Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zingende mensen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zingende mensen

Zaterdag maakte ik een reportage van een kerstconcert gebracht door het Brugs Vocaal Ensemble. Net zoals dit gezelschap er in slaagde om net niet de (wat afgezaagde) traditionele kerstliederen te brengen heb ik geprobeerd om de zangers op een minder traditionele manier in beeld te brengen. Dat had het ensemble me ook gevraagd.

De foto's zijn gemaakt in een slecht verlichte kerk ( wel 8 keiharde witte theaterlichten ) met enkel mijn SB800 en een portie creativiteit als hulpmiddelen. Ik moest ook fotograferen zonder de muzikale beleving van de honderden aanwezigen te storen.
    Is het wat geworden? Kunnen dit soort foto's nog tussen de schitterend uitgelichte studiofoto's in deze rubriek?

1. Solist Thomas Lucas Vanlede nam de baspartij voor zijn rekening en deed dit met brio

De lichte bewegingsonscherpte in deze foto vind ik persoonlijk niet storend. Wat denken jullie?
    Last edited by pendragon; 12 december 2006, 20:39.
    Meer foto's op mijn website

Re: Zingende mensen

je hoort ze bijna zingen mooie dof

grt frank

Comment

Met zeer moeilijk licht toch nog een mooi resultaat!!!!!
      Zo objectief als mijn objectieven.....
      bd 616 be MVG Jan

Comment

Net als bij je macro-foto's vind ik hier dat intens "warme" licht terug waar jij een patent op hebt...chic

en spontaan begin ik hier achter mijn laptop "op een rode paddestoel" te neurien, voorwaar een niet-traditioneel kerstnummer !

Comment

das mooi vastgelegd, je proeft de sfeer.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik kan me voorstellen dat dit lastig was om te fotograferen. Juist omdat je niemand mag storen en de hulpmiddelen niet bij de hand hebt. Neemt niet weg dat ik juist no2 een HEEL fraaie vind, mede door de ongebruikelijke hoek. Je ziet dat het meerdere mensen betreft. Foto 1 is ook heel fraai waarin vol overgave wordt gezongen.
            Foto 3 vind ik de expressie niet flatterend voor de dame.
            Al met al best geslaagd en met sfeer
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

Comment

1 en 2 mooi, de beweginsonscherpte valt inderdaad mee maar wat me meer stoort zijn de vlekken in het groen rechts en de harde witte vlek op het voorhoofd (misschien een beetje healingbrush toepassen?).

Comment

Nu is het zeker niet eenvoudig een zanger(es) op flatterende wijze te fotograferen. Ik denk dat sfeer hier belangrijker is en dat is juist het bijzondere van dit soort fotografie : het werken zonder enig (bij)effect en het geruisloos vastleggen van dat éne moment.....
                Een foto is slechts een deel van een seconde

Een grote 4kante kist en een olifant om het apparaat te torsen......

Comment

Ik kan dit wel smaken.
                  Alhoewel de modelfoto's met uitgekiende belichting en bewerkingen mooi om zien zijn,vind ik deze foto's meer naturel hebben.Gezien de slechte belichtingsomstandigheden is dit een ferme proficiat waard.

Comment

Working...
                  X