Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

Ben er in totaal al vier maal geweest. Twee maal ben ik 'gespot' door de beheerder en eruit gezet. Twee maal heb ik in totale vrijheid ongestoort kunnen rondlopen en fotograferen. Heb wel de vooruitgang van het verval gemerkt bij die bezoeken die over meerdere jaren verspreid zijn.
    Ik denk dat de beheerder je eruit zet omdat je enerzijds vandalisme kan plegen, maar waarschijnlijk voor de verantwoordelijkheid die de eigenaar heeft tov ongevallen op z'n domein. Daarbij; zonder toestemming blijft wat we doen strafbaar ook.
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Ik ben er enkele weken terug ook geweest.

In alle vroegte waren we daar.
      We zijn daar ong. 3-4 uur geweest, en geen enkele opzichter gezien.
      Eveneens detectie materiaal (waar sprake van is) heb'k ook nergens opgemerkt. En heb toch wel het volledige kasteel bezocht.

Foto's kan je hier zien:

greetz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
        Even verduidelijken :

Beelden zeggen zoveel meer........kijk maar eens links in de boom

.
        Bij toeval stuik ik op dit topic.......

Van bangmakerij gesproken, dit is NIET de ingang van de oprijlaan van het vervallen kasteel, maar van een BEWOOND kasteel iets verder.
        De echte ligt rechtover het pad dat naar de kapel van Celles loopt. Dus, vanuit het dorp naar boven stappen en op het kruispunt, ipv naar de kapel te stappen, ga je naar rechts, dat is de roestige poort van Chateau Noisy.
        Betreden langs daar? Stap door tot aan de koeienweide, 200m verder, weide oversteken en over de prikkeldraad het bos in. In het bos rechts aanhouden tot aan het pad, pad oversteken en zoveel mogelijk het pad volgen, maar in het bos. Ongeveer een halve kilometer en je komt aan het kasteel.

Voor de rest, blijf daar weg. Ben vorig jaar nazomer geweest, echt de moeite niet meer en inderdaad, vloeren zijn gevaarlijk rot.....

Comment

Ik wil er wel bij vertellen dat dit de meest ideale manier is om gevat te worden, als je langs daar gaat. Je kan gewoon niet ongezien binnen gaan.

Ben er nu 2 maal geweest en ik heb het de bijnaam "het kasteel van de kitch" gegeven.

Voor de rest, het is er gevaarlijk. Maar dat is het op de meeste Urban-locaties.
          Bij Schotte bv moet je zien dat je niet in een kelder valt, om maar een idee te geven.

Voor zij die denken toestemming voor bezoek te krijgen, bespaar u de moeite, geen enkel normaal mens geeft je toestemming om daar in rond te dolen. Wie zou er in godsnaam die verantwoordelijkheid willen op zich nemen. 1 simpele misstap en je mag het terrein verlaten op een draagberrie of in een kist.

In het jachtseizoen blijf je er best weg (ik spreek uit ervaring), dat is privé-jacht terrein en de jagers verwachten daar gewoon geen andere bezoekers.

Nog 1 ding om te eindigen, dit is geen locatie voor een georganiseerde shoot met een hoop al dan niet bekende forumleden. Dus een BD-dag, niet doen.
          Spreek gewoon af met een aantal urbanisten, 5 vind ik zelfs al veel, voor een bezoek.

Comment

Hallo iedereen,

Ook ik heb een profiel aangemaakt om ons kort bezoek
            aan HET KASTEEL te delen met jullie.
            Na 2,5uur gereden te hebben en die fijne stijle helling beklommen hadden
            kwamen we rond 11uur eindelijk aan de achterkant van het kasteel uit.
            Toen hoorden we gelijk sirenes van 3 verschillende politie autos scheuren
            door het dorp. We maakten nog een geintje dat het voor ons was ma we
            trokken ons er niks van aan en gingen gewoon verder.
            Na een paar mooie foto's dachten we door de achterdeur na binnen te gaan.
            (vanaf de bekende vijver) toen we dichterbij kwamen zagen we dat de bordes
            bij de achterdeur helemaal gesloopt is en hing er eenof ander bord dat het
            gesloopt gaat worden.
            Maar toen gebeurde het!!!! We roken een zware brandlucht en zagen toen
            veel zwarte rook uit rechts uit het raam komen (rechter kant naast achter deur
            dus links vanaf de voorkant gezien) . We zagen geen vuur branden
            ma heb ook niet na binnen gekeken.
            Ma icm met die politie enof brandweer sirenes zijn we maar gaan
            RENNEN VOOR ONS LEVEN!!!! Ikga niet boeten voor wat we niet gedaan hebben!!!
            Je weet hoe dat gaat ze moeten iemand hebben en wel toevallig dat wij da waren dan
            dan zijn we mooi de sigaar,
            Dus na een mega sprint van die supersteile berg af en beneden aangekomen komt er ook nog eens een politiebus voorbij geracht ma die ree gelukkig door en toen konden
            we gelukkig snel weg met de auto.
            Dus een heel avontuur en ik heb nog weinig gezien.
            Als iemand hier iets over hoort of dat het echt in de brandt stond zou ik het
            wel willen weten.
            Wij willen degene die hier verantwoordelijk voor was bedanken mag hopen
            dat die zn klauwen zwaar verbrandt heeft schoft steek lekker je eigen huis in de fik!!!
            Last edited by rennenvoormeleven; 26 februari 2011, 21:46.

Comment

Dat noemen ze nu gevaarlijke pech hebben.

Is spijtig genoeg niet de eerste keer dat er brand gesticht is. Is duidelijk te zien als je het kasteel bezoekt, in één van de kamers aldaar.

Comment

Moet toegeven dat door al die verhalen te lezen ik enorme zin heb om in het kort een daguitstapje te plannen

Groetjes
                Sebastien
                Heb geen ervaring maar al doende leert men

https://www.facebook.com/DegrooteSeb...ografie?ref=hl

Comment

Je kan maar pech hebben...

Dan mag je nu 'verstrengde' controle verwachten...
                  ...wegblijven dan maar...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NuchterJan Bekijk bericht
                    Dat noemen ze nu gevaarlijke pech hebben.

Is spijtig genoeg niet de eerste keer dat er brand gesticht is. Is duidelijk te zien als je het kasteel bezoekt, in één van de kamers aldaar.
                    Zeker gevaarlijke pech, maar ook super veel geluk
                    Ik vind het gewoon triest dat men dit soort dingen doet.
                    Ik was nog nooit binnen geweest dus we zullen het de volgende keer wel zien!!!
                    Heb wel al heel veel op youtube gezien.
                    Wij gaan binnenkort nog een keer want het is gewoon een super locatie!!!
                    Zijn er nog meer van dit soort verlaten kastelen dat iemand weet???
                    Ben al lang aant zoeken maar kan niks vergelijkbaars vinden.

Comment

• Re: miniSD : Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

der zijn er zelfs die hoog in de toren blijven overnachten

http://www.jvs-photography.be/

Comment

Ik ben eergisteren met een leuke foto-vriendin naar Noisy geweest, nadat ze de dag ervoor had voorgesteld of ik geen zin had om eens een kasteel te gaan fotograferen.

Aangezien zij wist waar het lag, had ik vrijwel geen research gedaan en pas onderweg kwamen de verhalen boven die ik hier nu ook lees Het zou mijn eerste urbex ervaring worden...

Van het bos rond de poort van de foto bovenaan (met de toezichtscamera) is er vanaf heden geen sprake meer: ze waren bezig met ALLE bomen in dit gedeelte van het domein te rooien, met als resultaat één open vlakte met daarin deze poort.

Dus zijn we maar via de achterkant (zijnde via een riviertje, een rotsbergje, een vrij verwaarloosde weg en een open weide) het domein opgeraakt. Aangezien we niet echt goed wisten waar het kasteel nu eigenlijk lag, was het een beetje zoeken en hopen dat we goed zaten. Toen er ineens enkele grijze torentjes door de bomen verschenen, was een spontane high-five de beloning.

Het is inderdaad een sprookjeskasteel langs de buitenkant, maar vanbinnen is het uitkijken waar je stapt en op tijd je buddy waarschuwen dat zij/hij geen stap meer achteruit moet zetten of zij/hij zit een verdieping (of twee) lager...

We zijn vrijwel overal geraakt, de drie verdiepen voorzichtig afgegaan (de linker bovenverdieping is inderdaad vrij recent afgebrand en het gedeelte aan de diensttrap is nu openlucht, met een groot gat na de laatste trede), de toren opgeklommen (& obligatoir de wijzers van de klokken wat verzet), de kelder afgezocht achter de hangende poppen (niet gevonden, maar wel een opgevulde werkoverall tegengekomen) en ons afgevraagd of er nog een 'echte' kelderverdieping onder deze verdieping was (want zo luguber of verdwaalachtig was hij niet), en uiteindelijk de ingestorte stallen bezocht. Leuk is wel de opschriften die je hier en daar aantreft, met datums van 1999 tot zelfs één van de dag vòòr ons bezoek. Dat de volgende maar een doosje kleurkrijt meebrengt (en in de kelder achterlaat).

We hebben vrij rustig onze leuke fotos kunnen nemen, af en toe kwam er wel een tractor langsgereden met een boomstam erachter en ik vermoed dat ik een voordeur heb horen opengaan, maar uiteindelijk heeft niemand ons gezien. Ze waren toch te druk bezig met hun werkzaamheden een einde verder...

Het was een heel leuke ervaring, smaakt naar meer, en ik zal later eens mijn fotos uploaden.

Comment

Deze draad gaat al lang niet meer over een concrete SD maar over ervaringen met urbex locaties. Om deze reden verhuist dit topic naar Algemeen

Comment

• Re: Chateau Noisy ( Kasteel miranda )

Ik ben er deze morgen geweest.
                            toegekomen iets rond 7:30 uur in de gietende regen.
                            Wagen geparkeerd nabij Veves (kapelletje)
                            Na 200m via de weg richting Celles, rechts het bos ingeslagen waar een padje loopt met een groen hek. Rond het hek het pad gevolgd tot aan het kasteel.
                            voordeur en achterstaan staan open
                            overal rondgelopen inclusief bovenop de toren.
                            Gevaarlijk.... :confuser: als je voorzichtig bent niet
                            Het verval neemt steeds grotere proporties aan
                            Bewakers, beveiliging, rottweilers,.... niets van gemerkt (urban legends :confuser

http://www.fotoclubpoperinge.be/foto...an__Noisy.html
                            Last edited by devid; 14 augustus 2011, 15:23.
                            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Ik hoop alvast voor die knappe dame die je mee had, dat ze andere schoenen aan had om het kasteel te bereiken.
                              Uiteraard gevaarlijk, de stabiliteit van de vloeren en dergelijke zijn niet meer in te schatten door het verval. Opletten moet je uiteraard altijd. Leuke foto's trouwens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NuchterJan Bekijk bericht
                                Ik hoop alvast voor die knappe dame die je mee had, dat ze andere schoenen aan had om het kasteel te bereiken.
                                Uiteraard gevaarlijk, de stabiliteit van de vloeren en dergelijke zijn niet meer in te schatten door het verval. Opletten moet je uiteraard altijd. Leuke foto's trouwens.
                                ik snap ook echt niet waarom je iemand (model in kwestie) in gevaar wil brengen voor iets dergelijks...

op de foto's met het model zie je niks van't kasteel... dus in mijn ogen compleet zinloos... maar goed, k zal't wel nie snappen
                                some toys 4 big boys
                                http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

Working...
                                X