Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bedrag voor trouw fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: bedrag voor trouw fotograferen

    Ik heb zopas men eerste trouw gedaan en ik heb 100 euro gevraagd. Ik had er zelf geen ervaring mee dus het kwam totaal niet bij me op van meteen eventjes over de 1000 te gaan.

    Ik denk nu dat ik het eens gedaan heb en weet dat het lukt ik rond de 300 zal vragen.
    HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
    Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

    Comment


    • #47
      Re: bedrag voor trouw fotograferen

      Eerst en al proficiat dat je het al aandurft ik persoonlijk zou het niet durven , moet er neit aan denken om die mensen hun dag van hun leven te verbrotten . Je kent de wet van murphy?????????
      Neem alvast maar genoeg geheugen en batterijen mee.
      Maar mocht het je goed bevallen dan ben je toch al weer een ervaring rijker en ervaring kan je alleen maar opdoen in de praktijk.
      Veel geluk en laat ons weten hoe het is geweest en miss met enkele foto's als het koppel het toelaat natuurlijk.
      Nikon D90,Nikon D50, Nikon 18-200 VR , SB600, Nikor 35-80, Sigma APO 70-300 macro.

      Comment


      • #48
        Re: bedrag voor trouw fotograferen

        voor m'n eerste trouw (als fotograaf), ben ik allereerst met de trouwers gaan samenzitten en geluisterd naar wat ze wilden... wat soort foto's... formeel, spontaan, enzovoort...

        dan ben ik de week ervoor een scenario gaan uitstippelen, ben op bezoek geweest bij het restaurant, heb veel foto's gekeken, de ochtend voor de trouw... materiaal klaar gaan zetten... dan op tijd naar de trouwers, om ook het kleden en klaar maken van de bruid op foto te kunnen zetten...

        enz...

        materiaal... Digicamera D200 en analoog als reserve, 17-55mm 2.8, 35-70mm 2.8, 85mm 1.4, 80-200mm 2.8 en 2 flitsers

        meestal de 17-55 op het toestel gehad, doch de mooiste foto's met de 85mm getrokken...

        2200 foto's getrokken in RAw mode... tel maar uit... allemaal files van 10Mbyte
        dus geheugen is heel belangrijk, dan batterijen, oplader meenemen, laptop mocht je geheugen tekort komen
        statief, voor de sfeer foto's, een paar flitsers...

        tips:
        zorg dat je van ALLE genodigden minstens één goede foto hebt... dat vinden ze altijd belangrijk, neem geen foto's van etende mensen... Neem ook groeps/familie foto's, dit is een unieke gelegenheid
        Neem onmiddellijk de beste plaats in op het gemeentehuis, want dit gaat erg rap en je kan geen compromies maken.

        en achteraf... loop je door alle foto's... postprocessing... enz...

        Afgeleverd... een CD met de foto's in JPG en één foto op A3+ opgelijst

        enkel voorbeelden: http://www.flickr.com/photos/d_oracl...7600714525780/
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #49
          Re: bedrag voor trouw fotograferen

          Nog een klein tipje van een trouw-leek, voor als er buffet is of iets te eten valt.
          Zorg dat je heel snel binnen bent ( of spreek af dat je daar van tevoren al even binnen kan zonder familie en eventueel met het paar ) zodat tafels en bedekking er netjes opstaan zonder hinderlijke personen.
          En dat er foto's zijn van het comlete onaangeroerde buffet.

          Je moest eens weten hoe snel dat de tafels vol zitten en het eten aangeroerd is

          Succes

          Greetz rich
          D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

          Comment


          • #50
            Re: bedrag voor trouw fotograferen

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht

            2200 foto's getrokken in RAw mode... tel maar uit... allemaal files van 10Mbyte
            dus geheugen is heel belangrijk, dan batterijen, oplader meenemen, laptop mocht je geheugen tekort komen
            Lees ik dat goed? 2200 foto's?
            Als je 12 uur aanwezig bent is dat 180 foto's per uur ofwel elke 20 seconde een foto!
            En nog heb je het over geheugen tekort komen?

            Kun je dan niet beter de boel filmen?
            meer over mijn fotografie is te vinden op
            http://www.nandoonline.com

            Comment


            • #51
              Re: bedrag voor trouw fotograferen

              Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
              Lees ik dat goed? 2200 foto's?
              Als je 12 uur aanwezig bent is dat 180 foto's per uur ofwel elke 20 seconde een foto!
              En nog heb je het over geheugen tekort komen?

              Kun je dan niet beter de boel filmen?
              Da's wel 't verschil tussen reportages en landschapjes of studiowerk. Je hebt niet de keus om alles te rangschikken of mooi zetten. Je neemt foto's, je maakt ze niet. Je plukt wat er voorbijkomt, voor het te laat is. Wat kan het dan kwaad om er gelijk twee of drie te nemen?

              Dave
              pixelpusher

              Comment


              • #52
                Re: bedrag voor trouw fotograferen

                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Da's wel 't verschil tussen reportages en landschapjes of studiowerk. Je hebt niet de keus om alles te rangschikken of mooi zetten. Je neemt foto's, je maakt ze niet. Je plukt wat er voorbijkomt, voor het te laat is. Wat kan het dan kwaad om er gelijk twee of drie te nemen?

                Dave
                Dat verschil ken ik wel. Als ik in de natuur rondwandel voor wat landschapjes schiet ik veelal maar een stuk of 30 foto's... en soms zelfs geen enkele.
                Bij mijn trouwreportages wordt het rond de 400 foto's (geen feestavond). Dat is meer dan genoeg. Voor de belangrijke momenten zijn twee foto's wel voldoende, en die belangrijke, cruciale momenten zijn er maar een stuk of drie door de dag heen.
                Je hebt de keuze om voldoende foto's maken, of te overdrijven. Twee en twintighonderd foto's durf ik overdrijven te noemen want dat is bijna continu knippen, knippen, knippen.
                meer over mijn fotografie is te vinden op
                http://www.nandoonline.com

                Comment


                • #53
                  Re: bedrag voor trouw fotograferen

                  Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                  Lees ik dat goed? 2200 foto's?
                  Als je 12 uur aanwezig bent is dat 180 foto's per uur ofwel elke 20 seconde een foto!
                  En nog heb je het over geheugen tekort komen?

                  Kun je dan niet beter de boel filmen?

                  haha, ja lijkt wel veel hé? maar dat hangt van de trouw af...
                  vroeg beginnen... 9uur tot laat 's avonds na middernacht...
                  een grote receptie met veel mensen, dat is heel veel foto's maken, dikwijls in candid mode en ben je inderdaad constant bezig...
                  de groepsfoto's met alle mogelijke combinaties... daar loopt de teller ook heel snel... De misviering, in mijn geval was het een rent-a-priest viering (in de tuin) en ik kon me vrij rond de groep bewegen... dus ... veeeel foto's...

                  oh ja... d'r werd gefilmd ook... en die stonden soms in m'n weg, dus reframen, en opnieuw schieten (extra schots... :-) )

                  en dan tijdens de photoshoot van de trouwers, zaten enkele bewegingsshots tussen... (tikkertje spelen enzo) dan schiet je een salvo af...

                  ik neem aan dat een ervaren fotograaf, na zijn 50ste trouw wel met 400 foto's volstaat... dat was dus niet het geval voor mij... en daar heeft de TS het meest aan... best helemaal voorbereid zijn...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #54
                    Re: bedrag voor trouw fotograferen

                    Oorspronkelijk geplaatst door dean-eos300d Bekijk bericht
                    Maar wat mij vooral ging om het bedrag dat je voor zoiets mag vragen als beginner of prutser of amateur eerste klas ???
                    Voor jou telt dus alleen de poen.'k Ben even gaan kijken naar je resultaten bij BD(foto's zijn weg) en de comment die je daar krijgt zegt genoeg.
                    AFBLIJVEN en aan mensen met ervaring overlaten......zeker als er over betalen gesproken word!!!
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                    Comment


                    • #55
                      Re: bedrag voor trouw fotograferen

                      @ d_oracle : best mooie foto's hoor... Zeker de moeite om eens te bekijken.

                      Maar om nu gewoon sec op de eerst gestelde vraag te antwoorden :

                      Ofwel is het een hele goede vriend(in) en doe je het gratis als cadeau.
                      Zoniet vraag iets... Ben van het principe dat voor niks de zon opgaat.
                      Reken eventueel een € 20,00 per uur fotograferen.
                      Dan kom je misschien aan een totaal bedrag van 200 a 250 euro.
                      Postprocessing kost veel tijd, maar dat is leergeld en je mag niet verwachten dat de klant deze uren gaat betalen.
                      Geef ook een "niet tevreden geld terug garantie".
                      Extra kosten voor afdrukken of eventuele albums reken je achteraf gewoon bij.
                      Want als ze dat allemaal bestellen zullen ze wel tevreden zijn zeker.

                      Wel een heel goeie raad.
                      Neem zeker een tweede camerabody mee, kwestie van problemen te voorkomen.
                      En zoals eerder gesuggereerd, vraag een extra backup (een tweede fotograaf) en deel de koek. Met twee zie en weet je altijd meer dan als je alleen bent, en je gaat je die dag ook zekerder voelen (da's toch wel heel belangrijk om nuchter te kunnen zien en denken).

                      Voor het overige veel plezier en hopelijk mogen we binnenkort mee genieten van welgeslaagde trouwfoto's.
                      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                      Comment


                      • #56
                        Re: bedrag voor trouw fotograferen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                        Voor jou telt dus alleen de poen.'k Ben even gaan kijken naar je resultaten bij BD(foto's zijn weg) en de comment die je daar krijgt zegt genoeg.
                        AFBLIJVEN en aan mensen met ervaring overlaten......zeker als er over betalen gesproken word!!!
                        Sorry, maar dit vind ik een onterechte persoonlijke aanval. Ik ben ook gaan kijken en de commentaar is veelal gemengd, zowel positieve als negatieve commentaar. Dat de foto's in veel gevallen niet meer te zien zijn wil niets zeggen maar hoe je het hier zegt suggereer je dat de poster z'n foto's onder veel boegeroep heeft verwijderd, wat ik niet ben tegengekomen.

                        Je mag dan op dit forum beschouwd worden als een gerespecteerd fotograaf, ik vind dit niet kunnen.

                        Dave
                        Last edited by GroovBird; 3 oktober 2007, 10:11. Reden: typfoutje
                        pixelpusher

                        Comment


                        • #57
                          Re: bedrag voor trouw fotograferen

                          Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht

                          En zoals eerder gesuggereerd, vraag een extra backup (een tweede fotograaf) en deel de koek. Met twee zie en weet je altijd meer dan als je alleen bent, en je gaat je die dag ook zekerder voelen (da's toch wel heel belangrijk om nuchter te kunnen zien en denken).

                          Voor het overige veel plezier en hopelijk mogen we binnenkort mee genieten van welgeslaagde trouwfoto's.
                          Maak dan goede afspraken wie wat en wanneer fotografeerd
                          Of je hebt foto's met gedeelde interesse: bruid kijk naar fotograaf a en bruidegom naar fotograaf b
                          En geen geen mooie foto's hoor
                          Mvg,
                          SW
                          BD1071BE

                          Comment


                          • #58
                            Re: bedrag voor trouw fotograferen

                            Jongens toch,
                            Geef deze persoon toch goede raad ipv hem te kraken.
                            Aan zijn materiaal zal het niet liggen hoor, Met een diafragma 4 of 5.8 met flits kan je al best mooie fotos maken. Ik heb recent 350 fotos gemaakt met een canon G7 op een receptie met hoog opgeleidde mensen.
                            En een dineetje met 60 man in een feetszaal. Met flits.
                            En zover ik weet heb ik geen ervaring zoals de meeste mensen hier.
                            Maar weinig fotos waren niet gelukt. En de persoon waar ik het voor gedaan heb was zeer tevreden. Ik heb geen afspraken gemaakt op voorhand, ik heb gewoon mijn ding gedaan. En als beloning wordt mijn naam vernoemd in de campuskrant.
                            Maar ik had die dag gewoon veel geluk. En soms moet je risicos nemen vind ik.
                            Vraag gewoon wat je wil, maar dan wel in verhouding met wat je kunt.
                            En voor iemand met twee toestellen en een pak lenzen en geheugen zal het je zeker niet aan ervaring ontbreken.

                            Ik heb deze er nog eens op nagelezen
                            http://forum.belgiumdigital.com/show...t=bedrag+trouw
                            En ik denk dat de fotografie zoals je deze vroeger kende verloren is gegaan.
                            Vraag en aanbod was vroeger anders als nu. Iedereen kan hem een toestel aanschaffen waar relatief goeie fotos mee te maken zijn.
                            Ik heb een kennis gesproken met 30 jaar ervaring als fotograaf en hij heeft het gewoon moeten opgeven.

                            De echte pros gaan zeggen doe het niet omdat ze dan concurentie hebben, en de amateurs zullen zeggen doe het gewoon (voor de fun)

                            Succes,
                            Last edited by powerkiller; 4 oktober 2007, 19:00.

                            Comment


                            • #59
                              Re: bedrag voor trouw fotograferen

                              Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht

                              De echte pros gaan zeggen doe het niet omdat ze dan concurentie hebben, en de amateurs zullen zeggen doe het gewoon (voor de fun)
                              als jij een nieuwe mercedes zou kopen...laat je hem dan onderhouden bij iemand "voor de fun"?

                              get a life... een huwelijk fotograferen is niet "voor de fun".... het is een uniek moment in 't leven van 2 mensen...dat neem je ernstig op of da doe je nie...

                              punt
                              some toys 4 big boys
                              http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                              Comment


                              • #60
                                Re: bedrag voor trouw fotograferen

                                Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                                Jongens toch,
                                Geef deze persoon toch goede raad ipv hem te kraken.
                                Aan zijn materiaal zal het niet liggen hoor, Met een diafragma 4 of 5.8 met flits kan je al best mooie fotos maken. Ik heb recent 350 fotos gemaakt met een canon G7 op een receptie met hoog opgeleidde mensen.
                                En een dineetje met 60 man in een feetszaal. Met flits.
                                En zover ik weet heb ik geen ervaring zoals de meeste mensen hier.
                                Maar weinig fotos waren niet gelukt. En de persoon waar ik het voor gedaan heb was zeer tevreden. Ik heb geen afspraken gemaakt op voorhand, ik heb gewoon mijn ding gedaan. En als beloning wordt mijn naam vernoemd in de campuskrant.
                                Maar ik had die dag gewoon veel geluk. En soms moet je risicos nemen vind ik.
                                Vraag gewoon wat je wil, maar dan wel in verhouding met wat je kunt.
                                En voor iemand met twee toestellen en een pak lenzen en geheugen zal het je zeker niet aan ervaring ontbreken.

                                Ik heb deze er nog eens op nagelezen
                                http://forum.belgiumdigital.com/show...t=bedrag+trouw
                                En ik denk dat de fotografie zoals je deze vroeger kende verloren is gegaan.
                                Vraag en aanbod was vroeger anders als nu. Iedereen kan hem een toestel aanschaffen waar relatief goeie fotos mee te maken zijn.
                                Ik heb een kennis gesproken met 30 jaar ervaring als fotograaf en hij heeft het gewoon moet opgeven.

                                De echte pros gaan zeggen doe het niet omdat ze dan concurentie hebben, en de amateurs zullen zeggen doe het gewoon (voor de fun)

                                Succes,
                                Je kan een bedrijfsfeestje niet gaan vergelijken met een trouwreportage???

                                Dave
                                pixelpusher

                                Comment

                                Working...
                                X