Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

    Als iemand er eentje bij www.fotoalbum.be wil testen dan geef ik met plezier een gratis fotoalbum weg. Natuurlijk niet het allerduurste maar ik ben wel benieuwd naar jullie bevindingen. Mail mij op jhvdhoeven (@) fotoalbum punt nl. Laat ik het zo zeggen wie het eerste komt... Leuke is ook dat onze software geschikt is voor Mac, Linux en Windows en dat we op echt fotopapier drukken. Vereiste is natuurlijk wel dat je een reactie post hier..

    Comment


    • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

      Hallo, sinds kort levert Fuji een papier aan afdruk centrales die het toelaat om albums op echt fotopapier te printen (Fuji Crystal Archive fotopapier). op webprint.nl kan je dat o.a. vinden, hun 'Pure' Album.
      Spijtig genoeg is hun online album soft een regelrechte ramp. Heeft al iemand zo een boek besteld? En zo ja, is de kwalitiet merkbaar beter dan een gedrukt boek? Kent iemand andere online fotoboek sites die ook dit paier gebruiken?

      Tx
      Peter
      Nikon D7100 + wat glas van 11 tot 300 mm ...

      Comment


      • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

        Ik dacht Profotonet in Nederland.
        Zeker hun Profotoboek-versie.
        Bladen zijn 1mm dik.
        (Kost ook wel wat meer.)
        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

        Comment


        • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

          dit jaar losse foto's laten afdrukke bij profotonet! waren zeer goed!
          't kost wel iets maar da weet je op voorhand
          nikon stuff

          Comment


          • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

            Oorspronkelijk geplaatst door JHFOTO Bekijk bericht
            Als iemand er eentje bij www.fotoalbum.be wil testen dan geef ik met plezier een gratis fotoalbum weg. Natuurlijk niet het allerduurste maar ik ben wel benieuwd naar jullie bevindingen. Mail mij op jhvdhoeven (@) fotoalbum punt nl. Laat ik het zo zeggen wie het eerste komt... Leuke is ook dat onze software geschikt is voor Mac, Linux en Windows en dat we op echt fotopapier drukken. Vereiste is natuurlijk wel dat je een reactie post hier..
            Hallo,

            Heb een al een aantal fotoboeken bij jullie besteld. Printkwaliteit is zeer goed, afwerking eveneens.

            Minpuntje (reeds vermeld in een andere thread): er is altijd wel een kleine beschadiging door het transport. Beter inpakken is een vereiste !

            Groetjes,

            Patrick
            Nikon D200 en een grote zak glas

            Comment


            • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

              Gisteren mijn vakantiealbum doorgestuurd naar Apple, nu een tijdje wachten (10-14 werkdagen vermelden ze) en dan eens kijken of het de meerprijs waard is.

              Het werken met iPhoto is natuuurlijk zeer gebruiksvriendeljik en eenvoudig. Maar dat is met alle Apple software zo.

              Vorige album was met Pixum gemaakt en we waren zeer tevreden over het resultaat. Maar doordat ik soms wat te perfectionistisch ben duurde het een tijdje vooraleer het album klaar was.

              Comment


              • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                Is er nu al een top 3 bekend van welke de beste zijn?

                Als ik het allemaal lees lijkt fotobuch me wel een mooie optie.
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                Comment


                • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                  Ik bestelde mijn album bij http://www.fotoalbum.nl/

                  Fijne software die eenvoudig werkt.
                  Mogelijkheid om zelf je kaft samen te stellen, en ook de achtergronden van de pagina's.
                  Ik koos voor de XL versie op echt fotopapier, het papier is ook echt stijf, goede kwaliteit met een hardcover.
                  Ik heb alles met een zwarte achtergrond af laten drukken.

                  Afmeting XL formaat 30 x 30 cm
                  Aantal pagina’s 26 - 130 pagina’s
                  Hoogwaardig papier 200 gram/m2. Ook op echt Fotopapier!
                  Per 8 pagina's extra € 7,15
                  Per 8 pagina's extra € 10,- Echt Fotopapier (max 82 pag.)
                  Bezorging Pakket dienst
                  levertijd Circa 5 a 6 werkdagen

                  Omslag Kwaliteits Linnen
                  Luxe Leder
                  Hardcover (foto over de gehele omslag)
                  Albums worden gelijmd en ingebonden

                  * Verzendkosten € 4,95 per adres ongeacht het aantal


                  Het totaalbedrag kwam op €109,00, maar het is het dubbel en dwars waard.
                  Enige kleine minpuntje dat ik wil melden is dat de foto's iets donkerder afgedrukt worden als ik ze zie op mijn eizoscherm (niet gekalibreerd) , iets om rekening mee te houden.
                  Het is niet echt storend.
                  Ook de panorama foto's liepen mooi door over de midden naad.

                  De volgende keer zal ik niet twijfelen weer bij fotoalbum.nl te bestellen.

                  1.


                  2.


                  3.


                  4.


                  5.


                  6
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                  Comment


                  • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                    01. profotonet
                    02. boek 20x30 linnen kaft, 36 pag
                    03. 56.44
                    04. een 7 tal dagen
                    05. in karton doos, en nog es in papier
                    06. goed tot zeer goed (1ste album dat ik laat maken)
                    07. zeer goed
                    08. komen aan het niveau van hum losse prints
                    09. 20x30 of 30 x 30 linnen of lederen kaft. van 24 tot 60 pag
                    10. enkel linnen en leren kaft
                    11. Software: Nederlands? ja
                    12. Software: eenvoudig te bedienen? jep
                    nikon stuff

                    Comment


                    • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                      Is er al een top 3 bekend van welke de beste zijn?



                      ik heb er al 4 besteld via Fotobuch enorm tevreden van!!
                      Kreeg toen kortingsbonnen toegestuurd!
                      Netjes!!

                      Comment


                      • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                        Na meerdere digitale fotoalbums te hebben geprobeerd (hema, kruidvat, aldi, fotofabriek4u, pixum, fotoalbum) ben ik er nu uit.
                        Sinds een paar maanden heb een Apple macbook en Apple levert iPhoto standaard mee. Hiermee kun je foto's bewerken en meteen fotoproducten bij Apple bestellen. Ik heb een boek van 30x30 cm laten maken. iPhote is zo gebruikersvriendelijk dat het maken van een hoogwaardige fotoalbum binnen ieders bereik ligt. Album online naar Apple verstuurd en binnen 4 werkdagen werd hij afgegeven door UPC. Ik heb geen aandelen bij Apple of andere belangen maar geloof me: wat een kwaliteit. De kwaliteit van de foto's, de layout, de kwaliteit van het album zelf alles een dikke 10.
                        Prijs van een 30x30 album met 29 pagina's (circa 150 foto): 45 euro incl. verzendkosten.
                        Kijk, je koopt een dure spiegelreflex en maakt soms honderden foto's van een onderwerp alvorens je echt tevreden bent. Dan ga je toch niet bezuinigen op een digitaal fotoalbum. Ik maak alleen van bijzondere gebeurtenissen zo'n album en dan ga ik niet op een tientje besparen.
                        NIKON D70 | Nikor 18-70 AF-S G DX IF-ED | Nikor 70-300 AF | SB 600 Speedlight + Canon Powershot A80

                        Comment


                        • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                          Sorry, maar de Aldi heeft geen foto afdruk service, zeker weten.
                          Ben zelf wel op zoek naar een goede , en dan wil ik als test wel enkele minder dikke fotoboeken laten maken bij de hier als betere aangehaalde centrales laten maken.
                          En dan wil ik ook op correcte info afgaan.
                          Filipo, daar kan je wel eens gelijk in krijgen... bedoelde eigenlijk in den belgiek ;-))
                          Last edited by timon; 7 december 2009, 19:17. Reden: re.
                          Imac en Canon... de max

                          Comment


                          • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                            Oorspronkelijk geplaatst door timon Bekijk bericht
                            Sorry, maar de Aldi heeft geen foto afdruk service, zeker weten.
                            Zeker weten ? Oei, dat begint eigenlijk al niet zo goed, want wat kan je dan op deze sites bestellen ?

                            Mijn fotowebsite : www.filover.be

                            Comment


                            • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                              Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                              Ik bestelde mijn album bij http://www.fotoalbum.nl/

                              Fijne software die eenvoudig werkt.
                              Mogelijkheid om zelf je kaft samen te stellen, en ook de achtergronden van de pagina's.
                              Ik koos voor de XL versie op echt fotopapier, het papier is ook echt stijf, goede kwaliteit met een hardcover.
                              Ik heb alles met een zwarte achtergrond af laten drukken.

                              Afmeting XL formaat 30 x 30 cm
                              Aantal pagina’s 26 - 130 pagina’s
                              Hoogwaardig papier 200 gram/m2. Ook op echt Fotopapier!
                              Per 8 pagina's extra € 7,15
                              Per 8 pagina's extra € 10,- Echt Fotopapier (max 82 pag.)
                              Bezorging Pakket dienst
                              levertijd Circa 5 a 6 werkdagen

                              Omslag Kwaliteits Linnen
                              Luxe Leder
                              Hardcover (foto over de gehele omslag)
                              Albums worden gelijmd en ingebonden

                              * Verzendkosten € 4,95 per adres ongeacht het aantal

                              Het totaalbedrag kwam op €109,00, maar het is het dubbel en dwars waard.
                              Enige kleine minpuntje dat ik wil melden is dat de foto's iets donkerder afgedrukt worden als ik ze zie op mijn eizoscherm (niet gekalibreerd) , iets om rekening mee te houden.
                              Het is niet echt storend.
                              Ook de panorama foto's liepen mooi door over de midden naad.

                              De volgende keer zal ik niet twijfelen weer bij fotoalbum.nl te bestellen.
                              Onlangs een fotoreportage van m'n nichtje mogen maken, het album werd ook via fotoalbum.be afgedrukt. Dit is dus dezelfde firma als fotoalbum.nl waar de albums worden verzonden.

                              Fotoalbum.be doet wat ze beloven, ondanks de drukke eindejaarsperiode werd het album netjes binnen 5 dagen afgeleverd.
                              De vrij eenvoudige software is noodzakelijk om het album samen te stellen, daarbij heb ik geen gebruik gemaakt van de templates maar iedere pagina van 30x30cm volledig in PS aangemaakt en als "achtergrond" ingevoegd in het album. Er valt zo goed als geen beeld weg aan de randen en panorama's over twee pagina's lopen netjes door zonder merkbaar verlies of verschuiving.
                              Het album van 58 pagina's op echt fotopapier (stevig, 200gr) werd voorzien van een harde kaft met voor- en achterkant op volledige grootte een foto. Totaal verzending inbegrepen €99,90. Ingepakt in een stevige, ruimbemeten kartonnen verpakking. Levering in België met De Post. Dit is niet onbelangrijk, met koerierdiensten is het vaak problematisch als er toevallig niemand thuis is om het pakket in ontvangst te nemen.

                              Zeer goede afwerking, nette afdrukken zonder sporen van het productieproces dus geen vlekjes of vegen of andere beschadigingen.
                              Als enige minpunt moet ik echter KvP bijtreden: de foto's zijn allemaal iets té donker afgedrukt. Zelfs in die mate dat ik aan het twijfelen ben om morgen contact op te nemen met fotoalbum.be of ze het album opnieuw kunnen afdrukken.
                              Ik werk nochtans wel met een gecalibreerde monitor.

                              Op dit moment ben ik niet zeker af of het volgende album bij Fotoalbum.be/nl zal besteld worden.

                              Willy
                              Hombre

                              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                              Comment


                              • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                                Ik ben van plan om aan fotoboek te beginnen, maar ik vraag me af welke software de meeste mogelijkheden (creatieve mogelijkheden) biedt gecombineerd met een kwalitatieve afdruk van het boek. Heb al behoorlijk wat websites afgeschuimd en er zijn dus veel mogelijkheden. Daarnet was ik nog aan het kijken naar Iphoto, daarmee kan je heel leuke dingen doen. Het nadeel is dat je daar enkel op een mac mee kan werken en die heb ik niet.

                                Wat zijn de aanraders???
                                GO ON...BE A TIGER!!!

                                Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                                Comment

                                Working...
                                X