Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foefelare en trucare ?????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by Sonyke
    Maak bekend die enen en tweeën gevers !!
    Dan komt er misschien een einde aan.
    Als die cijfers volgens hen terecht zijn, dat ze het dan zeggen waarom die foto's zo slecht zijn. Daar heb ik geen probleem mee. Nu wel !
    Wat is dat nu voor een flauwe kul ?
    Groot gelijk Sonyke. Van mij mogen ze ook bekend worden. De moderator heeft vorige maand nu wel gezegd dat ze de 1 en 2 gevers in het oog gaan houden. Ik laat de challenge er niet door verzieken in ieder geval. k'Vind het zoeken naar een onderwerp iedere maand heel plezant en ga dat zo houden.
    Gallery: http://www.fotogallerij.be

    Comment


    • #62
      Het komt er gewoon op neer dat mensen die scores van 1,2 of 3 uitdelen zielig zijn. Blijkbaar snappen die lui niet dat ze nog altijd met mensen bezig zijn. Ongetwijfeld vinden ze zichzelf een pseudo-kunstcriticus en denken ze de enige waarheid te bezitten. Meer kan er echt niet over gezegd worden.

      Als ik punten geef dan probeer ik in iedere foto het positieve te zien... en na soms wat zoeken lukt dat altijd. Resultaat is dat ik in de vorige challenge niemand een lagere score dan 6 gaf.

      Anoniem stemmen moet kunnen, op voorwaarde dat het op een doordachte manier kan gebeuren.
      --
      Is it any wonder why Princes & Kings are clowns that caper in their sawdust rings
      And ordinary people that are like you and me we're the keepers of their destiny

      Comment


      • #63
        Ik begrijp niet goed waar jullie je druk over maken. Stel nu dat de lage punten gevers zich moeten verantwoorden waarom. De reden die ze dan aanhalen zullen jullie toch niet willen geloven en zodoende heb je weer een nieuwe argumentatie om het puntensysteem aan te vechten.
        Als je slim listig bent kan je het puntensysteem zelfs manipuleren in je voordeel maar waar ben je dan mee bezig.

        Zelf heb ik voor de eerste keer aan de challenge meegedaan en natuurlijk mezelf een 10 gegeven want "je zou moeten gek zijn om dat niet te doen", het krikt je totaal op. Welnu ik ga dat niet meer doen want op die manier misbruik ikzelf ook het puntensysteem.
        Daarom vind ik dat je jezelf geen punten zou mogen (kunnen) geven.

        Alhoewel ik heel veel tijd heb gestoken in het maken van mijn inzending kan ik aan de hand van de gekregen puntenverhouding alleen maar besluiten dat het een gemiddelde foto is die een paar enkelingen toch wist te bekoren.
        Dat is voor mij aanneembaar en een goede reden om het de volgende keer proberen beter te doen.

        Probeer de puntenverdeling juist te interpreteren dan zullen de frustraties om die enkele procenten aan lage punten zo verdwijnen.

        Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

        Comment


        • #64
          Originally posted by kartix
          Ik begrijp niet goed waar jullie je druk over maken. Stel nu dat de lage punten gevers zich moeten verantwoorden waarom. De reden die ze dan aanhalen zullen jullie toch niet willen geloven en zodoende heb je weer een nieuwe argumentatie om het puntensysteem aan te vechten.
          .
          Joengens toch ! Kunt gij niet lezen of wat ? En liever niet in onze naam schrijven ! Hoe zo wij gaan die niet geloven ???
          Wie een 1, 2 of 3, geeft moet deze 1,2 en 3 maar verantwoorden net zoals iemand die een 9 of een 10 geeft best commentaar bij de foto geeft.
          Heb je jezelf een tien gegeven en de rest allemaal een één misschien ??
          Ik blijf er bij die 1, 2 en 3 gevers moeten bekend gemaakt worden, die spelen een vies spelletje, tenzij ze duidelijk maken waarom zij die foto's zo slecht vinden !!

          Dus maak bekend die 1, 2 en eventueel de 3 gevers !! Ik zou graag hun motivatie kennen !!
          Belachelijk gewoon dat die afgeschermd worden ! Kijk eens naar de gemiddelden dat de foto's halen !!
          "Als die foto maar niet voor de mijne eindigt"

          Dus namen !!

          Comment


          • #65
            Die foefelaars moeten we dus in het lijstje van hieronder gaan zoeken :
            demaak
            blue-eyes
            embee
            panoramis
            rovertje
            lander
            casey
            kartrix
            jan66
            tedvandenbergh
            rikske
            aquarius
            torino66
            skitch
            hanske
            g.i.jane
            omega
            hiawatha
            svcorneel
            scennie


            Degenen die voorheen reeds zegden er niet bij te horen (géén 1 of 2 gegeven) heb ik reeds geschrapt.
            Het is niet moeilijk te verantwoorden waarom een 1 of een 2 werd gegeven, waarom de foto zo slecht was ! Dat de foto eventueel niets met het onderwerp te maken had en daarenboven ook nog eens slecht was is voor mij voldoende als motivatie voor een 1 of een 2.
            Wie hier op dit lijstje niet thuishoort (dus géén 1 of 2 gevers is) wordt ook geschrapt. Laat maar horen.
            In afwachting daarvan op mijne lijst !

            Edit : lijst is aangepast.

            Comment


            • #66
              Hallo iedereen
              Elke beoordeling (of het nu met punten of met een uitgebreide motivatie is) kan (zal?) altijd aanvechtbaar blijven. Een volledig objectief systeem uitwerken is een utopie. Maar punten geven aan je eigen inzending kan voor mij echt niet. Ik vind het zelfs belachelijk.
              Daarom een andere manier van benaderen: iemand die een foto heeft ingezonden kan zelf geen beoordelingen geven. En voor de lepe BD'ers ... ik geef jullie al direct een middel om ook dit al te omzeilen: maak twee, drie, vier (of meer?) 'valse' login-namen! Misschien doe je dat nu al? Maar waar zijn we eigenlijk mee bezig? Met het maken van originele, leuke en kwaliteitsvolle foto's? Of mekaar de loef afsteken door oneerlijke en verwerpelijke praktijken?
              eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

              eLDee's webstek

              Comment


              • #67
                Ik wordt hier toch zo moe van ...
                Christian D.

                Comment


                • #68
                  Originally posted by christian
                  Ik wordt hier toch zo moe van ...
                  Begrijp ik volledig! Dus het slot op deze topic?
                  Wie aan de challenge deelneemt neemt de regels aan. Zij / hij weet nu ook dat er 'misbruiken' mogelijk zijn.
                  Einde discussie ... die na elke challenge toch weer de kop zal opsteken. En misschien huldigen we in een Olympisch jaar de gedachte 'deelnemen is belangrijker dan winnen'. Alhoewel die leuze in topsport ook al niet meer zo geldt.
                  eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

                  eLDee's webstek

                  Comment


                  • #69
                    Ik weet niet waarom mijn naam in dat lijstje voorkomt, maar voor mij kunt ge uwe challenge steken waar de zon nooit schijnt
                    Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by bingel
                      Ik weet niet waarom mijn naam in dat lijstje voorkomt, maar voor mij kunt ge uwe challenge steken waar de zon nooit schijnt
                      Ik denk niet dat het de bedoeling was van Sonyke om hier op die manier een schuldige aan te duiden.

                      Ik hoop alleen dat diegenen die op zo'n manier punten geven beseffen dat daardoor sommigen hun motivatie verliezen om nog mee te doen.
                      Als ik de puntenverdeling bij mijn foto bekijk, zie ik heel duidelijk dat de meesten mijn foto wel vrij goed vonden. En daarom ben ik nu al aan het nadenken wat de volgende foto zal worden .


                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by filipo

                        En om op jouw voorbeeld in te spelen : de foto van gabriella zou gestraft zijn door een gemiddelde te nemen ??? Ik vrees dat ik je opnieuw moet teleurstellen : volgens jouw methode was ze niet in de top 5 geraakt en was mauske (waarschijnlijk) de winnaar met 638 punten ....
                        Hmm, heeft Gigi écht geen gelijk ???
                        Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

                        Comment


                        • #72
                          Misschien een idee :

                          Laat iedereen zijn foto's bijvoorbeeld voor de 20ste inzenden.. Laat daarna iedereen die wil, zijn eigen top 10 aangeven..
                          Is het dan niet mogelijk een rangschikking te krijgen ? De foto die het meest voorkomt in de top 10's van de stemmers heeft gewonnen.

                          Zo heb je eigenlijk geen punten, maar zo kun je wel zien welke foto het meest gekozen wordt. En door de stemming pas in te laten gaan als alle inzendingen binnen zijn, is het ook wat eerlijker, want met het punten systeem is het volgens mij slimmer je foto pas laat in te sturen, want als je dan bij een 10tal stemmen een aantal hoge punten erbij hebt sta je al gauw bovenaan... Daarintegen als ze je een paar keer een 1`geven sta je ook zo onderaan ! tja... tis niet handig he !
                          Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by mauske
                            Originally posted by filipo

                            En om op jouw voorbeeld in te spelen : de foto van gabriella zou gestraft zijn door een gemiddelde te nemen ??? Ik vrees dat ik je opnieuw moet teleurstellen : volgens jouw methode was ze niet in de top 5 geraakt en was mauske (waarschijnlijk) de winnaar met 638 punten ....
                            Hmm, heeft Gigi écht geen gelijk ???
                            LOL
                            Mijn fotowebsite : www.filover.be

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by Sonyke
                              Die foefelaars moeten we dus in het lijstje van hieronder gaan zoeken :

                              ... (lijst met namen) ...

                              Degenen die voorheen reeds zegden er niet bij te horen (géén 1 of 2 gegeven) heb ik reeds geschrapt.
                              Het is niet moeilijk te verantwoorden waarom een 1 of een 2 werd gegeven, waarom de foto zo slecht was ! Dat de foto eventueel niets met het onderwerp te maken had en daarenboven ook nog eens slecht was is voor mij voldoende als motivatie voor een 1 of een 2.
                              Wie hier op dit lijstje niet thuishoort (dus géén 1 of 2 gevers is) wordt ook geschrapt. Laat maar horen.
                              In afwachting daarvan op mijne lijst !
                              Waarop heb je je gebaseerd sonyke ? Als dit niet gebaseerd is op de bestaande punten-database van de challenge, lijkt mij dit eerder een vogelpik waarbij je personen onterecht zou kunnen viseren die het spel eerlijk spelen maar die er na dit mogelijks geen zin meer in hebben. En dat is toch niet de bedoeling ?

                              En ik herhaal een citaat uit het reglement :
                              De termen challenge, opdracht, uitdaging, winnaar, winnares, gemiddelde rapportcijfer en het feit dat er zelfs een prijs aan is verbonden, betekenen niet dat we deze Challenge-of-the-Month als een échte competitie zien. De challenge is een leuke manier om bij te leren in digitale fotografie. Deze Challenge is door en voor de forumleden gerealiseerd en we verwachten dan ook een respectvolle deelname en behandeling ervan.
                              Mijn fotowebsite : www.filover.be

                              Comment


                              • #75
                                1) Er zijn maar twee personen die aan de database met de punten kunnen en da's Christian en ikzelf (ik weet dus niet van waar de lijst van Sonyken komt en betwijfel ten zeerste of deze lijst correct is)

                                2) Ofwel ga je akkoord met de challenge en kan je deelnemen, ofwel niet, en doe dan aub niet mee met de challenge, de maandelijks terugkomende opmerkingen zullen op termijn nog als resultaat hebben dat de challenge zal geschrapt worden

                                3) Christian werpt af en toe een oogje op de '1-gevers', als daar verschillende keren dezelfde personen terugkomen, dan zal hij wel maatregelen nemen.
                                --
                                Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                                Comment

                                Working...
                                X