Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Joyce Van der Tol ( + 18 ) [UPDATE]

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Joyce Van der Tol ( + 18 ) [UPDATE]

Sorry maar ik kon het niet laten om hier nog een klein postje aan toe te voegen.

Ik zit nu reed gedurende enkele tijd zo nu en dan eens te kijken op de BD site. Uit puur enthousiasme heb ik me aangesloten en enkele foto's ook eens op showcase geplaatst.
    Maar zoals gewoonlijk 1ste keer is het niet eenvoudig ... je kent dat wel...

Nu na enkele keren proberen om volgens mij een toch mooie foto met een kaderke, wat zinige uitleg en ... op het forum te brengen. Kreeg ik nooit echt een vraag of een tip van hoe ik het beter had kunnen doen of voor wat ik gehoopt had een zinige tip ter mij verbetering.

Nu, dit maakt niet uit het zal waarschijnlijk aan mij stijl van fotograferen liggen die niet in de markt ligt of voor de meeste mensen hier lelijk of niet benoemens waardig is. Hoe dan ook ik was blij met mijn foto's en blijkbaar nog andere mensen ook en voor de rest ga ik er mij tijd dan ook niet meer is steken.

dit ter inleiding...

Nu, wat ik wel jammer vind is dat het hier gaat over iemand die wel degelijk toch een zekere ervaring op gedaan heeft een studio heeft opgebouwd en het zo ver heeft gedreven dat deze toch niet mis ogende dame voor hem kwam poseren.
    Al bij al vind ik dat hij toch meer zinnige tips van iedereen mag krijgen. Er komen en er schrijven hier veel mensen die zeker en vast prachtige tips kunnen geven om het misschien toch wat beter te kunnen maken.

Of deze vrouw nu een dikke of een dunne kin heeft maakt toch niet uit mensen. ( ik heb hier trouwens al veel ergere haloween figuren zien opduiken )

Maar allé,
    mij enige vraag aan u (Gino veronderstel ik) is:
    Hoe heb je de laatste foto genomen. Met een spotlicht 10° links voor haar of was het een softbox, of met een externe flitser (alhoewel dit volgens mij niet het geval is omdat haar linker hand en topke van haar linker borst niet belicht is.)

En voor geen misverstanden te krijgen. blijf aub. dergelijk foto's posten. Voor zover ik het kan waarnemen, zie ik toch af en toe een tip om een leuke foto te nemen. (wordt niet zoals mijzelf die de moed reeds opgegeven heeft )

Comment

Lange thread hoor.

Mijn visie :

1) Het niveau van BD begint serieus hoog te worden. Als ik dit vergelijk met een jaar terug ...
      2) Sommige bestempelen deze dame met woorden die toch niet kunnen. Ik veronderstel dat ze zelfbewust genoeg is om er zich niets van aan te trekken. Het kan zijn dat uw smaak enigzins anders ligt, maar in sommige gevallen krijg ik de indruk dat er andere motieven in het spel zijn.
      3) Lighten up mannekes en zit zo niet te kappen. Als er verbeteringen mogelijk zijn, geef die dan op een constructieve manier op en geef eerder suggesties dan te kappen.
      4) Zoals gesuggereerd, zal het aspect 'sfeer' allicht wat meer naar voor komen bij een tweede shoot met dit model.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
        Niet tegen kritiek kunnen !!!!!
        Wat bedoel je met "niet tegen kritiek kunnen" ???
        is " Model trekt op niks, model lijkt op een hamster, bolle kaken, geen uitstraling, ... " dat kritiek ??? Is dat kritiek ??? laat me niet lachen he !!
        Je kan duidelijk maken aan de fotograaf dat het model door die of die belichting er een beetje ongelukkig uit ziet, maar zeg er dan bij hoe je die foto dan kan verbeteren.
        Dat is kritiek hebben !!!
        Leg uit aan de fotograaf waar hij de mist in ging. Zeg hem hoe jij het gedaan zou hebben. Leg hem uit hoe hij het in het vervolg moet doen, waar hij op moet letten enz... Daar dient een forum voor !!!!
        Daar zal de fotograaf iets van opsteken !!!
        BAM !! ... Je slaat de hamer vlak op de kop !!

Wat voor dingen ik hier net las... fieuw... ik stond net op het randje plaatsvervangende schaamte te voelen.
        Ik dacht even niet te reageren maar kan het toch effe niet laten. 'k heb hier al een aantal keren gemerkt dat er meer over een model "gezanikt" wordt dan over de kwaliteiten van een foto.
        We zitten hier toch nog op een fotoforum dacht ik???
        Sommige reacties (ik doe de moeite niet om voorbeelden te "quoten") hebben absoluut niks met het fotografische te maken en vind ik zeer ongepast.
        Moest ik hier nog eens een foto plaatsen van een model (en dat is meestal mijn vriendin) en ik kreeg dergelijke reacties te lezen dan zou het absoluut de allerlaatste keer zijn dat ik me hier liet opmerken.
        Enfin, maar dat is mijn mening. Ik stel misschien voor dat de mensen die deze opmerkingen geven zelf eens langs gaan bij deze fotograaf om voor de lens te staan om ze dan te posten en te testen of zijzelf gediend zijn van commentaar over hun uiterlijk

Enfin ... tot daar mijn bescheiden mening.

Ik vind dat je een knappe prestatie hebt neer gezet met deze foto's. Zeker de eerste en de tweede kunnen me wel bekoren.
        Wat mij betreft kunnen ze zeker mee met vele andere foto's die in dit topic geplaatst worden.
        Ik veronderstel dat de echte studiokraks je zeker nog wat tips zouden kunnen geven maar ik zou ze zeker en vast zelf willen gemaakt hebben.
        Canon 30d + 28-135mm IS USM

Comment

Re: Joyce Van der Tol ( + 18 )

Oorspronkelijk geplaatst door E-DesignStudio Bekijk bericht
          Eerst heb ik me redelijk geamuseerd met de opmerkingen die ik hier las, maar nu begint het stilaan op mijn zenuwen te werken zulle

Is inderdaad zo dat Joyce een meer opvallende kaaklijn heeft - vind dit zelfs een enorm pluspunt aan haar ( zie bijgevoegde foto ), maar heeft onze Joyce De Troch ook geen te opvallende jukbeenderen ? Daarbij, jullie konden dit ook heel duidelijk zien op foto 2

Ik heb aan Joyce Van der Tol de link doorgegeven van dit forum, amaai zeg zal die blij zijn ( of blij geweest zijn ) als ze jullie reacties gelezen heeft.
          is het niet zo dat dit een foto-beoordeel forum is en geen miss-beoordeling of modellen-beoordeling ??? Of geld dit enkel als Djamila dit hier verkondigd ( vraag me trouwens af waar die nu zit met haar commentaar, maar ja... )

@Olliebollie: Foto 1 is niet overbewerkt ( vraag me zelfs af hoe je daarbij komt, of lijkt haar huid ook van plastiek ? ) is inderdaad waar dat haar make-up op haar wimpers nogal vreemd lijkt eerste momenten
          en nee.... ze is eigenlijk al mijn beste model geworden toen ze bij mij thuis aankwam, door haar vriendelijkheid en haar spontaniteit.

@Iedereen, bedankt voor de commentaar en @elke commentaar over Optische illusie....tja

Ik lees nu pas de andere reakties.. Ah..
          Joyce is een prachtige vrouw en jouw foto's van haar zijn zeer mooi.
          Die foto hierboven, wat een prachtige ogen zeg.
          Last edited by Adri H; 7 december 2006, 23:17.
          Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Allemaal nog bedankt voor jullie reacties

Vervolg is op komst ( van de foto's he )
            Groeten, Gino
            http://www.e-designstudio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E-DesignStudio Bekijk bericht
              Gisteren shoot gehad met Joyce Van der Tol, een parel van een model ( eigenlijk beste model welke ik ooit heb gehad )
              Maar dan zijt ge toch uw prive model vergeten hé.
              Al ken ik zeker niets van modelfotografie,ik begin te twijfelen dat vliegende reigers,slapende koala's....enz. fotograferen nu nog langer mijn hobby gaat blijven.
              Als ik gewoon op mijn gevoel ( voor de foto's natuurlijk ) af ga,zonder technische uitleg.
              Deze foto's zijn stuk voor stuk pareltjes,belichting,scherpte en kleur en ja het model ook natuurlijk.
              Neem nu foto 3,die beweging in dat schuim.
              Ze zijn een streling voor het oog,proficiat Gino.
              Last edited by Cois; 13 december 2006, 12:31.
              mvg FrançoisVM
              Canon 7D

Comment

Volgens mij vergeten sommigen dat dit de 'showcase' is en niet de 'fotodiscussie'...
                www.YourConcertShots.com

Comment

Die vierde is toch wel de beste !!!

Comment

2 vind ik de beste...
                    Zeer knap genomen en een minder 'alledaagse' pose.
                    Knap knap!
                    Everybody has a dark side, you just have to find it!
                    Papa, ik lijk steeds meer op jou!
                    Fuji Finepix S5600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rsted Bekijk bericht
                      Volgens mij vergeten sommigen dat dit de 'showcase' is en niet de 'fotodiscussie'...
                      laat ons aub blijven discussieren, waar dan ook !

ff over de foto's. 1 vind ik gewoon super sensueel, das ook meteen mijn favoriet.

Dan nog een woordje over de commentaren op het model.

Simpel : dat is gaan NOT DONE. We zitten op een fotoforum en niet om een miss verkiezing. Dis beoordeel de foto en hou je hormomen onder controle
                      --
                      Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Working...
                      X