Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

landschap

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: landschap

Oorspronkelijk geplaatst door CoppeXX Bekijk bericht
    idd, 't is allemaal nie gemakkelijk: je moet technische bagage hebben, maar 't mag geen doel op zich zijn. kzeg het: op 1 week zou je alles moeten weten over zuiver de technische aspecten ve camera. en daarna zou je eigelijk alles moeten loslaten wat je weet, enfin loslaten, meer in je achterhoofd opslaan, en voor de restkomt het erop aan te DURVEN fotograferen, je moet met je ****** fotograferen, met je intuïtie. Raar eigelijk, met die fantastische digitale reflexen hoeft niemand zich eigelijk nog zorgen te maken of er wel 'iets' op de foto zou staan. De techniek maakt het ons zo gemakkelijk, maar de fotograaf maakt het zich zooo moeilijk

je spreekt over denkproces, ok, maar ook een kijkproces, een soort archief in je brains dat je kan raadplegen, zie het zo mss, is van belang. ik zou niet al te berekend, nuchter onderwerpen benaderen. ik maak mijn beste opnames meesta na een tijdje dat onderwerp te bekijken, en vooral door te fotograferen, in je onderwerp kruipen zeg maar .
    Je hebt eigenlijk wel gelijk met je 'kijkproces'. Uiteindelijk gaat het alleen maar daarom. Uiteindelijk denk ik er eigenlijk ook nooit over na, over wat ik de kijker nu eigenlijk wil vertellen. Ik schiet alleen maar mooie plaatjes, of dingen die ik interessant vind, en later ontwikkelt zich het verhaaltje erachter.... en vaak ook niet.
    ______
    www.vue.photo

Comment

Re: landschap

zo is dat . doen en kijken gaan hand in hand: leren zien door te fotograferen.
      je moet ook van je fouten kunnen leren. dwz dat je iemand id buurt moet hebben die je op je fouten kan wijzen, anders zal je niet ver komen natuurlijk.
      www.coppez.exto.be
      www.yoshiwara.exto.be

Comment

Working...
      X