Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

skateboarden fotograferen met A200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• skateboarden fotograferen met A200

Heb sinds een maand of twee een sony alpha 200 gekocht, toen ik hem kocht twijfelde ik tussen de D60 en de A200, maar de verkoper zei me dat ze ongeveer evenwaardig zijn, maar dat de A200 goedkoper uitkomt. daarom raadde hij me aan om de Sony te kopen.

Ik gebruik de camera vooral voor het fotoraferen van skateboarden maar ik heb veel moeite voor het helemaal scherp krijgen van foto's, terwijl, als ik een paar foto's maak met een vriend zijn D60, krijg ik de foto's dan weer met alle gemak scherp.
    Ligt dit aan mij, aan de lens (15-70), of is het gewoon een minder goed toestel?
    Meestal stel ik mijn camera in op:
    Sluitertijd 1/800 of 1/1000,
    diafragma 3.5 - 4.5
    iso 200-400

Re: skateboarden fotograferen met A200

Oorspronkelijk geplaatst door rise321 Bekijk bericht
    Ik gebruik de camera vooral voor het fotoraferen van skateboarden maar ik heb veel moeite voor het helemaal scherp krijgen van foto's, terwijl, als ik een paar foto's maak met een vriend zijn D60, krijg ik de foto's dan weer met alle gemak scherp.
    Gebruik je op de D60 dezelfde instellingen? Zo ja, staat er op de D60 een kitlens of een betere lens?

Als je foto's niet scherp genoeg zijn zou ik een kleiner diafragma (bv. f/8) eens proberen, de meeste lenzen zijn een stuk scherper als je het diafragma wat kleiner neemt (groter diafragmagetal).
    about.me/stijnv

Comment

Skateboerd is sportfotografie. je hebt een minimale sluitertijd nodig en je zal je diafragma ook niet helemaal open willen zetten om te voorkomen dat je onderwerp net buiten de scherpstelzone zit. Ik ken je cameera niet, en weet niet hoe snel de autofocus en 3D tracking van je autofocus is, en kan je dus niet zeggen hoeveel "marge" je nodig hebt. Ik kan je enkel aanraden de ISO niet te laag te zetten zodat je met een redelijk korte (1/250 of korter) sluitertijd met een diafragma niet groter dan f5.6 (getal mag dus niet kleiner dan 5.6, bedoel ik hiermee) kan werken.

bij skateboard kan je eens proberen om in extreem grote breedhoek van heel dichtbij foto's te nemen, da's een effect dat niet misstat bij skateboard fotografie.

je zou kunnen inflitsen op tweede gordijn als je sluitertijd nog iets te lang is, geeft ook leuke ewegingseffecten als je dit inflitst

Comment

op de D60 stond een een kitlens, en ik had hem gewoon op sport gezet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rise321 Bekijk bericht
          op de D60 stond een een kitlens, en ik had hem gewoon op sport gezet
          Bekijk dan eens met de exif gegevens van de D60 en vergelijk de verschillen eens.
          Maar ik zou zeggen het diafragma nog iets sluiten voor meer scherptediepte, en eventueel manueel scherp stellen daar waar je gaat afdrukken kan helpen als de AF niet kan volgen.
          Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Working...
          X