

Working...
                                X