Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Eerlijk? Ik vind dit een mindere tov de werken die je laatst geplaatst heb.
Vooral de verschillende belichting op de personen doet vreemd aan, het lijkt alsof je de compositie in PS gemaakt hebt.
Er is vooral een duidelijke zon op de achtergrond aanwezig en je hoofdlicht komt daar niet vandaan. Dat voelt wringend aan voor mij. Het invullicht had dus een stuk zachter mogen staan.
Ook de poses in combinatie met je achtergrond/setting vind ik niet echt dat.
idd. de vrouw in het midden zou er echt moeten uitspringen, maar door de belichting en haar pose lijkt ze er maar ongemakkelijk bij te staan. als centraal punt in de compositie mislukt het, want ze is totaal geen eyecatcher.
daarnaast zijn de andere mannen er ook bijgeplakt precies, niet echt mooi. ik snap eigelijk de opzet niet goed, denk dat je met het idee van een wolf pack veel meer kan doen. je hebt al zovaak bewezen dat je de techniciteit en de creativiteit bezit om mooie groepsscenes neer te zetten. mijn mening dus: vergeet deze, maar niet het idee en opnieuw aan de slag
Eerlijk? Ik vind dit een mindere tov de werken die je laatst geplaatst heb.
Vooral de verschillende belichting op de personen doet vreemd aan, het lijkt alsof je de compositie in PS gemaakt hebt.
Er is vooral een duidelijke zon op de achtergrond aanwezig en je hoofdlicht komt daar niet vandaan. Dat voelt wringend aan voor mij. Het invullicht had dus een stuk zachter mogen staan.
Ook de poses in combinatie met je achtergrond/setting vind ik niet echt dat.
idd. de vrouw in het midden zou er echt moeten uitspringen, maar door de belichting en haar pose lijkt ze er maar ongemakkelijk bij te staan. als centraal punt in de compositie mislukt het, want ze is totaal geen eyecatcher.
daarnaast zijn de andere mannen er ook bijgeplakt precies, niet echt mooi. ik snap eigelijk de opzet niet goed, denk dat je met het idee van een wolf pack veel meer kan doen. je hebt al zovaak bewezen dat je de techniciteit en de creativiteit bezit om mooie groepsscenes neer te zetten. mijn mening dus: vergeet deze, maar niet het idee en opnieuw aan de slag
Nu, ik volg u beide wel, maar hij is echt niet ingeplakt, het licht in de achterkant is de zon ook geen filter of wat dan ook, en het licht op de zijkant van sommige modellen "mensen" komt door het feit dat we met een lamp op de sunbounce ingeflitst hebben,
hadden links mss geen 2de licht moeten zetten?? mss was deze overbodig
thanks
Een verwijzing naar de film "Twilight saga" meen ik.
Vandaaruit ga ik dan mijn comment geven.
Dit is een fantasie film met onwezelijke zaken.
Dat het meisje daar zo staat verschrikt staat is normaal als je bekijkt wat voor geweld er op haar afkomt en waarvan ze wordt beschermd door het pack jonge kerels
Wat belichting betreft mogen voor mij de voorste jongens ook een streepje van het licht mogen hebben die de drie achterste hebben
Dat men een groep en Masse moet belichten daar heb ik mijn bedenkingen over . De ene groep is de andere niet.
Dit is niet de fanfare die hun jaarlijkse foto maken, maar een groep mensen in een bos waarvan je kunt verwachten dat het licht van alle kanten komt.
Het gaat over een magische wereld. Dus het licht mag ook magisch zijn.
Bekijk deze op een groter formaat en het zal volgens mij nog beter uitkomen.
Robby BB
En zeg nu niet dat dit de foto is van de fanfare want dan eet ik mijn muts op
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Dat het meisje daar zo staat verschrikt staat is normaal als je bekijkt wat voor geweld er op haar afkomt en waarvan ze wordt beschermd door het pack jonge kerels
Wat belichting betreft mogen voor mij de voorste jongens ook een streepje van het licht mogen hebben die de drie achterste hebben
Dat men een groep en Masse moet belichten daar heb ik mijn bedenkingen over . De ene groep is de andere niet.
Dit is niet de fanfare die hun jaarlijkse foto maken, maar een groep mensen in een bos waarvan je kunt verwachten dat het licht van alle kanten komt.
Robby BB
Robby BB
Ik volg.....het mysterieuze sfeertje vliegt van de foto af. Belichting vind ik wel spannend zo. Mooie compo, mooie entourage. en...indrukwekkend wolkendek.
Als ik het goed begrijp is de foto overdag genomen. Beetje spooky, die sfeer zul je wel bedoeld hebben. Ik mag 'm wel. Voor mij had het vrouwtje op een sinaasappelkistje mogen staan, maar vanuit de gedacht achter de foto natuurlijk weer niet.
Tis weer eens wat anders Jeannot.
Als het geen PS werk is dan is het wel een sterk stukje belichten! Mooie lucht en leuk met de zon die erdoor steekt (probeer ik ook vaak, maar nooit met zo'n succes).
- Michiel
Canon R | Leica Q EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes[/COLOR]
Comment