Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar kopen jullie je materiaal?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar kopen jullie je materiaal?

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
    Om maar eens een voorbeeld te noemen: Nikon D600 bij Foto Rubens € 1799; bij Konijnenberg € 1699; Cool Bleu € 1599; bij Mediamarkt in NL € 1579
    Dan is mijn keuze snel gemaakt. Allemaal zaken met een fysieke winkel. Bij uitsluitend internet winkels (zou ik nooit een body kopen) al voor € 1539.
    Bij de internetwinkels moet je wel nog 50 euro verzendingskosten rekenen, dus dan is het verschil met n echte winkel niet zo groot. In échte winkels kan je trouwens het materiaal testen en krijg je professioneel advies. Het is juist door internetwinkels dat bv Rubens het slecht doet.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
      online, liefst Duitsland of Nederland vanwege het lager BTW tarief.
      BTW tarief in nederland en belgie 21 procent sinds een geruime tijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
        BTW tarief in nederland en belgie 21 procent sinds een geruime tijd.
        Maar is de waarborgperiode niet langer in België?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          Bij de internetwinkels moet je wel nog 50 euro verzendingskosten rekenen, dus dan is het verschil met n echte winkel niet zo groot. In échte winkels kan je trouwens het materiaal testen en krijg je professioneel advies. Het is juist door internetwinkels dat bv Rubens het slecht doet.
          50,- euro verzendkosten is echt overdreven, in NL in ieder geval wel. Meestal bedraagt het versturen nog geen tientje. En dan zijn er ook nog diverse (internet)winkels die gratis verzenden, zoals Digicamshop, Cameranu.nl, Foka.nl etc.

In NL ben je feitelijk beter af als je je spullen thuis laat bezorgen, dit in verband met de wet Koop op Afstand. In deze wet staat namelijk dat je bij koop op afstand altijd het recht hebt om af te zien van aankoop. Koop je bijv. een objectief dan kun je die thuis dus uitvoerig testen en dán pas beslissen of je hem houdt of niet. Dat uitvoerig testen is mij in een drukke winkel nog nooit gelukt.....
          www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            50,- euro verzendkosten is echt overdreven, in NL in ieder geval wel. Meestal bedraagt het versturen nog geen tientje. En dan zijn er ook nog diverse (internet)winkels die gratis verzenden, zoals Digicamshop, Cameranu.nl, Foka.nl etc.
            Als ik iets van Nederland naar Belgie laat overkomen kost het me wel 50 euro verzendkosten.

Bij cameranu koop ik altijd kleinere dingen, grote en dure dingen (grote lenzen, toestellen) koop ik liever in een echte winkel.

Comment

Als ik iets van Nederland naar Belgie laat overkomen kost het me wel 50 euro verzendkosten.

Bij cameranu koop ik altijd kleinere dingen, grote en dure dingen (grote lenzen, toestellen) koop ik liever in een echte winkel.
              CameraNu is ook een echte winkel hoor .....

Comment

vorige week nog bij fotorubbens in Antwerpen geweest
                Heel stillekes daar een bijna lege winkel zonder enige stock
                enkel wat tassen en statieven.
                Even met Carolien gepraat, er komt vanuit hoofdkantoor Geel bijna geen stock meer door.
                Mensen blijven daardoor weg , kortom een visieuze cirkel.
                Ze zag het somber in maar heeft woorden van sluiting niet uitgesproken.
                Wel de ietwat bitter zin dat Geel afgelopen 2 jaar serieus boven hun budget zijn gegaan met de vernieuwbouw.

Misschien de reden dat Antwerpen daarvan het gelach moet betalen.
                Heel jammere zaak is dat ik kwam / kom daar graag bij Nele en Carolien.
                Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

Comment

Voor mij steevast een tripje naar Mariakerke --> Art&Craft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
                    vorige week nog bij fotorubbens in Antwerpen geweest
                    Heel stillekes daar een bijna lege winkel zonder enige stock
                    enkel wat tassen en statieven.
                    Even met Carolien gepraat, er komt vanuit hoofdkantoor Geel bijna geen stock meer door.
                    Mensen blijven daardoor weg , kortom een visieuze cirkel.
                    Ze zag het somber in maar heeft woorden van sluiting niet uitgesproken.
                    Wel de ietwat bitter zin dat Geel afgelopen 2 jaar serieus boven hun budget zijn gegaan met de vernieuwbouw.

Misschien de reden dat Antwerpen daarvan het gelach moet betalen.
                    Heel jammere zaak is dat ik kwam / kom daar graag bij Nele en Carolien.
                    Tsja... en ze hebben een paar meter verderop een concurrent bijgekregen: Camera-express. En wanneer je nog iets verder doorrijdt richting A'pen centrum
                    ben je zo bij Grobet, een grote naam voor vele fotografen.
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                      CameraNu is ook een echte winkel hoor .....
                      Precies... En nog eentje met een hele goeie reputatie ook, zie bijvoorbeeld hier en hier. En verzendkosten naar België zijn bij Cameranu.nl slechts 4,95 of zelfs gratis bij bestellingen boven de 100,-. En nu neem ik slechts Cameranu als voorbeeld...

Een klein rondje grote web-winkels (die overigens ook allemaal minimaal één bezoekadres hebben)en hun kosten voor verzending naar België:

Camera.nl = 13,95
                      Kamera-Express = 20,50
                      Cameratools.nl = 6,50
                      Cameraland.nl = 5,95

Zomaar een aantal voorbeelden van gerenommeerde (internet)winkels... Ik blijf er dus bij, die 50,- verzendkosten is schromelijk overdreven
                      www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                        Voor mij steevast een tripje naar Mariakerke --> Art&Craft
                        Wees blij dat je dat nog hebt. Voor zover ik weet is dat ongeveer de enige grote zaak voor alles wat voor ons "over 'Schelt" ligt (buiten eventueel Bastiaens, maar da's ook dichter bij Antwerpen/Limburg dan bij de beide Vlaanderens....)
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Nu weet ik nog niet waar de fysieke winkel(s) van Cameranu is/zijn.

Foto Rubens kwam ik ook altijd wel graag, goeie service.

Maar ik was er wel dikwijls ongeveer de enige in de winkel, zeker op n weekdag. Ik denk dat de verhuis van hun winkel naar de A12 ook wel wat gekost heeft.

Konijnenberg is nogal ver en niet supergoedkoop meer.

Comment

Net zoals geen vast merk heb ik ook geen vaste winkel. Ik koop gewoon waar
                            het me het beste uitkomt. Niet per se de goedkoopste. Niet per se de winkel
                            met de beste service. Ik doe maar iets, instinctief. In één grote pot nat hou je
                            toch geen droge voeten.

Comment

Meeste materiaal kocht ik via BelgiumDigital of 2dehands.
                              Verder 1 keer konijnenberg, maar daar was ik teleurgesteld van de verkopers die er rondliepen...
                              Ik las overal over de vele feedback ed, maar daar heb ik toen weinig van ondervonden... (nuja, kan toeval zijn ofz)
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Nu weet ik nog niet waar de fysieke winkel(s) van Cameranu is/zijn.
                                Google op CameraNu ...... https://www.cameranu.nl/page/klantenservice.html

Comment

Working...
                                X