Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

garantieprobleem / diefstal bij Photo Hall

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by tist

    Waarom nog eens extra betalen, gewoon klacht bij de politie, dat was het allereerste dat je hoefde te doen, nu is er al langer hoe meer "gezever", maar ja goede raad is...... en hem dan nog opvolgen is nog meer .....
    Klacht neerleggen bij de politie zou ik pas als laatste redmiddel gebruiken. Ik los dit probleem liever "in der minne" op. Pas als ze echt het been stijf houden zou ik naar de politie stappen. Anders vrees ik dat ze dan pas echt "in hun gat zullen gebeten zijn", en proberen ze het op de lange baan te schuiven. Stel dat ze het zover laten komen dat dit moet voorkomen via de rechtbank. Ik denk dat ik dan nog lang zal moeten wachten op een toestel, en dat dergelijke firma's een goede juridische bescherming hebben (lees - ze kunnen er financiëel meer tegengooien) tegenover een particulier. Eigenlijk ben ik benieuwd of hier iemand is met dergelijke ervaring, of ben ik aan het doemdenken?

    David

    Comment


    • #62
      tja, spijtige zaak

      wat mijn mening is ?
      toestel is zowieso UIT garantie,
      Het is gestolen , niet uw fout,
      dus moet fotohall u een evenwaardig toestel leveren, maar het is defect,
      dus logisch zou zijn dat u een schadevergoeding krijgt voor een toestel die 1 jaar is en die defect is.
      Hoeveel dat moet een expert uitmaken.
      Wat ik zou doen als handelaar, is onderhandelen met HP en u een nieuw toestel geven mits een opleg die aanvaardbaar is, uiteindelijk is uw toestel een jaar oud en u weet ook dat zulke dingen snel weinig waard zijn,
      u kon ook mijn topic zien van mijn toestel die ik te koop aanbiedde.
      Ixus 400 van vijf maand oud,
      sommige boden 150 eu, en 250 eu
      en mijn toestel werkte perfect.

      onderhandelen lijkt mij goed, gelijk de indianen

      Comment


      • #63
        Originally posted by fargo
        toestel is zowieso UIT garantie,

        Fout, Fargo. Volgens de wet is elk toestel TWEE jaar in garantie. Deze wet is nieuw, doch 100% van toepassing. zoals dcb717 schreef gaf HP ook zelf toe dat het toestel nog onder garantie was...
        http://www.theafricabug.com

        Comment


        • #64
          dan is het probleem van de baan.
          gelukkig voor hem.

          Comment


          • #65
            ...wel het probleem dat hij nu heeft is dat hij aanvaard heeft om een ander toestel te krijgen, en dat hij daar zijn vrouw heeft om gestuurd. Zij kwam terug met het toestel, maar zonder CF kaart, lader, ...alle spullen die bij zijn cam zaten en eveneens gestolen zijn.
            http://www.theafricabug.com

            Comment


            • #66
              Originally posted by spacemanbow
              Ombudsjan krijgt vermoedelijk zo'n 50 mails per dag, en behandelt 4 a 5 topics in een programma....
              Originally posted by MarcFoto
              Ik wil hier niet verzeilen in een welles/nietes spelletje rond Ombudsjan/test-aankoop.

              Feit is: er dient actie genomen te worden. En snel, want de tijd speelt in je nadeel...
              Er zijn nog wel andere diensten die je kan kontakteren, uiteindelijk is het mij allemaal eender en ga geen welles/nietes starten hoor.

              Wat ik wel denk is dat het nu al veel te laat zal zijn om nog serieus te kunnen reageren, het zal nu draaien naar woord tegen woord, en persoonlijk denk ik dat de extra's die bij het toestel zaten gewoon voor altijd zullen verdwenen zijn, pessimistisch ja, maar ik denk dat ik er niet ver zal naast zitten.

              Ik wens het in ieder geval niemand toe, en hoop dat anderen hieruit zullen leren, ik geef NOOIT iets af zonder daarvan een document in mijn handen te hebben, ik vertrouw niemand op zulke punten, (ik heb al teveel van die zaken meegemaakt, niet als slachtoffer wel als luisteraar, en dit geld evenzeer voor de hogere instanties!) indien men dat weigerd zal er vermoedelijk wel iets loos zijn.
              Zonder enig bewijs sta je nergens, vraag het maar eens aan mensen die rechten hebben gestudeerd.

              Comment


              • #67
                Beste mensen

                Toch even melden als Photohall verkoper dat hetgeen gebeurde met die HP 850 absoluut de politiek van Photohall niet weergeeft. Eerst even zeggen dat slechts enkele winkels via franchise werken (meestal in het Waalse). De verkopers en geranten van Photohall genieten een grote vrijheid en kunnen de winkel dan ook grotendeels naar hun hand zetten. De ene winkel is de andere niet op vlak van klantvriendelijkheid, productkennis, opvolgen van herstellingen en bestellingen etc.

                Laat ik dan ook, waar de klant niets mee is uiteraard, melden dat je als verkoper niet veel verdiend en dan ook vaak goedkope arbeidskrachten moet inzetten die opgeleid dienen te worden. Als je dan als klant binnen stapt wordt je inderdaad vaak niet professioneel begeleid als bij een zelfstandige of andere.

                Even betreffende dat toestel dat gestolen werd. Uiteraard is dit de verantwoordelijkheid van de winkel maar wat kan Photohall daar aan doen? De winkel vertegenwoordigt Photohall, uiteraard. Maar wat kunnen wij als winkel er hier bv. aan doen dat ze in een andere winkel klungelen. Enfin, er wordt veel gezegd over Photohall en andere ketens en ik begrijp dat best. Maar wij zijn vaak verkopers die ons best doen voor een minimumloon en hier en daar zijn er absoluut ongemotiveerde mensen in de firma. Dat heb je overal. En zij die hun job graag doen, zoals mijn collega's en ik worden dan over dezelfde kam geschoren, want het was bij 'Photohall'. Uiteraard zijn we hieraan gewent en desgevolg trekken we er ons niets van aan. Allé, ik ga de mensen hier laten (en vaak de zelfstandigen die er uiteraard als eerste bij zijn de ketens uit te kafferen voor hun eigen zak - en dat is begrijpelijk ). Greetz.

                Comment


                • #68
                  Impulsieve reactie toch wel dat weer weinig plaats voor dialoog over laat. Ik zei toch dat er problemen waren en dat vaak Photohall als directie in de fout gaat. Maar in sommige gevallen, zoals bij dit gestolen goed, kan enkel de winkel, en meer nog de personen van die winkel, verantwoordelijk gesteld worden, niet de ganse firma. Trouwens wordt er bij Photohall gewerkt aan die bepaalde problematiek van herstellingen.
                  Dus, velen hier zijn bevooroordeeld of hebben slechte ervaringen bij Photohall. Maar beginnen over geldklopperij en andere. Tjonge tjonge.

                  Comment


                  • #69
                    Iemand die zaken doet moet eerst en vooral aan de klant denken, klant is koning.
                    Daarna komt het feit dat je ieder klant billijk moet behandelen. Als er dan nog eens een diefstal van een toestel van de klant ingeroepen word, waar of niet waar zul je nooit weten, dan moet die klant toch van de winkel uit een perfekt service krijgen, met nog een bloemetje erbovenop!!
                    Photo hall heeft al een slechte reputatie, echt kundige mensen kom je daar niet veel tegen. En van dat minimumloon, klopt, maar is geen excuus.
                    Ik ben 20 jaar geleden bij Tandy begonnen, en kan je vertellen, dat als dit was gebeurd bij ons, de klant het nog eens niet geweten had!!!!!!!!! hoe we het intern oplosten was ons probleem, maar gestolen bij de winkel, is zowiezo verantwoordelijkheid winkel, en vervanging naar klant toe, van een evenwaardig toestel, waarschijnlijk gaat deze een nieuwe krijgen, tenzij er ergens een demo of gebruikt maar fris toestel in de rekken lag.

                    Gooi toch gewoon de gegevens op het forum, photo hall is een keten, en is verantwoordelijk voor alles wat er onder hun naam gebeurt. Franchise of niet, regels zijn er voor iedereen, OOK voor de franchisers.

                    Comment


                    • #70
                      dcb817 schreef : Ik ben 20 jaar geleden bij Tandy begonnen, en kan je vertellen, dat als dit was gebeurd bij ons, de klant het nog eens niet geweten had!!!!!!!!! hoe we het intern oplosten was ons probleem, maar gestolen bij de winkel, is zowiezo verantwoordelijkheid winkel, en vervanging naar klant toe, van een evenwaardig toestel, waarschijnlijk gaat deze een nieuwe krijgen, tenzij er ergens een demo of gebruikt maar fris toestel in de rekken lag.

                      En bij ons in de winkel is dit ook zo. Dus proficiat aan deze mens dat hij ook inziet dat de winkel zelf de verantwoordelijkheid draagt en niet Photohall in dit geval. Top.

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by Vinckx Benjamin
                        dcb817 schreef : Ik ben 20 jaar geleden bij Tandy begonnen, en kan je vertellen, dat als dit was gebeurd bij ons, de klant het nog eens niet geweten had!!!!!!!!! hoe we het intern oplosten was ons probleem, maar gestolen bij de winkel, is zowiezo verantwoordelijkheid winkel, en vervanging naar klant toe, van een evenwaardig toestel, waarschijnlijk gaat deze een nieuwe krijgen, tenzij er ergens een demo of gebruikt maar fris toestel in de rekken lag.

                        En bij ons in de winkel is dit ook zo. Dus proficiat aan deze mens dat hij ook inziet dat de winkel zelf de verantwoordelijkheid draagt en niet Photohall in dit geval. Top.


                        Je draait de dingen om, het is wel degelijk HEEL photo hall die hiervoor de vinger gewezen word, zonder pardon. Als ik bij een keten iets koop, is de hele keten toch verantwoordelijk?? Ok, de winkel begaat de fout, maar als klant maak je daar mooi even geen onderscheid in. Of dacht je nu alleen maar van de leuke dingen van een ketenvorming kan genieten zoals betere inkoopvoorwaardes en meer kracht naar je leveranciers?
                        En euh, is deze klant eiegnlijk naar tevredenheid geholpen??

                        Comment


                        • #72
                          Ok, maar dan moeten wij verkopers van die andere winkel toch niet de verantwoordelijkheid meedragen voor het klungelen in een andere winkel? Dus zoals in onze winkel zijn we afhankelijk van Photohall betreffende herstellingen, bestellingen e.d.
                          Met de jaren hebben wij geleerd dat er idd bepaalde zaken zijn die beter kunnen bij Photohall. Zoals bij ieder bedrijf. En zoals ik zeg : schiet gerust Photohall af, maar wij verkopers (zelfs de gemotiveerde en iets meer op de hoogte zijnde) hangen vaak af van de politiek van de firma. Dus : ik geef jullie geen ongelijk. Naast verkoper ben ik ook consument en zeker niet een geheel rund zoals velen denken en ook ik zie en ken de fouten en zaken waar het beter kan (logistiek e.a.).

                          Comment


                          • #73
                            Ja, maar je moet je ook niet persoonlijk aangevallen voelen.
                            Het gaat hier voornamelijk over de service van photohall, of het falen daarvan. Niet alle verkopers zijn onbekwaam/ongemotivieerd, zoals je zelf zegt.

                            Na alles hier gelezen te hebben vind ik persoonlijk dat de topicstarter recht heeft op ofwel zijn eigen beschadigt fototoestel ofwel een totaal NIEUW fototoestel in verpakking. Indien niet blijft photohall gewoon in gebreke en dat vind ik niet kunnen. De manier waarop hij behandelt geweest is door photohall vind ik al helemaal niet kunnen, ze behandelen hem alsof hij zelf de fout heeft aan de diefstal van het toestel. Dus enige verontschuldigingen van de winkeluitbater én van photohall zelf zouden niet misplaatst zijn.

                            Het speelt nu wel in je nadeel dat je dat vervangingstoestel reeds hebt aangenomen, maar ik zou er toch nog verder mee gaan en eisen waar je recht op hebt, plus verontschuldigingen. My 2 cents.

                            grtz
                            Groetjes,
                            Dominic

                            Comment


                            • #74
                              Inderdaad, groot gelijk. De winkel is volledig verantwoordelijk hier me moest een ander toestel (ook de HP 850) meegegeven hebben. Toch wil ik er even bij vermelden dat ik vermoed dat de desbetreffende winkel met de hoofdzetel geen contact heeft opgenomen. Ik heb zelf al meegemaakt dat er iets beschadigd ging tijdens het vervoer van Photohall zelf en de directie was vrijwel onmiddellijk akkoord met het vergoeden van de schade (lees : een nieuwe toestel geven). De meeste problemen doen zich voor met duurtijden van herstellingen maar wij werken via bv. De Beukelaere, Canon, ... zelf. Dus vaak zijn de wachttijden te wijden aan de hersteldiensten. Zijn er andere problemen dan tracht de directie tot een oplossing te komen (ruiling - korting - ....). Om maar te zeggen dat het niet steeds slecht is.

                              Comment


                              • #75
                                Bij geschillen die je zelf niet kan regelen is "de economische inspectie" een handig drukkingsmiddel.

                                1x heb ik er mee gedreigd, het probleem was direct opgelost.
                                1x heb ik hen aangeschreven, het probleem werd direct opgelost.

                                Telkens was er sprake van foute rekeningen/facturen, die nooit aangepast werden.

                                http://mineco.fgov.be/ministry/organization/mission_nl.asp?dep=133

                                Comment

                                Working...
                                X