Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Actieve leden

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Actieve leden


    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #32
      Re: Actieve leden

      Oorspronkelijk geplaatst door MadHatter Bekijk bericht
      Er zijn wel meerdere takken van de fotografie die niet zullen lukken met "het groene standje van de camera". Om daarom één specifiek onderdeel als "moeilijker dan al het andere" te bestempelen?
      Da's bij wijze van spreken hé dat groene standje, trouwens over dat groene standje gesproken, je zou nog verschieten hoeveel toestellen er op dat standje staan of de P stand.
      Zelfs van personen die al heel lang bezig zijn met fotografie, en zelfs met toestellen waar je het absoluut niet zou van verwachten

      Oorspronkelijk geplaatst door MadHatter Bekijk bericht
      Maar dat is een andere discussie. Is het probleem van de lage verhouding commentaren tegenover foto's niet te verhelpen door een vast quotum in te stellen? Je mag slechts 1 foto plaatsen voor elke 5 commentaren die je plaatst. Of 10 commentaren. Dan wordt iedereen "verplicht" om ook te beoordelen.
      Het is zoals je schrijft heel moeilijk om daarin een lijn te trekken, t'is makkelijk om "mooi", "leuk", 'knap" enz. ... bij een opname te zetten i.p.v. een gefundeerde mening te geven.
      Er zijn vele mensen vertrokken na de laatste aanpassing van het forum heb ik de indruk, of het is vanaf dan toch heel wat stiller geworden.
      Bij die laatste aanpassing zijn dan ook dingen gedaan die onbegrijpelijk waren volgens velen, ook volgens mij

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #33
        Re: Actieve leden

        Ja, maar de vraag is of dat zo verkeerd zou zijn, wat meer reacties met "leuk" en "knap". Als je mensen aan het reageren krijgt, zullen ze toch vaker iets intelligents proberen neer te zetten, en nu zijn een deel van de reacties ook gewoon "knap".

        De hele vernieuwing is een beetje aan me voorbij gegaan. Ik was ervoor wel actief, en nu weer een beetje, maar dus niet tijdens de vernieuwingen.

        Comment


        • #34
          Re: Actieve leden

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          ActiEve leden in het nederlandsch.

          Comment


          • #35
            Re: Actieve leden

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            ActiEve leden in het nederlandsch.

            Comment


            • #36
              Re: Actieve leden

              Ik heb het hier maar heel vluchtig gelezen maar het is voor mij vooral te wijten aan het feit dat er ondertussen, vooral de laatste 3-4 jaar zoveel andere plekken bijgekomen zijn en nog bijkomen waar men beelden kan posten.
              Als er daar dan commentaar komt dan is dat gewoonlijk alleen positieve en er zijn er nogal wat die er niet van hoeden dat er naast applaus soms nog eens kritiek komt al is er dat dan goed bedoelde en opbouwende kritiek.
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #37
                Re: Actieve leden

                Allen naar Facebook ....

                Comment


                • #38
                  Re: Actieve leden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                  Ik heb het hier maar heel vluchtig gelezen maar het is voor mij vooral te wijten aan het feit dat er ondertussen, vooral de laatste 3-4 jaar zoveel andere plekken bijgekomen zijn en nog bijkomen waar men beelden kan posten.
                  Als er daar dan commentaar komt dan is dat gewoonlijk alleen positieve en er zijn er nogal wat die er niet van hoeden dat er naast applaus soms nog eens kritiek komt al is er dat dan goed bedoelde en opbouwende kritiek.
                  Iemand een idee waar je je beelden nog elders kan posten en erover een interessant babbeltje op te zetten ?
                  Want hier is het inderdaad moeilijker en moeilijker aan het worden.

                  Onlangs had ik meer dan 200 views en geen enkele commentaar op nochtans "geen echt slechte foto", in het toch (vroeger?) druk bezochte landschapsforum.
                  En dat was toch net de bedoeling, dat je een fotooke postte en daar dan wat over kon kwebbelen ?

                  Alvast nogmaals mijn dank aan de mensen die WEL de moeite doen om mee te kwebbelen over mijn - en andermans - fotos, zonder onderscheid van kleur, ras, gender, merk, ervaring, lens, geaardheid en zuurpruimlevel.
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                  Comment


                  • #39
                    Re: Actieve leden

                    Ik vraag mij af of het niet mogelijk is om de teller van het aantal views aan te passen. Misschien is het een idee om enkel de views te tellen wanneer iemand voor de eerste keer een foto bekijkt en/of een eventuele update hiervan. Dit zou volgens mij een correcter beeld geven en kan je daadwerkelijk zien hoeveel mensen een foto hebben bekeken. Als je nu zelf naar je eigen foto kijkt om bij voorbeeld te controleren of er reacties zijn, wordt dit telkens als een view geteld. Vaak kijken mensen ook terug naar een foto n.a.v. een reactie hierop en wordt dit ook geteld als een view. Misschien interpreteer ik dit verkeerd of zeg ik hier iets wat al eerder werd vermeld op het forum.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Actieve leden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Marchristan Bekijk bericht
                      Ik vraag mij af of het niet mogelijk is om de teller van het aantal views aan te passen. Misschien is het een idee om enkel de views te tellen wanneer iemand voor de eerste keer een foto bekijkt en/of een eventuele update hiervan. Dit zou volgens mij een correcter beeld geven en kan je daadwerkelijk zien hoeveel mensen een foto hebben bekeken. Als je nu zelf naar je eigen foto kijkt om bij voorbeeld te controleren of er reacties zijn, wordt dit telkens als een view geteld. Vaak kijken mensen ook terug naar een foto n.a.v. een reactie hierop en wordt dit ook geteld als een view. Misschien interpreteer ik dit verkeerd of zeg ik hier iets wat al eerder werd vermeld op het forum.
                      Het aantal unieke bezoekers, bedoel jij dan in feite. Misschien kan dat wel, maar het aantal zal inderdaad een pak lager liggen. Ik weet niet of dat een positief beeld geeft van populariteit van het forum
                      http://kasper.photography & Flickr

                      Comment


                      • #41
                        Re: Actieve leden

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                        Het aantal unieke bezoekers, bedoel jij dan in feite. Misschien kan dat wel, maar het aantal zal inderdaad een pak lager liggen. Ik weet niet of dat een positief beeld geeft van populariteit van het forum
                        Tja dat misschien inderdaad niet 😀 maar het is volgens mij wel een correcter beeld en misschien hebben de plaatsers dan minder snel een wrang gevoel over de verhouding views vs reacties...

                        Comment


                        • #42
                          Re: Actieve leden

                          Mijn stelling is altijd geweest dat als iedereen 10 reacties zou plaatsen alvorens een nieuwe post te openen - elke topic gemiddeld 10 reacties zou tellen - das gewoon wiskunde.
                          Er is een tijd geweest dat je gewoon geen tijd had om alles te bekijken. Dan stond je post al na 1 dag onderaan de pagina.
                          tis allemaal veel minder nu
                          En ik heb ook de indruk dat sedert de laatste forumveranderingen er mensen hebben afgehaakt. Spijtig, want het blijft een mooi forum.
                          Peter
                          mijn website : klik

                          Comment


                          • #43
                            Re: Actieve leden

                            Ik zal het anders zeggen : veel goede fotografen hebben het forum verlaten omwille van het gedrag van enkelen die zich meenden te moeten moeien met iets wat ze zelf niet kunnen. En dat is : mooie foto's maken.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Actieve leden

                              Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                              En ik heb ook de indruk dat sedert de laatste forumveranderingen er mensen hebben afgehaakt.
                              Tot ergernis van iedereen ben ik -gelukkig- nog steeds actief lid
                              Niet iedereen hier heeft is een even actief lid natuurlijk.
                              Last edited by anonymous; 3 juni 2016, 17:27. Reden: grammaticale fout

                              Comment


                              • #45
                                Re: Actieve leden

                                Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                                Ik zal het anders zeggen : veel goede fotografen hebben het forum verlaten omwille van het gedrag van enkelen die zich meenden te moeten moeien met iets wat ze zelf niet kunnen. En dat is : mooie foto's maken.
                                Als je niet tegen reacties kunt omdat je "honderdveertig jaar ervaring" hebt, dan kan je inderdaad beter andere oorden opzoeken. daar geef ik je 100% gelijk in.

                                Je moet als goede fotograaf ook begrip tonen voor mensen met minder ervaring die het foto-analyse aspect van het fotograferen nog aan het leren zijn. Ik vind het persoonlijk soms bijzonder verrijkend om mijn visie neer te pennen en dan geconfronteerd te worden met de behoorlijk andere visie van iemand anders. Ook het vak van foto-analist moet aangeleerd worden.
                                Ook moet je begrip tonen voor de visie van anderen. Het is nu eenmaal zo dat sommigen meer voor "het experiment" zijn, en anderen meer volgens de regeltjes kleuren.

                                Wat niet wil zeggen dat je die visie zomaar moet overnemen, integendeel.

                                Ik denk trouwens ook dat een "goede fotograaf" dingen kan leren uit "verkeerde kritiek". En ja, als iemand een totaal andere visie heeft op fotografie, dan komt mijn uitspraak van een tijdje geleden terug boven drijven : "hou niet echt rekening met de visie van mensen die totaal anders naar fotos kijken dan jij het zelf doet. Blijf trouw aan je eigen stijl, en luister goed naar mensen die gelijkaardig denken".

                                Het is toch niet de bedoeling dat we allemaal dezelfde stijl aannemen, en gelijkaardig fotograferen. En uiteraard botst het dan eens, als je voor de zoveelste keer dezelfde kritiek krijgt door iemand die niet begrijpt hoe je kijkt naar de dingen. So what ? dees is een forum he, dat botst altijd wel eens. Het enige wat me echt stoort is als men anderen niet in hun waarde laat bij een reactie.
                                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                                Comment

                                Working...
                                X