Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Actieve leden

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Actieve leden

    Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht
    Op sociale media word je enkel aangeprezen. Zelfs met gemiddelde foto's ben je nog steeds een halfgod als je een beetje kan fotograferen.
    Veel mensen hebben deze soort aandacht nodig om de leegte die sociale media heeft gecreëerd te vullen. Wat op zijn beurt toevoegt aan de onrealistische verwachtingen van mensen die in het echte leven niet kunnen worden ingevuld.
    Exact.
    Op bepaalde sociale media is het zo dat er heel wat gebruikers zijn die het meeste van hun tijd steken in hun 'marketing', dmv zo veel mogelijk onbekenden te gaan 'liken', volgen en positief te gaan becommentariëren, enkel in de hoop dat die andere persoon hun ook gaat terugvolgen, terugliken en terugbecommentarieert.
    Daar draait het vaak niet om het feit dat je een goeie fotograaf bent of goeie foto zou hebben.

    Er zijn ook heel wat websites en apps die zelfs betalend zijn, en die als robot werken en voor jou dat vuile werkje doen. Die betaal je vb $10, en in ruil gaat die robot voor jou 500 nieuwe mensen gaan volgen en liken. In een mum van tijd heb je enkele dagen later enkele duizenden followers bij.
    Zo ken ik mensen op pakweg instagram die niet bepaald deftige foto's uploaden, maar wel tienduizenden volgers hebben.

    Comment


    • #92
      Re: Actieve leden

      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
      Dat moet je natuurlijk aan die persoon in kwestie vragen, hoe het komt dat die plots terugkeert.

      Staat het ergens in het reglement dat je niet mag terugkeren onder een ander account? Of dat je geen meerdere accounts mag aanmaken?

      Ik ken een ander forum waar zowat de helft van de actieve gebruikers plots begon met meerdere klonen aan te maken. En het was soms niet moeilijk om te raden wie erachter zat. Leuk om nieuwe typetjes uit te vinden en die een karakter te geven enzo.
      Er werden ook verkiezingen gehouden waarbij je kon stemmen voor een nieuwe forumleiding enzo.
      Forummers mochten leden werven om hun eigen 'partij' te hebben met nieuwe leuke regeltjes voor als zij de leiding zouden hebben enzo. Er werd heel creatief community gevoerd, en was heel leuk.
      Spijtig dat het forum ongeveer 8 jaar terug opgedoekt werd. Maar veel van de gebruikers zie ik regelmatig nog terug in het echte leven. Is een hechte vriendenkring geworden.
      Alstublieft :

      7.13.8 Dubbelaccounts

      Je mag jezelf maar één keer registreren op het forum. Het aanmaken van een tweede account is absoluut verboden en kan er toe leiden dan bij ontdekking alle accounts worden geband. Pogingen om een ban te omzeilen door het aanmaken van een nieuwe account worden beschouwd als een ernstige inbreuk, en kunnen zonodig gemeld worden aan de internetprovider van de betrokken persoon.

      Indien je de logingegevens van je (oude)account niet meer weet kun je deze opvragen door je geregistreerde e-mailadres in deze pagina in te vullen.

      Zorg er dus voor dat je e-mailadres steeds up-to-date blijft.
      Forumleden die meerdere accounts aanmaken met de bedoeling om aldus discussies op het forum te starten of aan te wakkeren kunnen hiervoor definitief geband worden.


      Maar zoals overal waar alle Belgen gelijk zouden moeten zijn voor de wet, is de één al een beetje gelijker dan de andere .

      Comment


      • #93
        Re: Actieve leden

        Oorspronkelijk geplaatst door Jantjek Bekijk bericht
        Zo zie je maar waarom het hier ook achteruit gaat op dit 'fotografie' forum als overgephotoshopte beelden het al tot in de HOF schoppen. Foto's zijn niet belangrijk meer, mooie beeldjes wel ...
        Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
        belachelijk comment.
        Waarom vind je Jantjek zijn comment belachelijk?

        Hij geeft een bepaalde kritiek die het -meen ik me te herinneren- op dit forum toch al meermaals tot langere discussies heeft geschopt. Dus het zal voor veel gebruikers niet onbelangrijk zijn.

        Comment


        • #94
          Re: Actieve leden

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Alstublieft :

          7.13.8 Dubbelaccounts

          Je mag jezelf maar één keer registreren op het forum. Het aanmaken van een tweede account is absoluut verboden en kan er toe leiden dan bij ontdekking alle accounts worden geband. Pogingen om een ban te omzeilen door het aanmaken van een nieuwe account worden beschouwd als een ernstige inbreuk, en kunnen zonodig gemeld worden aan de internetprovider van de betrokken persoon.

          Indien je de logingegevens van je (oude)account niet meer weet kun je deze opvragen door je geregistreerde e-mailadres in deze pagina in te vullen.

          Zorg er dus voor dat je e-mailadres steeds up-to-date blijft.
          Forumleden die meerdere accounts aanmaken met de bedoeling om aldus discussies op het forum te starten of aan te wakkeren kunnen hiervoor definitief geband worden.


          Maar zoals overal waar alle Belgen gelijk zouden moeten zijn voor de wet, is de één al een beetje gelijker dan de andere .
          het gaat daar om het hebben van 2 of meerdere accounts. Niet over het opnieuw lid worden. Beetje raar wel dat men een topic opent over het dalende aantal leden en dan ipv blij te zijn dat iemand terugkeert er over gaat klagen bij de mods.

          Comment


          • #95
            Re: Actieve leden

            Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
            het gaat daar om het hebben van 2 of meerdere accounts. Niet over het opnieuw lid worden. Beetje raar wel dat men een topic opent over het dalende aantal leden en dan ipv blij te zijn dat iemand terugkeert er over gaat klagen bij de mods.
            Djivan bedoelt dat het welbepaalde individu is teruggekeerd onder een tweede account, en niet met zijn originele. En in deze hoedanigheid heeft hij dus 2 accounts, want zijn eerste is niet verwijderd of afgesloten.

            Comment


            • #96
              Re: Actieve leden

              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              Djivan bedoelt dat het welbepaalde individu is teruggekeerd onder een tweede account, en niet met zijn originele. En in deze hoedanigheid heeft hij dus 2 accounts, want zijn eerste is niet verwijderd of afgesloten.
              ah, ok. Sorry, had het mis begrepen. Mijn excuses, Djivan.

              Comment


              • #97
                Re: Actieve leden

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Alstublieft :

                7.13.8 Dubbelaccounts

                Je mag jezelf maar één keer registreren op het forum. Het aanmaken van een tweede account is absoluut verboden en ....
                Oopsi... dan mogen al mijn andere accounts bij deze geblokkeerd worden:
                - demeyereg
                - Djivan
                - on4bam
                - VerSeg
                - nete
                - Sieg
                - enero
                - regulus
                - Sultana
                - bouk
                - ...

                Comment


                • #98
                  Re: Actieve leden

                  Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  Oopsi... dan mogen al mijn andere accounts bij deze geblokkeerd worden:
                  - demeyereg
                  - Djivan
                  - on4bam
                  - VerSeg
                  - nete
                  - Sieg
                  - enero
                  - regulus
                  - Sultana
                  - bouk
                  - ...

                  Hééééééééééééééééél grappig .

                  Comment


                  • #99
                    Re: Actieve leden

                    Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                    Oopsi... dan mogen al mijn andere accounts bij deze geblokkeerd worden:
                    - demeyereg
                    - Djivan
                    - on4bam
                    - VerSeg
                    - nete
                    - Sieg
                    - enero
                    - regulus
                    - Sultana
                    - bouk
                    - ...
                    Ik kan van 3 van deze bevestigen dat deze niet dezelfde personen zijn. Terwijl geen enkele van hen zal weten wie ik ben, heb ik toch met hen gesproken of iets van gekocht.

                    Typetjes maken of gewoon extreem trollen met een nieuw account is ooit nog mijn bezigheid na de les geweest. Ik zou het zo opnieuw doen mocht ik vastzitten aan m'n bed. Het is fantastisch als bepaalde mensen het te weten komen en gewoon meespelen tot de frustratie van de serieuze mensen in het topic. Het is echt een kunst... Not! Maar wel fun .

                    Comment


                    • Re: Actieve leden

                      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                      Waarom vind je Jantjek zijn comment belachelijk?

                      Hij geeft een bepaalde kritiek die het -meen ik me te herinneren- op dit forum toch al meermaals tot langere discussies heeft geschopt. Dus het zal voor veel gebruikers niet onbelangrijk zijn.
                      Een beeld is een beeld. Het moet vooral visueel aantrekkelijk en goed gemaakt zijn. Een ps creatie vertrekkend van een foto heeft evenveel recht om hier te staan als een onbewerkte foto. Anders stel ik voor om allemaal opnieuw met film te fotograferen. Als je de "geen ps" lijn doortrekt, mag je ook alleen theater kijken ipv film....bloedzuigers ipv medicijnen, standje nummer 1 ipv experimenteren en zien waar de lust je brengt....naar live optredens gaan ipv de plaat te beluisteren, want die is gedubt en overdubt op 48 sporen ende stem is "gephotoshopt". Enzovoort. Hetis ook een beetje met je tijd meegaan en verdraagzaam zijn....wat zouden Rembrand en Vermeer vinden van Kandinsky en Miro? deze vier schilders verdienen elk hun plaats in de hof.
                      Als je het hebt over het slinkende ledenaantal....ik zie al een tijdje enkele smaakmakers uit Stilleven en Architectuur niet meer....originele fotografen die niet vies waren van wat ps op zijn tijd
                      Discussies over wel of geen ps vind ik zinloos, tenzij het in de regels van het forum staat. Er zijn hier ook lange discussies over Engelse titels.
                      Last edited by ineedair; 15 juni 2016, 03:26.
                      My Website : http://www.ineedair.org
                      Music / Painting / Motion Graphics / Image
                      Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                      Comment


                      • Re: Actieve leden

                        Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht
                        Ik kan van 3 van deze bevestigen dat deze niet dezelfde personen zijn. Terwijl geen enkele van hen zal weten wie ik ben, heb ik toch met hen gesproken of iets van gekocht.
                        het was een grapje

                        Comment


                        • Re: Actieve leden

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jantjek Bekijk bericht
                          Zo zie je maar waarom het hier ook achteruit gaat op dit 'fotografie' forum als overgephotoshopte beelden het al tot in de HOF schoppen. Foto's zijn niet belangrijk meer, mooie beeldjes wel ...

                          Ik vind het dapper van je dat je op een HoF-foto-selectie commentaar durft te geven. Offline hoor ik heel heel veel kritiek op de HoF-selecties, maar online zie je niemand die kritiek formuleren. Waarschijnlijk omdat in het verleden een aantal keer heel hard gereageerd is op mensen die de heilige graal van dit forum ter discussie (durven) te stellen.


                          Mij persoonlijk stoort het vooral, als toch wel actief lid (daar ging deze thread over?), dat er geen enkele uitleg zit bij het kiezen, en vooral het niet kiezen van bepaalde foto's. Het zou imho veel frustratie bij een aantal mensen wegnemen. Ik heb zelfs al frustratie opgevangen bij mensen die wel in de HoF zaten met een foto, en het zelf eigenlijk niet goed begrepen waarom met juist deze. Grappig was dat.

                          En ik spreek niet voor mezelf, ik heb me er al lang bij neergelegd dat ikzelf mijn eigen foto's niet goed kan inschatten. Ben een aantal keer in de HoF geraakt (waarvoor dank), en een aantal keer (nogal dikwijls eigenlijk, moet dat toegeven) heb ik gedacht dat ik er in ging geraken maar is het niet gelukt. So be it, Mijn manier van fotograferen en proberen een sfeer te scheppen in een foto spreekt echte fotografen blijkbaar niet aan. jammer. maar we gaan er niet dood van gaan he, gewoon lekker blijven genieten van echt mooie en echt goed gemaakte foto's hier op het forum, en nu en dan iets zelf posten om dingetjes bij te leren. Ik durf soms zelfs al eens een mindere foto te zetten, kwestie van nog meer bij te leren...

                          Bluvn Fotos Tonen !
                          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                          Comment


                          • Re: Actieve leden

                            Ik heb nochtans al een paar keer kritiek op HoF gelezen hier hoor :-)
                            Belangrijkste is er niet teveel gewicht aan te geven, het is een selectie van opvallende foto's van de week.
                            Sommige foto's gaan je smaak zijn, andere niet. Ben je geen fan van 'te bewerkt', dan ga je die foto's liever niet in de HoF zien.
                            Er wordt ook naar een evenwicht gezocht, zo gaan er geen 2 eekhoorns bij zitten, ook al is misschien die 2de eekhoorn beter dan een andere foto in de HoF. Er zit een beetje vanuit alle hoeken iets in.
                            Je gaat ook niet elke week dezelfde personen zien terugkomen, ook al zijn er bij die elke week kans zouden maken (GilClaes is zo een van degene die altijd knappe maakte).
                            Laat het geven van 'waarom wel' en vooral 'waarom niet' in de HoF maar uit, er zijn geen auto's mee te winnen, het is maar een selectie van wat er die week opviel. Er is ook maar plaats voor 10 beelden, en de ene week zal er wel wat meer niveau/kandidaten zijn dan een andere week.

                            Comment


                            • Re: Actieve leden

                              Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                              Ik heb nochtans al een paar keer kritiek op HoF gelezen hier hoor :-)
                              Belangrijkste is er niet teveel gewicht aan te geven, het is een selectie van opvallende foto's van de week.
                              Sommige foto's gaan je smaak zijn, andere niet. Ben je geen fan van 'te bewerkt', dan ga je die foto's liever niet in de HoF zien.
                              Er wordt ook naar een evenwicht gezocht, zo gaan er geen 2 eekhoorns bij zitten, ook al is misschien die 2de eekhoorn beter dan een andere foto in de HoF. Er zit een beetje vanuit alle hoeken iets in.
                              Je gaat ook niet elke week dezelfde personen zien terugkomen, ook al zijn er bij die elke week kans zouden maken (GilClaes is zo een van degene die altijd knappe maakte).
                              Laat het geven van 'waarom wel' en vooral 'waarom niet' in de HoF maar uit, er zijn geen auto's mee te winnen, het is maar een selectie van wat er die week opviel. Er is ook maar plaats voor 10 beelden, en de ene week zal er wel wat meer niveau/kandidaten zijn dan een andere week.
                              Misschien moet de HoF gewoon hernoemd worden naar iets in de zin van :
                              - "Deze week in de kijker"
                              - "Zag je deze al?"
                              - "Tien om te zien. "
                              - "Keuze van de redactie"

                              Maar Hall of Fame bekt wel beter
                              http://kasper.photography & Flickr

                              Comment


                              • Re: Actieve leden

                                Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                                Misschien moet de HoF gewoon hernoemd worden naar iets in de zin van :
                                - "Deze week in de kijker"
                                - "Zag je deze al?"
                                - "Tien om te zien. "
                                - "Keuze van de redactie"

                                Maar Hall of Fame bekt wel beter
                                Of GeS ? "Gewoon een Selectie" ?
                                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                                Comment

                                Working...
                                X