Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konijnenberg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Konijnenberg

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
    Blijkbaar geen snars van begrepen

... Zo'n aankooptechnieken doen de economie geen goed. 't moet altijd maar goedkoper. ...
    Nochtans al eeuwenoud principe van handel hoor. Het is enkel bij ons in het westen dat het afpingelen niet meer echt toegepast wordt. In veel andere landen wordt de handel nog steeds volgens dit eeuwenoude principe gedaan.

Tijdens een handelstransactie komt de beste overredenaar (beste (onder)handelaar) er het beste vanaf.

De lokale boer die een meerprijs vraagt kan toch ook onderhandelen en de klant proberen te overtuigen waarom hij juist een meerprijs voor het product zou betalen.

Dat is nu net de handel.
    Nico Greetz u !!! :-)

Jaja ik heb nu een A77II en vind hem super !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Orcanick Bekijk bericht
      Nochtans al eeuwenoud principe van handel hoor. Het is enkel bij ons in het westen dat het afpingelen niet meer echt toegepast wordt. In veel andere landen wordt de handel nog steeds volgens dit eeuwenoude principe gedaan.
      Bekijk ook eens de vooruitgang in die landen waar nog steeds afgepingeld wordt...

Mvg,
      Frederic

Comment

De meeste winkels hebben een website waarop de prijzen staan. Dan zie je dat Konijnenberg niet altijd de goedkoopste is, ook niet voor de dure fototoestellen.
        Bijvoorbeeld: Canon 5DII (op het moment van deze post):
        Konijnenberg (http://www.konijnenberg.be/product/1...d_mark_ii.html) : 2537 Euro
        Een 'lokale fotoboer' zoals men op BD zegt: Peter Verhaegen Fotografie ('lokaal' = Leuven) (http://www.pvfoto.be/index.php?actio...000012&lang=NL): 2200 Euro
        Dat zijn gewoon 2 voorbeelden.
        Je kan steeds op voorhand telefoneren om te informeren naar levertermijn, korting,...
        Met wat opzoekwerk voorkom je al veel ontgoocheling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
          Het geheim van Konijn.
          Koop via Holland een container lenzen uit de VS.
          Koop er "officieel" uit Europa.
          Eens goed mengen.
          Klaar is kees.

En wat hebben we vandaag geleerd Piet ?

1 Soms goedkoper , ja (Hier bedoel je zeker wel MEESTAL?)
          2 Hebben zelfs nog winst, ja
          3 Mooie maatpakjes en naamplaatjes, ja

We willen nu éénmaal steeds het goedkoopste.
          De citroen leegpersen, al is het maar 10 euro. (lekker 100km verder rijden)

En dat is niet uit mijn duim gezogen zenne

Wees gegroet.
          Heb jij daar bewijzen van, van die invoer uit de VS via Nederland?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik heb al mijn fotomateriaal gekocht bij Konijnenberg of Rubens, en tot nu alleen bij beide (héél) positieve ervaringen. Ik kan me moeilijk voorstellen welke 'lokale fotoboer' mij beter kan bedienen, op welk vlak dan ook.
            Ik heb de indruk dat Konijnenberg hier bij sommige mensen in een negatief daglicht staat, maar mijn ervaring is zéér positief. Altijd tijd gehad om zaken uit te proberen, zelfs uitleg als ze weten dat je nog onmiddellijk tot aanschaf overgaat. Ik heb er bijvoorbeeld ook mijn statief en balhoofd gekocht (Manfrotto 190cx pro 4, RRS BH-40 en Wimberley plaatjes). In de winkel alles gemonteerd én uitgetest !! Onlangs een lens binngengebracht voor herstelling, en ik heb deze teruggekregen binnen de vooropgestelde termijn en binnen garantie. So...
            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Het geheim van Konijn.
              Koop via Holland een container lenzen uit de VS.
              Koop er "officieel" uit Europa.
              Eens goed mengen.
              Klaar is kees.

En wat hebben we vandaag geleerd Piet ?

1 Soms zijn andere winkels goedkoper , ja
              2 Hebben zelfs nog winst, ja
              3 Mooie maatpakjes en naamplaatjes, ja

We willen nu éénmaal steeds het goedkoopste.
              De citroen leegpersen, al is het maar 10 euro. (lekker 100km verder rijden)
              Niet alleen om die € 10, maar ook het grote aanbod, de enorme voorraad, de deskundige uitleg enz enz. . . . . . .

Wees gegroet.
              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Heb jij daar bewijzen van, van die invoer uit de VS via Nederland?

Grtz, RF
              Geen antwoord zoals ik al dacht!

Nikon Pro-Photography Center
              Canon Large Format Partner, Canon Resller Partner

Dacht je nu echt dat ze dat zomaar ongestraft op hun site zouden mogen zetten mocht niet waar zijn?
              Af en toe naar andere dingen kijken dan alleen maar de prijzen kan ook leerzaam zijn.

Grtz, RF

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Geen antwoord zoals ik al dacht!

Nikon Pro-Photography Center
                Canon Large Format Partner, Canon Resller Partner

Dacht je nu echt dat ze dat zomaar ongestraft op hun site zouden mogen zetten mocht niet waar zijn?
                Af en toe naar andere dingen kijken dan alleen maar de prijzen kan ook leerzaam zijn.

Grtz, RF
                Hey,
                aangezien u op mijn antwoord aan het wachten bent, hier is het dan.

Laat me eerst duidelijk stellen, dat ik ook klant ben daar.
                Nooit problemen mee gehad, vriendelijke mensen met kennis van zaken.
                Je kan tegenwoordig in elke zaak wel eens de verkeerde tegenkomen op het verkeerde moment hé. We zijn allemaal maar mensen van vlees en bloed.

Wat die import betreft: Tja, het bewijs is er pas als het tegendeel er is hé.
                we moeten er hier nu geen rechtzaak van maken.

Feit: Er worden bepaalde artikelen verkocht aan een prijs waar zelf "de concurrent" ze niet aan kan inkopen.

Trouwens Nikon Pro-Photography Center en Canon Large Format Partner, Canon Resller Partner wordt je inderdaad niet zomaar.
                Daarvoor heb je voldoende aan 1 officieel kanaal van inkoop.

Mvg,
                CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Dus best voorzichtig zijn met deze beweringen.

Grtz, RF

Comment

Ik bel naar een fotoboer om te vragen of men camera X in voorraad heeft. Men gaat dat checken en bevestigt dat camera X in voorraad is. Ik vraag of ze deze eventueel zouden kunnen reserveren. Men antwoordt dat men dat eigenlijk net wou voorstellen omdat ik niet bij de deur woon. Ik ga naar de fotoboer in kwestie, waar de camera netjes klaarligt. De verkoper haalt de camera uit de doos, stelt de datum, tijd en taal voor me in en vraagt of ik de camera nog even wil testen met een bepaalde lens. Ik bevestig en de verkoper haalt een lens en geheugenkaartje zodat ik de camera kan testen, en geeft nog wat uitleg over de knoppen en instellingen. Daarna stopt de verkoper alles terug netjes in de doos en kan ik afrekenen.

Voor een fotoboer die door sommigen als "dozenschuiver" bestempeld wordt, vind ik dat toch behoorlijke service.

Comment

Hey,
                      aangezien u op mijn antwoord aan het wachten bent, hier is het dan.

Wat die import betreft: Tja, het bewijs is er pas als het tegendeel er is hé.
                      we moeten er hier nu geen rechtzaak van maken.
                      Gezien de stelling die je hier zelf voorop stelde, is dat dus

Guilty until proven innocent

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                        zelfs uitleg als ze weten dat je nog onmiddellijk tot aanschaf overgaat.
                        Zelfs? Het zou er moeten aan mankeren.
                        En wat als je twijfelt? Krijg je dan geen uitleg?
                        Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                          Zelfs? Het zou er moeten aan mankeren.
                          En wat als je twijfelt? Krijg je dan geen uitleg?
                          Ik denk toch dat mijn stelling duidelijk is, duidelijker dan uw vraag of wat ge ook bedoelt .
                          Zowel ik als vrienden van mij hebben over bepaalde producten uitleg gevraagd, waarbij we duidelijk aangaven dat we ze nu nog niet gingen aanschaffen.
                          Ze hebben dus ook geen enkele verzekering dat je het dan later effectief ook bij hen gaat kopen. En toch voldoende uitleg en tijd gekregen.

Comment

Ik denk toch dat mijn stelling duidelijk is, duidelijker dan uw vraag of wat ge ook bedoelt .
                            Zowel ik als vrienden van mij hebben over bepaalde producten uitleg gevraagd, waarbij we duidelijk aangaven dat we ze nu nog niet gingen aanschaffen.
                            Ze hebben dus ook geen enkele verzekering dat je het dan later effectief ook bij hen gaat kopen. En toch voldoende uitleg en tijd gekregen.
                            Ok, dan heb onderstaande quote verkeerd begrepen. Mijn excuses.
                            Ik dacht dat je bedoelde dat ze enkel uitleg gaven als ze weten dat je onmiddellijk tot aanschaf overgaat.

zelfs uitleg als ze weten dat je nog onmiddellijk tot aanschaf overgaat.
                            Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                              Ok, dan heb onderstaande quote verkeerd begrepen. Mijn excuses.
                              Ik dacht dat je bedoelde dat ze enkel uitleg gaven als ze weten dat je onmiddellijk tot aanschaf overgaat.
                              Geen probleem hoor. Maar ik wist niet goed hoe ik uw reactie moest interpreteren.
                              Maar eigenlijk tot nu heb ik alleen positieve ervaringen met Konijntje. Ik vind het dus niet correct dat sommige mensen de indruk willen geven dat het ordinaire dozenschuivers zijn.

EDIT : Domme, stomme fout van mij : ik bedoelde dus in de originele post "zelfs uitleg als ze weten dat je nog NIET onmiddellijk tot aanschaf overgaat".
                              En daar heb ik dan driemaal overgelezen
                              Dus : mijn excuses !!
                              Last edited by stapperke; 26 februari 2009, 09:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                                Al diegene die hier durven beweren dat Konijn goedkoop is hebben toch ergens een vijske los. De enige reden dat ik soms bij Konijn ga is omdat ze veel liggen hebben. Maar goedkoop ?????
                                Dat vind ik ook als je eens op internet surft zie dat ze overal goedkoper zijn en veel beter van service, kamera-express.nl is zo één waar ik erg tevreden over ben , vanaf dat je geld overgeschreven is de dag nadien word het geleverd

Comment

Working...
                                X