Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foefelare en trucare ?????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by mila
    Dus als je met 1-tjes in de toptien geraakt, waar gaat dan heel die discussie hier eigenlijk om Als ik aan iedereen een 1 geeft dan is er toch niets gewijzigd aan het klassement.
    Klopt als een bus! Maar niet iedereen krijgt een 1 natuurlijk anders was er zoals je zei geen enkel probleem.


    Wel ik ga een geste doen, deze maand krijgt iedereen van mij een 10
    Als je nu eens iedereen een 10 geeft die een 1 hebben gekregen
    Gallery: http://www.fotogallerij.be

    Comment


    • #47
      Ik lees al van in het begin deze topic en heb tot nu toe mijn tanden (lees vingers) op elkaar gehouden.
      Maar nu kan ik het toch niet laten.
      Mensen, mensen, als we zo voortdoen, gaat BD zeggen, geen challenge meer.
      Er kan niets veranderen aan de puntentelling, want elke telling heeft zijn voor en zijn nadelen.
      Frevaro, ik kan volledig met rept akkoord gaan hoor.
      Het ligt hier niet aan BD het ligt gewoon aan de éénstemmers.
      En gewoon aan het feit dat iedereen anders is, dat iedereen anders denkt.
      Als ik een foto zie ga ik kijken: beantwoordt het aan het thema? Originaliteit of eenvoudig om te nemen? en is het een scherpe, mooie foto.
      Aan de hand daarvan ga ik punten geven.
      Maar zoals Erik al aanhaalde, op school is een 5 juist niet goed genoeg.
      Bd heeft geprobeerd door erop te zetten, "je oma kan beter".
      Nu ik dacht toen dat dit duidelijk was, blijkbaar is dat niet.
      Dus als de foto beantwoordt aan het thema, hoe abstract ook, de foto is scherp, goed gevonden enz... dan krijgt die van mij een hele hoge score.
      En ja, ik zwaai met tienen.
      Ik geef zelden een 5 een keer een 4 gegeven. Dat was eenfoto die niets met het thema te maken had, een saaie foto, écht niet mooi, maar was wel een scherpe foto dus waarom een één geven?Die foto was ook de laatste.
      Och ik kan hier nog uren verder gaan.
      Daarmee wil ik maar zeggen dat deze discussie pas zal eindigen als de ééngevers, en die zijn er veel, of is het altijd dezelfde persoon?
      Dat kan natuurlijk. Dus als die personen stoppen zal deze discussie pas eindigen.BD kan hier niets aandoen. Het ligt niet aan hen, maar aan ons.
      En inderdaad, zoals hier al gezegd is, als alle foto's een één hebben heeft het geen invloed op de eindrangschikking, maar wel op jouw gevoel. "allé mijn foto is voor iemand maar een eentje waard".
      Daar gaat het volgens mij hier om. Ik heb het niet alleen om de eentjes maar om alles wat onder de vijf ligt.
      Het is zoals Erik het zegt. Je krijgt een opdracht, je begint te zoeken, je probeert origineel te zijn. Je doet er enorm veel werk voor. Allé ik toch. Je kijkt uit naar de uitslag en als je dan zoals ik 31% onder de vijf krijgt, dan is dat frustrerend. Dus voor 31% van de mensen was mijn foto écht niet goed. Zo zie ik dat.
      En weet je, de eindrangschikking, de plaats valt wel best mee hoor, daar gaat het niet om, maar wel om die lage scores.
      Maar ja, zoals reeds gezegd, het blijft een discussie waar we nooit gaan uitgeraken.

      En nu ga ik mij klaarmaken om naar school te gaan.
      Het beste voor iedereen, laat de zon in jullie hartjes schijnen

      Comment


      • #48
        Originally posted by Sonyke

        Oef deze maand dan toch een tientje voor mij En ik twee tienen Mila, hoe ga je dat doen ??? Als ik nu weer geen tien ga halen, dan zal 't er pas op zitten Alleen dat spoort mij aan om zeker mee te doen Een gewoon of een speciaaltje dat is nog de vraag Ik zal het je in ieder geval niet gemakkelijk maken
        jamaar voor die tweede tien moet je zelf zorgen hé Sonyke

        Comment


        • #49
          Tja, tactisch enen geven zit nu eenmaal in de aard van de mens... en BD-ers zijn ook maar mensen he, dus het verbaasd me niet.

          Hoewel ik het huidige systeem prima vind (ik zou niet weten wat een beter systeem zou zijn) is het enige wat misschien zou kunnen gebeuren de hoogste en laagste cijfers wegstrepen, zoals ook bij veel puntensporten gebeurd (kunstschaatsen, schoonspringen, turnen).
          Hoewel ik benieuwd zou zijn wat dit oplevert, denk ik dat het voor de uiteindeijke resultaat weinig zal uitmaken.
          Bovendien doet zich dan de vraag voor: hoeveel punten moet je wegstrepen? Alleen de hoogste en de laagste, of de hoogste en laagste 2, of 3, of 4.....
          Meer foto's op Mukblog

          Comment


          • #50
            Misschien gewoon even uitleggen dat je elke deelnemer punten moet geven en niet enkel aan je top 10 )) Zo vemijdt je dat je 10de beste foto van de 119 één 1 krijgt


            Zelf is het de eerste keer dat ik deelneem, en moet zeggen dat persoonlijk deelnemen belangrijker is. Momenteel denk ik na hoe ik dat 'geloof' ga vastleggen en breek ik mijn hoofd niet over het wel en wee van de puntentelling...

            Ja ik GELOOF dat het hier om een minderheid gaat die tactisch eentjes geven. Wil je dit doorbreken maak de stemming dan niet anoniem en geef de mensen als richtlijn dat je bij een score minder dan 5 een kleine toelchting geeft. Het doel is toch nog altijd dat je er iets uit leert, toch ?
            Dank u wel.

            Comment


            • #51
              Originally posted by Abysmo6
              Misschien gewoon even uitleggen dat je elke deelnemer punten moet geven en niet enkel aan je top 10 )) Zo vemijdt je dat je 10de beste foto van de 119 één 1 krijgt
              Dat is in dit forum al zo vaak uitgelegd en het staat ook uitgelegd op het moment dat je punten geeft én in de challenge-regels, dus wat moet er nog meer aan gedaan worden?
              Misschien moeten mensen gewoon eerst lezen en dan doen?
              Meer foto's op Mukblog

              Comment


              • #52
                Misschien is het een idee om als mensen punten geven lager dan 5 ofzo dat ze het dan moeten motiveren waarom? Dan haal je gelijk de tactische een stemmers onderuit. EN de punten telling hoeft voor mij niet anoniem te zijn.

                Comment


                • #53
                  Originally posted by Jacki
                  Dat is in dit forum al zo vaak uitgelegd en het staat ook uitgelegd op het moment dat je punten geeft én in de challenge-regels, dus wat moet er nog meer aan gedaan worden?
                  Misschien moeten mensen gewoon eerst lezen en dan doen?
                  Allicht, het was mij in ieder geval duidelijk en 't was den eerste keer
                  Dank u wel.

                  Comment


                  • #54
                    Ik zal, zoals iedereen hier, ok mijn eerlijke mening geven, en die is nog steeds : schaf dat gezever met die punten af, maar behou de Challenge......

                    moeten jullie nu echt puntjes krijgen/geven om gemotiveerd te blijven?

                    kindjes, kindjes....waar is het plezier om te spelen zelf gebleven??

                    Stef

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by Stef
                      Ik zal, zoals iedereen hier, ok mijn eerlijke mening geven, en die is nog steeds : schaf dat gezever met die punten af, maar behou de Challenge......

                      moeten jullie nu echt puntjes krijgen/geven om gemotiveerd te blijven?

                      kindjes, kindjes....waar is het plezier om te spelen zelf gebleven??

                      Stef
                      Wel, ik moet Stef hierin gelijk geven...
                      Schaf de punten af, VERLOOT de prijs desnoods...
                      Het is toch een hobby ? Je leven hangt er niet vanaf hoor !

                      Enne als iedereen bv. een 5 als laagste cijfer zou hanteren, dan wordt de 1 gewoon vervangen door de 5 ...als je begrijpt wat ik bedoel. Dat lost dus niets op.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #56
                        Wel, het toekennen van punten vind ik toch wel zijn voordelen hebben. Het is binnen BD de énige manier om ANONIEM een vrij eerlijke beoordeling van je fotografische werk te krijgen.
                        Soms stoor ik me wel eens aan de "Ooh!" en "Prachtig!" reacties in de Showcase. Af en toe lijkt de naam van de inzender daar al voldoende te zijn om positieve kritieken te krijgen.
                        Schaf het puntensysteem af en de Challenge wordt niet meer of minder dan een veredelde Showcase, Who cares wat voor "kwaliteit" je post. Als je maar gezien wordt.

                        Toch vind ik het jammer dat het puntensysteem dergelijke manipulatie toelaat, ook al zijn het maar enkelingen.
                        Het invoeren van een Top-10 (of Top-20 of whatever) systeem zal wel voor een groot gedeelte deze nadelen opvangen. Wacht met het toekennen van een Top-10 tot na het afsluiten van de Challenge en zorg ervoor dat iedereen een volledige Top-10 indient. Iemand die dan de resultaten wil sturen zal dan in ieder geval zeer beperkt zijn in de mogelijkheden, immers hij (zij ) kan maar één 1 geven en moet ook een 10,9,8,... geven.

                        Maar daarvoor moet de Challenge software opnieuw aangepast worden, dat kunnen we niet maken. Ondanks de pogingen van enkelingen moet ik toch ook zeggen dat de Challenge steeds een waardige nummer één heeft opgeleverd. Wel moeten we in de gaten houden dat de "manipulators" niet de bovenhand krijgen.

                        En wat meer genieten van de hobby kan ik sommige personen dringend aanbevelen. Leven en laten leven.


                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • #57
                          Ik volg Hombre wel...
                          Wel, het toekennen van punten vind ik toch wel zijn voordelen hebben. Het is binnen BD de énige manier om ANONIEM een vrij eerlijke beoordeling van je fotografische werk te krijgen.
                          Soms stoor ik me wel eens aan de "Ooh!" en "Prachtig!" reacties in de Showcase. Af en toe lijkt de naam van de inzender daar al voldoende te zijn om positieve kritieken te krijgen.
                          Schaf het puntensysteem af en de Challenge wordt niet meer of minder dan een veredelde Showcase, Who cares wat voor "kwaliteit" je post. Als je maar gezien wordt.
                          En hoewel het inderdaad niet echt leuk is om een "onwaardig ééntje" te ontvangen voor een foto die dat echt niet verdient, moet ik toch zeggen dat de uiteindelijke volgorde volgens het gemiddelde van de punten toch heel dikwijls dezelfde volgorde is als mijn appreciatie. Daar leid ik uit af dat :
                          1. Het bewust of onbewust neerhalen van het gemiddelde door de "ééntjesgevers" slechts invloed heeft op enkele plaatsen voor- of achteruit in het klassement...
                          2. Dat juist het gebruiken van gemiddelden ervoor zorgt dat je bij benadering toch een behoorlijk betrouwbare waardemeter aangeboden krijgt om zelf je foto te gaan taxeren als 'zeer goed', 'goed' of 'minder geslaagd'...
                          3. Dat dit gemiddelde betrouwbaarder wordt naarmate er door meer members werd gekwoteerd.

                          Dus, hoe meer consequente puntengevers, hoe zinniger de challenge ! Zo eenvoudig is dat !

                          Gegroet,
                          Kariboe
                          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                          Comment


                          • #58
                            Sorry dat ik mij even meng in de discussie.
                            Ik ga vanaf deze maand ook een foto insturen.
                            Mijn bedoeling is iets te leren uit deze (wedstrijd) Ik denk dat dit de bedoeling is van het hele opzet .ik heb bewust in de maand maart geen punten gegeven niet dat ik het geen mooie foto's vindt .Maar ik heb alle bijgevoegde info goed doorgenomen en zodoende gestolen met mijn ogen zoals mijn grootvader altijd zei .

                            En vanaf deze maand ga ik er tegenaan en zal heel wat reclame maken bij enkele vrienden voor dit forum .En dat is volgens mij de hele opzet van dit .Mensen aanzetten om hun foto's in te zenden zodat wij met zen allen die wondermooie dingen kunnen aanschouwen.

                            groetjes

                            Rookie Avatar
                            Groetjes
                            http://www.vehe.be

                            Comment


                            • #59
                              That's the spirit, Avatar!
                              --
                              Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                              Comment


                              • #60
                                Maak bekend die enen en tweeën gevers !!
                                Dan komt er misschien een einde aan.
                                Als die cijfers volgens hen terecht zijn, dat ze het dan zeggen waarom die foto's zo slecht zijn. Daar heb ik geen probleem mee. Nu wel !
                                Wat is dat nu voor een flauwe kul ?
                                Ja ik doe mee voor het plezier en ik maak telkens weer opnieuw een hele reeks in het kader van de opdracht.
                                Leren we nu iets van die punten ?? Ik zou graag weten waarom er 1, 2 en 3 gegeven wordt.
                                Verplicht deze mannen/vrouwen om het te zeggen. Hebben die kritiek aan de foto gegeven bij hun lage quotatie ? Neen ? Smijt ze dan buiten !


                                Comment

                                Working...
                                X