Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB-900 te warm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: SB-900 te warm

    jama als ik die SD-9 voeding neem, laat ik de functie voor automatische uitschakeling wel aanstaan.

    Comment


    • #62
      Re: SB-900 te warm

      Oorspronkelijk geplaatst door Fietje1976 Bekijk bericht
      jama als ik die SD-9 voeding neem, laat ik de functie voor automatische uitschakeling wel aanstaan.
      Zelfs dan ... De SD9 zal dit probleem niet oplossen, noch een firmware upgrade.
      www.fotofolio.be

      Comment


      • #63
        Re: SB-900 te warm

        wat stel je dan voor?

        Comment


        • #64
          Re: SB-900 te warm

          Wat ik hier soms lees is in tegenstelling met wat ik heb gehoord.

          Het zouden vooral de batterijen zijn die zorgen voor warmteopbouw. Batterijen met zeer hoge capaciteit (2500+mAh) worden sneller warm en zorgen naar het schijnt voor de oververhitting.

          Een oplossing zou zijn hoge kwaliteitsbatterijen te kopen met een iets lagere capaciteit.

          Een extern accupack zou ook helpen omdat de warmte van de batterijen dan niet meer in de flitser zelf zitten.

          Bron: http://froknowsphoto.com/5-minute-po...lash-tutorial/
          Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1

          Comment


          • #65
            Re: SB-900 te warm

            Als je vaak zoveel flitsvermogen nodig hebt, is het misschien beter om uit te kijken naar zwaardere flitsen.

            De Elinchrom quadra is dan misschien een oplossing.

            Comment


            • #66
              Re: SB-900 te warm

              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
              http://www.jvs-photography.be/

              Comment


              • #67
                Re: SB-900 te warm

                @ florholvoet
                Dit heb ik ook al eens aangehaald.

                Nu gebruik ik een SD-9 Powerpack en heb geen problemen meer gehad.

                Groeten,
                Eric

                Comment


                • #68
                  Re: SB-900 te warm

                  Misschien dat ik het "verkeerd" doe maar ik heb 4 SB 900's en 4 SD9's en allen leiden tot oververhitting ... de eerste die hier (via BD) mij tijdens een shooting kan verhelpen met mijn oververhittingsprobleem krijgt een medaille van mij ...

                  Nikon NPS kan me niet helpen, Joe McNally klaagt erover ... dus als er oplossing bestaat voor de meer "extreme" gebruiker zoals ik dan hoor ik het graag ...

                  Ik spreek niet over een uurtje filtsen maar over 6 uur intensief gebruik ... +/- 1500 pops per dag / flits ...
                  www.fotofolio.be

                  Comment


                  • #69
                    Re: SB-900 te warm

                    Zéér interessant. Dank u.

                    Er zijn ook nog deel 3 en deel 4, over het vermeende probleem van oververhitting bij de SB-900. En een uitleg over "bouncen" en algemeen gebruik van deze flitser: klik!

                    Ik ga nog even verder studeren.
                    Last edited by Jos Vanhengel; 6 december 2011, 23:59.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #70
                      Re: SB-900 te warm

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                      Misschien dat ik het "verkeerd" doe maar ik heb 4 SB 900's en 4 SD9's en allen leiden tot oververhitting ... de eerste die hier (via BD) mij tijdens een shooting kan verhelpen met mijn oververhittingsprobleem krijgt een medaille van mij ...

                      Nikon NPS kan me niet helpen, Joe McNally klaagt erover ... dus als er oplossing bestaat voor de meer "extreme" gebruiker zoals ik dan hoor ik het graag ...

                      Ik spreek niet over een uurtje filtsen maar over 6 uur intensief gebruik ... +/- 1500 pops per dag / flits ...
                      misschien ben je te veeleisend??
                      ik durf ook wel gek doen met mijn flitsers maar ....oververhitting nee, nog niet voorgehad...
                      als je natuurlijk op vol of bijna vol vermogen uren staat te knallen denk ik dat het wel normaal is dat die dingen oververhit geraken...;trouwens mijn gedacht dienen zulke flitsertjes daar niet voor , daar zijn andere flitsers voor ....
                      de quadra's zijn ook klein en handig en ik vermoed dat die dat wel gaan aankunnen , ik snap niet goed waarom jij in jou geval voor zulke opdrachten waarbij je zoveel foto's moet maken gebruik maakt van sb kes....? handig en snel verplaatsbaar.....ja oke, maar dat zijn de alternatieven zeker ook (quadra, profoto en zelfs calumet flitserkes doen wat ze moeten doen....)
                      als je die dingen gebruikt op een matig vermogen (desnoods een paar flitserkes meer ) dan krijg je die mijn gedacht ni oververhit, en herladen ze ook veel sneller....

                      1500 flitsen op 6 uur das 250 foto's op een uur dit 6 uur aan 1 stuk door.......tja.....dat lijkt mij ook geen doordachte manier van fotograferen of zie ik dat nu verkeerd....
                      Last edited by jvs; 7 december 2011, 10:19.
                      http://www.jvs-photography.be/

                      Comment


                      • #71
                        Re: SB-900 te warm

                        Ik heb quadra packs en die gebruik ik meestal als we tijdens de shooting in dezelfde locatie blijven.

                        Het gebruik van SB's is superhandig bij shootings waar ik steeds van omgeving moet wisselen. Ik fotografeer gemiddeld 35 tot soms 50 stuks kleding per dag ... als je even snel de berekening maakt dan merk je ongetwijfeld dat ik slechts een paar minuten de tijd heb om materiaal te verplaatsen.

                        Er is dus wel duidelijk een reden waarom ik de SB's verkies boven de "lompere" koppen waarbij ik statief + kop + batterypack moet verplaatsen.
                        www.fotofolio.be

                        Comment


                        • #72
                          Re: SB-900 te warm

                          Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht

                          1500 flitsen op 6 uur das 250 foto's op een uur dit 6 uur aan 1 stuk door.......tja.....dat lijkt mij ook geen doordachte manier van fotograferen of zie ik dat nu verkeerd....

                          Jammer genoeg is dit de realiteit tijdens een catalogus shooting ... we werken met kinderen en die kunnen we tot op vandaag nog steeds niet programmeren ... het is dus zo dat er bij bepaalde stuks kledij soms 50 foto's genomen moeten worden om alle aspecten juist te hebben. (ogen dicht / pose niet goed / kledij die slecht valt).
                          www.fotofolio.be

                          Comment


                          • #73
                            Re: SB-900 te warm

                            Even een situatie voorbeeld ...

                            Bekijk deze video vanaf 01:49 en je zal mijn workflow met SB900's misschien beter snappen. Dit is het tempo dat ik gemiddeld aanhoud tijdens een shooting.
                            www.fotofolio.be

                            Comment


                            • #74
                              Re: SB-900 te warm

                              als ik zie hoe snel die flitsers moeten werken omdat je zoveel opnames na mekaar maakt kan ik begrijpen dat die dingen warm lopen , als je op die manier fotografeerd , en toch stel ik me vragen bij het gebruik op deze manier, die dingen zijn daar ni voor gemaakt denk ik....
                              ik zag dat je toch met een aardig team werkt , en of ze nu een sb met plu vasthouden of ne quadra lijkt me hetzelfde toch....?
                              daarom snap ik in jou geval nog steeds niet goed als je zoveel opnames zo snel moet maken waarom je sb kes hiervoor inzet....
                              je bezit ook de quadras , die zijn nagenoeg evenklein en handig maar wel een pak krachtiger ...
                              langs de andere kant moet ik zeggen als ik zie en hoor wat die sb kes bij jou moeten presteren dat het in ieder geval wel heel goede flitsers zijn...
                              ik gebruik ze zelf ook wel maar iets minder intensief, denk dat ik 1 foto maak dat jij er al 20 hebt doorgeknald
                              http://www.jvs-photography.be/

                              Comment


                              • #75
                                Re: SB-900 te warm

                                In dit voorbeeld waren we inderaad met voldoende mensen om over te schakelen naar Quadra's maar in de meeste gevallen ben ik alleen ...

                                Ik moet aan dat tempo fotograferen anders heb tegen het einde van de dag slechts een gedeelte van een collectie gedaan.

                                Vroeger, toen ik met SB600's & SB800's werkte, ben ik nooit tegen oververhitting aangelopen en die moesten toen ook zo hard werken ... Daarom dat ik het nu jammer vind dat de SB900 wel dit probleem heeft.

                                De eerste testen met de SB910 zijn alvast lovend, als dit zo blijft dan schakel ik meteen over.
                                www.fotofolio.be

                                Comment

                                Working...
                                X