Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portretje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Portretje

Oorspronkelijk geplaatst door rsted Bekijk bericht
    Technisch misschien niet slecht, maar vind dit persoonlijk een foto voor een plechtige communicante uit de jaren '80. Denk ook door de kleur van de achtergrond.
    Wit als achtergrond is nog altijd heel professioneel,sommige goede modellen willen alleen witte achtergrond,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
      Wit als achtergrond is nog altijd heel professioneel,sommige goede modellen willen alleen witte achtergrond,
      En hier moet ik awacs457 toch gelijk geven . . .
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik ga toch ook even reageren, hoewel ik me had voorgenomen dit niet te doen.

Het verbaast me keer op keer Noël dat je onmiddellijk in de tegenaanval gaat als er maar ietsjes minder goed over je foto wordt gezegd.
        Eerlijkheidshalve begrijp ik dat niet goed, want ik denk toch dat dit de bedoeling van een posting is om commentaren te krijgen (al dan niet goed).

Dus aggressief reageren daar is niemand bij gebaat en zal op termijn enkel tot gevolg hebben dat je mag posten wat je wil en dat je geen reactie meer krijgt, lijkt me ook niet erg leuk... Dus toch iets om over na te denken zou ik zeggen.

De hele hetse is begonnen met de comment van Daan.
        Ik volg zijn werk en wees gerust die mag zich gerust fotograaf noemen hoor en weet met wat hij bezig is. En nu niet afkomen met klikjes en vriendjespolitiek want we hebben mekaar in levende lijven nog nooit ontmoet.
        Zijn comment is duidelijk gestructureerd en voor hem gegrond. Hij mag zijn mening hebben en ventileren, en heeft dit gedaan op een voor mij althans correcte manier.

OT je foto :

Technisch is dit een puike foto en mooi licht. Je hebt ook een strakke en mooie witte achtergrond zonder overstraling, dus ook een pluspunt.
        Verder merk ik aan de foto ook wel dat jij een model kan sturen, want je laat het model haar hoofd buigen naar de juiste kant en een beetje tillen om zo huidplooien te voorkomen.

Dus alleen daarom mag hij gerust in SC staan wat mij betreft (nu ook geen klasse hoger zoals jezelf suggereert hé).

Maar is de technische kant van de zaak anno 2010 voldoende ?
        Dit soort portretten deden het 30 jaar geleden perfect op wedstrijden van FIAP etc...
        Zelf vandaag de dag verbaas ik me soms over de foto's die daar in de prijzen vallen, maar dit geheel terzijde.

Heden willen mensen meer dan een technisch correct plaatje.
        Zeker bij modelfotografie zijn zaken als styling, visagie, spanning in de foto, verhaal, contrasten tussen highlights en schaduwen, experimenten (op voorwaarde dat het technisch goed blijft hé) en zoveel meer...

Kunst is geëvolueerd en fotografie is kunst, dus vind ik dat tips altijd welkom zijn en je wakker houden.

Uit deze plaat is bijvoorbeeld in nabewerking nog veel meer uit te krijgen.
        Of gebruik volgende keer eens hard licht in een open reflector ipv zacht licht, laat uw model eens wegkijken van de lens.... probeer speel en maak iets nieuws.

Vandaag de dag krijg ik foto's die alleen technisch ok zijn niet meer verkocht aan mijn klanten, mensen willen iets hedendaags, probeer dat nu gewoon eens te begrijpen.

Een laatste opmerking : de tandpasta reclame houding en lach van het model vind ik persoonlijk over the top en is absoluut niet mijn ding.

Mvg. Peter
        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Wit wel ja, maar dit...

Comment

Inderdaad, dit is geen wit.
            Misschien eens met een grijskaart werken? Of je achtegrond beter uitlichten?
            Ik schiet meestal met een witte achtergrond, maar mijn wit is dan wel wit.
            www.YourConcertShots.com

Comment

Technisch is het voor mij allemaal goed. Je hebt al in overvloed aangetoond dat je wel goed kan belichten.

Maar je blijft steeds dezelfde foto maken. Waarom steek je uw tijd niet in wat uitbreiding en visie ipv u persé te willen verdedigen.

Comment

Heel mooie foto! enkel de valse lach stoort me...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
                  Wit wel ja, maar dit...
                  Dit is champagnekleur ,heel licht geel en daar goed pak licht op geplaatst.
                  Het was niet de bedoeling van wit over te komen want dan had ik wel wit gehangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Bekijk bericht
                    Heel mooie foto! enkel de valse lach stoort me...
                    Alweer een rare opmerking maar ja ,poseren voor een op BD zo beruchte figuur als ikke he,het is niet gelachen!

Comment

Het was niet de bedoeling van wit over te komen want dan had ik wel wit gehangen.

Robby BB
                      Minder tijd achter de computer
                      Is meer tijd achter de camera

Comment

Opletten Noël... Champagnekleur of niet. Als je er een "pak licht" opzet zoals je zegt wordt het wit hoor
                        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

poseren voor een op BD zo beruchte figuur als ikke he,het is niet gelachen!
                          Die vind ik goed.

Comment

Awacs, vraagje: is dat een model met ervaring of was het haar eerste shoot?
                            www.YourConcertShots.com

Comment

Heel ervaren (en goed)model !

Comment

Heb me vergist met dat ander model,deze was weliswaar niet haar eerste shoot maar ze kan voor een 14jarige ongelofelijk goed poseren.
                                Expressies in overvloed!
                                Record aantal views bereikt met dit portretje merk ik net
                                Tijd om iets anders te posten

Comment

Working...
                                X