Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

garantieprobleem / diefstal bij Photo Hall

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Skitch
    Sorry Aragorn en dcb817,

    'k ben met die auto's begonnen als voorbeeldje.. en je hebt gelijk. Het is off topic.

    Benieuwd om nieuws te hebben van dcb817.
    En of we tips hebben voor hem.

    Groetjes

    Skitch
    Idd. Mijn excuses.
    Hopelijk kan dcb817 de zaak geregeld krijgen.
    Ik denk dat hij wel de nodige tips daarvoor gekregen heeft.

    Comment


    • #32
      De eerste stappen dat U moet uitvoeren zijn hierboven al beschreven.
      1é bij politie klacht neerleggen.
      2é pv nr opvragen die zij moeten hebben vermits zij die aangifte hebben moeten doen
      3é HP van die toestand op de hoogte brengen.

      Nog even dit ik heb nog nooit met hp problemen gehad nog nooit.

      1 maal printer kapot naar fabrikiek gebeld nr van mijn toestel doorgegeven uitgelegd wat kapot was en nog in die week is mijn toestel opgehaald en heb ik een nieuwe gekregen.

      Mijn broer zijn cd schrijver kapot zelfde methode naar fabriekgebeld die hebben 1 week later hem terug gebeld met alle gegevens nog die week was het euvel verholpen.bij een winkelier die zij hadden aangeduid .


      Het is wel heel belangrijk indien U iets aankoopt en er zit zo een kaartje bij om in te vullen en te versturen doe dit dan het kan U nadien heel veel problemen verhelpen.

      En ik ben heel heel zeker dat hp dit geval nog in garantie zou hebben gemaakt.

      Groetjes
      http://www.vehe.be

      Comment


      • #33
        Hallo,

        Sorry dat ik even niets van mij liet horen. Ondertussen is de stand van zaken als volgt: ik heb vandaag in een mailtje bevestiging gekregen van HP dat mijn toestel in waarborg was tot 7 mei 04 (toestel binnengebracht rond 14 april, dus binnen garantie). Dus belde ik terug naar Photo Hall om te zeggen dat ik deze week mijn toestel ging ophalen, maar "stelde voor" om die 235 € achterwege te laten, om de redenen dat ik al eerder had aangehaald. Nogmaals bevestigde ze dat mijn toestel buiten garantie was, en dat het mij zowieso geld ging kosten, en "ANDERS MOEST IK MAAR EEN KEER BELLEN NAAR HP!" (dat doet hij toch niet als ik het zelf voorstel, zal ze gedacht hebben) Toen ik zei dat ik al een bevestiging op papier daarvan had was het even stil aan de lijn. "Dan moet HP andere gegevens aan mij hebben doorgegeven" Ze zou zelf een keer met HP bellen (volgens mij de eerste keer in dit geval). Ze zou ook met haar oversten in het hoofdkantoor moeten bellen, voor wie er dan wel voor de kosten moet opdraaien. Als ze nu nog niet inbinden, stap ik naar de politie, want dit is pure oplichting. ('k heb gezien dat je ook een klacht kunt neerleggen bij het ministerie van economische zaken). Om af te sluiten heb ik ook maar eens gevraagd of er wel een aangifte van diefstal is opgemaakt? "Natuurlijk", was't antwoord (hoe zou ik eraan durven twijfelen!) ;-) Ze belt mij vandaag nog terug. Ik wacht dus in spanning af.

        Groetjes,

        David

        Comment


        • #34
          Originally posted by dcb817
          Ik wacht dus in spanning af.

          En wij ook

          Het feit dat het ineens stil wordt wanneer je verteld dat je reeds schriftelijke bevesting van HP hebt zegt eigenlijk al wel genoeg.

          Persoonlijk zou ik op dit moment naar de winkel toe gaan, hen een copie geven van die mail van HP ivm je garantie, en tevens een kopie eisen van hun aangifte van diefstal bij de politie.

          Kunnen ze dit niet voorleggen, zou ik ineens verder rijden naar het lokale politiekantoor, heel de situatie uitleggen en klacht neerleggen wegens nalatigheid.
          Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

          Comment


          • #35
            Hallo,

            'k Heb zopas een telefoontje gehad: " Nieuw toestel staat klaar voor u ... geen kosten te betalen " We hebben weer een lesje bijgeleerd sè! Het is nooit mijn bedoeling geweest, en is het nog niet, om over Photo Hall negatieve reclame te geven (veel zal ook afhangen van de gerant die in de winkel staat), maar mij zien ze er alvast niet meer terug (behalve morgen dan om mijn toestelleke op te halen) . Op zoek naar informatie over deze situatie ben ik eigenlijk op jullie forum terechtgekomen, en dat kan ook tellen.
            Dank aan iedereen voor de steun. Ik zal zeker regelmatig een keer komen "koekeloeren" of zelf een keer een fotootje posten, alhoewel ik alles behalve een kenner ben of niet beschik over deftig materiaal. Trouwens wat vinden de kenners van mijn HP Photosmart 850: 4,1 megapixel, 8x optische , 7x digitale zoom, Zeiss lens (als'k mij nie vergis), 100 of 400 ASO, en nog wat digitale spielerei. 't Is geen reflex, maar in de zoeker zit zo'n piepklein lcd schermpje, dus zie je wel doorheen de lens.

            Groetjes,

            David

            Comment


            • #36
              Originally posted by dcb817
              Hallo,

              'k Heb zopas een telefoontje gehad: " Nieuw toestel staat klaar voor u ... geen kosten te betalen " We hebben weer een lesje bijgeleerd sè! Het is nooit mijn bedoeling geweest, en is het nog niet, om over Photo Hall negatieve reclame te geven (veel zal ook afhangen van de gerant die in de winkel staat), maar mij zien ze er alvast niet meer terug (behalve morgen dan om mijn toestelleke op te halen) . Op zoek naar informatie over deze situatie ben ik eigenlijk op jullie forum terechtgekomen, en dat kan ook tellen.
              Dank aan iedereen voor de steun. Ik zal zeker regelmatig een keer komen "koekeloeren" of zelf een keer een fotootje posten, alhoewel ik alles behalve een kenner ben of niet beschik over deftig materiaal. Trouwens wat vinden de kenners van mijn HP Photosmart 850: 4,1 megapixel, 8x optische , 7x digitale zoom, Zeiss lens (als'k mij nie vergis), 100 of 400 ASO, en nog wat digitale spielerei. 't Is geen reflex, maar in de zoeker zit zo'n piepklein lcd schermpje, dus zie je wel doorheen de lens.

              Groetjes,

              David

              Eind goed, al goed, zullen we maar zeggen, maar had je niet op je strepen gestaan, had je geld verloren.
              Persoonlijk zou ik mijn conclusie's daaruit trekken...
              http://www.digifotofreak.nl

              Comment


              • #37
                Originally posted by dcb817
                Hallo,

                'k Heb zopas een telefoontje gehad: " Nieuw toestel staat klaar voor u ... geen kosten te betalen " ....

                Ik zal zeker regelmatig een keer komen "koekeloeren" of zelf een keer een fotootje posten, alhoewel ik alles behalve een kenner ben of niet beschik over deftig materiaal. Trouwens wat vinden de kenners van mijn HP Photosmart 850: 4,1 megapixel, 8x optische , 7x digitale zoom, Zeiss lens (als'k mij nie vergis), 100 of 400 ASO, en nog wat digitale spielerei. 't Is geen reflex, maar in de zoeker zit zo'n piepklein lcd schermpje, dus zie je wel doorheen de lens.

                Groetjes,

                David
                Hey David,

                wel dat is natuurlijk heel goed nieuws. Alleen spijtig toch dat je als consument eerst zo van uw oren moet maken voor je eigenlijk krijgt waar je recht op hebt....

                Ben trouwens eens benieuwd welk toestel je gaat krijgen, vermits de HP 850 discontinued is, en ondertussen vervangen door de 945. Deze is in essentie hetzelfde toestel, alleen in een zwarte behuizing en met een 5 megapixel sensor.


                Persoonlijk loop ik niet zo hoog op met digitale fototoestellen van HP.... op dat vlak hou ik het liever bij de gevestigde waarden in fotografie-land: nikon, canon, kodak....
                Nu ja, als je kijkt naar de specificaties, en naar de prijs, zit HP natuurlijk wel heel goed. Voor een vergelijkbaar toestel van nikon of canon ben je een pak meer geld kwijt.

                Maar laat dat je er niet van weerhouden om eens wat foto's te posten, of om het forum te bezoeken. Zelf ben ik hier ook ooit eens met een stom vraagje komen aanlopen, en sindsdien ben ik altijd gebleven... en al veel bijgeleerd over fotografie!

                Oh, alvast 1 tip: laat die 7x digitale zoom van je camera voor wat hij is, en beperkt je tot het optische bereik. Digitaal zoomen is hetzelfde als de foto achteraf op de PC vergroten met een fotopakket, en geeft enkel kwaliteitsverlies!

                Nog veel plezier op het forum!
                Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Aragorn
                  [br
                  Oh, alvast 1 tip: laat die 7x digitale zoom van je camera voor wat hij is, en beperkt je tot het optische bereik. Digitaal zoomen is hetzelfde als de foto achteraf op de PC vergroten met een fotopakket, en geeft enkel kwaliteitsverlies!

                  Daar was ik ook al achter gekomen, toch bedankt voor de tip. De 8x optische zoom was trouwens de doorslaggevende factor om dit toestel te kopen. Dergelijke zoom was toen mega in deze prijscategorie (nog steeds denk ik). Moest ik nu een keuze moeten maken, spaar ik nog even door om een digitale reflex te kopen (werd er enige tijd terug geen grote reclamecampagne gevoerd voor ene van Canon voor iets meer dan 1000 €?).
                  Enne... 't zal gene 945 worden; de 850 stond al klaar.

                  David

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by dcb817Op zoek naar informatie over deze situatie ben ik eigenlijk op jullie forum terechtgekomen, en dat kan ook tellen.
                    En dat is pas de grote winst van uw verhaal, dcb817.
                    Op dit forum heb ik al 3 jaar lang veel geleerd, en niet alleen over fotografie.
                    Testaankoop of de Consumentengids verzinken in het niets als het gaat om informatie over fotografie, of evengoed in de Chitchat al eens over reizen, computers, DVD-spelers of auto's.
                    De hulpvaardigheid en de vriendschap is legendarisch.

                    Comment


                    • #40
                      Mag ik nu eens vragen of je terug een volledig jaar waarborg gekregen hebt?

                      Erwin
                      Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                      http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                      Comment


                      • #41
                        Eind goed, al goed. Toch jammer dat daar meestal stress en slapeloze nacht(en) bij komen kijken.

                        Veel succes met je nieuw (oud?) digitaaltje!

                        Comment


                        • #42
                          Gelukkig is het goed afgelopen ,maar toch zou ik het niet nalaten om dit voorval aan hp en Photohall te melden en deze praktijken van die winkelier openbaar te maken.

                          Jij bent nu geholpen maar hoeveel klanten zijn er misschien door deze winkelier bestolen.
                          Groetjes
                          http://www.vehe.be

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by avatar
                            ....maar toch zou ik het niet nalaten om dit voorval aan hp en Photohall te melden en deze praktijken van die winkelier openbaar te maken.....
                            Wees gerust Avatar! Dit forum wordt grondig bestudeerd door die kerels van Photo Hall. Dat is al meer dan eens gebleken wanneer er fouten in hun folders en op hun site staan. Onlangs nog, toen ze een ANALOGE Minolta beschreven als een DSLR (voor een spotprijs; ca. € 300 als ik me niet vergis). De dag nadat er hier een topic over verscheen, was de fout op hun site al hersteld. Ik wed dat ze dit topic ook aandachtig gevolgd hebben.

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by nnf
                              Dan ben je bij de verkeerde garage binnen gestapt denk ik, mijn renault heb ik tweedehands gekocht van een particulier, en ik kreeg na 3 jaar problemen dat hij te warm werd.
                              De waterpomp en radiator hebben ze kostenloos vervangen.

                              Ik denk dat het vooral een feit is of de garagist van goede wil is...
                              Je moet goed gestoord zijn om een Renault te kopen. Je weet het misschien niet meer maar Renault gooide niet zo lang geleden 3500 mensen buiten in Vilvoorde.

                              En maar klagen over werkloosheid... en dan kopen ze een Renault.

                              Geeft die mensen een draai rond hun oren zodat ze weer helder kunnen denken.

                              En die "gestolen" camera? Ik zou direct naar de politie gegaan zijn...

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by dcb817
                                ......Trouwens wat vinden de kenners van mijn HP Photosmart 850: 4,1 megapixel, 8x optische , 7x digitale zoom, Zeiss lens (als'k mij nie vergis), 100 of 400 ASO, en nog wat digitale spielerei. 't Is geen reflex, maar in de zoeker zit zo'n piepklein lcd schermpje, dus zie je wel doorheen de lens.
                                Groetjes,
                                David
                                Ik vind mijzelf niet echt een kenner, maar heb wel een HP850. Destijds ook gekocht vanwege de 8 x optische zoom (Fuji, geen Zeiss).
                                Ik vind het nog steeds een uitstekende camera. Haarscherpe foto's. Maar wel met zijn beperkingen zoals bij de meeste compacts. Met name de shutterlag en de beelden in mindere lichtomstandigheden begonnen me te irriteren. Vandaar dat ik nu naar alle tevredenheid ben overgestapt naar de Nikon D70. Wat een wereld van verschil.....
                                Maar ik hou mijn HP-tje wel. Veel plezier met je nieuwe. Jammer dat ze geen 945 aanboden. Daar zou ik best wat extra voor hebben betaald.
                                Nikon D70 links: www.nikond70.nl
                                Mijn D70-foto's: www.nikond70.nl/fotos

                                Comment

                                Working...
                                X