Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bedrag voor trouw fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: bedrag voor trouw fotograferen

    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Je kan een bedrijfsfeestje niet gaan vergelijken met een trouwreportage???Dave
    Doe ik niet, Maar fotos zijn fotos, of het er 2200 of 10 zijn. Maakt niet uit.
    Een portret van een trouwkoppel moet evenzeer zo goed zijn als een baas in kustuum, of een Baron, Want die waren er ook aanwezig. Trouwens fotografeer je een model voor een portfolio, dan is de kwaliteit even belangrijk als bij een trouwpartij. Je hebt bij beide shoots een scenario en een doelstelling. Maar dat noem ik eerder afspraken, of deze nu over geld gaan, of over de praktijk van van een prutsfotograaf of profesioneel plaatjesmaker.
    Afspraken zijn afspraken. Kan je ze niet waarmaken, dan ben je een prutser.
    Maar kan je dit wel, dan kan je daar ook beloond voor worden.
    De theorie heb je overal nodig. En de ervaring gebruik je overal.

    Comment


    • #62
      Re: bedrag voor trouw fotograferen

      Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
      Doe ik niet, Maar fotos zijn fotos, of het er 2200 of 10 zijn. Maakt niet uit.
      Een portret van een trouwkoppel moet evenzeer zo goed zijn als een baas in kustuum, of een Baron, Want die waren er ook aanwezig. Trouwens fotografeer je een model voor een portfolio, dan is de kwaliteit even belangrijk als bij een trouwpartij. Je hebt bij beide shoots een scenario en een doelstelling. Maar dat noem ik eerder afspraken, of deze nu over geld gaan, of over de praktijk van van een prutsfotograaf of profesioneel plaatjesmaker.
      Afspraken zijn afspraken. Kan je ze niet waarmaken, dan ben je een prutser.
      Maar kan je dit wel, dan kan je daar ook beloond voor worden.
      De theorie heb je overal nodig. En de ervaring gebruik je overal.
      Verschil is dat een huwlijk een éénmalige gelegenheid is. Een fotoshoot kan je opnieuw doen als de foto's niet bevallen.

      Net zoals je de baron of de baas verschillende keren gedurende de hele avond kan fotograferen met een glas wijn in zijn hand. Bij het ringenmoment heb je maar even de tijd om dé foto te maken.
      Mvg Tim

      Comment


      • #63
        Re: bedrag voor trouw fotograferen

        En voor iemand met twee toestellen en een pak lenzen en geheugen
        zal het je zeker niet aan ervaring ontbreken.
        er bestaat zo'n spreekwoord over een gouden ring en zo.
        sorry, maar materiaal geeft je geen ervaring.

        én het topic gaat over "hoeveel moet ik vragen".
        niet over zou ik het wel of niet doen ...

        doen? jazeker! maar hou goed rekening met de stress en
        de gebroken vriendschappen en familievetes als het misloopt.
        hoeveel vragen? een fractie van hetgeen een pro/amateur
        mét ervaring vraagt ... (materiaal doet écht niet terzake)

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #64
          Re: bedrag voor trouw fotograferen

          Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
          Verschil is dat een huwlijk een éénmalige gelegenheid is. Een fotoshoot kan je opnieuw doen als de foto's niet bevallen.

          Net zoals je de baron of de baas verschillende keren gedurende de hele avond kan fotograferen met een glas wijn in zijn hand. Bij het ringenmoment heb je maar even de tijd om dé foto te maken.
          Als je het scenario kent, kan dit niet mislukken. Concentratie is belangrijk op sommige momenten. Ook bij een receptie of ander shoots.
          Dit kan bij een Pro ook mislukken.

          Comment


          • #65
            Re: bedrag voor trouw fotograferen

            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
            Je kan een bedrijfsfeestje niet gaan vergelijken met een trouwreportage???

            Dave
            Dave, je hebt niet goed gelezen het was een receptie met hoogopgeleidde personen
            Eric Van Aerschot BD0730BE

            Comment


            • #66
              Re: bedrag voor trouw fotograferen

              Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
              Als je het scenario kent, kan dit niet mislukken.
              Concentratie is belangrijk op sommige momenten.
              Ook bij een receptie of ander shoots.
              het heeft dus allemaal te maken met ... ervaring!
              en laat dat nu net het enige zijn waaraan het de TS ontbreekt

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #67
                Re: bedrag voor trouw fotograferen

                Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht

                én het topic gaat over "hoeveel moet ik vragen".
                niet over zou ik het wel of niet doen ...

                mm
                Daar zeg je me wat.
                Een gevoelig onderwerp, trouwreportage, en met alle goede bedoelingen ten spijt, de vraag was inderdaad hoeveel moet hij vragen.
                Typisch dat het dan altijd weer uitloopt op de discussie wel of niet doen.
                meer over mijn fotografie is te vinden op
                http://www.nandoonline.com

                Comment


                • #68
                  Re: bedrag voor trouw fotograferen

                  Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                  Daar zeg je me wat.
                  Een gevoelig onderwerp, trouwreportage, en met alle goede bedoelingen ten spijt, de vraag was inderdaad hoeveel moet hij vragen.
                  Typisch dat het dan altijd weer uitloopt op de discussie wel of niet doen.

                  Doe het gewoon GELD VRAGEN. 2000 Euro als je wil. Maar als het mislukt, of de fiscus komt langs, moet je niet zeggen dat we je niet gewaarschuwd hebben.

                  EVA : Ik ben niet hoog opgeleid(t), Ik kan trouwens geen correct nederlands.

                  Comment


                  • #69
                    Re: bedrag voor trouw fotograferen

                    Om even een pertinente vraag te stellen en terug te keren naar de doelstelling van deze draad: wat houdt je tegen om het volledig gratis te doen? Je kan er alleen maar bij winnen (ervaring, erkenning, rust,...)
                    Als het heel goed gaat zal je daarna door andere koppels gevraagd worden en kan je nog zien. Als het mislukt en je hebt er geld voor gekregen zit je met een probleem.
                    Dit is zeer constructief bedoeld - ik zou me zelf zeer gestresseerd voelen als ik geld vroeg, want dat schept verwachtingen/verplichtingen.

                    Kris

                    Comment


                    • #70
                      Re: bedrag voor trouw fotograferen

                      Oorspronkelijk geplaatst door krisd Bekijk bericht
                      ik zou me zelf zeer gestresseerd voelen als ik geld vroeg, want dat schept verwachtingen/verplichtingen.

                      Kris
                      ALs je gevraagd word om foto's te maken en je doet dit gratis, Ben je dan niet verplicht om goede foto's te maken ?

                      Comment


                      • #71
                        Re: bedrag voor trouw fotograferen

                        Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                        ALs je gevraagd word om foto's te maken en je doet dit gratis, Ben je dan niet verplicht om goede foto's te maken ?
                        als ik mijn 'product' gratis van de hand doe heb ik idd niet dezelfde (kwaliteits-) verplichtingen dan wanneer ik er veel geld voor vraag (vind ik)
                        "Just do it !"

                        http://jr52.be/index.html

                        Comment


                        • #72
                          Re: bedrag voor trouw fotograferen

                          Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
                          als ik mijn 'product' gratis van de hand doe heb ik idd niet dezelfde (kwaliteits-) verplichtingen dan wanneer ik er veel geld voor vraag (vind ik)
                          Als je je hobby graag doet, en dat doen de meeste hier, dan wil je goede fotos maken . Als je gratis werk verricht, dan wil je dit ook goed doen, of je verliest je populariteit.
                          Maar we zijn aan het afwijken. Dus stop ik hiermee.

                          Comment


                          • #73
                            Re: bedrag voor trouw fotograferen

                            Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                            ALs je gevraagd word om foto's te maken en je doet dit gratis, Ben je dan niet verplicht om goede foto's te maken ?
                            Tuurlijk wel, als je je hobby een beetje serieus neemt ben je het nog steeds aan jezelf (en aan je goede nachtrust) verplicht. En je bent het moreel ook aan het koppel verplicht. Maar daarover ging het niet.
                            Wat ik bedoelde is dat, als je geld vraagt, de mensen absoluut mogen eisen om er iets deftigs voor in de plaats te krijgen. Kan je dit niet garanderen, dan begeef je je op glad ijs.
                            Voor mij is het simpel: amateur = geen garanties = geen geld.
                            Prof = MOET goed zijn = geld verdienen.
                            Ertussen ligt ergens een grijze zone, wat met een amateur die even goed is als een prof en het doet voor vrienden van vrienden, via via? Maar ik denk niet dat we hier in de grijze zone zitten.
                            Kris

                            Comment


                            • #74
                              Re: bedrag voor trouw fotograferen

                              Zo had ik het nog niet bekeken.

                              Comment


                              • #75
                                Re: bedrag voor trouw fotograferen

                                @ powerkiller, ik wilde je helemaal niet pakken op een dt fout hoor maar het feit dat de mensen die aanwezig waren op die receptie waar je onlangs ging fotograferen hoog opgeleid waren, is in je voorbeeld niet relevant.
                                Eric Van Aerschot BD0730BE

                                Comment

                                Working...
                                X