Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afdrukcentrales?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    [QUOTE] Originally posted by Wunjo
    Originally posted by Aspherix
    Originally posted by mic
    Belgium Digital vzw. Internationaal digitaal fotografie informatieforum Benelux.
    Dit kan je geen 10 maal snel na elkaar uit het hoofd zeggen.
    Nee, maar geef toe het maakt wel indruk he?

    Ik heb dat in 't verleden nog eens gedaan...
    Toen een Internetprovider m'n centen niet wou teruggeven.
    Ik was namelijk niet tevreden over hun diensten.
    Ik stuurde hun een klachtenbrief waarin ik ze tien dagen de tijd gaf om 't geld terug te storten of deze klachtenbrief zou in vier verschillende computertijdschriften verschijnen.
    Na twee dagen stond het geld terug op m'n rekening met hun excuses...

    Comment


    • #17
      Originally posted by rept
      Ik heb exact hetzelfde voorgehad!!!

      Dit was hun antwoord:


      Geachte,

      Helaas moeten wij u meedelen dat er op dit moment vertragingen zijn betreffende de digitale bestellingen. Onze excuses voor het ongemak.
      Uw bestelling zou vrijdag 5 april in de winkel liggen.

      Vriendelijke groeten

      >>> "Stijn Verrept" 30/03/2002 12:05:53 >>>
      Beste,

      Ik ben net terug van Kuidvat waar men mij doodleuk meedeelde dat de foto's nog niet binnen waren! Dit is alvast de laatste keer dat ik bij jullie bestel. Waarom stuurt men in godsnaam een mail dat de foto's binnen zijn terwijl daar NIKS ligt???

      Wachten tot dinsdag was de boodschap...


      Vriendelijke groeten,

      Stijn Verrept.

      www.entrysoft.com
      idd, dat is het ergste..
      Wie stuurt nu een mail dat je foto's klaar zijn en in de winkel liggen???
      KRUIDVAT doet dat dus.
      Ik ben tweemaal gaan zien en m'n echtgenote ook al éénmaal.
      Ze laten je lopen voor niets.
      Ik denk dat ik ze een rekening ga sturen met de verloren tijd die ik opgelopen heb met voor niets naar diennen winkel te rennen...

      Comment


      • #18
        Originally posted by Todosranas
        Hi Mic,

        Ben inderdaad erg tevreden over de kwaliteit van Hema maar soms hapert er wat aan hun uploadsysteem... Zo werden mijn foto's allemaal naar een filiaal in Amsterdam verzonden. Het bleek voor mij onmogelijk om ze naar mijn hemafiliaaal te laten sturen (Hasselt) steeds verscheen er bij de pop-up: uw foto's zullen worden afgeleverd in het filiaal Amsterdam...

        Heeft er iemand al ervaringen bij de 1uur fotoservice in Hasselt? Krijg je dan precies dezelfde kwaliteit als wanneer je ze verzend via het net???

        Mvdg,

        Todosranas
        Ik had ook problemen met de upload van Hema, na tientallen fotos verstuurd te hebben (ging traag) ging ik mijn bestelling bevestigen, maar alhoewel ik nog steeds op de site van hema.BE zat kon ik enkel een nederlandse winkel kiezen om mijn fotos af te halen
        Na mijn fotos nog eens opnieuw te versturen, kon ik toch een belgische winkel kiezen, zeer vreemd want ik had precies hetzelfde gedaan !
        Ik heb toen een mail gestuurd naar hema, en al na 1 uur een antwoord ontvangen, dat ze weet hadden van problemen met de uploadsoftware, en ze hadden graag geweten of ik een thuisnetwerk en/of een firewall had. Na deze gevraagde gegevens te hebben verstrekt, heb ik tot 3X toe een mail gehad met de uitleg wat ze allemaal veranderd hadden aan de software ! De helft van die uitleg daar begreep ik niet veel van, zo van die php dingskes en dergelijke, maar ik vond het wel tof dat ik zo betrokken werd in hun probleem, en dat ze lieten blijken er toch echt werk van te maken
        In ieder geval waren de fotos goed van kwaliteit, klaar op 3 dagen en spotgoedkoop (voor de 20X30 cm)
        Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

        Comment


        • #19
          Originally posted by mila
          Danke Mic, hebben we meteen een soort standaardbrief voor als het ons weer eens overkomt
          Lijkt me best een goed idee zo'n soort standaardbrief, weten ze meteen dat het niet zomaar een enkel klantje is.
          Als men merkt dat er een grotere groep ontevreden is volgt er wellicht eerder actie. Iedereen met klachten, veel succes ermee.
          P.S. heb zelf ook wel eens wat bij Hema of Kruidvat laten afdrukken,
          en (gelukkig) nog nooit problemen gehad.

          Groetjes, JantjeB.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

          Comment


          • #20
            Ik heb ook een keer foto´s bij het kruidvat laten afdrukken , op vrijdag online vezonden , en de woensdag erna lagen ze in de winkel.

            Dus daar heb ik geen probleem mee , waar ik wel een probleem mee had was het zoeken naar de foto´s. Het lag gewoon open en bloot in de winkel , een ieder die erbij kon komen , en nou niet bepaald op nummer gesorteerd. Ben er een stief kwartier naar aan het zoeken geweest.........
            Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
            Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

            Comment


            • #21
              Originally posted by Dama

              Iemand nog andere alternatieven ?
              Elka : vind ik ook nogal duur.
              Andere ??

              Zal mij toch nog ne goeie printer moeten aanschaffen zeker ?

              Ik ben erg tevreden van http://www.photoways.com Geen problemen en mooie kwaliteit.(werken met Fuji frontier labs)
              Danny's Photosite

              Comment


              • #22
                Een zeer mooie en duidelijke brief, Mic
                Ben nochthans content van Kruitvat. Snelle service en goede prijs, misschien gewoon pech gehad?

                Erik
                Canon 400d (kit met 17-85 IS USM en batry-grip) + A70

                Comment


                • #23
                  @Dama: onscherp en te weinig contrast ?
                  vergeleken met de lokale fotograaf zijn mijn foto's van pixum veel beter
                  zou dat kunnen dat ze voor bepaalde toestellen geen goeie verwerking hebben
                  voor de Nikon CP5700 is 't in ieder geval in orde
                  wat niet uitsluit dat er soms ook es iets verkeerd gaat hé
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by dieter_vh
                    ik neem de organisatie van de BD-knokploeg op me
                    Count me in!
                    http://www.theafricabug.com

                    Comment


                    • #25
                      Snelle service en goede prijs, misschien gewoon pech gehad
                      Hmmm...ik heb er enkele goeie ervaringen gehad maar de laatste keer was het een ramp (daarom was het ook de laatste keer ), mail gekregen dat de foto's klaar waren, na 2 weken en 5 bezoeken aan de winkel lagen ze er nog niet. Klacht gestuurd, er bleek een technisch probleem geweest te zijn met de verwerking, enfin, opnieuw besteld, opnieuw mail gekregen dat de foto's klaar waren, en 1 week (!) later zijn ze dan toch aangekomen....dit duurde in totaal dus ongeveer 1 maand !
                      Mark (300D)

                      Comment


                      • #26

                        Net een "bangelijke" ervaring achter de rug, maar dan in de goeie zin: 's nachts foto's geupload en als surprise laten verzenden naar m'n vriendin. 2 dagen later had ze ze al!! Dus eigenlijk in 1 dag... Da's niet alleen straf van de printservice maar ook van de post.
                        Printservice was Agfanet (en het lab was euh... tja ben ik effe kwijt en kan het nu niet opzoeken want op bureau).

                        mvg,
                        Tom

                        Comment


                        • #27
                          Vandaag waren de foto's eindelijk aangekomen... Waarschijnlijk met de boot uit Spanje

                          Nu kon ik dezelfde foto's ook vergelijken met de afdruk van Hema.
                          Wel die van Hema zijn roder ( ze hebben een lichte roodzeem en zijn ietsje donkerder.)
                          Die van krudvat zijn mooier van kleur ( geen roodzeem) en zijn ietsje lichter en ook wat scherper.
                          Dus over het algemeen zijn de foto's afgedrukt bij Kruidvat beter dan die van Hema... maar het duurt wel twee weken.

                          Maar nu houd ik rekening met dat Hema ietsje roder afdrukt. Dus sla ik deze foto's iets minder rood op. En zet ze iets lichter voordat ik ze doorzend.
                          Dan zijn ze prima (voor dat geld).

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Dirtyharry71
                            @Dama: onscherp en te weinig contrast ?
                            vergeleken met de lokale fotograaf zijn mijn foto's van pixum veel beter
                            zou dat kunnen dat ze voor bepaalde toestellen geen goeie verwerking hebben
                            voor de Nikon CP5700 is 't in ieder geval in orde
                            wat niet uitsluit dat er soms ook es iets verkeerd gaat hé
                            Binnen 14 dagen surf ik breedband. Zal dan eens een scan linken van de afdrukken van de verschillende labs. Voor zover de kleuren niet veranderen na scan. De verschillen zijn echt frappant.
                            Ik heb ze natuurlijk maar 1 keer getest. Weet nu niet of het algemeen is of enkele keer pech resp. geluk.
                            Heb me ook al laten vertellen dat er afgedrukt wordt aan de hand van de EXIF info.
                            Ik kom er nog op terug binnen een week of 2.
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

                            Comment


                            • #29
                              dinsdag namiddag 16.15u een printopdracht van circa 200 foto's (28 cent per foto) gestuurd naar http://www.photobox.ie. een half uur later mail gehad dat mijn bestelling in productie was en reeds dezelfde avond een bevestiging gekregen dat ze reeds onder omslag en verstuurd waren .. ik had het goedkoopste tarief voor verzending gekozen: dus gewone europese post .. als ze voor het weekeinde in m'n bus liggen heeft zelf de post een prestatie geleverd

                              (aangezien er een gratis fotoalbum bijzat vrees ik wel dat dat iet vlotjes in mijn brievenbus zal raken)

                              Comment


                              • #30
                                even nog een update: gisterenmiddag waren de foto's en de gratis fotoalbum reeds in mijn brievenbus .. dus dinsdagavond na 16.00u besteld is donderdagmiddag in de bus .. alle foto's zijn onberispelijk .. en dat voor een printservice in Ierland

                                Comment

                                Working...
                                X