Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor wat trouwfoto's te maken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tips voor wat trouwfoto's te maken

Oorspronkelijk geplaatst door karlito Bekijk bericht
    Was die trouw niet gisteren ? Ben benieuwd of alles goed is verlopen.
    Heb effe teruggelezen, en 't was de veertiende.
    ______
    www.vue.photo

Comment

Hallo allemaal

Nogmaals bedankt voor alle tips.
      Het was een leuke en leerzame dag voor me.
      Moet nog veel leren.
      Er is toch nog iemand meegegaan met meer ervaring asls mij, gelukkig maar achteraf gezien. Hij was er alleen op het gemeentehuis bij.
      Bruidspaar was tevreden ikzelf wat minder.
      Licht in het gemeentehuis was moeilijk en buitenfoto's pas om ongeveer 17:30 dus ook geen ideale lichtomstandigheden. Het was ook nog bewolkt. Maarja hier alvast een voorproefje.

f6,3
      1/100s
      28mm
      iso 400
      "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Comment

Jawadde... je hoeft je niet te schamen hoor, want je hebt hier een bijzonder moeilijk te belichten situatie: bruine huid en blanke huid in één foto, én dan nog eens veel wit in de kleding. Veel lastiger kan je het een fotograaf niet maken.
        ______
        www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
          Jawadde... je hoeft je niet te schamen hoor, want je hebt hier een bijzonder moeilijk te belichten situatie: bruine huid en blanke huid in één foto, én dan nog eens veel wit in de kleding. Veel lastiger kan je het een fotograaf niet maken.
          Helemaal mee eens.
          mvg
          antoine200

Comment

wat gemaakte trouwfoto's ...

ik volg !

zet eens een albumpje online slimpie
            Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

Comment

Hoi allemaal

is een goed idee dat albumpje
              Kunnen jullie mij een leuke site hiervoor aanraden met niet teveel gedoe.
              Dan zal ik er een paar opzetten als ik tijd heb.
              Zoals jullie hadden gelezen was ik niet helemaal tevreden. Maar ja voor een eerste keer met een camera die je pas 1 weekend hebt vastgehad.
              Het koppel was er gelukkig mee en dat was het belangrijkste.

groetjes Wim

but the camera helps "

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slimpie Bekijk bericht
                Kunnen jullie mij een leuke site hiervoor aanraden met niet teveel gedoe.
                Dan zal ik er een paar opzetten als ik tijd heb.
                www.flickr.com

Je moet je er wel eerst aanmelden. Maar 't kost niks en je mag 100mb per maand uploaden....
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Als het goed is staat hieronder mijn blog waar een aantal foto's op staan.
                  Ik hoor graag wat jullie ervan vinden. Vond ze zelf niet al te best. Het bruidspaar wel. Die waren zeer tevreden.

Alles wat met fotografie te maken heeft!

Greetz Wim

but the camera helps "

Comment

Ik ben ook van die mening, gewoon doen. Ik heb ooit eens met een gewone camcorder de trouw van mijn nicht in beeld gebracht en helemaal gemonteerd en die mensen waren daar heel tevreden mee, ik had voor een aantal verrassingkjes gezorgd zoals foto's van toen ze klein waren tot ze mekaar leren kenden enz....

Groeten

Pieter S.

Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
                    Je kunt er maar bij leren, gewoon doen veel suc6.

mvg duindistel
                    D700 + Nikon 50mm f1.4 + Nikon 28mm f1.8
                    Neem gerust ook een kijkje op mijn blog: http://pietersoenensfotografie.blogspot.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slimpie Bekijk bericht
                      Hallo allemaal.

Ik ben gevraagd om een paar trouwfoto's te maken op een zeer eenvoudig trouwpartijtje. Ik heb aangegeven dat ik alleen een compact camera heb en dus eigenlijk niet de goeie uitrusting. Zij zeiden beter iets mindere kwaliteit dan geen foto's want ze willen geen geld uitgeven aan allerlei dingen. Ze trouwen alleen voor de wet. Er is ook geen trouwjurk aanwezig.
                      Kunnen jullie mij een beetje helpen met wat tips.
                      Ik ben in het bezit van een canon a710 is

Heeft het nut een zonnekap aan te schaffen, zit hier al een tijdje over te denken of kan ik er een zelf maken.
                      Alvast bedankt voor alle reacties.

groetjes Slimpie

Doen!
                      ik ben zelf amateur en heb er al een paar bruiloften opzitten mét succes.
                      Van bij het begin raad ik de mensen steeds een proffessioneel aan. Je moet niet onozel doen... die mensen kennen en kunnen altijd meer dan jij!
                      Maar als het paar nog steeds met jou in zee wilt (financieel, omdat ze je kennen, ...) dan kan je het doen als je jezelf daarvoor in staat acht. Als je je toestelletje amper drie dagen hebt, dan ken je het toestel niet en zit je veel te prullen. Een goede (blindelingse) kennis van je toestel is wel nodig.
                      Heb je je toestel al jaren en ken je het uit je broekzak? goed, dan gaan we verder...
                      als je de opdracht aanvaard moet je ook nog bedenken dat je daar niet alleen tussen het publiek gaat staan. Die mensen willen ook foto's trekken... en die gaan je al snel negeren als je met een compactje staat te zwaaien. Dan wordt het een gevecht om op de eerste rij te gaan staan. Een d-slr met grip en een deftige lens is indrukwekkend genoeg om je te laten gelden als "de fotograaf van dienst", zonder hierbij uit de lucht te doen en je voor te stellen als: "hallo, ik ben dé fotograaf". een d-slr is dus wel aangewezen...
                      Het is ook aangewezen te weten hoe de dag verloopt, om te vermijden dat je er verloren bij loopt en steeds de goede momenten mist omdat je elders stond.
                      Het is ook leuk als je al eens een fotoshoot gedaan hebt (met eender wie) kwestie om te weten hoe je met mensen voor je lens moet omgaan. en hoe je je moet opstellen tegenover die mensen. Hoe je overkomt is ook belangrijk voor het gedrag van je koppel. Kom zelfzeker over, ook al ben je dat niet. Dat zet het koppel ook op hun gemak, levert dan weer spontanere en leukere foto's op.

En er zijn nog honderd en een aandachtspunten waar je moet op letten.

Maar begin met:
                      - eerlijk zijn, tegenover het koppel én jezelf
                      - je toestel kennen
                      - weten hoe de dag verloopt

veel succes aan iedereen die zich met deze delicate tak van fotografie wilt bezighouden.
                      Als je denkt dat de perfecte foto bestaat, dan wordt het tijd dat je ermee stopt.

Comment

Met dergelijke camera zou ik er ZEKER afblijven. De foto's zullen het niet waard zijn om je vrienden te verliezen.

Mvg.
                        Greetz, Evolutionneke

Comment

Hier zitten toch een hoop drukdoeners op het forum hoor.
                          Als een koppel vraagt aan een amateur (of een goedkope professional) dan weten ze ook wat ze moeten verwachten.
                          Much to learn I still have!

Comment

blijkbaar heb je de trouw al achter de rug, zo te zien goed gelukt ook
                            maar voor andere mensen zou ik zeggen:
                            maak dat je je toestel kent, genoeg accu's en geheugen, en trekken maar....
                            hoe meer foto's je hebt, hoe meer kans dat er goeie tussen zitten
                            heb zelf een jubileum gedaan en ze waren erg tevreden over de foto's, dus dat is wat telt
                            (voor de pro's : gratis ik was zowiezo toch uitgenodigd. of ik nu foto's nam of niet.
                            en het was ofwel ik met mijn dslr of iemand met een compactje.
                            heb hen toen maar gezegd, ok, maar laat die man met zijn compact ook maar trekken, als de mijne niet goed zijn heb je de zijne nog XD

Oorspronkelijk geplaatst door Basile Bekijk bericht
                            het meest frappante voorbeeld vond ik nog die "27-jaars-beroeps" die met één body schiet, en zelfs niet in raw
                            ik denk toch dat hij sarcastish bezig was hoor
                            450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

Comment

Working...
                            X