Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Actieve leden

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Actieve leden

    Als iemand een foto plaatst op BD is daar al een gans proces aan vooraf gegaan lijkt me.

    In mijn geval is dat toch zo - en ik denk/hoop dat dit voor de meesten herkenbaar is.
    Kijken, selecteren, nabewerken, twijfelen, opnieuw kijken, deze ? - of toch die andere ? ...
    Pas als ik vind dat die foto "iets" heeft - zal ik deze plaatsen.
    Slechts enkele van de 1000en foto's op mijn harde schijf vond ik goed genoeg om te plaatsen.

    Als fotograaf ben je natuurlijk geen neutrale kijker.
    Als je naar die foto kijkt dan hoor je opnieuw de muziek van dat concert, je hoort opnieuw de bijtjes zoemen, je voelt de warmte van de harde zon ...
    De grote vraag is - is die foto sterk genoeg om dat gevoel te kunnen overdragen naar de kijker ?
    Je bent benieuwd en je gooit de foto op het forum ...

    Eens de foto gepost - wordt het spannend ...
    Vindt men deze op het forum ook goed - of is het niks ?
    Je gaat regelmatig kijken of er al een reactie is.
    Af en toe draait het uit in een grote ontgoocheling
    Je ziet nieuwe posts komen waar wel op gereageerd wordt - terwijl je je eigen foto langzaam ziet wegzakken ...
    Heel frustrerend is dat - velen hebben het al eens meegemaakt
    En toch gebeurt het elke dag opnieuw - Onverschilligheid, jaloezie, of is mijn foto zo slecht ? ...

    Liever een gefundeerde mening zeggen jullie - akkoord.
    Maar mag ik dan niet reageren op een foto die ik prachtig vind en waar ik niks aan kan opmerken/verbeteren ?
    Hebben jullie niet liever 1 kijker die zegt "mooi" - of "neen, niet scherp" is, dan 100 kijkers die niks zeggen ?
    Door enkel gefundeerde kritiek te vragen leg je de lat hoog voor een beginnend forumgebruiker.
    Ik geef ook zelf niet altijd een gefundeerde mening - al probeer ik dat wel - als ik iets zie.
    Een gefundeerde opmerking is dikwijls niet gemakkelijk.
    Maar mij lijkt er niks mis mee met "knap" te schrijven - als je dat vindt.
    En die fotograaf mag dat weten - ik hoop dan dat hij/zij daar blij mee is.

    Wie zijn die 100en stille kijkers vraag ik me dikwijls af :
    Wie zijn ze, wat beweegt ze, wat denken ze van mijn foto, denken ze eigenlijk wel iets ?

    Maar ik kan ermee leven dat mensen het forum volgen zonder de behoefte te hebben om mee te doen - alle respect.
    't is een ander verhaal voor degenen die zelf beelden posten, vind ik.
    Als je zelf post en commentaar op je beelden verwacht - dan mag/moet je er ook wel schrijven - volgens mij.
    Een forum is altijd geven en nemen - alleen op die manier blijft een forum in leven.

    Soms komt een foto in de Hof die daarvoor 0 of slechts 1 reactie heeft gekregen.
    Plots regent het dan reacties van - oeps, gemist, nu pas in de hof gezien - prachtig ...
    Kan zijn, maar ik heb daar echt waar mijn twijfels bij.
    Dat lijkt mij een beetje schijnheilig

    Moest iedereen per foto dat hij post - 5 commentaren schrijven bij anderen - dan zou - gemiddeld genomen - elke post 5 commentaren hebben.
    Meer commentaren gaat volgens mij ook weer meer actieve gebruikers aantrekken.
    conclusie : de sleutel voor een goed forum moeten we zoeken bij onszelf

    Mijn mening - genoeg gepreekt - groetjes aan de actieve en de minder actieve leden
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #62
      Re: Actieve leden

      Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
      ............................

      Soms komt een foto in de Hof die daarvoor 0 of slechts 1 reactie heeft gekregen.
      Plots regent het dan reacties van - oeps, gemist, nu pas in de hof gezien - prachtig ...
      Kan zijn, maar ik heb daar echt waar mijn twijfels bij.
      Dat lijkt mij een beetje schijnheilig
      .................................................. ............
      Voor de volle 500 % mee eens. Daarom ook dat ik nooit ergens een proficiat of dergelijke schrijf bij een HOF foto.
      Waarom zou ik... omdat een ander dit een hele mooie vindt ??
      Het allerbelachelijkste is "pas nu gezien" en dan een dikke proficiat wensen .

      Idem bij de Challenge, ik wens steevast ALLE deelnemers een proficiat voor hun deelname, niet zoals sommigen, de eerste, of het podium, of de top 10.... het is niet omdat een bepaalde foto een paar tienen krijgt {dan weet je nog niet eens van wie die tienen voor die bepaalde foto of persoon (want wees maar gerust dat er zijn die heel goed weten wie welke foto plaatst in de challenge) altijd komen}.
      Zij die in Challenge posten denken altijd dat hun foto mooi is en beantwoordt aan de gestelde foto-eisen van de challenge voor die maand... dus verdienen die allemaal een waardering voor hun plaatsing alleen al .

      Daarom zou ik NA de stemming gewoon de stemmers en hun punten hier openbaar maken, dan pas zou men enigszins kunnen checken of er al dan niet gefoefeld wordt bij de stemming en/of er geen vriendengroepjes zijn die elkaars foto goeie punten geven. Want zeg nu zelf, niks is eenvoudiger dan je vriendenkliekje te informeren welke foto je geplaatst hebt toch... en de gevolgen laten zich raden niet !? Ook dezen die slechts 1 punt geven (ik heb mij daar in de tijd ook nog aan bezondigd) zouden twee keer nadenken voor ze dit nogmaals doen.

      Alleen spijtig dat LesC daar zo veel werk moet blijven insteken, alhoewel hij wellicht ook wel weet, wat er allemaal gebeurt. Zonder openbaarmaking achteraf zal dit blijven bestaan.
      Maar dat is een oud zeer waar reeds menigmaal over gediscussieerd werd.

      PS Ik ben 64 jaar... voor er weer eentje begint te melken dat het altijd de ouderen zijn die hier zagen.
      Zou het ook niet kunnen dat wij meer tijd hebben om te zagen, en zij niet omdat ze nog moeten werken om ons "dik" pensioen te betalen, en dat ze daarom wat uithalen naar de ouderen .

      Maar het ging hier over het aantal actieve leden zeker....
      Last edited by Guest17; 8 juni 2016, 13:44.

      Comment


      • #63
        Re: Actieve leden

        Het gaat hier een beetje over van alles en niets. Over actieve leden, dan over wat al dan niet nuttige bijdragen zijn, dan over "bedenkingen" bij bepaalde posts... Niet iedereen maakt op dezelfde manier gebruik van het forum, en als je dat vereist, zul je nog met een heel klein forum overblijven. Er zitten hier mensen met ingebeelde regels over hoe het forum moet gebruikt worden, maar die zijn voor iedereen weer anders. Je "hoort" niet alleen "mooi" te antwoorden op een foto. Je "hoort" foto's te plaatsen van 1024 breed. Je "hoort" iedereen proficiat te wensen bij de Challenge.

        Ik kom zo nu en dan eens kijken, en als ik niet veel tijd heb, kies ik een titel of twee uit uit die me interessant lijkt. En daar ga ik dan dieper op in. Dus heb ik er op een maand wel héél veel niet gezien. Als ze dan in de HOF belanden, komen ze weer omhoog in het lijstje, en trekken ze misschien wel mijn aandacht. Als je overal kwade bedoelingen achter moet zoeken, zal het plezier op het forum toch ook maar beperkt zijn.

        Comment


        • #64
          Re: Actieve leden

          Oorspronkelijk geplaatst door MadHatter Bekijk bericht
          Het gaat hier een beetje over van alles en niets. Over actieve leden, dan over wat al dan niet nuttige bijdragen zijn, dan over "bedenkingen" bij bepaalde posts... Niet iedereen maakt op dezelfde manier gebruik van het forum, en als je dat vereist, zul je nog met een heel klein forum overblijven. Er zitten hier mensen met ingebeelde regels over hoe het forum moet gebruikt worden, maar die zijn voor iedereen weer anders. Je "hoort" niet alleen "mooi" te antwoorden op een foto. Je "hoort" foto's te plaatsen van 1024 breed. Je "hoort" iedereen proficiat te wensen bij de Challenge.

          Ik kom zo nu en dan eens kijken, en als ik niet veel tijd heb, kies ik een titel of twee uit uit die me interessant lijkt. En daar ga ik dan dieper op in. Dus heb ik er op een maand wel héél veel niet gezien. Als ze dan in de HOF belanden, komen ze weer omhoog in het lijstje, en trekken ze misschien wel mijn aandacht. Als je overal kwade bedoelingen achter moet zoeken, zal het plezier op het forum toch ook maar beperkt zijn.
          Het ging over enerzijds HOF en anderzijds Challenge, en je haalt beide door elkaar beste vriend.
          Eens opnieuw, en goed lezen, misschien .

          En over dat alles en niets enz, dat was net mijn bedoeling om daar op te wijzen, en daar is niks mis mee.
          Elk topic "gaat wel eens naast de rails" en dat mag gerust.
          In het topic winterbanden gaat het na een tijdje over zomerbanden..... so what .

          Het zal mij allemaal worst wezen, maar niks weerhoudt er mij van over bepaalde zaken MIJN mening te verkondigen, al wordt die soms verkeerd gelezen of verkeerd begrepen blijkbaar.
          Last edited by Guest17; 8 juni 2016, 13:57.

          Comment


          • #65
            Re: Actieve leden

            Ik denk toch dat ik juist gelezen heb? Blauwzwart zegt dat het niet klopt dat mensen de foto pas zien als hij in de HOF staat (met de implicatie dat ze een foto plots beter vinden als hij door anderen geprezen wordt), en jij bent het daar 500% mee eens. Er zit dus volgens jou meer achter dan "gewoon gemist". Bij de Challenge net hetzelfde. Er wordt zogezegd gefoefeld door kliekjes. Dan vraag ik me af waarom je bij alles vraagtekens moet plaatsen, en op zoek moet gaan naar eventuele bijbedoelingen of achterliggende redenen? Misschien is het ook wel gewoon niet meer dan dat.

            Comment


            • #66
              Re: Actieve leden

              Oorspronkelijk geplaatst door MadHatter Bekijk bericht
              Ik denk toch dat ik juist gelezen heb? Blauwzwart zegt dat het niet klopt dat mensen de foto pas zien als hij in de HOF staat (met de implicatie dat ze een foto plots beter vinden als hij door anderen geprezen wordt), en jij bent het daar 500% mee eens. Er zit dus volgens jou meer achter dan "gewoon gemist". Bij de Challenge net hetzelfde. Er wordt zogezegd gefoefeld door kliekjes. Dan vraag ik me af waarom je bij alles vraagtekens moet plaatsen, en op zoek moet gaan naar eventuele bijbedoelingen of achterliggende redenen? Misschien is het ook wel gewoon niet meer dan dat.
              Och ja, het zal wel mijn fout zijn, ik zal het weer maar eens verkeerd begrepen hebben, en/of verkeerd uitgelegd hebben, of verkeerd geïnterpreteerd hebben....enz.
              Ik zal maar bij mijn eerste beslissing blijven, gewoon het aantal actieve leden blijven volgen, en voor de rest foert.
              Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa. Amen.
              Last edited by Guest17; 8 juni 2016, 15:32.

              Comment


              • #67
                Re: Actieve leden

                Ik zeg alleen maar hoe ik het zie. Het is de eerste keer dat ik erop reageer. Hoezo "weer maar eens"? En waarom meteen "foert" als een ander het niet zo ziet als jij?

                Comment


                • #68
                  Re: Actieve leden

                  Ik denk dat jullie het allemaal een beetje te ver zoeken.

                  Op alle andere sites 500px, 1x, Facebook, etc. heeft iedereen 'Like' 'Love' knopjes die uitbundig gebruikt worden en ook zeer makkelijk en snel zijn. Heel soms nog snel effe commentaar van 2 a 3 woorden erbij en gedaan ermee.
                  Mensen zijn hierdoor gewoon verwent en om dan hier effectief in te loggen, enkele zinnen neer te pennen is een hele opdracht, en gewoonweg teveel werk voor meeste mensen.
                  Basically komt het er op neer dat we door alle andere sites gewoonweg luier zijn geworden en minder moeite willen steken in feedback. Kijken en liken, kijken en liken .... alleen hier op een gewoon forum kan je dit 'nog' niet .... misschien een idee om toch ook te implementeren

                  Comment


                  • #69
                    Re: Actieve leden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jantjek Bekijk bericht
                    Ik denk dat jullie het allemaal een beetje te ver zoeken.

                    Op alle andere sites 500px, 1x, Facebook, etc. heeft iedereen 'Like' 'Love' knopjes die uitbundig gebruikt worden en ook zeer makkelijk en snel zijn. Heel soms nog snel effe commentaar van 2 a 3 woorden erbij en gedaan ermee.
                    Mensen zijn hierdoor gewoon verwent en om dan hier effectief in te loggen, enkele zinnen neer te pennen is een hele opdracht, en gewoonweg teveel werk voor meeste mensen.
                    Basically komt het er op neer dat we door alle andere sites gewoonweg luier zijn geworden en minder moeite willen steken in feedback. Kijken en liken, kijken en liken .... alleen hier op een gewoon forum kan je dit 'nog' niet .... misschien een idee om toch ook te implementeren
                    Ik zou 1x toch niet bepaald naast Facebook zetten, alleen het allerbeste geraakt daar op. Trouwens : iemand van BD is daar wereldwijd nr 2 (maar ik heb ook allang geen foto's meer zien verschijnen van hem). Ik kreeg niet zolang geleden een link naar een forum doorgestuurd van iemand die zei : "je krijgt daar veel likes". Wel dat interesseert me geen moer.
                    Maar één ding wil ik wel toegeven : het niveau van BD ligt wél hoog. Je moet dat maar eens vergelijken met de broddelaars op youpic. Maar wat ook waar is : veel van de allerbeste fotografen zijn hier verdwenen.

                    Draai het of keer het maar daar is een reden voor. Ik hoor wat ik hoor.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Actieve leden

                      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                      Ik zou 1x toch niet bepaald naast Facebook zetten, alleen het allerbeste geraakt daar op. Trouwens : iemand van BD is daar wereldwijd nr 2 (maar ik heb ook allang geen foto's meer zien verschijnen van hem). Ik kreeg niet zolang geleden een link naar een forum doorgestuurd van iemand die zei : "je krijgt daar veel likes". Wel dat interesseert me geen moer.
                      Maar één ding wil ik wel toegeven : het niveau van BD ligt wél hoog. Je moet dat maar eens vergelijken met de broddelaars op youpic. Maar wat ook waar is : veel van de allerbeste fotografen zijn hier verdwenen.

                      Draai het of keer het maar daar is een reden voor. Ik hoor wat ik hoor.
                      wat hoor je?

                      Comment


                      • #71
                        Re: Actieve leden

                        En er is weer een actief lid minder. Bye bye BD.
                        ...leeg...

                        Comment


                        • #72
                          Re: Actieve leden

                          Drama drama drama :-o

                          Zoek je likes? Ga naar FB, 500px, viewbug, youpics, whateverisnext...
                          Zoek je keuring/'professionele' *kuch* kritiek... ga naar 1x...
                          Zoek je een community waar je deel van kan uit maken om af en toe iets te kunnen delen/luchten/ervaren/bespreken/kritiek vragen/hulp vragen/.... kom dan naar hier of zoek je gewoon een lokale fotoclub.

                          Op de sociale fotosites krijg je sociale reacties... jan met de pet uit Timboektoe vind je foto leuk = tof, hoera en dikke duim voor mezelf. Het duurt idd een miliseconde voor Jan met de pet om jouw foto een like te geven.
                          Op een forum zoals hier is het helemaal anders... Dit is een fotogroep/club... hoe actiever je bent hoe meer je deel uitmaakt van de groep/vriendenkring... verwacht dan ook niet dat iedereen even happig is om zijn/haar tijd en energie te steken in ieder nieuw lid dat hier appreciatie komt zoeken. Het is en blijft een community en elk lid maakt er deel uit. Ben je niet tevreden hoe het gaat? Dan ligt dat deels ook aan jou.

                          Stel je eens voor dat je naar een echte fotoclub gaat en nooit een woord zegt, zelden komt... en dan afkomt met jouw fotos en verwacht dat iedereen wel met veel enthousiasme op jouw werk reageert... dat werk nu eenmaal niet zo.

                          Oei, dit is langer uitgekomen dan verwacht... khad mss beter gestopt bij 'drama drama' :-)
                          "Time isn't money... Time is precious"

                          Comment


                          • #73
                            Re: Actieve leden

                            Ik ken er nogthans die hier nu niet meer komen nu via FB werken,
                            en nu tot de grootsten ter wereld worden gerekend met wat ze doen.
                            Last edited by Guest42; 10 juni 2016, 08:34.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Actieve leden

                              Zo zie je maar waarom het hier ook achteruit gaat op dit 'fotografie' forum als overgephotoshopte beelden het al tot in de HOF schoppen. Foto's zijn niet belangrijk meer, mooie beeldjes wel ...

                              Comment


                              • #75
                                Re: Actieve leden

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jantjek Bekijk bericht
                                Zo zie je maar waarom het hier ook achteruit gaat op dit 'fotografie' forum als overgephotoshopte beelden het al tot in de HOF schoppen. Foto's zijn niet belangrijk meer, mooie beeldjes wel ...
                                belachelijk comment.
                                My Website : http://www.ineedair.org
                                Music / Painting / Motion Graphics / Image
                                Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                                Comment

                                Working...
                                X