Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Vervanging voor de sony dsp-p120 van madam: tis de cybershot dsc-hx10v geworden. Het zal wennen en leren worden voor haar!
UPDATE 15 mei: ik, sonyfan, zit met een verschrikkelijke ontgoocheling: heb dit toestel deze morgen teruggebracht: onlogische en moeilijke menu om instellingen aan te passen. Veel te veel kunstgrepen die voor een leek niet terug te vinden zijn na
aanpassing.De genomen foto's van overdag zijn OK, maar foto's in huis met flits en kunstlicht zijn niet goed te krijgen: vreemde kleur, ofwel overbelicht ofwel enkel een kleine meter belicht. Verwonderd mij van Sony. Bijna alles waar
klank en beeld uitkomt is van Sony hier thuis, tot zijn allen tevredenheid tot nu.
Na wikken en wegen en overleg geopteerd voor de Nikon Coolpix S9300. niet een van de meest recenste maar meteen een duidelijke en grote overklassing van de Sony dsc-hx10! En begrijpbaar voor madam.
Met de spijtige mededeling dat mijn 550D overleden is op 3jarige leeftijd en 14k Clicks (backup toestel en men 1DmkIII is al lang tijdje geleden verkocht)
heb ik toch de stap gezet en een keuze gemaakt
Een 5D MK III met Grip (gekocht @ fotokonijnenberg)
en dan nog een leuk item "gewonnen"
ik miste men 24-70mm wel achteraf gezien spijt dat ik die verkocht had
tot ik een telefoontje kreeg van een goede vriend
er is een veiling van fotomateriaal !
voor 181 euro heb ik een 28-70mm F2.8 kunnen bemachtigen met alle risico's dat ze misschien defect was, en voor 45 extra toch nog een bijhorende lenskap gevonden
totaal : 226 euro !
EX US ARMY materiaal
kavel 2124. camera zoom lens
Producent: Canon
camera zoom lens, LX 5,4-108 mm (T5K)
wat bleek uit de serienummer ? de beschrijving is verkeerd !
De lens is in tiptop conditie heb ze na aankoop laten nachecken
en als kers op de taart heb ik een nieuwe rugzak gekocht : Vanguard Up Rise 46 II
grts, John
Edit:
(heb 2uur bezig geweest met sticker remover en een watten staafje voor alle lijmresten (28-70) er veilig af te doen )
Canon EOS 5D MK III / 16-35mm L f/2.8 / 28-70mm L f/2.8 / 70-200mm L f/2.8 / 1.4x Extender II
Met de spijtige mededeling dat mijn 550D overleden is op 3jarige leeftijd en 14k Clicks (backup toestel en men 1DmkIII is al lang tijdje geleden verkocht)
heb ik toch de stap gezet en een keuze gemaakt
Een 5D MK III met Grip (gekocht @ fotokonijnenberg)
en dan nog een leuk item "gewonnen"
ik miste men 24-70mm wel achteraf gezien spijt dat ik die verkocht had
tot ik een telefoontje kreeg van een goede vriend
er is een veiling van fotomateriaal !
voor 181 euro heb ik een 28-70mm F2.8 kunnen bemachtigen met alle risico's dat ze misschien defect was, en voor 45 extra toch nog een bijhorende lenskap gevonden
totaal : 226 euro !
EX US ARMY materiaal
wat bleek uit de serienummer ? de beschrijving is verkeerd !
De lens is in tiptop conditie heb ze na aankoop laten nachecken
en als kers op de taart heb ik een nieuwe rugzak gekocht : Vanguard Up Rise 46 II
grts, John
Edit:
(heb 2uur bezig geweest met sticker remover en een watten staafje voor alle lijmresten (28-70) er veilig af te doen )
Morgen krijg ik mijn V 1. Doet me eerlijk gezegd denken aan een bom die in
de tweede wereldoorlog op Antwerpen viel, maar daar zaten die Japanners
van Nikon natuurlijk voor niets tussen. Alhoewel... Enfin, naast de J 1 heb ik
dan ook de V 1. Als ik dan de ene vergeet, heb ik nog altijd de andere bij me.
Het leven is schoon. Vaak schoner dan mijn foto's. En zeker schoner dan mijn
ziel. Amen.
Deze middag is de Contour Plus2 toegekomen.
Samen met een cameratas, extra batterijen en een timelapse klokje.
De onderwaterbehuizing is inbegrepen, de vissen in ons aquarium zullen het geweten hebben.
De gehele namiddag testjes gedaan. Zowel met video als met foto.
" In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
Comment