Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konijnenberg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Konijnenberg

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    je moet ook een BD paraplu meenemen
    zijn die er al.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      En terloops, ik ben ook bij de lokale fotoboer geweest. Voor hetzelfde statiefje het dubbel van de prijs en niet op voorraad...
      Een prijsverschilletje, OK, maar ik betaal niet het dubbele om dan mogelijk een goede service te krijgen...
      Kijk, dat is nu eens DE reden dat ge dus niet naar uw locale fotoboer moet gaan.... Ze hebben alleen maar Proximus gsm kaarten en wat geheugenkaartjes liggen (de goedkope]. Hebben zelfs dikwijls geen folders liggen en hun uitleg is niet beter dan dat ik het zelf zou doen.

Laatst ook bij een "lokale fotoboer" geweest om een paar 100 foto negatieven te laten inscannen. Kreeg ik een paar weken later een dvd met jpg files op van +/- 300 kb en 1023x1500 pixels Zover voor de goede service van de boer....

Geef mij maar internet.... bestellen als ze het hebben en terugsturen als ge niet content zijt (verkoop op afstand). Die service en uitleg kom ik wel zoeken op BD
      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
      Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
        Kijk, dat is nu eens DE reden dat ge dus niet naar uw locale fotoboer moet gaan.... Ze hebben alleen maar Proximus gsm kaarten en wat geheugenkaartjes liggen (de goedkope]. Hebben zelfs dikwijls geen folders liggen en hun uitleg is niet beter dan dat ik het zelf zou doen.
        En uit één of enkele minder goede ervaringen gaan we meteen alle lokale fotoboeren over dezelfde kam scheren...?
        Je hebt blijkbaar méér last van kort door de bocht te gaan dan ik eerder in het topic al vermoedde...
        'k heb altijd gedacht dat teamleaders toch meer genuanceerd ingesteld moesten zijn op het vlak van oordelen vellen. 't zal misschien aan mezelf liggen dan...

Mvg,
        Frederic

Comment

Ik ben eind december met de prijzen van Konijnenberg langs verschillende fotozaken geweest ten einde een Canon EF-S 17-55 IS USM 2.8 te kopen.
          In eerste instantie wilden ze wel iets van de prijs afdoen, maar zakken tot het prijsniveau van Konijn konden ze niet. Dat werd anders toen ik ook aangaf dat ik filters (UV en Polariser van B&W Merc) wilde alsook een zonnekap. Andere fotozaken hebben doorgaans betere prijzen voor de accesoires zo blijkt.
          Ik heb de totaalprijs van alles vergeleken met die van Konijn en wat blijkt (na onderhandeld te hebben over een korting van 175 euro): die was nagenoeg gelijk (op 35 euro na). Het feit dat ze hun prijs zo flink wilden laten zakken, dat ik geen uur moet wachten voor ik aan de beurt ben en dat ze gekend zijn om hun service na verkoop, heeft me doen kiezen voor een andere fotozaak.

Les van de dag: onderhandelen is een kunst
          Eerdaags ga ik eens informeren naar een Canon 70-200 2.8 maar eerst de prijzen van Konijnenberg en Studio73 eens afprinten LOL
          Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
            Ik ben eind december met de prijzen van Konijnenberg langs verschillende fotozaken geweest ten einde een Canon EF-S 17-55 IS USM 2.8 te kopen.
            In eerste instantie wilden ze wel iets van de prijs afdoen, maar zakken tot het prijsniveau van Konijn konden ze niet. Dat werd anders toen ik ook aangaf dat ik filters (UV en Polariser van B&W Merc) wilde alsook een zonnekap. Andere fotozaken hebben doorgaans betere prijzen voor de accesoires zo blijkt.
            Ik heb de totaalprijs van alles vergeleken met die van Konijn en wat blijkt (na onderhandeld te hebben over een korting van 175 euro): die was nagenoeg gelijk (op 35 euro na). Het feit dat ze hun prijs zo flink wilden laten zakken, dat ik geen uur moet wachten voor ik aan de beurt ben en dat ze gekend zijn om hun service na verkoop, heeft me doen kiezen voor een andere fotozaak.

Les van de dag: onderhandelen is een kunst
            Eerdaags ga ik eens informeren naar een Canon 70-200 2.8 maar eerst de prijzen van Konijnenberg en Studio73 eens afprinten LOL
            Zoiets is misschien wél goed voor jou, maar hopelijk wordt zoiets niet de nieuwe trend. Stel je voor. Mensen gaan bij slagerij A met de folder van slagerij B gaan onderhandelen over de prijs, want we spenderen per slot van rekening jaarlijks nog een pak meer aan vlees dan aan fotografiemateriaal! In dat geval ziet het er IMHO zeker niet goed uit voor de economie, en kan zo'n manier van aankopen zeker niet toegejuichd worden...
            Als prijs echt het belangrijkste wordt, dan zal de producent daar echt rekening mee moeten houden. Maar hoe? Mindere kwaliteit verkopen? Goedkopere onderdelen? Besparen op personeelsaantal en lonen? Werkdruk verhogen? Vestigingen in België sluiten en overbrengen naar lage loonlanden? Sjoemelen?
            Kortom, 't zijn toch zaken om eens echt bij stil te staan!

Mvg,
            Frederic
            Last edited by Frederic De Smet; 16 februari 2009, 12:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
              Zoiets is misschien wél goed voor jou, maar hopelijk wordt zoiets niet de nieuwe trend. Stel je voor. Mensen gaan bij slagerij A met de folder van slagerij B gaan onderhandelen over de prijs, want we spenderen per slot van rekening jaarlijks nog een pak meer aan vlees dan aan fotografiemateriaal! In dat geval ziet het er IMHO zeker niet goed uit voor de economie, en kan zo'n manier van aankopen zeker niet toegejuichd worden...

Mvg,
              Frederic
              Klopt, jammer genoeg wordt het tegenwoordig wel in de hand gewerkt door grote ketens zoals Van Den Borre edm.

Comment

nou ja, van de lokale fotoboer krijg ik nog wel eens een pintje in de voetbalkantine Zondagmiddag, lijkt me niet te doen voor Konijnenberg.
                waarom staat er trouwens een Smiley met de duim naar omlaag bij dit topic en wie heeft dat gedaan en hoe doet men zoiets?
                grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  waarom staat er trouwens een Smiley met de duim naar omlaag bij dit topic en wie heeft dat gedaan en hoe doet men zoiets?
                  grt,bouk.
                  omdat hij niet tevreden is

de TS

door die als 'Berichtpictogram' bij te zetten hé bouk, hoe lang zit jij al op BD?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                    omdat hij niet tevreden is

de TS

door die als 'Berichtpictogram' bij te zetten hé bouk, hoe lang zit jij al op BD?
                    oh...wist ik niet, maar ja Bouk en PC geen goeie combinatie hoor.
                    grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      oh...wist ik niet, maar ja Bouk en PC geen goeie combinatie hoor.
                      grt,bouk.
                      Nochtans ben je er niet van weg te slaan hé

Comment

@ Frederic: voor een deel geef ik je daar gelijk in, maar als je een auto gaat kopen, ga je toch ook bij verschillende garages langs, niet?
                        In mijn geval kostte de EF-S 17-55 bij de ene fotozaak origineel EUR 965,- en bij Konijnenberg EUR 817,- en Foto73 EUR 821,-.

Uiteraard heeft service zijn prijskaartje maar een prijsverschil van 18% vind ik toch wel wat te veel van het goede. Service mag uiteraard een meerprijs hebben, maar dit moet dan ook in relatie met het goed staan. Ik bedoel daarmee dat als ik een auto koop ik bereid ben om meer te betalen omdat ik achteraf ook goed onderhoud wil. Bij een lens zoek ik alle info via het internet op en heb ik amper vragen bij de verkoper. Het enige waar ik dan meer voor wil betalen is voor de service van de verkoper mocht de lens tijdens de garantie kapot mocht gaan. In dit geval vind ik dus 144 euro te veel en heb ik onderhandeld. Hopelijk dat je nu wat meer zicht hebt op mijn visie van kopen
                        Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                          Konijnenberg is een box mover ... plain and simple.
                          Daar koop je alleen voor de lage prijs én als het op voorraad is, als ze moeten bestellen kan je beter elders kopen.

Ik heb vroeger ook bij Konijn gekocht, omdat iedereen ze toch zo goed vond, tot ze het kompleet verknoeid hebben (en ik spreek over duizenden euro's die ze aan mij verdiend hebben), heb ook al bij Grobet gekocht, nog zo'n winkel die hier dikwijls passeert ... zeven, jawel zeven maanden gewacht op een bestelling en ze hadden het nog niet , recht uit de States laten afkomen en 8 dagen later had ik het in huis, en dan nog goedkoper ook (inclusief verzending én invoerrechten !)

De enige waar ik nog koop in België is Studio73, daar is het ook al eens misgelopen, maar zij waren wel de enige die zelf een oplossing voorstelden, die voor hun nog ongunstig was ook, het verschil moest ik niet betalen. Zelfs al zijn ze duurder, mij zien ze daar terug, service en klantvriendelijkheid zijn mij meer waard dan enkele Euro's.

Mark
                          7 maanden hopelijk duurt het niet zolang bij ik alhoewel het nu toch ook al 2 maanden duurt , en het gaat ook om heel veel eurotjes en ik heb er ook al veel eurotjes gekocht maar dan via de site.
                          Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
                            @ Frederic: voor een deel geef ik je daar gelijk in, maar als je een auto gaat kopen, ga je toch ook bij verschillende garages langs, niet?
                            Goh, nog nooit gedaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                              Als prijs echt het belangrijkste wordt, dan zal de producent daar echt rekening mee moeten houden. Maar hoe? Mindere kwaliteit verkopen? Goedkopere onderdelen? Besparen op personeelsaantal en lonen? Werkdruk verhogen? Vestigingen in België sluiten en overbrengen naar lage loonlanden? Sjoemelen?
                              Kortom, 't zijn toch zaken om eens echt bij stil te staan!

Mvg,
                              Frederic
                              Als ik de prijs vergelijk van een statiefje, dan gaat het over dezelfde onderdelen, hetzelfde materiaal etc.
                              Als er mij iemand dan kan aantonen waarom ik daarvoor elders het dubbele moet betalen?

Dus, Konijn mag me in de toekomst nog verwachten als hij de huidige prijspolitiek kan aanhouden. Ik ben tevreden met de service en aandacht die ze aan mij besteden.
                              Geloof mij, iedere producent werkt continu aan zijn kostprijs, anders bestaat hij binnen 2 jaar niet meer.
                              Waarom worden auto's steeds maar goedkoper? Omdat er IEDER JAAR 3-6 % kostprijsdaling op zit. Dat betekent ieder jaar minder mensen aan de band, en goedkopere onderdeelprijzen. Het kan niet anders of dit is hetzelfde voor fototoestellen.
                              Reken maar eens:
                              Ik kocht 25 jaar geleden een Nikon F401s aan 16.000 Frank. Dit is een eenvoudig toestel. Nu koop ik voor ongeveer dezelfde prijs (zonder inflatie!!) een Nikon D40 met kitlens.
                              In die D40 zit een deftige sensor, een LCD display etc meer dan die F401s! Aan de werkuren zal het niet liggen, want die zijn op 25 jaar tijd toch bijna verviervoudigd in kostprijs denk ik !

Maar we wijken af. Dus JA, voor mij is de prijs belangrijk, en ik wil alleen maar meer betalen als IK een verschil zie.
                              Een beenhouwer die goed gehakt maakt, daar betaal ik met plezier meer voor dan in den Aldi. Maar een fototoestel in dezelfde doos, ....

Dus Konijn mag me nog wel eens terug verwachten! Ik ben tevreden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Als ik de prijs vergelijk van een statiefje, dan gaat het over dezelfde onderdelen, hetzelfde materiaal etc.
                                Als er mij iemand dan kan aantonen waarom ik daarvoor elders het dubbele moet betalen?
                                Blijkbaar geen snars van begrepen

Waar ik het over had is over het aankoopsysteem. Prints van de prijzen van de ene zaak afdrukken om te kunnen afpingelen bij een andere zaak. Die duurdere zaak biedt misschien ook een verantwoorde meerprijs. Hun winkelinrichting is misschien gezelliger, hun ligging is misschien gunstiger dan die van Konijn waarvoor veel mensen makkelijk een uur heen en een uur terug moeten reizen.
                                De service is er misschien ook beter. Je moet er allicht minder lang aanschuiven terwijl je misschien ook persoonlijker onthaald wordt.
                                Maar daar wordt allemaal niet aan gedacht. Ze zien enkel de prijs, drukken af en gaan maar afpingelen. Maar O wee als bij problemen achteraf dan de verkoper denkt: meneer heeft destijds afgepingeld, voor m'n service steek ik er nu ook geen haast in, en meneer zal wat meer betalen dan de rest. Dan openen ze meteen een topic, vermelden die lokale fotoboer liefst met naam en al, en doen hier briesend zonder enige gene hun verhaal. Maar over hun afpingelgedrag wordt gezwegen.

Zo'n aankooptechnieken doen de economie geen goed. 't moet altijd maar goedkoper. Dus moeten de verkopers/producenten daar maatregelen voor treffen willen ze blijven verkopen en er nog van kunnen leven. Waarom denk je dat al die fabrieken hier opgedoekt worden en de productie verder gezet wordt in lageloonlanden? Niet omdat 't daar mooier weer is. Maar ondertussen zijn er hier opnieuw een pak mensen die zo'n drama te verwerken krijgen...

Mvg,
                                Frederic

Comment

Working...
                                X