Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afdrukcentrales?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Afdrukcentrales?

    Oorspronkelijk geplaatst door mic Bekijk bericht
    nope, de kwaliteit van Photobox is nog altijd stukken beter...
    Ik heb vandaag mijn pics van pixum gekregen en vind ze beter dan die van Photobox. Elke foto lijkt stuk voor stuk zoals op mijn scherm. Dat had ik minder bij photobox. Het papier van pixum lijkt wel net paar gram lichter. Voor de rest.... voor 10c per foto kan je niet klagen!


    Ik ga nu eens een 20x30 print laten maken om te vergelijken.
    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

    Comment


    • Re: Afdrukcentrales?

      Nog eens tevreden van de service van photobox.

      Op een bestelling ontbrak 1 afdruk. Ze hebben me de hele bestelling nog eens doorgestuurd (van het goede te veel)
      Op een bestelling met een A4 afdruk was het alsof iemand deze had vastgenomen alvorens de foto goed droog was. De vingerafdrukken stonden er ingebrand. Ze hebben me een nieuwe afdruk bezorgd.
      Dit alles zonder morren.

      Service meet je pas als het slecht gaat. Ik blijf bij hen mijn foto's afdrukken.
      Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

      Comment


      • Re: Afdrukcentrales?

        Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
        Goeie brief, Mic.
        Benieuwd naar hun reactie.

        Het wordt moeilijk om goede prijs/kwaliteit/service te krijgen.

        Moet nog de service vinden die ze alle drie heeft !!
        Kruidvat vind ik nog steeds de beste kwal. voor hun prijs.
        Hun 13x18 kost zoveel als een 10x15 elders.
        Heb begin augustus 10 foto's van mijn reis als test geprobeerd : perfect resultaat ... na 2 weken

        Hema / Fuji / Prestoprint : snelle service, goeie prijs, maar vind hun afdrukken té hard, te veel contrast, en onnatuurlijke kleuren.

        Pixum : snel en goedkoop, één maal geprobeerd... ...nooit meer.
        Veel rood in de foto's en onscherp en te weinig contrast.

        Spector en Agfanet (via selexion-keten) : heel goede kwaliteit en service, maar jammer genoeg te duur !

        Kodak (Fnac, Makro, Carrefour...) : zelfde prijsklasse als Spect/Agfa. Nog niet geprobeerd.

        Iemand nog andere alternatieven ?
        Elka : vind ik ook nogal duur.
        Andere ??

        Zal mij toch nog ne goeie printer moeten aanschaffen zeker ?
        Extrafilm.be ben ik tevreden van & Photobox.co.uk
        #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
        Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

        Comment


        • Re: Afdrukcentrales?

          Oorspronkelijk geplaatst door pevsteen Bekijk bericht
          heeft er al iemand ervaring met deze afdrukservice



          Blijkbaar maar 0.20c/foto

          En de keuze uit digitaal formaat.

          Waar stellen jullie voor om mijn 120 vakantiefoto's te laten afdrukken.
          Heb ik al gebruikt, en ben er tevreden van
          Ik gebruik Extrafilm, Photobox & Bonusprint
          #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
          Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

          Comment


          • Re: Afdrukcentrales?

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Niemand schijnt hier http://be.foto.com/nl/default.asp te kennen.
            Werken zeer snel, zeer goedkoop, gebruiken Fuji papier.
            En per foto kan je het formaat zelf kiezen.

            En ze doen niks anders dan foto's afprinten

            Al een paar keer foto's besteld en zeer tevreden.
            afdrukken zijn gewoon niet goed (vooral zw zijn bijna sepia) en fotos zijn mateloos aangescherpt!
            #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
            Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

            Comment


            • Re: Afdrukcentrales?

              Ik ben zinnens om ongeveer 20 testfotos naar een 4tal afdrukcentrales te versturen in het 2/3 formaat ..10cm op 15cm en 20cm op 30cm
              om te beslissen welke centrale ik verder ga gebruiken
              1 ding staat vast.. geen foto.com meer.. snelle service maar absoluut waardeloze foto's gekregen.. snap al helemaal niet hoe zij aan de rode zweem komen op elke afdruk die ik heb ontvangen daarbovenop is het contrast al HELEMAAL zoek geraakt!!
              ik ben wel eens op een site terecht gekomen die verschillende data per afdrukcentrale laat downloaden om zo de bestanden die op de pc staan..te kunnen afstemmen aan de terminal van de afdrukcentrale..daar stond aangeduid dat ze bij foto.com overgestapt zijn naar kodak papier..en bijgevolg gaven ze daar dan nieuwe data ter beschikking..MAAR dat werkt alleen maar als je de data kan koppellen aan het CS3 programma.. en die laatste heb ik nu toevallig niet op de pc staan.

              ik zou graag via deze weg aan 4 of 5 namen komen van wat volgens jullie het testen waard is
              Ook eventuel tips om de afdrukken zoals ik ze op mijn scherm tezien krijg..daadwerkelijk zo op papier te zetten bij een afdrukcentrale
              Het is VOORAL het resultaat dat telt.. de prijs 'mag' dan ook iets duurder uitvallen

              mvg Danny Binard
              Canon400D/Canon EF-S 17-85mm 4-5.6 IS USM/Sigma 24-70 2.8 DG MAcro/Speedlite 580ex m'n webstekje

              Comment


              • Re: Afdrukcentrales?

                Bij Pixum kan je best geen grote foto's laten afdrukken, want daar verliezen de foto's hun details. Het is net alsof de foto's verkleind zijn naar zo'n 2 megapixels, en daarna op een te groot formaat afgedrukt zijn.
                Als er op je scherm in full-size héél lichte ruis te zien is, dan krijg je op de afdruk (30x40cm) in egale delen (vooral in blauwe lucht) heel grote ruis"brokken" te zien.
                Ik heb hier vandaag 27 afdrukken binnengekregen, die ik veel teveel betaald heb, want ik kan er niet veel mee doen. Goedkoop is dus niet altijd een goede koop.


                Bij de overschakeling naar het Kodak-papier zouden ze bij foto.com hun machines moeten aanpassen, want dat papier geeft gemakkelijk een rode kleurzweem. Dat heb ik bij een andere afdrukcentrale ook gemerkt toen ze overschakelden van Agfa naar Kodak-papier (dat hebben ze daar wel aangepast achteraf). De kwaliteiten van het Agfa-fotopapier vond ik heel goed, maar spijtig genoeg heeft Agfa besloten om die afdeling te sluiten.

                Maar via de link van die website ( www.24h-digitalphoto.com ) kom ik nu ergens anders terecht, volgens mij is de boel overgenomen, en ben ik niet meer zeker van de gegarandeerde kwaliteit die ik er vroeger altijd kreeg, daarom heb ik die foto's nu bij Pixum besteld.

                (Ik heb ondertussen een mailtje gestuurd naar Pixum, en ben benieuwd of ze er nog wat aan kunnen verbeteren...)
                Last edited by Black B@ndit; 22 februari 2008, 22:46.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • Re: Afdrukcentrales?

                  Pixum respecteert de verhoudingen, als je een formaat 10cm vraagt dan krijg je een foto van 10cm hoog en dan afhankelijk van je foto verhouding een foto van 10 cm tot 15 cm lang. Maw een vierkante foto wordt ook als vierkant afgedrukt zonder witte randen. En dat voor al hun formaten behalve de poster (40cm op 60 cm).

                  Bovendien is hun papier veel dikker dan dat van foto.com.
                  Canon 50D & 350D, 10-22, 17-85 USM IS, 50 USM, Sigma 70-300

                  Comment


                  • Re: Afdrukcentrales?

                    Oorspronkelijk geplaatst door watertoren Bekijk bericht
                    Pixum respecteert de verhoudingen, als je een formaat 10cm vraagt dan krijg je een foto van 10cm hoog en dan afhankelijk van je foto verhouding een foto van 10 cm tot 15 cm lang. Maw een vierkante foto wordt ook als vierkant afgedrukt zonder witte randen. En dat voor al hun formaten behalve de poster (40cm op 60 cm).

                    Bovendien is hun papier veel dikker dan dat van foto.com.
                    De beeldverhoudingen zijn helemaal juist. De 3:2 beeldverhouding van mijn camera speelt geen rol, want rond de foto's heb ik een kadertje gemaakt met 3:4 beeldverhouding waardoor ze netjes passen in 30x40cm fotokader.

                    Ik heb hier gisteren een testje gedaan. Ik heb met mijn printer een foto van 600x900 pixels afgedrukt op A4-formaat. Die afdruk heeft meer details, en is scherper dan de 30x40 cm afdrukken die ik van Pixum heb aangekregen, bovendien zie ik in die afdruk helemaal geen blokjes.

                    De bestanden die ik naar Pixum heb gestuurd zijn 3.400x2250 pixels, en daarmee kunnen ze zelfs geen redelijke afdruk maken.

                    Bij de andere afdrukcentrales krijg ik dan wel perfecte afdrukken...

                    Het papier is bij Pixum zeker dik genoeg, maar daar heb je niet veel aan als de afdrukken op niet veel trekken.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • Re: Afdrukcentrales?

                      Ondertussen nog nieuws van Pixum, ze gaan mijn foto's nog eens (gratis) afdrukken zonder de automatische kleurcorrecties, ik hoop dat ze er dan beter uitzien.

                      Zodra ze aankomen laat ik hier wel iets weten.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • Re: Afdrukcentrales?

                        Oorspronkelijk geplaatst door B.Pro.. Bekijk bericht
                        ik ben wel eens op een site terecht gekomen die verschillende data per afdrukcentrale laat downloaden om zo de bestanden die op de pc staan..te kunnen afstemmen aan de terminal van de afdrukcentrale..daar stond aangeduid dat ze bij foto.com overgestapt zijn naar kodak papier..en bijgevolg gaven ze daar dan nieuwe data ter beschikking..MAAR dat werkt alleen maar als je de data kan koppellen aan het CS3 programma.. en die laatste heb ik nu toevallig niet op de pc staan.
                        DIT IS EEN EIGEN QUOTE


                        Inmiddels heb ik cs3 op de computer staan, ik ben dan via de site van Foto.com hun kleurenprofiel gaan halen..
                        tja... mooi profieltje toegewezen.. MAAR goed dat ik toch nog eens het bestandsnaampje bemerkte.. banana..daar staat dus "FF_Frontier_Print_PD_V1.0" en als je dat profiel opzoekt in cs3 zie je staan dat het een FUJI profiel is.. terwijl ze KODAK papier gebruiken..
                        mooi boeltje!! zit ik hier weer mooi mijn tijd te verdoen!!!!!
                        In de quoting had ik het over 'een site' die allemaal verschillende profieltjes voor de verschillende online fotoservices mooi netjes in een lijst had ter beschikking gesteld.. en daar stond zelfs HET NIEUWE profiel voor foto.com met het KODAK papier.. nu,ik vind die niet meer terug
                        Kan er mij aub iemand gelukkig maken.. en zeggen waar ik het nieuw profiel kan vinden.. ik heb me hier opnieuw blauw zitten googl'n.. tlukt me niet.
                        Vandaar deze oproep.. ik denk dat het (volgens de vele verontwaardigde reakties op foto.com sinds hun omschakeling) vele digi-shooters ten goede zou komen als het nieuw profieltje hier beschikbaar zou zijn..
                        Thx..
                        Mr D
                        M'n webstekje
                        Canon400D/Canon EF-S 17-85mm 4-5.6 IS USM/Sigma 24-70 2.8 DG MAcro/Speedlite 580ex m'n webstekje

                        Comment


                        • Re: Afdrukcentrales?

                          Oorspronkelijk geplaatst door B.Pro.. Bekijk bericht
                          DIT IS EEN EIGEN QUOTE


                          Inmiddels heb ik cs3 op de computer staan, ik ben dan via de site van Foto.com hun kleurenprofiel gaan halen..
                          tja... mooi profieltje toegewezen.. MAAR goed dat ik toch nog eens het bestandsnaampje bemerkte.. banana..daar staat dus "FF_Frontier_Print_PD_V1.0" en als je dat profiel opzoekt in cs3 zie je staan dat het een FUJI profiel is.. terwijl ze KODAK papier gebruiken..
                          mooi boeltje!! zit ik hier weer mooi mijn tijd te verdoen!!!!!
                          In de quoting had ik het over 'een site' die allemaal verschillende profieltjes voor de verschillende online fotoservices mooi netjes in een lijst had ter beschikking gesteld.. en daar stond zelfs HET NIEUWE profiel voor foto.com met het KODAK papier.. nu,ik vind die niet meer terug
                          Kan er mij aub iemand gelukkig maken.. en zeggen waar ik het nieuw profiel kan vinden.. ik heb me hier opnieuw blauw zitten googl'n.. tlukt me niet.
                          Vandaar deze oproep.. ik denk dat het (volgens de vele verontwaardigde reakties op foto.com sinds hun omschakeling) vele digi-shooters ten goede zou komen als het nieuw profieltje hier beschikbaar zou zijn..
                          Thx..
                          Mr D
                          M'n webstekje
                          Misschien Marc-en-ciel? Hij heeft in elk geval een resem info over kleurbeheer op zijn site staan en ook een reeks profielen van kleuren labo's.

                          Nu hoef je CS3 niet te kopen om kleurbeheer te hebben, vele goedkopere programma's hebben dat ook. Zelfs het gratis GIMP heeft het. Dure beslissing.

                          mvg

                          Alain

                          Comment


                          • Re: Afdrukcentrales?

                            Ik heb net de foto's gekregen die ze bij Pixum gratis opnieuw hebben afgedrukt zonder hun automatische kleurencorrectie. De eerste levering was oververscherpt, en de kleuren waren niet helemaal goed.
                            Nu ziet alles er heel wat juister uit, alle lichte fouten werden door hun bewerkingen enorm uitvergroot (lichte ruis werd heel sterke ruis, rond sommige onderwerpen zat een rare rand...).

                            Als je dus bij Pixum foto's laat afdrukken, zorg er dan voor dat hun automatische "verbeteringsprogramma's" uitgeschakeld zijn.
                            Bewerk de foto's zelf, de verscherping doe je zelf véél beter dan dat je dat aan Pixum toevertrouwt.


                            Dat ik de foto's nu pas heb gekregen (zondagavond) komt doordat de persoon die ze kwam leveren, dat die de doos met mijn foto's bij het oud papier van mijn buren heeft gezet.
                            Gelukkig zijn de foto's niet beschadigd (het regent hier al de bijna de hele dag), en heeft de buurvrouw die doos nog net op tijd opgemerkt toen ze het oud papier wou wegzetten voor de ophaling.

                            Kleine afdrukken passen in de brievenbus, dat komt meestal wel goed, voor de grotere leveringen zal ik iets in elkaar moeten timmeren waar ze zo'n doos of grote envelop in kunnen steken...

                            De afdrukken zijn nu dus goed (en heel goedkoop, 2 euro voor een afdruk van 30x40cm), alleen het transport verloopt niet altijd helemaal naar wens.

                            Ik had deze namiddag nog een mail gestuurd om te vragen waar mijn foo's bleven, nu heb ik maar een ander mailtje naar Pixum gestuurd met uitleg waar de foto's zo lang gelegen hebben...
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment

                            Working...
                            X