Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB-900 te warm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: SB-900 te warm

    Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Ondertussen al meer nieuws hierover?
    Gewoon de warmtesensor uitschakelen.... ik heb nergens meer problemen mee. Waarom zou de 900 er wél mee ophouden als de 800 en de 600 ook zonder kunnen?
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

    Comment


    • #32
      Re: SB-900 te warm

      Verdorie, als ik dat hier allemaal lees, begin ik echt wel te twijfelen om mij een sb-900 aanteschaffen, blijkbaar is hij geen goeie flits, geeft al iemand ervaring met de sb-700
      of heeft die ook hetzelfde probleem

      Grts S.

      Comment


      • #33
        Re: SB-900 te warm

        Ik heb mij laten vertellen dat met de laatste firmware dit probleem opgelost moet zijn.
        Ik moet alleen nog die firmware updaten.

        Doen jullie dit zelf ?

        Men heeft mij gezegd om m best binnen te brengen en het te laten doen,
        Want als je het doet als de batterijen niet volledig vol zijn en het loopt mis tijdens de update, dat je de flits dan gewoon kan weggooien.
        Weet niet wat er van waar is, maar dit hebben ze bij konijn gezegd.

        Comment


        • #34
          Re: SB-900 te warm

          Ik heb hier een filmpje gezien op youtube waar ze de SB-700 en de SB-900 testen op overhitting en de SB-700 geeft gewonnen + dat hij ook rapper oplaad , ziet er mij wel een goeie flitser uit.
          Iemand al ervaring met de SB-700

          Zie hier het filmpje http://www.youtube.com/watch?v=wgtLyjhYLiI

          Grts S.

          Comment


          • #35
            Re: SB-900 te warm

            Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
            Ik heb hier een filmpje gezien op youtube waar ze de SB-700 en de SB-900 testen op overhitting en de SB-700 geeft gewonnen + dat hij ook rapper oplaad , ziet er mij wel een goeie flitser uit.
            Iemand al ervaring met de SB-700

            Zie hier het filmpje http://www.youtube.com/watch?v=wgtLyjhYLiI

            Grts S.
            Zoals hierboven al te lezen....ze verhitten beiden even snel....de SB700 heeft enkel een ander systeem om de flits hiertegen te beschermen...de SB700 zorgt ervoor dat de interval waarop men kan flitsen afneemt...de SB900 schakelt compleet uit....verder is de SB900 op álle vlakken de betere flits...één ding wat op de SB700 slimmer is als op de SB900 is dat de SB700 twee extra knoppen heeft waar je bij de SB900 voor het menu in moet.

            Als je daarnaast goed leest geven zelfs de mensen met last van oververhitting aan dat het juist een heel goede flits is...is ook al een ouder topic dit. Zoals gezegd, met de nieuwe firmware upgrade is dit probleem blijkbaar grotendeels verholpen. Ik heb dan ook nog nooit last gehad met de SB900...

            Daarnaast...de SB700 is óók een prima flits, enkel op bijna alle vlakken inferieur aan de SB900, maar wel voor dezelfde prijs ongeveer...
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #36
              Re: SB-900 te warm

              Dit probleem heb ik ook al gehad en ben toen gaan zoeken op de website van Nikon en vond het volgende onder Service & Support:
              http://nikoneurope-nl.custhelp.com/a...41/r_id/150289
              Welk type batterijen kan ik gebruiken in mijn Nikon-flitser?

              "Afhankelijk van de eigenschappen van de batterij wordt de beveiliging geactiveerd zodra de batterij te heet wordt, waardoor
              de stroomtoevoer wordt onderbroken. Dit gebeurt vaak wanneer de flitser wordt gebruikt voor stroboscopisch flitsen.
              De batterij levert weer stroom zodra de normale temperatuur is hersteld."

              Als ik het goed lees word de beveiliging ingeschakeld als de "batterijen" te warm worden en niet de "flitser" zelf.


              Groeten,
              Eric
              Last edited by extrazone; 7 januari 2011, 22:21.

              Comment


              • #37
                Re: SB-900 te warm

                Oorspronkelijk geplaatst door extrazone Bekijk bericht
                Dit probleem heb ik ook al gehad en ben toen gaan zoeken op de website van Nikon en vond het volgende onder Service & Support:
                http://nikoneurope-nl.custhelp.com/a...41/r_id/150289
                Welk type batterijen kan ik gebruiken in mijn Nikon-flitser?

                "Afhankelijk van de eigenschappen van de batterij wordt de beveiliging geactiveerd zodra de batterij te heet wordt, waardoor
                de stroomtoevoer wordt onderbroken. Dit gebeurt vaak wanneer de flitser wordt gebruikt voor stroboscopisch flitsen.
                De batterij levert weer stroom zodra de normale temperatuur is hersteld."

                Als ik het goed lees word de beveiliging ingeschakeld als de "batterijen" te warm worden en niet de "flitser" zelf.

                Ik lees iets over een firmware upgrade. Zal ik toch eens gaan opzoeken....

                Groeten,
                Eric
                Ik twijfel of dit juist is. Ik heb bij warm weer en 'normaal licht' (buiten en vervolgens binnen) de flitser SB-900 met 'normaal gebruik' (zeg maar niet meer dan 1 flits per 5 seconden of langer) zien uitschakelen vanwege te hoge temperatuur. Heb vervolgens direct een nieuwe set accu's NiMh ingelegd, zonder direct resultaat. De flitser bleef weigeren.
                Heb vervolgens alle foto's zonder flits moeten maken, met overigens aanmerkelijk mooier resultaat (wel met gevaar voor beweging maar dat bleek achteraf reuze mee te vallen)
                Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                (BD1383NL)

                Comment


                • #38
                  Re: SB-900 te warm

                  Oorspronkelijk geplaatst door extrazone Bekijk bericht
                  Dit probleem heb ik ook al gehad en ben toen gaan zoeken op de website van Nikon en vond het volgende onder Service & Support:
                  http://nikoneurope-nl.custhelp.com/a...41/r_id/150289
                  Welk type batterijen kan ik gebruiken in mijn Nikon-flitser?

                  "Afhankelijk van de eigenschappen van de batterij wordt de beveiliging geactiveerd zodra de batterij te heet wordt, waardoor
                  de stroomtoevoer wordt onderbroken. Dit gebeurt vaak wanneer de flitser wordt gebruikt voor stroboscopisch flitsen.
                  De batterij levert weer stroom zodra de normale temperatuur is hersteld."

                  Als ik het goed lees word de beveiliging ingeschakeld als de "batterijen" te warm worden en niet de "flitser" zelf.


                  Groeten,
                  Eric
                  Dan zou je 't met een batterypack een heel pak minder snel hebben toch?
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • #39
                    Re: SB-900 te warm

                    Hier ook hetzelfde probleem. Nikon zei dat het niet aangeraden was om met oplaadbare batterijen te werken...

                    Comment


                    • #40
                      Re: SB-900 te warm

                      Een flits is eigenlijk een gecontroleerde kortsluiting bijna.
                      Bij een kortsluiting heb je hoge stromen en hoge stroom x verliezen = warmte.

                      In een flits zijn 3 stukken van het circuit gevoelig ervoor.

                      - De batterijen en hun inwendige weerstand (batterijen met een lage inwendige weerstand worden nie zo snel warm) Dat deel heb je dus zelf in de hand.

                      - Laadinrichting. Is een schakeling die de hoofdcondensator oplaad.
                      Wij hebben zo snel mogelijk graag terug beschikbaarheid van de flits, dus door die kring gaat serieus wat stroom (de kwaliteit van de kring en de componenten bepalen hier hoe warm em wordt. Firmware kan daar een kleine verbetering zijn mss omdat de laadinrichting dan tot beter schakelprestaties kan leiden.

                      - Ontlaadinrichting: is gewoon flitsbuis en thyristor waar kortstondig echt veel stroom door gaat.
                      Kan je niets aan veranderen, is bepaald in ontwerp.

                      Iemand die goed is in electronics kan wel links en rechts wat tweaks doen om de interne weerstand van het circuit wat te verbeteren, of de koeling te optimaliseren.

                      Comment


                      • #41
                        Re: SB-900 te warm

                        effe niet meer gevolgd..sorry.. ik heb m'n flits na de eerste herstelbeurt teruggekregen..(trigger zou verandert zijn) nog steeds een hitteprobleem ( andere fotografen vertellen me dat er een constructiefout is bij de eerste reeksen .. flitsbuis te dicht tegen het glas.. ). ik niet tevreden en weer terug naar Elsene.. ( Nikon pro ).. krijg ik 'm na enkele weken terug met de boodschap.. RTFM .. ( met kopie NL - handleiding ) MMAAAARRRRR.. m'n flits wordt NIET meer warm.. WTF about the manuel denk ik dan.. 't is toch op te lossen.. In de tijd tss de herstellingen heb ik hun wel een gepeperde mail gestuurd dat ze me serieus in de kosten hadden gejaagd met hun SB-9, alkaline, non-diffuser enz.. advieskes...( niks moeten betalen haha... )
                        De nieuwere versies SB-900 hebben die problemen niet..
                        firmware vanaf het begin al 5.02 !!
                        Last edited by ahmetos; 14 februari 2011, 05:43.

                        Comment


                        • #42
                          Re: SB-900 te warm

                          Hier nogthans een van de eerste SB-900, nog nooit problemen gehad, wel firmware 5.02.

                          Comment


                          • #43
                            Re: SB-900 te warm

                            Dit weekend was 't weer van dat.

                            Een 10-tal foto's met invulflits (fel tegenlicht) en tuuttuuuut flitser in veiligheid.


                            Zijn het nu de batterijen die te warm worden of effectief de flitskop?

                            Overweeg om de SD-9 aan te schaffen maar geen idee of dit zal helpen?
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                            Comment


                            • #44
                              Re: SB-900 te warm

                              Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                              Dit weekend was 't weer van dat.

                              Een 10-tal foto's met invulflits (fel tegenlicht) en tuuttuuuut flitser in veiligheid.


                              Zijn het nu de batterijen die te warm worden of effectief de flitskop?

                              Overweeg om de SD-9 aan te schaffen maar geen idee of dit zal helpen?
                              zal nog rapper in veiligheid zijn... want met een batterijpak kan je sneller flitsen...
                              beter nog een flitser of drie bij kopen, dan kan je met een lagere flitskracht werken...

                              bijvoorbeeld zoiets...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment


                              • #45
                                Re: SB-900 te warm

                                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                                zal nog rapper in veiligheid zijn... want met een batterijpak kan je sneller flitsen...
                                beter nog een flitser of drie bij kopen, dan kan je met een lagere flitskracht werken...

                                bijvoorbeeld zoiets...
                                Maakt mooie foto's die man, maar dan moet je al een kameel meenemen om dit allemaal
                                mee te sleuren Koen

                                Comment

                                Working...
                                X