Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor wat trouwfoto's te maken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tips voor wat trouwfoto's te maken

continu/opname zal wel slaan op 't feit dat hij de stabilisatie enkel gebruikt op het moment van de opname, en daar gaat het uiteindelijk om hé.
    ______
    www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bape Bekijk bericht
      Afblijven ok, laat het fotograferen van een trouw aub over aan professionele fotografen. Mogen die ook nog werken? Dat mag hier precies nooit verteld worden.

Minimaal nodig: ?
      Ik ben profesioneel met maar één D200. Ik fotografeer een trouw zonder externe flits met die ene camera en twee batterijen, één GBkaart en niet in RAW! Ik ben wel PROFESSIONEEL! (Al 27 jaar)

Ik begrijp dat hier veel mensen zijn die willen leren, maar van wie leren ze?
      Je bent geen fotograaf omdat je een camera hebt he!
      Sorry hoor, maar dan neem je wel serieuze risoci's. Als je als pro naar een trouw gaat met maar 1 body ben je in mijn ogen slecht bezig. Wat ga je doen als er ooit iets gebeurd met je toestel? Sorry kunnen jullie het volgende week eens overdoen. Ik ben amateur (met btw nummer) en ik neem dat risico zelfs niet als ik voor vrienden eens een trouw doe.
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

Comment

Voor de foto's, als ze geen budget hebben en gewoon een vriend vragen om het te doen gaan ze normaal ook niet teveel verwachten. Dus doe gewoon uw ding, neem foto's zoals je zelf denkt dat je het best gaat doen en laat je niet zenuwachtig maken door vele posts hier.
        Ze zullen er niet proffesioneel uit zien, maar je gaat hen toch een mooi aandenken kunnen geven aan die dag.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

Comment

top tip!

Sorry, when people say they have 'no budget' Then I really do have to wonder....
          Low budget can even be catered for by a good and flexible photographer. A location shoot for a couple of hours to make sure there are at least some good shots. That doesn't cost the earth at all.

As for the rest, you want tips for shooting it all with a compact?

Just be creative, the camera is a 'point and shoot' so use that feature and make a really creative documentary of the event in snapshot style. It can work, if you're creative enough.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
            top tip!

Sorry, when people say they have 'no budget' Then I really do have to wonder....
            Low budget can even be catered for by a good and flexible photographer. A location shoot for a couple of hours to make sure there are at least some good shots. That doesn't cost the earth at all.

As for the rest, you want tips for shooting it all with a compact?

Just be creative, the camera is a 'point and shoot' so use that feature and make a really creative documentary of the event in snapshot style. It can work, if you're creative enough.
            couldn't agree more. I still have series of pictures I took with a compact p&s camera that I still like a lot, because I took LOTS of them to make up the series, and they look great in an album.

Ik antwoordde automatisch in 't Engels, sorry daarvoor, maar hier mijn bevindingen als ik ze opnieuw bekijk:
            Ik gebruikte veel hoge en lage standpunten, omdat dat met zo'n ding heel goed gaat. Gewoon 'ongeveer' mikken en schieten maar. Niet teveel tijd nemen voor de foto's, gewoon afdrukken. Meestal keek ik niet eens op 't schermpje. Daardoor staan er ook veel scheef: niet erg, het draagt bij tot het 'snapshoteffect'.
            Neem véél foto's! Er zullen veel toevallige treffers bijzitten die bijzonder leuk zijn. Wissel ze af met foto's van de trouwers en de familie die wél geposeerd zijn.

Voorbeelden van dit soort snapshotfotografie:

Dit zijn allemaal foto's die haastig genomen zijn, en sommigen zijn rechtgezet als daar ruimte voor was. Ik pretendeer niet dat het klassewerk is, ver van, maar op deze manier kan je wel leuke fotoreeksen in elkaar toveren.
            ______
            www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slimpie Bekijk bericht
              Ik heb aangegeven dat ik alleen een compact camera heb en dus eigenlijk niet de goeie uitrusting. Zij zeiden beter iets mindere kwaliteit dan geen foto's want ze willen geen geld uitgeven aan allerlei dingen.
              Ik zou dit 'schriftelijk' of met een 'getuige' laten vastleggen, want aan het eind weet niemand dat meer en heb jij het gedaan en is het jouw schuld dat het geen mooie foto's zijn.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                Voor de foto's, als ze geen budget hebben en gewoon een vriend vragen om het te doen gaan ze normaal ook niet teveel verwachten. Dus doe gewoon uw ding, neem foto's zoals je zelf denkt dat je het best gaat doen en laat je niet zenuwachtig maken door vele posts hier.
                Ze zullen er niet proffesioneel uit zien, maar je gaat hen toch een mooi aandenken kunnen geven aan die dag.
                Je kunt er maar bij leren, gewoon doen veel suc6.

mvg duindistel

Comment

Iets waar je volgens mij ook moet voor opletten:

een trouw voor de wet gaat alles zeer snel. Waardoor je snel geneigd bent snel te gaan fotograferen.
                  De meeste compactjes en dergelijke zijn snel vol (hun schrijf snelheid is meestal niet het zelfde als een dslr (zelfs bij deze zitten er verschillen met een 300D had ik ook snel de buffer vol nu met de 40D zit ik op rozen)

vooral het tekenen en overhandigen (meestal heel kort na elkaar)....

Zorg dat je iedereen meer dan 1 keer op de foto hebt. Zowel bij het binnen als buiten komen als zijn...

Comment

Wij hebben voor onze trouw ook een vriendin met als hobby fotografie gevraagd! Mooie foto's ... Enkel wat problemen met schaduwen in de gezichten! En dat is jammer!

Hou daar dus zeker rekening mee als je foto's trekt bij zonnig weer!

Comment

Ik heb even wat tips voor je opgezet.

Voorbereiding.
                      - Maak een draaiboek
                      - Check van te voren de locaties en doe dit zeer uitgebreid. Kerk en of gemeentehuis, buitenlocatie, partycentrum etc.
                      - Maak wat proefopnamen van deze locaties onder verschillend licht omstandigheden.
                      - Vraag ook wat zij van je verwachten qua stijl foto's: klassiek, vlot, modern.
                      - Zorg voor een backup camera (liefst de gelijke), batterijen, geheugencards enz.

Op de dag zelf:
                      - De belangrijkste persoon voor jou is de ceremoniemeester, zorg dat je met hem contact heb.
                      - Neem een paraplu mee.
                      - Neem een handdoek mee (buitenlokatie, zitten in het zand of bos of schoenen afvegen enz.).
                      - Fotografeer uit verschillende standpunten, hoog, laag, van achteren, links, rechts, schuin enz.
                      - Fotografeer met iets onderbelichting ivm detail in haar, jurk.
                      - Fotografeer in ieder geval ophalen, auto, aankomst, ambtenaar, kus, ringen, tekenen getuigen, het getuigschrift(!) enz.
                      - Fotografeer veel, heel veel.
                      - Let op interacties, lachen, ontspannen enz.
                      - Denk aan de familie-leden vooral ouders, eerste dans enz.
                      - Maak een groepsfoto.
                      - vergeet ook het "publiek" niet op de foto te zetten
                      - wees het bruidspaar altijd net een stapje voor, zorg dat je eerder buiten bent, etc.
                      - extra accu idd, extra opslag, liefst verdeeld over meerdere geheugenkaarten
                      - trek wat onopvallende kleding aan
                      - bekijk de locatie van tevoren goed, en sta op tijd klaar als het paar binnen komt / uit auto stapt
                      - zoek een mooie plek waaruit je veel foto's kunt maken, veel lopen zou misschien irritant kunnen zijn op sommige momenten

Onderstaand een kleine lijst van wat je misschien nodig hebt buiten je camera

- 1x paraplu
                      - Schoonmaakborsteltje
                      - Extra Compact Flash kaartjes
                      - Heel veel batterijen
                      - Gebruiksaanwijzingen
                      - Formulier met alle telefoonnummers en adressen
                      - Zaklamp + zakmes
                      - Telefoon (trilstand)

En het aller belangrijkste EEN DOOS VOL MET GELUK

Veel succes ermee.
                      mvg
                      antoine200

Comment

en vergeet niet dat je met een compactje de traagheid van je camera moet anticiperen:

sluitertijdvertraging
                        wachttijd tussen twee foto's

alles gaat snel die dag .. zorg dat het niet te snel gaat, of je cam kan niet volgen .. suc6!

Comment

nou dat zijn nog es tips
                          Ik fotografeer trouwens ook met een compact. Na 2 EOS'en heb ik nu een nieuwe compact besteld omdat ik het verschil niet zie maar wel VOEL, whaddyaknow

ik versta de bitterheid van de ECHTE fotografen (degenen die er voltijds van moeten leven..). MAar als die mensen geen 1000 euro willen uitgeven voor hun trouwalbum dan is het zo. En het feit dat Jan met de Pet nu ook al gevraagd wordt voor shoots etc is niet te stoppen.

hoe ga je de fotos eigenlijk afleveren? Gewoon op cd?

Als je toch HEEL vEEL fotos gaat nemen, vergeet niet dat je achteraf de minder goede fotos gewoon weglaat (ook dubbele fotos) -> dat maakt de indruk toch nog positiever
                          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Misschien nog een kleine tip:

JIJ bent de fotograaf die dag. Je zal vermoedelijk niet de enige zijn met een fototoestel maar je mag je niet gehinderd voelen op de cruciale momenten.
                            Als je vindt dat je voor tante X of nonkel Y moet gaan staan om jouw foto te maken, dan doe je dat.

Comment

Ik snap niet dat er zovelen zijn die persé mensen willen afraden een huwelijk te fotograferen en dat het overgelaten moet worden aan de pro's

Het is toch het koppel die dat kiest? Als ze niet kunnen/willen betalen voor een professionele fotograaf, dan moet dat ook niet...

Gaat Ferrari boos zijn op mij als ik 'slechts' een Ford koop?
                              Nee toch?
                              Dat kies je toch zelf!

Het is allemaal afhankelijk van de verwachtingen van het koppel!

Mijn allereerste huwelijk was ook een vriendendienst (het was mijn huwelijksgeschenk voor hen). Ik heb toen duidelijk gezegd dat ik geen pro was maar heb natuurlijk wel wat foto's laten zien die ik heb gemaakt, zodat ze toch mijn 'stijl' kennen.

Voor hen was dat in orde. Op de dag zelf was ik nog zenuwachtiger dan het koppel, maar achteraf heb ik GEEN SECONDE spijt gehad dat ik die shoot heb gedaan!!!

Persoonlijk zou ik NOOIT een huwelijk fotograferen met een compact, maar als zij dat niet erg vinden, wie zijn wij dan om dat te bekritiseren?

Dus mijn tip is: bespreek alles duidelijk af met het koppel. Laat weten dat het toestel (en eventueel jij als fotograaf) beperkingen hebt. Laat ze weten wat ze kunnen verwachten en minstens even belangrijk: wat ze niet kunnen verwachten!!!

Verder nog de klassieke dingen:
                              - ken je camera, geen tijd om 'te wennen' op het huwelijk
                              - laadt alle batterijen op voorhand op maar breng toch je laders mee
                              - plaats batterijen in je broekzak: handig als je ze dichtbij je hebt en je lichaamswarmte is mooi meegenomen
                              - bekijk op voorhand wat huwelijksfoto's om inspiratie op te doen (zeker als je geposeerde foto's gaat maken!)
                              - zorg liefst dat je daar met iemand mee kan rijden: zo kan je al niet verloren rijden of kom je niet te laat omdat je geen parkeerplaats vond
                              - belangrijk om te weten of je mag flitsen in de kerk en/of het gemeentehuis
                              - enz

Zoek eens op dit forum, tips genoeg!!!

Succes in ieder geval!

Comment

Hallo allemaal

Alvast bedankt voor de vele tips en ik zal zeker een paar foto's ter beoordeling aanbieden.
                                Stop vooral niet met tips geven ga gewoon door. De trouwerij is pas 14 maart dus!!!!!!!!!!

Groetjes Wim
                                "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Comment

Working...
                                X