Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

landschap

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: landschap

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
    Ik begin je te snappen hoor, maar in denk dat je te ver gaat. Een kind raakt ook niet opgevoed door hem boeken te geven over opvoeding. Je brengt het geleidelijk bij hoe het in de maatschappij kan functioneren, en zo kan je ook niet verwachten dat mensen hier, en uitgerekend hier, weten of zelfs kunnen ontdekken hoe ze naar jouw werk moeten kijken. 't Zit hier vol geconditioneerde mensen. Ik mag daar zelfs bij vermelden dat velen zelfs niet naar foto's kijken, maar naar pixels. Als het beeld maar perfect is, de inhoud telt niet. Nou, daartegen ben ik aan het opboksen, en een aantal mensen volgt mijn redenering nu wel, maar velen snappen er niks van. Jij gaat nog een oneindigheid veel verder, en ik ben ervan overtuigd dat je pogingen boter aan de galg zijn.
    Maar ik volg je perfect en snap helemaal wat je bedoelt.
    goh, ik wil echt niet overkomen als een 'opvoeder' . ik ben hier ook niet 't warm water aan 't uitvinden hé. sorry als dat zo overkomt, anderszijds wil ik natuurlijk wel dat mijn foto's een beetje worden begrepen, dus dan kom 't mss belerend over. ik wil gewoon dat 't beeld op zich kan staan, zonder al te veel conceptuele uitleg der bij. wss ga ik direct te ver, maar dit zijn de beelden die ik momenteel maak, 't kan allemaal nog evolueren uiteraard, maar in welke richting weet ik totaal nog niet.
    Wel, kben blij dat je der ook wat tegen op bokst, der moet evenwicht zijn é
    www.coppez.exto.be
    www.yoshiwara.exto.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
      Inderdaad, de term "ongeconditioneerd kijken" was door jou dus een beetje ongelukkig gekozen. Enkel daarover gaat mijn opmerking.
      Het is dus niet mijn bedoeling om ostentatief van het beeld weg te kijken en het dus niet te aanvaarden.
      Het beeld en de gekozen titel roepen vragen op want het verband tussen titel
      en beeld is simpel gezegd ongewoon of: een andere conditie.
      Je beeld wil ons dus tot nadenken stemmen en elke perceptie in vraag te
      stellen.
      Deze vorm van kunst heeft dus een diepere bedoeling.
      zo iets ja perceptie in vraag stellen, vrij algemeen, maar 't komt der mim op neer.
      www.coppez.exto.be
      www.yoshiwara.exto.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brugje Bekijk bericht
        ....; ik denk dat ik een nieuwe bril nodig heb!!!
        visuele beperking leidt mss tot verruiming vd gedachten
        www.coppez.exto.be
        www.yoshiwara.exto.be

Comment

't Is ook een mooi manier om aandacht te krijgen.
          Gelukkig zal ik nooit op jouw golflengte komen.
          Grt,
          Hexagon

Comment

Experimentele kunst moet kunnen en een kans krijgen, je moet evenwel iets te zeggen hebben. Ik neem, aan als ik je uitleg lees, dat je wel een bepaalde visie hebt, maar ik denk toch dat er iets belangrijk ontbreekt, nl. een onderwerp. Als bv. Mondriaan zijn vlakken schildert heeft hij nog altijd een onderwerp. Als sfeer doet dit mij een beetje denken aan Spilliaert, maar ook hij heeft een onderwerp.
            Ik zou willen zeggen: "zoek voort, ik ben altijd blij als iemand buiten de lijnen gaat en zoek, tenminste wat kunst betreft".
            Groeten cellist Nikon D700; Nikon D200; Fuji S2; Nikon 50mm 1.4; Nikon 85 1.8; Nikon 80-200 2.8; Sigma 180 makro; Tamron 28-75 2.8, Tokina 12-24

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cellist Bekijk bericht
              Experimentele kunst moet kunnen en een kans krijgen, je moet evenwel iets te zeggen hebben. Ik neem, aan als ik je uitleg lees, dat je wel een bepaalde visie hebt, maar ik denk toch dat er iets belangrijk ontbreekt, nl. een onderwerp. Als bv. Mondriaan zijn vlakken schildert heeft hij nog altijd een onderwerp. Als sfeer doet dit mij een beetje denken aan Spilliaert, maar ook hij heeft een onderwerp.
              Ik zou willen zeggen: "zoek voort, ik ben altijd blij als iemand buiten de lijnen gaat en zoek, tenminste wat kunst betreft".
              Daar ben ik het mee eens ... Het is net zoals je voorgaande posts gewoon een onherkenbaar grijs vlak. Wat belet je deze afbeelding bij showcase portretten te posten? Iets wazigs blauw bovenaan en iets wazigs groen onderaan geven toch al enige notie dat het om natuur zou kunnen gaan...
              Canon EOS 400D, Sigma 17-70 2.8/4.5, Canon 50 1.8, Canon 55-250 IS
              scriptie in ontwikkeling : www.kunstigdigitaal.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven D Bekijk bericht
                Daar ben ik het mee eens ... Het is net zoals je voorgaande posts gewoon een onherkenbaar grijs vlak. Wat belet je deze afbeelding bij showcase portretten te posten? Iets wazigs blauw bovenaan en iets wazigs groen onderaan geven toch al enige notie dat het om natuur zou kunnen gaan...
                nou, ik ben het der niet echt mee eens . mondriaan bv had enkel de ultieme ambitie het dieptegevoel in de schilderkunst te elimineren. (in feite ook nogal contradictorisch ). hij benoemde zijn (abstracte)werk ook als 'composities' en elimineerde ook dingen als plaatsbepalingen en objecten in de titels. 'k heb meer voeling met het werk van mark rothko. met zijn colour fields: onbestemde kleurvlakken die beginnen te leven, vibreren zodra je ze bekijkt, en die heel vrije interpretatie vd beschouwer toelaat.
                Ja, dit beeld voelde voor mij als een landschap, daarom postte ik 't hier. maar uiteindelik gaat het toch over de beelden hé, en niet in welk topicje ze onderverdeeld zijn.
                www.coppez.exto.be
                www.yoshiwara.exto.be

Comment

Interessant gegeven en discussie hier, die volgens mij veel te maken hebben met het opboksen is tegen de tijdsgeest. Tegenwoordig moet alles direct 'geconsumeerd' kunnen worden, met liefst 'onmiddellijke bevrediging'. Zap, zap, volgende plaatje...
                  Hoewel je er voor kiest hier de meer extremere vormen van jouw abstracten te tonen, kan ik ze toch wel smaken . Op je web site staan er echter die me (nog) meer kunnen bekoren. Vooral doorgaan zou ik zeggen !
                  Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                  And why do we fall, Bruce?

Comment

Ik ben hier al heel lang aan het ijveren om de mensen duidelijk te maken dat je in de eerste plaats naar de INHOUD van een foto moet kijken, in plaats van naar de eventuele technische mankementen. Die kun je ook wel gaan bekritiseren, maar mijns inziens verdient de fotograaf, doordat hij zijn werk hier openbaar maakt, ook een uitleg over de interpretatie van zijn werk door anderen. Omdat fotografie niet enkel een kwestie van technisch handelen is, maar ook van een denkproces, en de interpretatie van de fotograaf van wat zich binnen de ruimte van zijn compositie bevindt. Een fotograaf wil IETS laten zien, iets zeggen. Niet enkel maar pixels afleveren. En daar schort het hier vaak aan.
                    >Hier ben ik het alvast volledig mee eens; niets aan toe te voegen.

Laat me je een theorie voorschotelen die mij werd aangeleerd (en waarmee ik nog steeds worstel) door een Amerikaanse fotograaf.
                    [... ]
                    PS: wie meer uitleg wil over deze theorie hierboven, kan ik de gallerijen van deze Amerikaan doorgeven. Ze staan op Pbase, en vormen zowel woordelijk als visueel de beste cursus expressieve fotografie die ik ooit heb gezien. Als je blijk geeft van interesse en als hij ziet dat je zijn gallerijen bekeken hebt, zal hij je zelfs bij je zoektocht begeleiden. Een harde weg, maar zeer de moeite!
                    Ik ben geïnteresseerd; als je de url van die gallerijen even kan doorgeven ?

Misschien valt het me tegen, maar de theorie die je weergeeft klinkt tenminste zinnig.

Als ik dit allemaal zo lees, komt mij die hetze over de foto's van LP Boon voor de geest; het gaat me daar niet over censuur oid (dat kan me geen barst schelen), maar waarom moet dat dan in een museum hangen ?

Is een verzameling prentjes van een kunstenaar (schrijver) kunst OMDAT het verzameld is door een kunstenaar ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
                      Interessant gegeven en discussie hier, die volgens mij veel te maken hebben met het opboksen is tegen de tijdsgeest. Tegenwoordig moet alles direct 'geconsumeerd' kunnen worden, met liefst 'onmiddellijke bevrediging'. Zap, zap, volgende plaatje...
                      Hoewel je er voor kiest hier de meer extremere vormen van jouw abstracten te tonen, kan ik ze toch wel smaken . Op je web site staan er echter die me (nog) meer kunnen bekoren. Vooral doorgaan zou ik zeggen !
                      merci Alain,
                      veel waarheid in je woorden, ik pleit ook niet geheel onschuldig wat betreft die instant consumptie: tijdgeest waar je niet altijd aan ontsnapt , maar waar ik mij toch probeer aan te onttrekken, van tijd tot tijd.
                      btway: like your work too
                      www.coppez.exto.be
                      www.yoshiwara.exto.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hexagon Bekijk bericht
                        't Is ook een mooi manier om aandacht te krijgen.
                        Gelukkig zal ik nooit op jouw golflengte komen.
                        aandacht van wie ? man, ik wil gewoon wat feedback over deze beelden, das alles..
                        www.coppez.exto.be
                        www.yoshiwara.exto.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gliderbee Bekijk bericht
                          >

Is een verzameling prentjes van een kunstenaar (schrijver) kunst OMDAT het verzameld is door een kunstenaar ?
                          waar wordt er beweerd dat Boons collectie naaktprenten kunst is ? 't is gewoon een collectie, meer niet, en 't heeft vooral documentaire relevantie .
                          www.coppez.exto.be
                          www.yoshiwara.exto.be

Comment

Dit belooft in ieder geval interessant te worden. Het laatste woord is hier nog niet gezegd denk ik.

Goed, ik snap je uitgangspunt. Ik ben hier al heel lang aan het ijveren om de mensen duidelijk te maken dat je in de eerste plaats naar de INHOUD van een foto moet kijken, in plaats van naar de eventuele technische mankementen. Die kun je ook wel gaan bekritiseren, maar mijns inziens verdient de fotograaf, doordat hij zijn werk hier openbaar maakt, ook een uitleg over de interpretatie van zijn werk door anderen. Omdat fotografie niet enkel een kwestie van technisch handelen is, maar ook van een denkproces, en de interpretatie van de fotograaf van wat zich binnen de ruimte van zijn compositie bevindt. Een fotograaf wil IETS laten zien, iets zeggen. Niet enkel maar pixels afleveren. En daar schort het hier vaak aan.
                            Ik ben het er ook mee eens dat hier vaak wordt gehamerd op de technische mankementen, en niet voldoende aandacht wordt besteed aan de inhoud van een foto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niara Bekijk bericht
                              Ik ben het er ook mee eens dat hier vaak wordt gehamerd op de technische mankementen, en niet voldoende aandacht wordt besteed aan de inhoud van een foto.
                              Ik vraag me wel vaak af waarom ik dan in godsnaam de enige ben die tegen de pixelmanie ingaat. Telkens ik die verkondig, krijg ik wel bijval, maar tot dusver heb ik enkel van mezelf commentaar op foto's gezien dat verder gaat dan detailkritiek. Van mij, én van mensen die hier net komen kijken en dus met een onbevangen oog oordelen.

Voor degenen die interesse hebben in die expressieve fotografie, stuur mij een PM. Ik zie deze thread ook niet elke dag, en mijn boodschappen wel.

Nou, als TS zijn foto veel mensen niet kan bekoren, dan heeft ze toch als bijwerking dat er een inhoudelijke discussie is ontstaan. Dat maakt het al een goeie foto eigenlijk.
                              ______
                              www.vue.photo

Comment

je laatste zin is al een discussie waard hoor.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X