Mijn camera (Sony A200) heeft al een tijdje het probleem dat het wieltje om het diafragma of de sluitertijd mee te veranderen niet goed werkt. Het probleem begint zich vaker en vaker voor te doen, dus het is tijd dat ik het toestel laat repareren nu het nog in garantie is.
Ik heb twee opties:
Ik heb het Sony Center in Hasselt hiervoor gecontacteerd en dat gaat perfect. Het kost me wel 20 euro handling- en transportkosten.
Bij Fotokonijnenberg vertelden ze me echter het volgende: "Het handigste is om dit via ons te doen. Wij zorgen dan voor de volledige afhandeling, communicatie en eventuele bemiddeling." Mij lijkt dat een non-argument, want als ik het toestel naar een Sony Center breng, dan moet dat Sony Center de volledige afhandeling, communicatie en bemiddeling toch ook doen, niet?
Nu is mijn vraag: heeft iemand ervaring met reparaties via een Sony Center? Fotokonijnenberg laat immers uitschijnen dat zij het zelf beter zouden doen, maar wat is daarvan waar?
Ik heb twee opties:
- Ik stuur de camera via de post op naar Fotokonijnenberg (waar ik hem gekocht heb) in Nederland.
Voordeel: ik heb hem daar gekocht, dus het is logischer.
Nadeel: ik moet het toestel via de post naar Nederland sturen.
- Ik breng het toestel binnen bij een Sony Center in de buurt.
Voordeel: ik moet er maar 5 minuten voor rijden.
Nadeel: het toestel komt niet van daar.
Ik heb het Sony Center in Hasselt hiervoor gecontacteerd en dat gaat perfect. Het kost me wel 20 euro handling- en transportkosten.
Bij Fotokonijnenberg vertelden ze me echter het volgende: "Het handigste is om dit via ons te doen. Wij zorgen dan voor de volledige afhandeling, communicatie en eventuele bemiddeling." Mij lijkt dat een non-argument, want als ik het toestel naar een Sony Center breng, dan moet dat Sony Center de volledige afhandeling, communicatie en bemiddeling toch ook doen, niet?
Nu is mijn vraag: heeft iemand ervaring met reparaties via een Sony Center? Fotokonijnenberg laat immers uitschijnen dat zij het zelf beter zouden doen, maar wat is daarvan waar?
Comment