Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

Het enige waar ik wat problemen mee heb (uiteraard doet iedereen wat ie wil hé), is het ontkennen van het gevaar van zo'n onderneming.
    Noisy is gewoon levensgevaarlijk. Het domein staat op instorten (al voor een gedeelte plat), de overblijvende plafonds zijn rot, de dwarsbalken zijn rot, je kan compleet niet inschatten of een vloer op een verdieping nog extra gewicht kan dragen of niet.
    Het betreden van die verdiepingen is dus een totaal oninschatbaar risico. Dat je dat risico wil nemen, tot daar aan toe (ik heb op dat vlak ook al het één en ander ondernomen), maar dat je het risico ontkend, dat is een zeer gevaarlijke stap, in eerste instantie voor jezelf, maar ook voor de mede-fotografen. (om maar niet te zwijgen voor de reddingswerkers die je moeten komen halen als het fout loopt).
    Ik (persoonlijk dus) ben van mening dat, wanneer je perfect kan inschatten dat het risico niet te bepalen valt vanwege het verregaande verval, je je niet meer begeeft op die plaats, voor jezelf, medefotografen-modellen-begeleiders, maar ook reddingsteams die je onnodig in gevaar brengt, dit bij iedere ondoordachte stap. Het is pertinent fout daar geen rekening mee te houden.

Dit op gevaar af, de halve urbex-wereld over mij te krijgen, hetzij zo.

Maar, er zijn voldoende voorbeelden, de laatste 2 jaar, van dodelijke of bijna dodelijke vallen. Beringen mijn (zwaar gewond), Tielrode steenbakkerij (dood)....

Om af te ronden, Noisy is levensgevaarlijk. De toren nu misschien niet, is volledig beton, maar al de rest, eens je een trap op gaat, is totaal onverantwoord wegens zo rot als een ei van 3 jaar oud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NuchterJan Bekijk bericht
      Het enige waar ik wat problemen mee heb (uiteraard doet iedereen wat ie wil hé), is het ontkennen van het gevaar van zo'n onderneming.
      Noisy is gewoon levensgevaarlijk. Het domein staat op instorten (al voor een gedeelte plat), de overblijvende plafonds zijn rot, de dwarsbalken zijn rot, je kan compleet niet inschatten of een vloer op een verdieping nog extra gewicht kan dragen of niet.
      Het betreden van die verdiepingen is dus een totaal oninschatbaar risico. Dat je dat risico wil nemen, tot daar aan toe (ik heb op dat vlak ook al het één en ander ondernomen), maar dat je het risico ontkend, dat is een zeer gevaarlijke stap, in eerste instantie voor jezelf, maar ook voor de mede-fotografen. (om maar niet te zwijgen voor de reddingswerkers die je moeten komen halen als het fout loopt).
      Ik (persoonlijk dus) ben van mening dat, wanneer je perfect kan inschatten dat het risico niet te bepalen valt vanwege het verregaande verval, je je niet meer begeeft op die plaats, voor jezelf, medefotografen-modellen-begeleiders, maar ook reddingsteams die je onnodig in gevaar brengt, dit bij iedere ondoordachte stap. Het is pertinent fout daar geen rekening mee te houden.

Dit op gevaar af, de halve urbex-wereld over mij te krijgen, hetzij zo.

Maar, er zijn voldoende voorbeelden, de laatste 2 jaar, van dodelijke of bijna dodelijke vallen. Beringen mijn (zwaar gewond), Tielrode steenbakkerij (dood)....

Om af te ronden, Noisy is levensgevaarlijk. De toren nu misschien niet, is volledig beton, maar al de rest, eens je een trap op gaat, is totaal onverantwoord wegens zo rot als een ei van 3 jaar oud.
      Ik moet eerlijk toegeven dat hier toch een serieuze waarheid insteekt hé.
      Dat je dergelijke plaatsen wil bezoeken om de overgebleven pracht (en verval) te documenteren begrijp ik volledig, het is best mogelijk dat binnen zes maanden er niets meer van overschiet ... maar om dan ook nog eens een model mee te nemen om daar te fotograferen vind ik persoonlijk er ook iets over.

Nu ieder zijn ding hé ... ik geef geen kritiek hier, gewoon een nuchtere opmerking.
      Trouwens ... hebben jullie er al eens over nagedacht dat je hier gewoon publiekelijk staat te bekennen dat je inbreekt op een prive domein ? Dit komt op hetzelfde neer als zou je bij mij achter in de tuin over of onder de draad kruipen om dan foto's van mijn huis te nemen ... mijn hond zou er niet mee kunnen lachen, en de politie ook niet ... op zich identiek hetzelfde hé ... inbreken is inbreken.
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        op zich identiek hetzelfde hé ... inbreken is inbreken.
        Ok, dat is correct...
        Maar laat ons duidelijk zijn: dan zijn alle ''urbanners' inbrekers...
        99 % van hen heeft totaal geen toelating om in die verlaten panden binnen te gaan
        mea culpa ...
        Last edited by Roland Cuypers; 17 augustus 2011, 15:47. Reden: foutje

Comment

Na alle enge verhalen die we hier gelezen hadden zijn m'n zoon en ik zo nieuwsgierig gemaakt dat we zelf eens zijn gaan kijken of alles klopte wat werd verteld!
          Na een rit van 4 uur en een steile klim van 20 minuten doemde het ''kasteel'' in de mist voor ons op, indrukwekkend en adembenemend, het lijkt wel of je zo een horrorfilm instapt.
          Geen opzichter met Rottweilers en fazanten gezien, maar we stonden daar ook om 6 uur s'morgens, dus die waren nog in diepe rust
          Het chateau was op dat moment niet echt toegankelijk meer, dus we moesten een ingang forceren en het was i.d.d. zeer gevaarlijk om te betreden, ingestorte trapportalen en plafonds/vloeren.
          We zijn zo verstandig geweest om niet de bovenste verdiepingen te bekijken, dat was ons het leven niet waard.
          Eeuwig zonde dat de eigenaar dit laat gebeuren en niet slim ook, er zullen ergens best wel investeerders zijn die er wel heil in zien om het te restaureren.
          Maak er een luxe resort van voor de rijken der aarde of museum, dan verdiend het geld zich vanzelf wel terug.
          Last edited by pixo; 29 juli 2012, 20:59.

Comment

• Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

Oorspronkelijk geplaatst door diron Bekijk bericht
            waarom word dit kasteel zogoed bewaakt vraag ik mij af. als het toch maar ligt te verkommeren. of gebeuren daar dingen die het buitenlicht niet mogen zien? Het is vervallen zoja, laat ons dan dat gebouw betreden op eigen risico,dan weet je wat je te wachten staat mocht er iets ergs gebeuren,maar als ik die verhalen hier nu zolees een bewaker met 2 rotweilers enz. en voor je geniest hebt staan ze al voor je neus dan heb ik daar mijn twijfels over of het gebouw daar alleen maar staat te verkommeren. ik weet dat je niet iedereen erzo maar laat inkomen,dat versta ik best want dan zou het nog sneller verkommeren maar als je er gewoon wat leuke plaatjes wil nemen,die mensen zien toch dat we geen beitel en hamers bijhebben he wat is dan het probleem eigenlijk?
            zou er dolgraag er mee naartoe gegaan zijn maar na al die verhalen hier nee dank je
            groetjes ronny
            dit moet je gezien hebben wij zelf hebben 3 uur gereden en 1 uur gezocht
            het is prachtig midden in het groen ook wij zijn tot in de top geraakt het was echt prachtig
            beste manier is met twee gaan en in leger outfit het was zaliggggggggggggg
            een stukje paradijs

Comment

Na wat opzoekwerk en informeren vandaag besloten om dit prachtige kasteel een bezoekje te brengen met een andere persoon. Via Google Maps gezocht waar het kasteel zich juist bevond. Parkeren was vandaag ietsje moeilijker door het weer en de plaatselijke rallywedstrijd maar toch een goed plaatsje gevonden. Bon,een kleine 1,5 km wandelen,klimmen en glijden aangekomen tot de "ingang" aan de achterkant. Geen problemen gehad met het vinden enkel met de hond die plotseling op ons afgestormd kwam (er zaten er nog twee in zijn 4x4)... Ik had geen zin om gaan te lopen (heeft ook geen zin) en daar stond ook de boswachter. Hij vroeg wat we er kwamen doen en vinden jullie dit normaal,iemand anders zijn eigendom betreden,... Heeft onze gegevens genoteerd,gevraagd of we al foto's hadden (indien ja, onmiddellijk verwijderen) en vriendelijk naar buiten geëscorteerd. Resultaat geen foto's... Dus als jullie willen gaan pas gewoon goed op en wees op jullie hoede...

Comment

is al zeker 4 jaar zo hoor... bij een revisit werd er zelfs de politie bij gehaald...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W@tervisje Bekijk bericht
                  ,... Heeft onze gegevens genoteerd,gevraagd of we al foto's hadden (indien ja, onmiddellijk verwijderen) en vriendelijk naar buiten geëscorteerd. Resultaat geen foto's...
                  Een recoverytooltje gebruiken om de foto's terug te vinden op je geheugenkaart. Recuva werkt goed.

Jullie zijn niet de eersten die betrapt werden https://www.youtube.com/watch?featur...&v=gJr4Y6Q8W0E
                  Last edited by stiaanke; 24 maart 2013, 17:45.

Comment

Oei .. ik dacht dat je naar een kasteel ging met een héél hoge ISO waarde ...

Comment

Dagelijkse kost voor de boswachter Goed om te weten dat de hond niet bijt ..
                      Life through a lens..

Comment

klopt het dat Chateau Noisy volledig is platgegooid?
                        ik zou er graag eens heen gaan maar ik heb gehoord dat het er niet meer staat ?

Comment

Volgens dit topic stond het er nog op 24 maart...

Comment

no way dat ze het kasteel ooit zouden platsmijten, laat staan er het geld in steken om het plat te gooien en te ruimen...

Comment

ja dat had ik gezien maar ik had gehoord van een vriend van me eergisteren ofzo dat de afbraak werken zo goed als klaar zijn , daarmee datk het tog eens vroeg want tzou zonde zijn datk ga voor niets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Emmely Bekijk bericht
                                klopt het dat Chateau Noisy volledig is platgegooid?
                                ik zou er graag eens heen gaan maar ik heb gehoord dat het er niet meer staat ?
                                Ik ben er op 3 mei 2013 nog geweest en het staat er nog steeds.
                                Het kasteel is enorm vervallen maar via de kelder kun je er nog in.

Comment

Working...
                                X