Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB-900 te warm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: SB-900 te warm

    Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
    Maakt mooie foto's die man, maar dan moet je al een kameel meenemen om dit allemaal
    mee te sleuren Koen
    ik kan misschien wel aan een kameel geraken *wink* *wink*
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #47
      Re: SB-900 te warm

      Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
      Ik heb hier een filmpje gezien op youtube waar ze de SB-700 en de SB-900 testen op overhitting en de SB-700 geeft gewonnen + dat hij ook rapper oplaad I[/url]

      Grts S.
      Heb net even naar die film gekeken, maar naar mijn idee is dat een verkeerde test.
      beide flitsers zetten ze manueel op volle kracht 1/1 met exact dezelfde waarden en men laat die beiden tegelijk afgaan.
      je ziet inderdaad dat de SB900 iets achter komt , maar.....
      de SB700 heeft op volle kracht een richtgetal van 28 en een SB900 een richtgetal van 34
      Dat is toch geen goede vergelijking

      Ik heb hier ook alles proberen doen om mijn SB900 te verhitten 1/1 vele keren na elkaar , dan strobo op het maximale in zijn kunnen , geen probleem. v 5.02

      Comment


      • #48
        Re: SB-900 te warm

        Ook ik had hierover veel gelezen op internet, daarom dat ik nu de SB-700 heb ipv de SB-900, deze thread is dan ook een bevestiging ervan.
        Btw ik heb zelfs bij zeer veel flitsen nog geen overheating kunnen veroorzaken bij mijn SB-700, ok hij is dan wel niet zo krachtig maar ik doe aan fotografie waarin ik liever betrouwbaarheid heb dan kracht.

        Comment


        • #49
          Re: SB-900 te warm

          Ben blij deze thread eindelijk te vinden.
          Ik heb dat probleem de laatste tijd enorm veel (en vooral in stadhuizen, kerken, feestzalen). Het is ook enorm frustrerend, want dan sta je daar bij HET moment en lap flitser laat het afweten.

          Ik heb gelezen dat men raadt om hogere ISO en grotere diafragma te gebruiken bij het flitsen, welnu ik moet erbij zeggen dat dat niet helpt!
          (Ondanks dat ik Nikon D300 heb, blijf ik wel korrels zien, maar dit terzijde)

          Warmtedetectie uitschakelen? Is dit wel veilig?

          Ik gebruik oplaadbare batterijen en wel van een goeie merk (eneloop), dus daar zal het probleem niet liggen.

          Kan iemand mij uitleggen wat Firmware is? Moet ik mijn SB-900 binnensteken zodat ik dat probleem niet meer heb?
          Ik las dat Nikon niet bepaald 'goede service' levert, maar zou Art&Craft ons hierbij kunnen helpen?

          Comment


          • #50
            Re: SB-900 te warm

            Je schakelt de overhittingbeveiliging niet helemaal uit, hij zal nog altijd beepen dat hij te warm loopt, maar je kan verder werken.
            De voorganger (SB-800) had gewoon deze beveiliging niet, en niemand maakte zich zorgen.

            Voor de batterijen is het ook belangrijk dat deze goed opgeladen zijn, naarmate batterijen leeglopen moet deze en de flits harder werken.

            Firmware is de software die in de flitser zit. (Zorgt voor de besturing, scherm, etc)
            Je kan deze in principe zelf updaten, maar je hebt wel het juiste fototoestel nodig.
            Anders eens contact opnemen met Art&craft, zij kunnen dit misschien voor je doen, als je tenminste nog niet de laatste versie hebt.

            Comment


            • #51
              Re: SB-900 te warm

              Bedankt voor het antwoord. Ik heb mijn flitser bekeken en die heeft al firmware 5.02.
              Nu heb ik de functie van automatisch uitschakeling bij oververhitting uitgeschakeld. Ben wel benieuwd of het lukt!

              Comment


              • #52
                Re: SB-900 te warm

                Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
                Ik herken het probleem ook...
                Ik heb het ook met mijn SB-900
                Sinds kort is dit veel minder bij mijn SB-900...
                Vreemd, want ik heb er niks aan veranderd... ook geen update ofzo...
                In ieder geval ben ik er wel blij van!

                Comment


                • #53
                  Re: SB-900 te warm

                  mijn sb-900 heeft nog de fimw ver 5.01
                  nu als ik ga kijken voor de firmw 5.02 zie ik die enkel voor windows xp, vista maar niet voor windows 7.
                  ook als ik het bestand download en uitpak krijg ik een bestand met het teken van vlc mediaplayer,het is wel een bin bestand.
                  kan ik deze update uitvoeren zonder dat ik daar problemen met krijg
                  grtz tweetty
                  bd0379be

                  Comment


                  • #54
                    Re: SB-900 te warm

                    Ik heb in het menu van de flitser automatisch uitschakeling bij oververhitting uitgeschakeld. Onlangs heb ik foto's achter mekaar moeten fotograferen en wat bleek? Flitser blijft flitsen.

                    Nu ben ik aan het overwegen om Nikon SD-9 Voeding te nemen. Naar het schijnt zou het een meerwaarde zijn voor de flitser. Het vraagt veel minder oplaadtijd en je kunt kort na mekaar sneller flitsen. Misschien lost deze grip wel het probleem bij SB-900?

                    Comment


                    • #55
                      Re: SB-900 te warm

                      Met een powerpack ga je nog sneller herladen (en nog sneller flitsen). Je flits gaat nog sneller warm zijn en met de oververhittingswaarschuwing uitgeschakeld, is dat verstandig?
                      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                      Comment


                      • #56
                        Re: SB-900 te warm

                        Met een SD9 gaat de flits inderdaad nog sneller in veiligheid
                        www.fotofolio.be

                        Comment


                        • #57
                          Re: SB-900 te warm

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                          Met een SD9 gaat de flits inderdaad nog sneller in veiligheid
                          Bedoel je dat het niet goed is voor de flitser? Heb je daar ervaring mee?

                          Comment


                          • #58
                            Re: SB-900 te warm

                            De veiligheid zit er voor iets op hé.
                            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                            Comment


                            • #59
                              Re: SB-900 te warm

                              Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                              De veiligheid zit er voor iets op hé.
                              idd maar het is zoals eerder gezegd enorm frustrerend dat de flitser op een 'hot'moment plots laat afweten. Not done!!!!

                              Maar goed, zal dus verder moeten zoeken. Met pocketwizard eventueel of met nikon SD-9.

                              Comment


                              • #60
                                Re: SB-900 te warm

                                Met een sd-9 en de thermische beveiliging uit zal hij het ook plots laten afweten....voor altijd.
                                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                                Comment

                                Working...
                                X