Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konijnenberg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Konijnenberg

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
    Al diegene die hier durven beweren dat Konijn goedkoop is hebben toch ergens een vijske los. De enige reden dat ik soms bij Konijn ga is omdat ze veel liggen hebben. Maar goedkoop ?????
    Ik heb de laatste tijd verschillende fotospullen gekocht, en ik kijk eerst waar de prijs van die lens of camerabody op dat ogenblik het goedkoopst is. Ik kijk niet naar de prijzen van winkels waarvoor ik het hele land moet doorkruisen, want dan moet ik er ook nog de verplaatsingskosten bijtellen.

De ene dag is de bijvoorbeeld Studio73 het goedkoopst voor een bepaald item, maar de volgende dag kan dat net zogoed bij Fotokonijnenberg of sdcard goedkoper zijn...

Het is niet mogelijk om "de goedkoopste" winkel aan te duiden, als je alles in dezelfde winkel koopt dan ben je nooit het goedkoopst af.

Als ik fotomateriaal koop, dan moeten ze mij ook geen uitleg geven, ik weet wat ik wil kopen, en meestal heb ik het vooraf al gereserveerd.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Al diegene die hier durven beweren dat Konijn goedkoop is hebben toch ergens een vijske los. De enige reden dat ik soms bij Konijn ga is omdat ze veel liggen hebben. Maar goedkoop ?????
      Oh, jawel... maar als je voor "goedkoop" gaat, moet je selectief zijn. Als je voor "goedkoop" gaat, kies je voor die winkel waar het het goedkoopst is, en soms is dat toch wel Konijnenberg (zeker als ze zich vergist hebben bij het "prijzen").

Comment

Vaak last van het té kort door de bocht gaan...?

Het is hier al genoeg keer op het forum gegooid dat mensen met prints van prijzen van Konijn hun aankoopprijs bij VanDenBorre proberen te drukken (laagste prijs garantie).

Maar zoals 't al eerder aangehaald is in dit draadje, 't is voor ieder artikel uitkijken, want daar kan je altijd wel eens profijt mee doen, als 't louter om de prijs gaat. Maar door de band staan ze bij Konijn toch zeer scherp met hun prijzen.

Mvg,
        Frederic

Comment

Konijnenberg is een box mover ... plain and simple.
          Daar koop je alleen voor de lage prijs én als het op voorraad is, als ze moeten bestellen kan je beter elders kopen.

Ik heb vroeger ook bij Konijn gekocht, omdat iedereen ze toch zo goed vond, tot ze het kompleet verknoeid hebben (en ik spreek over duizenden euro's die ze aan mij verdiend hebben), heb ook al bij Grobet gekocht, nog zo'n winkel die hier dikwijls passeert ... zeven, jawel zeven maanden gewacht op een bestelling en ze hadden het nog niet , recht uit de States laten afkomen en 8 dagen later had ik het in huis, en dan nog goedkoper ook (inclusief verzending én invoerrechten !)

De enige waar ik nog koop in België is Studio73, daar is het ook al eens misgelopen, maar zij waren wel de enige die zelf een oplossing voorstelden, die voor hun nog ongunstig was ook, het verschil moest ik niet betalen. Zelfs al zijn ze duurder, mij zien ze daar terug, service en klantvriendelijkheid zijn mij meer waard dan enkele Euro's.

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Tja... ik ben niet bekend met Konijn in Turnhout maar ik ben toch altijd behoorlijk tevreden over Konijn in Den Ham. Meestal scherpe prijzen en enkel goede ervaringen met hun service En dit laatste vind ik belangrijker dan een goed verhaal van een verkoper. Want ik zorg er wel voor dat ík weet wat ík wil kopen wanneer ik naar de winkel ga. Welke winkel dan ook
            www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
              Prijs vandaag bij konijnenberg: €375,20
              Prijs bij Studio73: €389
              Beide de SB-900 van Nikon.
              Dus konijnenberg is toch wel goedkoper?
              Als je dit vandaag bekijkt heb je (misschien) gelijk.
              Maar breng dit binnen anderhalf jaar eens binnen voor een herstelling en kijk dan eens wat je het goedkoopst zult vinden.

---------------------

Elke winkel kent wel eens tevreden en ontevreden klanten, het is moeilijk om iemand zijn mening tegen te spreken. Als de TS vindt dat hij daat een slechte service kent dan heeft hij daar vermoedelijk ook gelijk in, als iemand anders daar een goede service krijgt dan zal die daar ook wel gelijk in hebben.
              Het is niet omdat het een grote winkel is dat het daarom een goede of slechte is, ook de prijs bepaalt niet een goede of slechte service.
              Elke winkel is normaal een minimum aan correcte service verplicht t.o.v. zijn klanten, dat het nu een goedkope winkel is of niet mag geen excuus zijn geen correcte service te bieden.
              Dat de ene bediende al hulpvaardiger is dan de andere zal ook wel niet te betwisten zijn maar dit ken je eveneens bij de kleine zelfstandigen zonder personeel ... de ene wil u helpen en de andere stuurt u bijna wandelen.

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
              Het is hier al genoeg keer op het forum gegooid dat mensen met prints van prijzen van Konijn hun aankoopprijs bij VanDenBorre proberen te drukken (laagste prijs garantie).
              Klopt volledig, alleen vergelijken ze niet hetzelfde materiaal en dezelfde service ... ook al lijkt dit voor de meesten wel zo te zijn.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

werken er BDers bij Konijnenberg?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  grt,bouk.

Je zou het soms gaan denken hé,

Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

grt,bouk.
                    Tja, dat zou je ook van bepaalde andere winkels kunnen denken, vind je niet
                    www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                      Tja, dat zou je ook van bepaalde andere winkels kunnen denken, vind je niet
                      bedoel; als er BDers werken en ik ga er heen, draag ik mijn BD badge natuurlijk!
                      en zet ik mijn BD pet op.
                      zal allicht helpen aan een betere en een vlottere service ter plaatse?
                      grt,bouk.

Comment

bedoel; als er BDers werken en ik ga er heen, draag ik mijn BD badge natuurlijk!
                        zal allicht helpen aan een betere en een vlottere service ter plaatse?
                        grt,bouk.
                        Kan ook zijn dat je ☐ uitgelachen wordt natuurlijk .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                          Kan ook zijn dat je ☐ uitgelachen wordt natuurlijk .
                          maakt me niet uit, als ik erdoor maar goed en vlot geholpen word.
                          grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                            Vaak last van het té kort door de bocht gaan...?

Maar zoals 't al eerder aangehaald is in dit draadje, 't is voor ieder artikel uitkijken, want daar kan je altijd wel eens profijt mee doen, als 't louter om de prijs gaat. Maar door de band staan ze bij Konijn toch zeer scherp met hun prijzen.

Mvg,
                            Frederic

Idd .. en 't spijt mij voor mijn lokale fotoboer maar als hij voor dezelfde lens tot 150€ meer vraagt dan Konijn dan krijg ik de indruk dat ik ergens in de zak gezet wordt .. .. mijn fotoboer mag een dikke boterham verdienen, geen probleem, maar als hij daar twee lagen boter op wil dan moet hij die 2e laag van mijn rug niet schrapen ik moet daar ook voor werken

Comment

Een lage prijs en voorraad is voor mij althans ook een stuk van de service! Niet te vergeten, hun mooie website waar je vooraf je keuze mee kan bestuderen.
                              Ik heb er nog niet veel gekocht, maar zelfs met een overvolle winkel namen ze de moeite om mijn statiefje van 100€ uit de doos te halen en alle mogelijkheden uit te leggen.

Ik kan alvast niet klagen.

En terloops, ik ben ook bij de lokale fotoboer geweest. Voor hetzelfde statiefje het dubbel van de prijs en niet op voorraad...
                              Een prijsverschilletje, OK, maar ik betaal niet het dubbele om dan mogelijk een goede service te krijgen...

En ik heb geen aandelen van Konijn.

Comment

Da's onvoldoende, je moet ook een BD paraplu meenemen voor die regen van kortingen dat je gaat krijgen en de tranen van de andere klanten die u moeten laten voorgaan.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X