Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

garantieprobleem / diefstal bij Photo Hall

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Hallo,

    En nog is het verhaal niet helemaal afgelopen: eergisteren hadden ze dus gebeld dat het in orde was; gisteren heb ik mijn vriendin erom gestuurd (een mens moet ook nog werken) en dus gisterenavond heb ik voor het eerst in bijna een maand terug een HP 850 in handen. Die ziet er inderdaad redelijk nieuw uit, maar hij zat enkel in een plastiek zakje (dus geen doos, geen andere bescherming), ook geen schouderriempje, geen lenskaptouwtje, geen batterijen, geen SD card. Al die zaken (behalve SD-card) zaten wel nog aan mijn gestolen toestel. Het is nu ook wel geen ramp om zelf voor die zaken te zorgen, maar ik voel mij dus nogmaals belogen. Immers toen ze mij worige week belden om te zeggen dat het toestel klaar stond, maar dat ik wel 235 € moest betalen, werd mij duidelijk gemaakt dat het wel een nagelnieuw toestel was ('t was zopas door HP opgestuurd). Ik kan mij dus niet voorstellen dat HP nieuwe producten op deze manier zou versturen. Toen bleek dat ik die 235 € terecht niet moest betalen hebben ze waarschijnlijk nog een of ander model van onder het stof gehaald (demo model?). Wat er met het beloofde nieuwe toestel is gebeurd ??? Nu, het gaat mij er niet om een splinternieuw toestel te krijgen: ik wil enkel een HP 850 terug met alles erop en eraan, zoals ik die heb afgegeven. Aangezien ik de discussies met de winkelier grondig beu ben, heb ik zowel naar HP als naar de hoofdzetel van Photohall, een mail verstuurd met het hele verhaal, en met de vraag of ik de nog ontbrekende onderdelen kan krijgen. 'k Ben benieuwd naar het antwoord. Ik hou jullie op de hoogte ... wordt vervolgd ;-)
    David

    Comment


    • #47
      Jongens toch wat een verhaal.

      Spijtig dat je je vriendin gestuurd hebt... zij was misschien niet volledig op de hoogte van wat ze juist moest krijgen in de winkel. Als je zelf had geweest had je onmiddelijk ter plaatse kunnen zien dat er iets niet klopte...

      Nuja, al die accesoires die bij je camera zaten moeten ze uiteraard opnieuw terug geven. Als je al die dingen er nog moet gaan bijkopen ben je weer geld kwijt (voornamelijk een battery pack kost wel iets)

      Echt wel schandalig hoe de consument daar behandelt wordt.

      Ik zeg niet dat elke Photohall zo werkt, vermits ze blijkbaar met franchising werken en veel dus zal afhangen van de bereidwilligheid van de betreffende winkelier, maar het geeft wel te denken. Ik kan mij niet voorstellen dat er mij zo iets zo overkomen bij de fotozaak waar ik mijn materiaal haal...

      Hopelijk krijg je toch nog de nodige accesoires terug!
      Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

      Comment


      • #48
        Hier word ik gewoon van en het is te hopen zoals hier vermeld dat de mensen van Photohall hier meekijken .

        Mensen van Photohall vinden jullie dit nog normaal zo met een mens sollen ,wees blij dat het slachtoffer nog zo braaf is want bij den deze was er al lang politie aan te pas gekomen.En dit verhaaltje stond in geuren en kleuren in een krant zeker weten.
        Groetjes
        http://www.vehe.be

        Comment


        • #49
          Originally posted by Aragorn

          Spijtig dat je je vriendin gestuurd hebt... zij was misschien niet volledig op de hoogte van wat ze juist moest krijgen in de winkel. Als je zelf had geweest had je onmiddelijk ter plaatse kunnen zien dat er iets niet klopte...

          Ja, had ik het geweten ... maar ja, we kregen het toestel terug zonder te moeten betalen en waren dus tevreden (in dit geval mag je al gelukkig zijn als je al krijgt waar je recht op hebt). Tegen mijn vriendin had ze nog gezegd, dat we wel moesten toegeven dat het dankzij haar was dat de garantie enkele dagen langer geldig was geweest !!! Ik denk dat ze in haar eigen leugens begint te geloven. Tot slot durfde ze nog te beweren dat ik onbeschoft en agressief aan de telefoon was geweest. Totaal belachelijk, moesten jullie mij persoonlijk kennen... enfin, tot later hé,

          David

          Comment


          • #50
            Hallo,

            Mijn ervaring met Photo Hall (Brussel en omstreken) zijn samen te vatten in enkele woorden ... veel te duur / onbekwaam / onbeleefd ... nu komt er dus nog oneerlijk bij ... ik mijd die winkels al geruime tijd ...

            Ik hoop van harte dat je alles krijgt waar je recht op hebt ...

            Groetjes.

            Comment


            • #51
              Originally posted by Froto
              Hallo,

              Mijn ervaring met Photo Hall (Brussel en omstreken) zijn samen te vatten in enkele woorden ... veel te duur / onbekwaam / onbeleefd ... nu komt er dus nog oneerlijk bij ... ik mijd die winkels al geruime tijd ...

              Ik hoop van harte dat je alles krijgt waar je recht op hebt ...

              Groetjes.
              Idem dito! Ik mijd Photo Hall als de pest!
              http://www.theafricabug.com

              Comment


              • #52
                Originally posted by Froto
                Hallo,

                Mijn ervaring met Photo Hall (Brussel en omstreken) zijn samen te vatten in enkele woorden ... veel te duur / onbekwaam / onbeleefd ... nu komt er dus nog oneerlijk bij ... ik mijd die winkels al geruime tijd ...

                Ik hoop van harte dat je alles krijgt waar je recht op hebt ...

                Groetjes.

                Hier dezelfde ervaring....bandieten zijn het

                Comment


                • #53
                  Ik hoop dat je nog je accesoires krijgt...
                  Heb je test-aankoop al eens gecontacteerd? Je zal zien: het probleem zal ineens snel van de baan zijn...

                  Is duidelijk geen reclame voor PhotoHall.
                  http://www.digifotofreak.nl

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by MarcFoto
                    Ik hoop dat je nog je accesoires krijgt...
                    Heb je test-aankoop al eens gecontacteerd? Je zal zien: het probleem zal ineens snel van de baan zijn...

                    Is duidelijk geen reclame voor PhotoHall.
                    Ik ben jammer genoeg geen lid van Test Aankoop. Anders was ik er inderdaad al gaan aankloppen. Ik zal eerst zien wat het antwoord is van de verantwoordelijken van Photo Hall en HP. HP treft hier natuurlijk geen schuld, maar ik heb hen toch op de hoogte gebracht van de feiten. De winkelier had in eerste instantie gezegd dat het HP was die moeilijk deed over de garantie. Misschien zal HP ook aandringen bij Photo Hall om deze zaak te regelen.

                    David

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by avatar
                      Hier word ik gewoon van en het is te hopen zoals hier vermeld dat de mensen van Photohall hier meekijken .

                      Mensen van Photohall vinden jullie dit nog normaal zo met een mens sollen ,wees blij dat het slachtoffer nog zo braaf is want bij den deze was er al lang politie aan te pas gekomen.En dit verhaaltje stond in geuren en kleuren in een krant zeker weten.
                      Voor dit soort praktijken is Test-Aankoop het aangewezen kanaal.

                      Menige stoute gerant heeft al van onderbroek moeten veranderen omdat hij Test-Aankoop op zijn dak kreeg.

                      Comment


                      • #56
                        Ik ben er ooit eens geweest en omdat ik per ongeluk Nederlands praat weigerde die gast simpelweg mij te helpen, en daar stond ik dan...
                        Photo shop ; WAAR DE KLAN KONING IS .... haloo !!

                        Erwin
                        Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                        http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by dcb817
                          Ik ben jammer genoeg geen lid van Test Aankoop. Anders was ik er inderdaad al gaan aankloppen. Ik zal eerst zien wat het antwoord is van de verantwoordelijken van Photo Hall en HP. HP treft hier natuurlijk geen schuld, maar ik heb hen toch op de hoogte gebracht van de feiten. De winkelier had in eerste instantie gezegd dat het HP was die moeilijk deed over de garantie. Misschien zal HP ook aandringen bij Photo Hall om deze zaak te regelen.

                          David
                          Het is heel gemakkelijk om lid te worden: gewoon een abbonement nemen. Kost echt niet veel en je hebt er nog wat aan als je ooit een wasmachien of strijkijzer zou kopen (voor digitale fotoapparatuur zou ik ze weliswaar niet echt aanraden)...
                          http://www.digifotofreak.nl

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by MarcFoto


                            Het is heel gemakkelijk om lid te worden: gewoon een abbonement nemen. Kost echt niet veel en je hebt er nog wat aan als je ooit een wasmachien of strijkijzer zou kopen (voor digitale fotoapparatuur zou ik ze weliswaar niet echt aanraden)...
                            Als je naar ombudsjan schrijft kost je dat NIETS, en is de kans onnoemelijk veel groter dat je veel meer mensen van die praktijken op de hoogte brengt.
                            En in Testaankoop geloof ik nooit. Ik heb al staaltjes genoeg van hun "onpartijdigheid" gelezen. En ben NOOIT lid geweest.

                            Waarom nog eens extra betalen, gewoon klacht bij de politie, dat was het allereerste dat je hoefde te doen, nu is er al langer hoe meer "gezever", maar ja goede raad is...... en hem dan nog opvolgen is nog meer .....

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by tist
                              Originally posted by MarcFoto


                              Het is heel gemakkelijk om lid te worden: gewoon een abbonement nemen. Kost echt niet veel en je hebt er nog wat aan als je ooit een wasmachien of strijkijzer zou kopen (voor digitale fotoapparatuur zou ik ze weliswaar niet echt aanraden)...
                              Als je naar ombudsjan schrijft kost je dat NIETS, en is de kans onnoemelijk veel groter dat je veel meer mensen van die praktijken op de hoogte brengt.
                              En in Testaankoop geloof ik nooit. Ik heb al staaltjes genoeg van hun "onpartijdigheid" gelezen. En ben NOOIT lid geweest.

                              Waarom nog eens extra betalen, gewoon klacht bij de politie, dat was het allereerste dat je hoefde te doen, nu is er al langer hoe meer "gezever", maar ja goede raad is...... en hem dan nog opvolgen is nog meer .....
                              Ombudsjan krijgt vermoedelijk zo'n 50 mails per dag, en behandelt 4 a 5 topics in een programma.... De kans is klein dat je daarmee vooruit geraakt. Een ombudsdienst zoals Testaankoop die je bijstaat in je handelingen is volgens mij meer aangewezen.

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by spacemanbow
                                Ombudsjan krijgt vermoedelijk zo'n 50 mails per dag, en behandelt 4 a 5 topics in een programma.... De kans is klein dat je daarmee vooruit geraakt. Een ombudsdienst zoals Testaankoop die je bijstaat in je handelingen is volgens mij meer aangewezen.
                                Ik wil hier niet verzeilen in een welles/nietes spelletje rond Ombudsjan/test-aankoop.

                                Feit is: er dient actie genomen te worden. En snel, want de tijd speelt in je nadeel...
                                http://www.digifotofreak.nl

                                Comment

                                Working...
                                X