Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Een binnenzak cameraatje : Panasonic lumix DMC-XS1
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Blijkbaar zijn er voldoende foto/malt liefhebbers. Mijn boot heet Bowmore, dat zegt genoeg. Ik heb hier thuis iets meer dan 100 verschillende Malts staan (and counting), aan boord een stuk of 3. Onlangs Bowmore Darkest toegevoegd aan de collectie, heerlijk. Islay draagt sowieso mijn voorkeur weg, onze vorige boot heette Laphroaig, de volgende (en ultieme, binnen een 10-tal jaar?) zal Lagavullin heten.
Blijkbaar zijn er voldoende foto/malt liefhebbers. Mijn boot heet Bowmore, dat zegt genoeg. Ik heb hier thuis iets meer dan 100 verschillende Malts staan (and counting), aan boord een stuk of 3. Onlangs Bowmore Darkest toegevoegd aan de collectie, heerlijk. Islay draagt sowieso mijn voorkeur weg, onze vorige boot heette Laphroaig, de volgende (en ultieme, binnen een 10-tal jaar?) zal Lagavullin heten.
100 heb ik er niet staan, ik hou het meestal bij een fles of 5. En als er eentje leeg is, dan probeer ik te vervangen door iets beters.
Zodra je rond de 50€ per fles gaat heb je goed spul, en als je (ver) boven de 100€ gaat, dan begin je te betalen voor de jaren of voor de exclusiviteit.
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ik de versie van 15j beter vond dan de 18 of ouder. Maar het is persoonlijke smaak.
Aan Single malt heb ik me nog niet dikwijls zat gedronken. Het meest geniet ik eigenlijk van de geur.
Tja, en als ik iemand ijs zie gooien in een Single, dan ...
100 heb ik er niet staan, ik hou het meestal bij een fles of 5. En als er eentje leeg is, dan probeer ik te vervangen door iets beters.
Zodra je rond de 50€ per fles gaat heb je goed spul, en als je (ver) boven de 100€ gaat, dan begin je te betalen voor de jaren of voor de exclusiviteit.
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ik de versie van 15j beter vond dan de 18 of ouder. Maar het is persoonlijke smaak.
Aan Single malt heb ik me nog niet dikwijls zat gedronken. Het meest geniet ik eigenlijk van de geur.
Tja, en als ik iemand ijs zie gooien in een Single, dan ...
Ik drink hoogstens 1x per week een dram in een snifter (ha, eindelijk eens geen fotojargon )
Het is niet omdat een whisky ouder is, dus langer gerijpt heeft, dat hij beter wordt. Het karakter kan helemaal veranderen, voor de ene is dat dan meer hout (sherry of iets anders), een andere kan heel andere smaken meekrijgen.
Het ontgaat me even wie, maar een Brit zei ooit dat je in aan whisky maar twee dingen mag toevoegen: water, of meer whisky. Een kwart water doet de meeste Malts (en betere blends) recht. Ijs is een oorlogsverklaring.
Wat me al jaren opvalt, is dat mijn smaak erg overeenstemt met die van wijlen Michael Jackson (niet de zanger): Islay was ook zijn favoriete oorsprong.
Comment