Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar kopen jullie je materiaal?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar kopen jullie je materiaal?

Zover ik kan zien, zitten ze in Urk, en da's toch nogal ver in NL voor Belgische fotografen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Zover ik kan zien, zitten ze in Urk, en da's toch nogal ver in NL voor Belgische fotografen.
      Klopt! Maar Johan wilde weten waar de winkel staat en dan wil ik hem de informatie niet onthouden, hoe schokkend die ook is ...

Comment

Dat ligt er maar net aan. Kleine dingen of dingen waar kwaliteit minder belangrijk is wel eens via ebay. Body of lenzen uit Nederlandse winkels, maar geen vaste, afhankelijk van de prijs. Koop lenzen ook regelmatig tweedehands (meestal marktplaats) Tassen wil ik altijd in m'n handen hebben gehad, dus zoek ik een winkel die een hoop modellen in huis heeft.

Comment

Zelf koop ik vrijwel alles via internet en dan zijn Foka en CameraNu in Nederland mijn favorieten vanwege de prijzen en de vlotte service. Een enkele keer bestel ik ook in Belgie bij Art en Craft. Het loont trouwens de moeite om af en toe over de grens te kijken: waar de Canon 24-70 II volgens mij het goedkoopste is in Nederland (1854 Euro bij o.a. Camera.nl), kan de Canon 300 2.8 II voor lagere prijzen worden gevonden in Belgie dan in Nederland waar momenteel een eenheidsprijs van 6499 Euro lijkt te worden gehanteerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            En heel gek , ik heb eens een paar prijzen van body's vergeleken met Konijn, en deze zijn identiek 't zelfde... ( 5DIII , 7 D , 1DX , D4 , D800E ... )
            Zouden ze iets met elkaar hebben ?
            grts Peter
            BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
              ........ Tassen wil ik altijd in m'n handen hebben gehad, dus zoek ik een winkel die een hoop modellen in huis heeft.
              moet tenslotte ook een beetje bij je kleding passen hè.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                En heel gek , ik heb eens een paar prijzen van body's vergeleken met Konijn, en deze zijn identiek 't zelfde... ( 5DIII , 7 D , 1DX , D4 , D800E ... )
                Zouden ze iets met elkaar hebben ?
                Soms lijken alle winkels in NL wel wat met elkaar te hebben ...... http://www.kieskeurig.nl/objectief/c...zorgen/946621/

Ikzelf heb echter de indruk dat in het algemeen CameraNu goedkoper is dan Konijn.

Comment

brood bij de bakker
                  bier bij de brouwer
                  vlees bij de beenhouwer
                  ........

Comment

Als iedereen een laagste prijs garrantie geeft zullen de prijzen wellicht op elkaar lijken

Het is en blijft voorlopig nog een uiterevend ras, de fotowinkels met voldoende gear en kennis op stock.
                    We zullen onze toestellen binnenkort allemaal in de mediamarkt of via internet moeten kopen.
                    Mensen die degelijk advies willen krijgen zullen er aan zijn voor de moeite. zelf uitpluizen zal de opdracht zijn ( doen we dat nu al niet)
                    Al eens een ijskast wezen kopen in een van deze grote winkels?
                    De een na de ander moet gaan kijken in een boekske of gaan vragen achter den toog.
                    Met camera's is het niet anders jammer genoeg, hoe meer we allemaal online komen,
                    hoe meer fotovakhandelaren er tussen uit vallen. Jammer maar helaas.
                    The New World. Een zonder snif tests in ieder geval.
                    Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

Comment

Foto Demarsin in Scherpenheuvel.
                      Prima service, treffelijk in prijs en leveren asap.
                      Soms koop ik 2dehands, al een 'kans' zich voordoet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                        Soms lijken alle winkels in NL wel wat met elkaar te hebben ...... http://www.kieskeurig.nl/objectief/c...zorgen/946621/

Ikzelf heb echter de indruk dat in het algemeen CameraNu goedkoper is dan Konijn.
                        Ik weet het wel zéker... Ik woon in het noorden van NL en Fotokonijnenberg en Cameranu.nl zijn voor mij dan ook het dichtstbij en makkelijkst te berijden (resp. 80 en 120km enkele reis). Eerder kocht ik bijna alles bij Konijn maar tegenwoordig is Cameranu.nl meer mijn min-of-meer vaste dealer aangezien die vrijwel altijd goedkoper zijn....
                        www.indetailfotografie.nl

Comment

Bij kamera-express hebben ze mij al goed voortgeholpen. Vriendelijk en zoveel mogelijk van dienst.

Grobet is iets duurder maar ik vind de service dat beetje meer wel eens waard!

Cameranu.nl heb ik eigenlijk geen goede ervaring mee. Elke mail die ik stuur met een vraag krijgt een totaal niet to the point reactie. Vaak word er niet eens op mijn vraag geantwoord. Zo vroeg ik bepaalde specificaties die niet bij op hun site staan. En ik kreeg gewoon de info van op de site.

Comment

Eénmaal ik bepaald heb welk merk en type product ik wil schuim ik het net af naar het goedkoopste. Meestal kom ik dan bij kamera-express, camera-nu terecht of amazon.fr terecht.

Comment

Ik ben dinsdag nog bij Fotokonijnenberg geweest voor een 24-70 f2,8 L II.
                              Het was er vrij druk, maar omdat ik geen verkoper nodig had om uit te leggen welke lens ik nodig had (dat had ik al lang zelf beslist) ben ik direct doorgewandeld naar de plaats waar je uitendelijk toch moet zijn om te betalen.
                              Na een paar minuten kon ik dan terug vertrekken, mét een nieuwe 24-70 f2,8 L II.

Bij Studio 73 is die lens tegenwoordig 200 euro duurder, en daar hebben ze die ook niet in voorraad (bij Fotokonijnenberg was het toen ook de laatste, want toen ik het thuis nog eens controleerde was er geen winkelvoorraad meer voor die lens in de winkel van Turnhout, ondertussen hebben ze er terug binnen gekregen).
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Ik heb al een aantal spullen on-line gekocht bij kamera-express en steeds tevreden over de correcte levering.
                                Dus vorige zaterdag even gekeken of zij in hun winkel in Wilrijk sensors reinigden en ja hoor zonder afspraak ook op zaterdag. Dus ik eventjes naar Wilrijk.
                                Daar aangekomen verbaasde me het dat er geen klanten in de winkel waren (ik kom wel vaker bij Konijnenberg en daar is dat toch even anders), wel drie verkopers achter de toonbank.
                                Toen ik hen zei dat ik langs kwam voor een sensor cleaning wisten ze me te vertellen dat het nu redelijk druk was en ze geen tijd hadden voor dinsdag. Ik heb hen daarop vriendelijk bedankt en ben buiten gegaan in de vaste overtuiging om in de toekomst mijn spullen wel elders te bestellen, zei het dan misschien een paar euro's duurder.
                                www.photo-rudi.be

Comment

Working...
                                X