Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB-900 te warm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: SB-900 te warm

    Oorspronkelijk geplaatst door appelmooz Bekijk bericht
    ook dezelfde miserie met oververhitting ?

    ik had vorig jaar problemen in de kerken tijdens de communies... Daarom voor dit jaar een SD-9 pack aangekocht in de hoop dat alles meekon en ik mooi verder kon flitsen.
    Die SD-9 helpt voor géén fluit.
    www.fotofolio.be

    Comment


    • #17
      Re: SB-900 te warm

      Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
      Thanks. Gelukkig heeft de flitser een goed en duidelijk menu, dus daarna heb ik de warmtedtectie uit kunnen zetten.
      Hogere iso was eigenlijk niet mogelijk, ik had de D3X bij me en daarmee wilde ik niet verder gaan dan 400 iso.
      Henk
      Met dit toestel kan je toch een veelvoud van 400 hoger gaan?????

      Comment


      • #18
        Re: SB-900 te warm

        Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
        Die SD-9 helpt voor géén fluit.
        Die SD-9 is toch een battery-pack bedoeld om de flitser sneller te laten opladen. Dat heeft toch niets met de warmte-ontwikkeling te maken (die zal er alleen maar erger door kunnen worden...)
        Henk
        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
        (BD1383NL)

        Comment


        • #19
          Re: SB-900 te warm

          Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
          Met dit toestel kan je toch een veelvoud van 400 hoger gaan?????
          Nee, de D3X met 24 megapixels heeft een hoger ruisniveau dan de D3 met z'n 12 megapixels. Ik heb met de D3 de ervaring dat 2 stops onder het normale maximale iso-niveau (bij de D3 6400 minus twee is 1600 iso) nog een ruisvrij (of zeg maar ruisarm) plaatje oplevert. Bij de D3X is dat dus 1600 maximaal minus twee stops is 400 iso.
          Bij de D3S (opvolger van de D3 met eveneens 12 megapixels) gaat de hemel waarschijnlijk voor me open, maar ja, waar blijft dat ding? Zou in april uitgeleverd gaan worden...
          Henk
          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
          (BD1383NL)

          Comment


          • #20
            Re: SB-900 te warm

            Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
            Die SD-9 helpt voor géén fluit.
            Ik denk er serieus over om een reserve SB-900 aan te schaffen, want over twee weken bij de communies kan ik me dit grapje echt niet veroorloven.
            Henk
            Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
            (BD1383NL)

            Comment


            • #21
              Re: SB-900 te warm

              En de SB-600?
              Nikon D90 + Tamron 17 - 50 f:2.8 VC + nikkor 50 f:1,8 + Sigma 150 2.8 macro + SB 900

              Comment


              • #22
                Re: SB-900 te warm

                ik doe partyshoots en evenementen: groot probleem met oververhitting SB-900, na heel wat gemail naar Nikon geen meter vooruit, normaal gebruik ik een Gary Fong ( SB-800 ) voor de 900 de collapsible gehaald; de youtube'sbekeken, alkaline batterijen gebruikt (nieuw bij elke sessie) Manueel, repeatable enz... zonder duffuser !! omgevingstemperatuur niet zo hoog ( zalen ), maakt allemaal niets uit. Alleen als ze een nog nieuwere firmware uitbrengen misschien, totdan is de SB-900 ondanks z'n robuustheid en comfortabele bediening een MISKOOP. want bij het minste sta je er zonder flits!
                Last edited by ahmetos; 3 mei 2010, 02:21.

                Comment


                • #23
                  Re: SB-900 te warm

                  iemand die ik ken die heeft ook een SB 900. We hebben dit samen getest. Ik de mijne hij de zijne. Mijn was na ongeveer 90 foto's oververhit. Zijn SB 900 nog geen temperatuurverhoging na 108 flits. Hij had dit probleem vermeld bij konijnenberg. Daar herkennen ze dit probleem. Zou een foutje zijn in de flits? Ik kan hem terugbrengen en ze sturen de SB900 dan op naar het fabriek om het probleempje op te lossen?
                  Ik heb een communiemis moeten fotograferen en had hetzelfde probleem. Na de 15 handoplegging kreeg ik dit probleem. Gelukkig had ik tijd genoeg om de flitser van de camera te gebruiken waardoor de foto's nog gelukt zijn.
                  Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

                  Comment


                  • #24
                    Re: SB-900 te warm

                    ik heb die van Nikon 'pro' es gemaild... ze zouden 'het' probleem kunnen oplossen... moet hem binnenbrengen en na 2 weken zou ik de flits terugkrijgen.. . Ik heb 'm es 6 weken moeten missen ivm een breuk in de flitsbuis.. stom dat ze het toen niet hebben opgelost.. maw .. het zou toch opgelost kunnen worden.. ( ik ga het na 2 weken binnenbrengen ) heb ik de flits iets minder nodig.. wordt vervolgd...

                    Comment


                    • #25
                      Re: SB-900 te warm

                      Oorspronkelijk geplaatst door ahmetos Bekijk bericht
                      ik heb die van Nikon 'pro' es gemaild... ze zouden 'het' probleem kunnen oplossen... moet hem binnenbrengen en na 2 weken zou ik de flits terugkrijgen.. . Ik heb 'm es 6 weken moeten missen ivm een breuk in de flitsbuis.. stom dat ze het toen niet hebben opgelost.. maw .. het zou toch opgelost kunnen worden.. ( ik ga het na 2 weken binnenbrengen ) heb ik de flits iets minder nodig.. wordt vervolgd...
                      Ondertussen al meer nieuws hierover?
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #26
                        Re: SB-900 te warm

                        Ik heb mijn SB900 toch al wel eens serieus misbruikt...maar nooit problemen mee gehad... Zelfs na een keer bewust proberen hem in oververhitting te krijgen lukte dit me niet.
                        Mijn objectieven zijn all round...

                        Comment


                        • #27
                          Re: SB-900 te warm

                          Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                          Ik heb mijn SB900 toch al wel eens serieus misbruikt...maar nooit problemen mee gehad... Zelfs na een keer bewust proberen hem in oververhitting te krijgen lukte dit me niet.

                          Ik zou toch oppassen met dat misbruiken, in de kerk worden ze rapper oververhit .....
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                          Comment


                          • #28
                            Re: SB-900 te warm

                            Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                            Ik heb mijn SB900 toch al wel eens serieus misbruikt...maar nooit problemen mee gehad... Zelfs na een keer bewust proberen hem in oververhitting te krijgen lukte dit me niet.
                            Ik heb eenmaal oververhitting gehad toen ik buiten een MTB toch aan het fotograferen was, constant inflitsen, zelfs niet volle bak. En buiten was 't aan 't stormen en amper 3 graden. Na een 60 tal foto's had ik het vlaggen
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                            Comment


                            • #29
                              Re: SB-900 te warm

                              Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                              Ik zou toch oppassen met dat misbruiken, in de kerk worden ze rapper oververhit .....
                              Gelukkig kom ik zelden in kerken

                              Maar ik zal het vast nog eens tegenkomen...dat oververhitten.
                              Mijn objectieven zijn all round...

                              Comment


                              • #30
                                Re: SB-900 te warm

                                Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                                Gelukkig kom ik zelden in kerken

                                Maar ik zal het vast nog eens tegenkomen...dat oververhitten.
                                Ja onze Kardinaal had er ook last van ...
                                Last edited by Digipics357; 6 januari 2011, 16:00.
                                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                                Comment

                                Working...
                                X