Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een klare zeik op de kaak

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Ik weet niet of ik al lang genoeg op BD rondhang, om mij hier te mengen in deze zaak.... dus dat doe ik wijselijk niet.
    Mijn mening geven echter doe ik wel.

    Ik ben misschien wel diegene die het meest inlogt per dag, ALLE dagen... de keren per dag dat ik op het forum binnenloop zijn op tien handen nog niet te tellen.
    De enige topics waar ik me aan stoor, zijn de topics zoals deze. Niet het forum gaat achteruit, maar de verdraagzaamheid van sommige mensen gaat achteruit.
    De topics die je niet interesseren of die je te belachelijk lijken om lezen, die lees je gewoon niet.

    Ik amuseer me hier, ik heb hier een MASSA bijgeleerd, sinds ik een goed anderhalf jaar geleden als volkomen leek de digitale fotografie instapte.
    Dus ik zou het zéér spijtig vinden als hier een einde aan kwam.

    Jaja en de rest van de crew... trek u op aan de positieve dingen en leg de ongefundeerde kritiek ter zijde... da's mijn ongezouten mening.

    Luc

    Comment


    • #62
      ik treed bij...



      Originally posted by clash
      Ik weet niet of ik al lang genoeg op BD rondhang, om mij hier te mengen in deze zaak.... dus dat doe ik wijselijk niet.
      Mijn mening geven echter doe ik wel.

      Ik ben misschien wel diegene die het meest inlogt per dag, ALLE dagen... de keren per dag dat ik op het forum binnenloop zijn op tien handen nog niet te tellen.
      De enige topics waar ik me aan stoor, zijn de topics zoals deze. Niet het forum gaat achteruit, maar de verdraagzaamheid van sommige mensen gaat achteruit.
      De topics die je niet interesseren of die je te belachelijk lijken om lezen, die lees je gewoon niet.

      Ik amuseer me hier, ik heb hier een MASSA bijgeleerd, sinds ik een goed anderhalf jaar geleden als volkomen leek de digitale fotografie instapte.
      Dus ik zou het zéér spijtig vinden als hier een einde aan kwam.

      Jaja en de rest van de crew... trek u op aan de positieve dingen en leg de ongefundeerde kritiek ter zijde... da's mijn ongezouten mening.


      hoe ouder hoe gekker- there's no fool than an old fool
      member of HanFanClan on http://hanfanclan2.web-log.nl/
      visit my blog on http://gerdayd.web-log.nl/

      Comment


      • #63
        da's nu net wat ik al heel de tijd doe Jan....maar dat kan blijkbaar moeilijk....er zijn momenten geweest dat ik nijdige replies kreeg omdat ik niet snel genoeg antwoordde omdat ik op zondagavond naar een favoriet TV-programma kijk... daar wordt door niemand anders dan mezelf op gereageerd waarna het slot erop gaat...daar mag ik mij toch vragen bij stellen, niet?

        Stef
        ...uhhh, ik vrees dat ik lang niet alles mee krijg. Nu ja dat is maar goed ook, want gelet op de activiteit op BD zou het echt dag en nachtwerk worden. Ik vrees dat mijn werkgever dat niet errrrgggg op prijs zou stellen. Echter als ik kijk naar de "uitbarsting van schriftelijk "geweld" die ik op dit moment registreer, dan kan ik niet anders concluderen dat "oud" zeer en dergelijke, zeer bepalend is. In eigen boezem kijken zal voor menigeen dan ook niet direct voor de hand liggen en makkelijk zijn, maar op termijn misschien toch wel eens nodig. Bovendien hoeven we elkaar ook niet allemaal te mogen. Doen we in het "echte" leven ook niet, maar soms moet je wel samenwerken of ..... Ook dan moet je een modus zien te vinden, laten we dat hier ook betrachten. Heb je op basis van de wijze waarop topics worden gestart of reply's geven, de neiging te denken "Tjeesus wat 'n ..", wel laat links liggen. Immers niemand dwingt je om te reageren. Maar wat mij betreft blijf je wel vragen, ook al is waarheid een subjectief begrip, en anderen proberen een "waar" antwoord te geven.

        En ach, wordt ik toch weer een beetje meegevoerd in deze ongewilde polemiek! Nu ja, verder wil ik zwijgen.

        Jan
        You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

        Comment


        • #64
          Originally posted by clash

          De enige topics waar ik me aan stoor, zijn de topics zoals deze. Niet het forum gaat achteruit, maar de verdraagzaamheid van sommige mensen gaat achteruit.
          De topics die je niet interesseren of die je te belachelijk lijken om lezen, die lees je gewoon niet.
          Ik kan het niet beter verwoorden!

          Iedereen is vrij te klikken.

          P.

          Comment


          • #65
            Dit is blijkbaar het uurtje van de Peter’s

            Hoewel het misschien niet blijkt uit mijn aantal posts – ik ben al 15 maanden lid – mag ik hier zeggen dat ik verslaafd ben aan Bd, ondermeer omdat ik hier al zo veel heb geleerd in een bijzonder vrolijke sfeer.
            Het lijkt hier op één grote soap: veel plezier, veel activiteiten, al eens een vlieg op de lamp (die dan weer eens in macro in beeld wordt gebracht) en steeds weer nieuwe acteurs die erbij komen of die er worden uitgeschreven, of die zich zelf uitschrijven. En alle dagen cliffhangers: een topic waarbij je nieuwsgierig bent naar het vervolg morgen.

            Maar toen een jaar geleden iemand nieuw er in geslaagd was binnen de maand 500 posts te sturen, en dus te chatten in feite, heb ik ook mee gereageerd.
            Ik heb toen ook aangeklaagd dat het dikwijls om NIETS ging, dat ik die smilies en ellenlange signatures vervelend vond en dat ik het niet nodig vond telkens de volledige quotes te hernemen.

            Ik vind het nog vervelend om tientallen keren LOL of erger nog ROTFLOL te moeten lezen, om telkens te moeten lezen dat iemand gewoon maar dank u zegt op de reactie van de vorige, om te weten te komen dat iemand op reis gaat vertrekken, om vetschrift of te grote foto’s te vinden, zodat ik met schuifbalken moet werken...
            Ik vind het ook erg dat een discussie over schrijffouten te lang duurt en dreigt te ontaarden in wat we nu meemaken.

            Maar ik vind het schitterend dat we ook kunnen lachen met de topic van Tinne of de badges van Mic. Maar haal daar eens al die ‘dank u wel’s uit en het is nog veel prettiger. (Waarom niet eens een mailtje sturen voor die dank u wel?) Dat belast het systeem en dat belast die 2000 dagelijkse lezers.
            En ik vind het schitterend dat er al door de gewone leden shootingdays of een PS-cursus of al bijna een uitstap naar Londen wordt georganiseerd.

            Het zou misschien helpen als diegene die zich aangevallen voelt per email de andere contacteert met een vraag om opheldering. Veel van de laatste feitjes zijn het gevolg van misverstanden.
            Nu lijkt het soms alsof men medestanders zoekt door te reageren. Zodat men onbewust het forum in kampen opdeelt.

            Ik begrijp de reactie van Jaja als hij vond dat het te lang bleef duren over die schrijffouten, en misschien had hij eerst eens moeten roepen in plaats van onmiddellijk de sleutel te pakken.
            En ik volg Stef alleszins in een groot deel van zijn betoog – hoewel hij zich misschien iets te vlug aangevallen voelt.

            Het is inderdaad wat veel geworden de laatste tijd, en de kern van de zaak is dikwijls te ver verwijderd van dat oog-merk van Belgiumdigital die ook in het logo zit: een camera-lens.

            Back to basic? Of ga eens buiten om te vechten, en kom dan weer binnen om samen een pint te pakken met uw blauw oog. Maar weet dat dat pijn doet als je daar een digitaal toestel tegen duwt.

            Peter

            Comment


            • #66
              Mensen, mensen toch. 't Lijkt hier wel een forum voor de peutertuin van om de hoek. Dit forum is toch bedoeld om op een constructieve manier positieve kritiek te geven op foto's,... Daar lijkt het hier inderdaad niet meer op. Ik kan hier maar één ding op zeggen: hou dit forum voor wat het bedoeld is. Laat mensen hier fotos posten en geef hierop constructieve kritiek zodat iedereen er iets van leert ipv op elkaars kap te zitten. Als het hier zo verder gaat, verlaat ik ook dit forum, ook al zit ik hier nog maar een paar maanden.
              http://www.pvhsdw.be

              Comment


              • #67
                tklapgat, dat heb je goed gezegd .
                Of mag ik niet reageren enkel om het door jou gezegde te onderschrijven?

                Jacki
                Meer foto's op Mukblog

                Comment


                • #68
                  Daarnet ben ik heel beleefd geweest, en pleitend voor meer VERDRAAGZAAMHEID, maar dat blijkt niet echt te helpen...

                  Bon,...
                  Originally posted by jmvanos

                  De sfeer op BD is inderdaad enorm achteruitgegaan (zoals ik al een tijdje geleden voorspelde, echter die topic is verwijderd).
                  Er zijn “kampen” ontstaan; iedereen zal wel weten wat ik bedoel.
                  Verder is het niveau bedroevend laag vind ik.
                  Zou er mij dan iemand in GODSNAAM kunnen uitleggen WELKE 2 kampen ?
                  Ofwel ben ik zoooo blind da'k het niet zie, ofwel ben ik dan te dom om te helpen donderen...

                  En Hannie, (nog maar es...) met alle respect (en zonder op tenen te willen trappen)... at het niveau bedroevend laag is... Aan wie ligt dat dan denk je ? Aan de moderators die een topic deleten / locken, of aan forummembers die zich moeien met verkopen in de koopjeshoek, en nadien er nog een rel over schoppen ook ? Amehoela...

                  Originally posted by Sven

                  Als er nog veel van die beschuldigingen komen, dan gaat gans het forum offline. ..... De dag dat ik er geen plezier meer in heb (goed bezig jongens), dan gaat het forum offline. Akkoord dat men iets gratis en voor niets en uit ideologie doet, maar dan niet om zo'n zaken te lezen hoor.
                  Groot gelijk, Sven.

                  Originally posted by Stef
                  da's wat de meesten hier aan 't doen zijn Vonne...strijden VOOR BD.. niet tegen...
                  Sorry Stef, maar dat denk ik niet... op dit ogenblik maakt die topic van je meer een slagveld dan wat anders...

                  Originally posted by Clash

                  Ik ben misschien wel diegene die het meest inlogt per dag, ALLE dagen... de keren per dag dat ik op het forum binnenloop zijn op tien handen nog niet te tellen.
                  Hier zit er nog zo ééntje zenne
                  Ik moet regelmatig minimizen als m'n baas langskomt

                  Originally posted by tklapgat

                  Ik vind het nog vervelend om tientallen keren LOL of erger nog ROTFLOL te moeten lezen, om telkens te moeten lezen dat iemand gewoon maar dank u zegt op de reactie van de vorige, om te weten te komen dat iemand op reis gaat vertrekken, om vetschrift of te grote foto’s te vinden, zodat ik met schuifbalken moet werken...
                  Ik vind het ook erg dat een discussie over schrijffouten te lang duurt en dreigt te ontaarden in wat we nu meemaken.
                  Juist, en daarom hebben ze van BD nou net "chitchat" ingeroepen !
                  Alles mag, niks moet, geen problemen...
                  Ik geef toe dat ik vroeger ook nog al es aanleiding was van "zever" op de gewone forums, maar heb daar ook m'n conclusies uit getrokken, wat gas teruggenomen en bombardeer nu chitchat met m'n zever als ik het nodig vind




                  Sorry maar deze topic vind ik erg bedroevend, en word men nog maar es met z'n neus in de feiten gedrukt aangaande onverdraagzaamheid bij volwassenen...

                  Mijn moeder zei altijd "Hou een handje boven je hoofd, kijk wie er onderstaat en geef DÁN pas kritiek op een ander"...

                  En DAAR, mijne damen en heren, kunnen we nog een DEFTIG lesje uit leren.
                  An  a day keeps frustration away!
                  http://www.demey-deleus.be

                  Comment


                  • #69
                    het spijtigste van al Stef is dat sommigen niet meer konden reageren op jouw reactie die ook niet bepaald zachtzinnig is/was.
                    En vermits de topic gelockt was, verbaast het me niet dat dirtyharry een nieuwe topic start om nog te kunnen reageren.

                    Meer wil ik hier niet over kwijt, maar ik vond het spijtig zo'n reactie te zien van jou.
                    ToM.___ //Fuji s602.
                    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                    It goes to 11 you know? 1 louder.

                    Comment


                    • #70
                      zal straks nog wel even uitgebreid reageren als het nog kan, zit nu in de les.

                      Maar om snel te zijn: wat Sven hier neerschrijft, kan ik mij VOLLEDIG in vinden.
                      ToM.___ //Fuji s602.
                      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                      It goes to 11 you know? 1 louder.

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by tom314
                        het spijtigste van al Stef is dat sommigen niet meer konden reageren op jouw reactie die ook niet bepaald zachtzinnig is/was.
                        En vermits de topic gelockt was, verbaast het me niet dat dirtyharry een nieuwe topic start om nog te kunnen reageren.

                        Meer wil ik hier niet over kwijt, maar ik vond het spijtig zo'n reactie te zien van jou.
                        Ik vind het ook spijtig dat die topic gelocked werd Tom...ik had ook graag de reactie gezien....en we hebben ze gezien !

                        iedereen zit maar die jongen uit te leggen dat dit een fotografieforum is en geen taalforum, maar die weet niet van opgeven... laat staan dat hij ons al iets bijgebracht/medegedeeld heeft ivm fotografie...

                        En dan al die replies over verdraagzaamheid..WAAR DENKEN JULLIE VERDOMME WEL AAN WAARVOOR IK AAN HET PLEITEN BEN ??

                        Met alle respect mensen, maar hier zijn zaken aan de gang waar jullie geen weet van hebben...ik kan Vejito's reactie goed begrijpen want het spel wordt heel achterbaks gespeeld !En niet tegen nieuwe mensen maar tegen "gevestigde waarden"..mensen die al laten zien hebben dat ze hier iets zinnigs te zeggen hebben en iets te laten zien...

                        Ik zal eens beginnen emails te posten en dergelijke...we zullen dan de reacties eens zien.....ik sta hier niet zo maar uit mijn nek te lullen !

                        Stef

                        Comment


                        • #72
                          In elke club, vereniging of forum dat geslaagd is in zijn opzet, kom je zo'n discussies tegen zoals hierboven.
                          Waarom worden altijd de hardst werkende afgeblaft?
                          Hoeveel keer zou er al niet achter de rug van de voorzitter van een vzw gezegd zijn dat hij geld in zijn zakken steekt????
                          Is dit een mensen ziekte of zijn we gewoon jaloers?
                          STOP toch met elkaar af te schieten en maak er iets leuk van.
                          Het leven is al zo KORT in de economie van tegenwoordig.


                          Groetjes Karel
                          [~SONY DSC-F717~] [Coolpix 2500]
                          http://www.cornelis-opdebeeck.com

                          Comment


                          • #73
                            Dit is een commentaar waarvoor ik reeds een 'lock' kreeg, maar ik veeg er terug mijn botten aan en zeg het nog eens:

                            jmvanos, ge zijt nen ruziestoker! Mens, ga ergens anders mensen het bloed vanonder hun nagels halen!

                            Punt 1: Stef heeft deels gelijk... ik respecteer zijn mening

                            Punt 2: De crew een steen werpen is echt wel overdreven. Natuurlijk willen zij het beste voor het forum en haar leden, daar twijfel ik niet aan. Maar het is begrijpelijk dat wanneer iemand een slot op de mond krijgt die wel eens pinnig uit de hoek kan komen (ook ik). Wel ja, SO BE IT! Daarvoor ga ik niet minder graag naar dit forum. Hoe meer leden dit forum zal tellen, hoe vaker dergelijke botsingen zullen voorkomen. Onvermijdelijk, denk ik.

                            Voila, da was mijn part

                            Nicodemus
                            "Een foto bekijken is als wijn proeven. Het is de proever die beslist of hij goed is."

                            Comment


                            • #74
                              Het grootste gedeelte van de "mensheid" is gewoon verrekt verrot, irritant en arrogant op en top, en "ziekelijk" jaloers op het minste bezit/talent van de ander, immer op de loer om de ander een lelijke zet te doen, gaat iemand mij eindelijk geloven?? BASTA!

                              Gelukkig bestaan er nog intelligente schrijvers die allerhande boeken over allerlei onderwerpen schrijven, zodanig dat een individu op z'n eigen manier en tempo in alle intimiteit kan werken aan z'n eigen talent/kennis, om er uiteindelijk gewoon zélf voldoening uit te putten ... om voorts door dít leven te kunnen stappen ...

                              Erik Mansvelders, sinds een maand of zo ben ik in bezit van je boek, en ik zal er nog heel wat leerrijks uit kunnen halen ... Tof dat ik je "leidraad" via BD heb mogen ontdekken; we zullen ons met veel plezier voorts op digitale fotografie en beeldbewerking toeleggen ... en we zullen er gewoon ook zélf absolute voldoening kunnen uit putten



                              Sam greetzzzzzzz U
                              -------------------------------------------
                              Never apologize for showing feeling.
                              When you do so, you apologize for the truth.
                              -------------------------------------------
                              Canon Stuff

                              Comment


                              • #75
                                Beste Nicodemus,

                                Lees eens zelf alle je commentaren door hier te klikken



                                en denk dan eens even na over wat het ons allemaal bijbrengt over digitale fotografie.
                                Ik ga je niet persoonlijk aanvallen, dat is niet mijn stijl, maar lees het allemaal eens door en maak zelf je bedenking.

                                Comment

                                Working...
                                X